Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 857 794
  • 19 216

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
DC++

Millaiset asetukset kannatta laittaa, size at least ... yms? Kone kaapelin nokassa, joten siitä ei pitäisi olla kiinni.
*** Connected
*** Disconnected

Tämä se tulla tupsahtaa yrittäessäni otta yhteyksiä.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti Gags
Voiko Windows Updaten kautta päivitetyt XP:n Hotfixit poistaa asennuksen jälkeen Lisää/poista sovellus-toiminnolla vai poistaako se samalla koko kyseisen korjauksen asennuksen?

Toistan tämän itselleni tärkeän kysymyksen, jos vaikka joku osaisi vastata?
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Soneran sähköpostit viestikeskukseen?

Tälle asialle ei viitsi avata uutta ketjua, vaikkakaan tämä ei ihan suoranaisesti liity tietokoneeseen.

Ongelma on tämä: minulla on ollut käytössä Soneran liittymä ja siinä tuo otsikossa mainittu palvelu siten, että minulla on ollut soneralta sähkiöpostiosoite, jossa käyttäjätunnuksena on ollut puhelinnumeroni ja loppuosa on pp.sonera.net. Se on toiminut ihan kivasti ja se onkin ollut juuri se postilaatikko, jolla olen pitänyt yhteyksiä kavereihini. Spostit olen lukenut joko netissä soneraplazan sivuilta, kännykällä WAP-selaimessa tai kotikoneella Outlookissa/Ximianissa.

Nyt pari viikkoa sitten vaihdoin työpaikkaa ja uusi työnantajani halusi hövelisti maksaa puhelinlaskuni, jotenka liittymä siirrettiin työnantajan nimiin. Suostuin tuohon siirtoon sillä ehdolla, että mitään/mikään liittymäni palveluissani ei muutu. Asiaa selviteltiin Soneralta ja heidän mukaansa mikään ei tule muuttumaan, vaan kaikki säilyy ennallaan.

Vaan kuinka kävikään: viestikeskuksesta katosi kaikki kontaktit ja niitä ei saa enää palautettua ja siinä samalla katosi myös kirjautumistiedot tuonne veistikeskuksen sähköpostiin. Enpä ollut tallettanut sähköpostini salasanaa mihinkään. En myöskään löydä tuolta soneran sivuilta paikkaa, josta salasanan voisi hakea. Jos jollakulla on tietoa, mistä salasana löytyy, niin otan tiedon kiitollisena vastaan!

Postit kyllä kulkee edelleenkin kotikoneelle, mutta kännykällä tai tuolla soneran viestikeskuksessa ei onnistu enää. Sen verran muistan, että salasanan kaappasin Outlookkiin/Ximianiin juuri tuolta viestikeskuksesta pienellä salapoliisityöllä, eli menin katsomaan söhköpostini asetuksia ja siinä oli lomake, jossa salasana oli "Password"-muotoisena kenttänä, eli rimpsuna tähtiä. Kuitenkin sivun lähdekoodissa salasana oli selvästi tekstinä, joten sieltä sain sen sillä kertaa.

Olen kysellyt asiaa Soneran ASPAsta ja teknisestä ASPAsta, mutta heistä ei ole ollut apua. Tai taisi tuo jälkimmäinen tehdä jonkinsortin vikailmoituksen, mutta sen jälkeen asiasta ei ole kuulunut mitään.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Koneko paskana vaiko käyttäjä?

Koneeni alkoi tässä männä viikolla "tallentamaan" vaikka mitä ja C-asema täyttyi täyttymistään kunnes tuli ns. tiltti tilanne.
Rupesin tyhjentämään vaikka mitä ja kaikki näytti ok:lta.
Nyt se alkaa jälleen "tallentamaan" ja c-asema täyttyy hurjaa vauhtia. Sähköpostit on kadonnu mutta jo kertaalleen tulleet takaisin.

Onko käyttäjä paska vaiko kone?
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti Target
Taitaa Svanten koneella olla kunnon kiekkokuume tai muu kunnon virus.
Vahva epäilys viruksesta.

Kuumetta on (ja sekin on Penan vika) mutta eikö Nortonin virusohjelma eikä palomuurit sun muut vempaimet pysty estämään näitä. Kone on skannattu muttei mitään löydy.

Mielenkiintoista oli myös se, että Windows-tiedostossa oleva "Temporary Internet Files " ei sisältänyt mitään. Mentyäni Käynnistä valikkoon ja Etsimällä löysin vaikka kuinka paljon C:\WINDOWS\Temporary Internet Files -tietoja. Ihan sivukaupalla.
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Onko olemassa messengeriä parempia ohjelmia kommunikointiin netin välityksellä?

