Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 855 584
  • 19 216

Rocco

Jäsen
Se nyt ekana tuli mieleen. Toki muitakin syyllisiä tuli vastaan kun tuota googletteli. Kokeile ensin ilman adblockia.
Tekee sitä edelleen vaikka otin pois päältä. No, katsotaan josko löytyisi jotakin muuta kokeiltavaa.
 

Rocco

Jäsen
Seuraavaksi voisi kokeilla "Privacy and security" (eller samma på finska) asetuksista "Clear browsing data" ja sieltä "Cookies and saved website data" ja "Cached data and files".
Sen verran olen huomannut, että YouTube tekee tätä vain kun lähetän kuvan ChromeCastilla televisioon. Jos katselen tietokoneella, niin silloin ei tätä automaattilatausta tapahdu. Ja tuo historian tyhjennys ei tosiaan auttanut.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
En tiedä ratkesiko ongelmasi jo, mutta itselläni samanlaisiin ongelmiin (Asuksen läppäri) auttoi BIOS:in päivitys. Kone on vuosimallia 2015/2016 ja BIOS:ista oli julkaistu uusin versio vielä vuonna 2018, joten kannattaa tarkistaa tilanne vähän vanhemmallakin koneella. Omalla koneella syyllinen oli Realtekin verkkokortissa, joka herätessään lepotilasta aiheutti ajuripäivityksen X jälkeen resurssiristiriidan. Windowsin lokivalvonnan selailu paljasti tässä tapauksessa syyllisen.

Sori melko hidas vastailu, ekan kerran logasin Jatkoaikaan pitkään aikaan:)

Ei se BIOSin hinkkaamisella parantunut, päivittelin sitä monella tapaa, ainoa tapa saada kone suht äkkiä auki on vain sammuttaa näyttö ja laittaa äkkiä takaisin, ja kohta ollaan näytönsäästötilassa ja kuplat pomppii ruudulla.

Varmaankin näyttis tai emo vetelee viimeisiään, tuossa on etätyöpisteen näyttö ruokapöydässä ja sillä vehkeellä ja eri kaapelilla ei vaikuta yhtään paremmalta. Päivittelen konetta kesän aikana, oikeastaan kaikki mennee tässä kohtaa uusiksi, eli eiköhän tästä ongelmasta pääse:D Tässä kun miettii miten paljon omaa tietokonetta käyttää, niin jokseenkin surkuhupaisaa elää tällaisten vikojen kanssa kuukaudesta toiseen. ..mutta kuten sanottu, kun saa koneen ylös niin se toimii koko päivän ilman mitään ongelmia ja illalla saa videopelata muiden ukkojen kanssa.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
eiköhän tästä ongelmasta pääse:D Tässä kun miettii miten paljon omaa tietokonetta käyttää, niin jokseenkin surkuhupaisaa elää tällaisten vikojen kanssa kuukaudesta toiseen.
Olen huomaavinani samanlaista ikäänt...kypsymisen aiheuttamaa tyyneyttä. Jos se lopulta toimii, niin saa kelvata. Itsekin jaksoin sietää puoli vuotta viestissäni mainitsemaa ongelmaa. Nuorempana olisi kääntänyt kivet ja kannot saadakseen vian ratkaistua. Luultavasti jossain vaiheessa koneen olisi saanut täydelliseen tööttiin, mutta kuinkas muuten se oppi parhaiten tarttuu kuin oman kantapään kautta.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään ilmeni YouTubessa jonkinlainen ongelma. Sivu nimittäin on ruvennut automaattisesti päivittämään itseään noin 10-15 sekunnin välein sivu latautuu uudelleen. Onneksi katson videoita Chromecastin kautta televisiossa ja siellä ne näkyy moitteetta, mutta siltikin se tietokoneella oleva sivu latautuu jatkuvasti uudelleen ja uudelleen.

Ja Windows10 sekä Chrome-selain.
Sama tapahtuu Mac & Chrome yhdistelmällä. Taitaa olla Googlen päässä vikaa.
 

trubaduuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Edmonton Oilers, Imatran Ketterä
Auttakaas hieman läppärin hankinnassa. Isoisä toivoi itselleen läppäriä. Tehomyllyn hankkimisessa ei ole mitään ongelmaa, mutta vanhusystävällisistä koneista ei ole kyllä pienintäkään hajua. Häneltä löytyy kyllä töiden kautta tietokoneosaamista, mutta isoisän edellisessä koneessa uusin käyttöjärjestelmä on tainnut olla Windows 95. Läppäri voisi asettua vaikka 400-600e välille, koska hirmutehoja siltä nyt ei vaadita.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Laitetaan toinenkin linkki. Ei ole millään tavalla minuun sidoksissa, mutta vstoressa pitkään hyvin hommia tehneen kaverin uusi myymälä ja siellä kanssa edullisesti noita yrityskannettavia takuulla.
 

batman83

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Instagram ongelma.

Eli kun minulla on yritykselleni instagram tili, jonka olen linkittänyt hallinnoimaani fb sivuun, jonka ylläpitäjä olen, eli yrityksen sivu.

Kuinka saan jaettua instan suoraan sinne yrityksen fb sivulle? Olen linkittänyt tilit instassa ja silti insta tarjoaa aina, että juttu jaetaan minun omille sivuille, enkä saa sitä muutettua. Olen monta kertaa tapellut asian kanssa ja lopulta saanut jotenkin sen aina sinne yrityksen sivuille, mutta seuraavan kerran sama ongelma.

Puhelimella käytän sovelluksia.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, LA Kings, Raiders, Concordia Stingers
Instagram ongelma.

Eli kun minulla on yritykselleni instagram tili, jonka olen linkittänyt hallinnoimaani fb sivuun, jonka ylläpitäjä olen, eli yrityksen sivu.

Kuinka saan jaettua instan suoraan sinne yrityksen fb sivulle? Olen linkittänyt tilit instassa ja silti insta tarjoaa aina, että juttu jaetaan minun omille sivuille, enkä saa sitä muutettua. Olen monta kertaa tapellut asian kanssa ja lopulta saanut jotenkin sen aina sinne yrityksen sivuille, mutta seuraavan kerran sama ongelma.

Puhelimella käytän sovelluksia.
TechJunkien sivulta voi loytya apu. Jos FB-tili on yrityksen, pitaa erikeen antaa Installe lupa postata Faceen. Lisaksi tarkistaa FB:n puolelta luvat yms.

Ilmeisesti ongelma on suht yleinen, alkanut viime vuoden puolella.
 

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Tässä taas yksi vanhus pulassa. Ostin veljien suositusten perusteella eräästä liikkeestä HP Elitebook 840:n.
Muuten toimii kivasti, mutta osoitin, tai mikä se kosketuslevyn mukaan liikkuva nuoli onkaan, jähmettyy paikalleen
noin 5-10 minuutin käytön jälkeen. Puhutaan ihan tavallisesta uutisten, iltapäivälehtien tms. nettiselailusta.
Harmittaa ottaa aina uusi käynnistys, jotta palaa nuoli normaaliin vilkkaaseen liikkeeseen. Apuva!
 

Takiainen

Jäsen
Tässä taas yksi vanhus pulassa. Ostin veljien suositusten perusteella eräästä liikkeestä HP Elitebook 840:n.
Muuten toimii kivasti, mutta osoitin, tai mikä se kosketuslevyn mukaan liikkuva nuoli onkaan, jähmettyy paikalleen
noin 5-10 minuutin käytön jälkeen. Puhutaan ihan tavallisesta uutisten, iltapäivälehtien tms. nettiselailusta.
Harmittaa ottaa aina uusi käynnistys, jotta palaa nuoli normaaliin vilkkaaseen liikkeeseen. Apuva!

Voi olla tyhmä vinkki, mutta siinä kosketuslevyn oliko nyt vasemmassa yläreunassa on pieni kohta, mistä se levy menee pois käytöstä. Ja siihen taisi syttyä keltainen valo kun levy kytkeytyy pois päältä. Saa takaisin käyttöön painamalla sitä yläkulmaa uudestaan.

Paloi itsellä tuohon ”ominaisuuteen” duuniläppärin kanssa hermot, kun jotenkin aika sai ranteella tai kämmenen pohjalla sohaistua sen levyn pois käytöstä..
 

myhyjukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tässä taas yksi vanhus pulassa. Ostin veljien suositusten perusteella eräästä liikkeestä HP Elitebook 840:n.
Muuten toimii kivasti, mutta osoitin, tai mikä se kosketuslevyn mukaan liikkuva nuoli onkaan, jähmettyy paikalleen
noin 5-10 minuutin käytön jälkeen. Puhutaan ihan tavallisesta uutisten, iltapäivälehtien tms. nettiselailusta.
Harmittaa ottaa aina uusi käynnistys, jotta palaa nuoli normaaliin vilkkaaseen liikkeeseen. Apuva!
Itellä kävi noin jossain koneessa jos oli liian hikiset/rasvaiset sormet. Meni siitä sekaisin

Toinen vaihtoehto toi mikä yllä mainittu, eli siinä on joku lukko mikä menee vahingossa päälle kun hipaisee tietyllä tavalla
 

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Kiitos, kaikki kokeillaan, :)
 

ace

Jäsen
Mikä olisi Macille hyvä ja ilmainen kuvankäsittelyohjelma? Käyttö on kevyttä, lähinnä rajaamista ja valoisuuden / värien muokkaamista. Photoshopista ei kannata tällä käytöllä maksaa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä olisi Macille hyvä ja ilmainen kuvankäsittelyohjelma? Käyttö on kevyttä, lähinnä rajaamista ja valoisuuden / värien muokkaamista. Photoshopista ei kannata tällä käytöllä maksaa.
Picasa oli hyvä mutta lakkasi taannoin toimimasta. Otin sitten tilalle Google Photos, vaikkei se niin hyvä olekaan
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Mikä olisi Macille hyvä ja ilmainen kuvankäsittelyohjelma? Käyttö on kevyttä, lähinnä rajaamista ja valoisuuden / värien muokkaamista. Photoshopista ei kannata tällä käytöllä maksaa.
Eikö tuo nyt ihan Macin omalla Photos (Kuvat)-appilla onnistu? Käyttöliittymä on ankeahko, mutta säätöjä löytyy kyllä käytännössä samat kuin esim lightroomista. Tuolla onnistuu siis kuvan käsittely, eli rajaus, valoisuus, värit jne, mutta sitten taas photoshopin kaltaista kuvamanipulaatiota tuolla ei saa tehtyä.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Ehkä täytyy yrittää vielä uudestaan, hermot meni aika nopeasti kun sillä yritin.
Joo, ei sen käyttö herkkua ole, mutta tossa kun hetken olin ilman lightroom-lisenssiä, niin parhaaksi totesin tuon ilmaisista vaihtoehdoista. Noin muuten, niin Lightroom lienee sitten se ainoa oikeasti hyvä valokuvien kehitysohjelma.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös