Soneran sähköpostit viestikeskukseen?
Tälle asialle ei viitsi avata uutta ketjua, vaikkakaan tämä ei ihan suoranaisesti liity tietokoneeseen.
Ongelma on tämä: minulla on ollut käytössä Soneran liittymä ja siinä tuo otsikossa mainittu palvelu siten, että minulla on ollut soneralta sähkiöpostiosoite, jossa käyttäjätunnuksena on ollut puhelinnumeroni ja loppuosa on pp.sonera.net. Se on toiminut ihan kivasti ja se onkin ollut juuri se postilaatikko, jolla olen pitänyt yhteyksiä kavereihini. Spostit olen lukenut joko netissä soneraplazan sivuilta, kännykällä WAP-selaimessa tai kotikoneella Outlookissa/Ximianissa.
Nyt pari viikkoa sitten vaihdoin työpaikkaa ja uusi työnantajani halusi hövelisti maksaa puhelinlaskuni, jotenka liittymä siirrettiin työnantajan nimiin. Suostuin tuohon siirtoon sillä ehdolla, että mitään/mikään liittymäni palveluissani ei muutu. Asiaa selviteltiin Soneralta ja heidän mukaansa mikään ei tule muuttumaan, vaan kaikki säilyy ennallaan.
Vaan kuinka kävikään: viestikeskuksesta katosi kaikki kontaktit ja niitä ei saa enää palautettua ja siinä samalla katosi myös kirjautumistiedot tuonne veistikeskuksen sähköpostiin. Enpä ollut tallettanut sähköpostini salasanaa mihinkään. En myöskään löydä tuolta soneran sivuilta paikkaa, josta salasanan voisi hakea. Jos jollakulla on tietoa, mistä salasana löytyy, niin otan tiedon kiitollisena vastaan!
Postit kyllä kulkee edelleenkin kotikoneelle, mutta kännykällä tai tuolla soneran viestikeskuksessa ei onnistu enää. Sen verran muistan, että salasanan kaappasin Outlookkiin/Ximianiin juuri tuolta viestikeskuksesta pienellä salapoliisityöllä, eli menin katsomaan söhköpostini asetuksia ja siinä oli lomake, jossa salasana oli "Password"-muotoisena kenttänä, eli rimpsuna tähtiä. Kuitenkin sivun lähdekoodissa salasana oli selvästi tekstinä, joten sieltä sain sen sillä kertaa.
Olen kysellyt asiaa Soneran ASPAsta ja teknisestä ASPAsta, mutta heistä ei ole ollut apua. Tai taisi tuo jälkimmäinen tehdä jonkinsortin vikailmoituksen, mutta sen jälkeen asiasta ei ole kuulunut mitään.