Avopuolisoni opiskelee toisella paikkakunnalla ja ostin molemmille nettikamerat ja yhetydenpito sujuu messengerillä välttävästi, mutta parantamisen varaakin olisi!
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Elton
Onko olemassa messengeriä parempia ohjelmia kommunikointiin netin välityksellä?
No, jos tarkoitetaan ohjelmia joiden kautta tuo webbikamera toimisi, niin muita sellaisia kuin MSN, en tiedä. Itse en MSN:sta oikein tykkää, se tuntuu hieman kankealta minulle. Noin muuten sitten ICQ:lla ja MIRC:lla sujuu tuo sananvaihto. MIRC on kyllä isompien massojen kanssa keskusteluun ehkä suunnattu, mutta sujuuhan siellä mm. privaattikeskustelu ja voihan niitä omia kanaviakin pistää pystyyn. Itse tyttöystäväni kanssa olen MIRC:n kautta yhteyksissä, kun molemmat muutenkin irkkaamista harrastaa. =)

Uskoisin että ICQ voisi olla sinulle varteenotettava vaihtoehto? Kokeilepa vaikka sitä.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Hey hou, kertokaapas nyt miten sinne vikasietotilaan pääsikään?
(eli mikä se namiska oli mitä painettiin Windows XP:n avautuessa)

Pitäisi Antivir ja Spybot vetäistä läpi taas (huvikseen, mitään
oireita ei ole) ja käsittääkseni paremman tuloksen saa tuolla
noilla virus ym skannereilla?
Toimiiko nuo kaksi muuten vikasietotilassa, kun jotkut
tietääkseni ei toimi.

Tack!
 

merzyk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja Edmonton Oilers
Hey hou, kertokaapas nyt miten sinne vikasietotilaan pääsikään?

Eikös sinne päässyt F4 tai F8 namiskalla, homma ei toimi jos pidät nappia pohjassa, pitää hoitaa kertapainalluksella kun käynnistät koneen. Sieltä se valikko tulee.

Netin välityksellä kommunikointiin voisin lisätä noista ohjelmista Yahoo messengerin, jolla ainakin omien kokemuksien mukaan kamerakin pyörii ihan jouhevasti. Nettipuheluihin kätevin taitaa olla Skype, joka on ihan ilmainenkin kaiken lisäksi. Äänenlaatu em. ohjelmassa on jonkin verran parempi kuin MSN Messengerillä.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Viestin lähetti merzyk
Eikös sinne päässyt F4 tai F8 namiskalla, homma ei toimi jos pidät nappia pohjassa, pitää hoitaa kertapainalluksella kun käynnistät koneen. Sieltä se valikko tulee.

F8 se on. Kannattaa "täpittää" sitä F8ia kun kone käynnistyy - sillai pääsee Safe Modeen parhaiten.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
heppa

Viestin lähetti Svante
Kuumetta on (ja sekin on Penan vika) mutta eikö Nortonin virusohjelma eikä palomuurit sun muut vempaimet pysty estämään näitä. Kone on skannattu muttei mitään löydy.

Mielenkiintoista oli myös se, että Windows-tiedostossa oleva "Temporary Internet Files " ei sisältänyt mitään. Mentyäni Käynnistä valikkoon ja Etsimällä löysin vaikka kuinka paljon C:\WINDOWS\Temporary Internet Files -tietoja. Ihan sivukaupalla.

Sinne on luultavasti livahtanut Troijan heppa. Se piileksii siellä temporaryjen joukossa. Kun sellainen livahtaa koneelle lähteen torjuntaohjelma sen kimppuun. Anti-virus tietää nimen millä se tuli koneeseen, mutta se pirulainen käväisi jo maistraatissa ja hankki uuden nimen, eikä sitä näinollen enään löytynyt. Useimmiten se päätyy helpoimpaan mahdolliseen paikkaan eli temporary kansioihin. Nämä kannattaa tyhjentää käsin ja ajaa tämän jälkeen viruksentorjuntaohjelma.
 

Velvet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Uutta äänikorttia olen ostamassa integroidun tilalle, eli jonkun 20-40€ maksavan peruskortin. Ainoa ongelma oikean kortin löytämisen lisäksi on, etten ole ennen avannut edes koneeni koppaa ja luulen etten osaisi laittaa sitä PCI-väyläistä korttia oikeaan paikkaan. Joten onko olemassa jotain paikkaa missä joku tuon tekisi, tai kertoisitko miten tuo tehdään, paljonko tuo muuten maksaisi ylimääräistä, jos ne siellä liikkeessä sen tekee? Minkälainen äänikortti kannattaisi hankkia?
 

Sid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Maple Leafs, Liverpool F.C.
Ei PCI-väylästä voi erehtyä, jos vähän vertaa äänikortin liitinpinnan pituutta tarjolla oleviin korttipaikkoihin. Tee asennus itse ja voit samalla imuroida pölyt kotelon sisältä. Liikkeissä taitaa sellainen 30€ olla minimiveloitus, vaikka työ olisi kestoltaan muutaman minuutin. Voit tietysti kysyä liikkeestä, josta kortin ostat, josko asennus menisi samaan hintaan.

Mutta miksi sinä erillisen (perus)äänikortin haluat?
 

Velvet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen ostamassa paremman laatuisia kuulokkeita ja minua on neuvottu ostamaan parempi äänikortti vanhan emoon integroidun tilalle. Minulle on kerrottu, että perusäänikortillakin saa huomattavasti paremman äänen, kuin emossa olevalla kortilla? Eikö pidä paikkaansa?
 

Mr Pilli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit
No niin ja taas tarvitaan apuja. Pojilla on NHL 2004 (ea Sport) peli mutta ovat käsitelleet levyjä huonosti. Pelin sain asennettua uudestaan mutta kun peliä käynnistää, kone ei löydä levyä eikä pysty avaamaan sitä. Toisen levyn laittaa koneeseen niin se pyytää levyä 2 sisään jotta voi käynnistää, mutta kun 2 levyn syöttää ja käynnistää peliä niin ei käynnisty, mitä tehdä, apua hermot menee ja pojat huutaa.........????
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Viestin lähetti Velvet
Olen ostamassa paremman laatuisia kuulokkeita ja minua on neuvottu ostamaan parempi äänikortti vanhan emoon integroidun tilalle. Minulle on kerrottu, että perusäänikortillakin saa huomattavasti paremman äänen, kuin emossa olevalla kortilla? Eikö pidä paikkaansa?

Kyllä nykyisissä emoissa on vallan mainiot äänipiirit jotka on ihan yhtä hyviä kuin parin kympin pci-väyläisissä. Kerropa mikä emolevy sun koneessa on niin kerron kannattaako ostaa erillistä äänikorttia.

Mr Pilli, onko alkuperäinen kaupasta ostettu peli? Jos on niin eipä siinä muu auta kuin yrittää pyyhkiä levyä vaikka hihaan tai muuhun pehmeään.

Jos taas ei ole niin tarvitset crackin jotta peli käynnistyy.

Oli kummin tahansa niin p2p-verkosta nappaat NHL 2004 nocd-crackin ja kopioit sen alkuperäisen NHL2004.exe tiedoston päälle niin se ei kysele enää cd:tä käynnistyessään.
 
Viimeksi muokattu:

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Viestin lähetti Mr Pilli
No niin ja taas tarvitaan apuja. Pojilla on NHL 2004 (ea Sport) peli mutta ovat käsitelleet levyjä huonosti. Pelin sain asennettua uudestaan mutta kun peliä käynnistää, kone ei löydä levyä eikä pysty avaamaan sitä. Toisen levyn laittaa koneeseen niin se pyytää levyä 2 sisään jotta voi käynnistää, mutta kun 2 levyn syöttää ja käynnistää peliä niin ei käynnisty, mitä tehdä, apua hermot menee ja pojat huutaa.........????

http://spacetarget.com/games/pc_nhl_2004.shtml

Tuolta käyt hakemassa sopivan No-CD EXE'n. Eipä siinä muuta tarvitse.

- Tinke-80
 

Velvet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kokeilin tota ja se piippaa kesken testin pientä punasta ruutua ja sanoo: "the input level is low. Try to increase recording or playback levels in your mixer". Ja sama seuraavassa testissä, jossa pysähtyy 80% kohdalle ja valittaa samasta asiasta. Kokeilin säätää äänipiirin asetuksia, mutta ei vaikuttanu mitenkään.
 

Mr Pilli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit
Viestin lähetti Tinke-80
http://spacetarget.com/games/pc_nhl_2004.shtml

Tuolta käyt hakemassa sopivan No-CD EXE'n. Eipä siinä muuta tarvitse.

- Tinke-80

Kiitos, mutta kädetön tarvitsee lisää ohjeita. Eli kun lataan tuolta niin tiedosto on .rar, ja widows ei suostu tuollaista avaamaan suoraan. Milläs se sitten avataan? ja miten toimitaan jatkossa, kiitos jo etukäteen.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Viestin lähetti Mr Pilli
Kiitos, mutta kädetön tarvitsee lisää ohjeita. Eli kun lataan tuolta niin tiedosto on .rar, ja widows ei suostu tuollaista avaamaan suoraan. Milläs se sitten avataan? ja miten toimitaan jatkossa, kiitos jo etukäteen.

Tarvitset WinRar-ohjelman, jolla imuroimasi tiedostot on pakattu.
 

Mr Pilli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit
Viestin lähetti Vesuri
Tarvitset WinRar-ohjelman, jolla imuroimasi tiedostot on pakattu.

Kiitos neuvosta.

Osasin kerrankin muuten itse hoitaa homman, neuvosi tuli 2min myöhässä, mutta kiitos kuitenkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös