Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 856 450
  • 19 216
Käytössä Safari 10 ja muutenkin kaikki päivitykset Mäkille tehty. Adguard käytössä Safarissa. Ruutu.fi ei kuitenkaan näytä nykyään enää videoita, vaan herjaa mainonnan esto-ohjelmasta, vaikka Adguardin laittaisi pois päältäkin. Neuvoja?
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Mulla kävi pöytämallin Macillä niin, että FlashPlayer oli pompannut jotenkin pois päältä. Piti sallia se / laittaa se päälle, jotta useammallakin sivulla alkoi videot ym. toimimaan. En muista kuuluiko Ruutu tuohon joukkoon, saattoi kuulua.

Safarin asetukset -> Suojaus -> Liitännäisasetukset -> sieltä FlashPlayer päälle / lupa halutuille tai kaikille sivuille.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
@marse & @heavy

Tälle kävi juuri kehnommin. Proni kosahti pahasti päivityksen jälkeen. Jokaisen ohjelman avaus jumitti, eikä mitään klikkausta enää totellut. No, Varimport kertoi kovalevynikin olevan sökönä. Nyt kädet ristissä mietin, onko koneellani tuoreimmat kuvat tallessa. Taannoin juuri onnekseni poltin vanhat kuvat.
 

bftw

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thiem
En keksinyt muuta ketjua, missä voisi kysyä asiasta. Ostin vähän aikaa sitten Apple Tv:n, sitä varten, että saisi Macbookista siirrettyä kuvaa televisioon. Nyt kun olen kokeillut, niin kuva televisiossa pätkii älyttömästi eikä siitä saa mitään selvää. Piti aluksi laittaa kotijako päälle, mutta laitettuani sen päälle apple tv ei tunnistanut sitä, vaan herjasi, että pitää laittaa kotijako päälle. Mutta en usko tämän vaikuttavan pätkivään kuvaan. Johtuuko vika siis huonosta netistäni vai kenties jostain asetuksesta?
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Nyt tarvitaan experttiä. Toshiban läppäri, winkka 10 ja wifi ei toimi. Punainen ruksi wifi nappulan päällä ja kehuu että wifi ei ole aktivoitu. Asetuksista löytyy sellainen kiva nappula mikä deaktivoitu asennossa, mutta ei räpläämällä mene päälle. Perus winkka 10 kikat tehty, eli laite managerista kaikki wlan lähettimet lyöty päälle ja otettu pois tuo, että virran säästämiseksi kone voi ittekseen tuon sammutella.

Mulla on ollut vähän sellaista, että svchoast imee kaikki netit ja niitä sitten aina deaktivoin sitä mukaan kun niitä ilmestyy. Eilen oli netti ihan tukossa jo noitten poistelu ei auttanut. Räpläilin sitten välillä wifiä päälle ja pois jotta olisi jotenkin resetoitunut. Yhtä kaikki ei toimi enää. Vitutukseen voi kuolla, varsinkin kun sohlolla kännykällä yrittää ettiä jotain apua. Toivottavasti täältä löytyisi apuja, muuten lentää läppäri ja puhelin ikkunasta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Nyt tarvitaan experttiä. Toshiban läppäri, winkka 10 ja wifi ei toimi. Punainen ruksi wifi nappulan päällä ja kehuu että wifi ei ole aktivoitu. Asetuksista löytyy sellainen kiva nappula mikä deaktivoitu asennossa, mutta ei räpläämällä mene päälle. ,

Paha sanoa. Asensin aikoinaan sen, mutta kun ei netti toiminut, niin ei toiminut ja sitten seiska takaisin.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Nyt tarvitaan experttiä. Toshiban läppäri, winkka 10 ja wifi ei toimi. Punainen ruksi wifi nappulan päällä ja kehuu että wifi ei ole aktivoitu. Asetuksista löytyy sellainen kiva nappula mikä deaktivoitu asennossa, mutta ei räpläämällä mene päälle. Perus winkka 10 kikat tehty, eli laite managerista kaikki wlan lähettimet lyöty päälle ja otettu pois tuo, että virran säästämiseksi kone voi ittekseen tuon sammutella.

How to reset your network adapter in Windows 10

eli ajat command promtissa nämä käskyt adminina. Command promtin saat ajettua adminina helpoiten painamalla Windows-näppäintä ja X5
Win+X Quick Link Menu - Open in Windows 10 - Windows 10 Forums

netsh advfirewall reset

netsh int ip reset

netsh int ipv6 reset

netsh winsock reset

-Tinke
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
How to reset your network adapter in Windows 10

eli ajat command promtissa nämä käskyt adminina. Command promtin saat ajettua adminina helpoiten painamalla Windows-näppäintä ja X5
Win+X Quick Link Menu - Open in Windows 10 - Windows 10 Forums

netsh advfirewall reset

netsh int ip reset

netsh int ipv6 reset

netsh winsock reset

-Tinke

Voi tuhannet kiitokset Tinke! Homma toimii. Meinasin jo heittää läppärin ikkunasta, kun uudelleen käynnistyksen jälkeen oli vieläkin punainen rasti, mutta maltoin odottaa ja nyt se antoi tuon lykätä päälle. Tosin heti kun sain netin takaisin niin svchost löi koko netin tukkoon, hyvä että tämänkään saan kirjoitettua. IP:n mukaan ihan Mikkisoftan lafkaan on yhteydessä ja varmasti olisi päivityksiä hakemassa, mutta kun ei mitään tule ja täysiä painaa vaan.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Voi tuhannet kiitokset Tinke! Homma toimii. Meinasin jo heittää läppärin ikkunasta, kun uudelleen käynnistyksen jälkeen oli vieläkin punainen rasti, mutta maltoin odottaa ja nyt se antoi tuon lykätä päälle. Tosin heti kun sain netin takaisin niin svchost löi koko netin tukkoon, hyvä että tämänkään saan kirjoitettua. IP:n mukaan ihan Mikkisoftan lafkaan on yhteydessä ja varmasti olisi päivityksiä hakemassa, mutta kun ei mitään tule ja täysiä painaa vaan.

Kokeiles tätä? How to stop Windows 10 from using your PC's bandwidth to update strangers' systems | PCWorld
 

marse

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En keksinyt muuta ketjua, missä voisi kysyä asiasta. Ostin vähän aikaa sitten Apple Tv:n, sitä varten, että saisi Macbookista siirrettyä kuvaa televisioon. Nyt kun olen kokeillut, niin kuva televisiossa pätkii älyttömästi eikä siitä saa mitään selvää. Piti aluksi laittaa kotijako päälle, mutta laitettuani sen päälle apple tv ei tunnistanut sitä, vaan herjasi, että pitää laittaa kotijako päälle. Mutta en usko tämän vaikuttavan pätkivään kuvaan. Johtuuko vika siis huonosta netistäni vai kenties jostain asetuksesta?

Ensimmäinen kysymys on, onko kyseessä uusin neljännen sukupolven Apple TV vai vanhempi? Itselläni on kokemusta sekä kolmannen sukupolven laitteesta että nykyisestä, koneena minulla pari vuotta vanha Macbook Air. Ero suorituskyvyssä on omilla laitteillani todella suuri. Lopulta en koskaan saanut vanhassa Apple TV:ssä esimerkiksi videokuvaa pyörimään kunnolla. Itse asiassa pelkkä hiiren liikuttelu saattoi olla tietyissä tilanteessa liikaa. Sen sijaan uudella Apple TV:llä pystyn pitämään läppärin ruudussa ikkunaa auki ja televisiossa samaan aikaan HD-videota pätkimättä joko koko ruudulla tai pienemmässä selainikkunassa. Jos sinulla on uusi Apple TV, en siis osaa auttaa.

Jos sinulla kuitenkin on vanhempi malli, muutamia vinkkejä saattaisi olla. Ensimmäinen asia, joka kannattaa tehdä, on ottaa läppäristä bluetooth pois päältä. Se vaikutti ainakin minulla todella paljon peilauksen laatuun. Kevyt työpöytäkäyttö ilman videoiden katselua hoitui minulla jo pelkästään tällä. Työpöydän peilaaminen siten, että molemmissa näytöissä on sama kuva, oli myös raskaampaa vanhalle Apple TV:lle, joten pientä parannusta suorituskykyyn sai, kun käytti tv:tä vain lisänäyttönä (extended display). Onnistuin saamaan myös asetuksista päälle sen, että aina kun selainikkunan laittaa koko ruudulle televisiossa, läppärin näyttö menee mustaksi, vaikka läppärin puolellakin olisi ikkunia auki. Tämä helpotti Apple TV:n taakkaa ja tällä tavalla videoiden katselu lähes onnistui myös vanhalla Apple TV:llä. En muista, miten tuo asetuksista laitetaan päälle, läppärin näyttö ei varsinaisesti tuossa sammu, menee vain mustaksi, kuitenkin niin, että esim. hiiren kursori näkyy. Kuitenkin esimerkiksi vaikka lätkämatsin katsominen Ruudusta ei ollut tarpeeksi sujuvaa mitenkään vanhalla laitteella. Paitsi tietenkin Airplay toimi silläkin erinomaisesti ilman mitään pätkimistä puhelimesta tai tabletista. Aika harvaa videota vaan voi Airplaylla streamata läppärin kautta, Youtube nyt ainakin tulee mieleen.

Minulla on edelleen samat asetukset läppärissä kuin vanhan Apple TV:n aikaan, mutta kokeilin tuossa äsken esim. laittaa bluetoothin päälle, eikä sillä ollut uudessa Apple TV:ssä minulla mitään vaikutusta, ihan hyvin näytti 1080p-video pyörivän telkkarin puolella selainikkunassa bluetooth päälläkin. Tuo työpöydän näyttäminen Apple TV:n kautta vaikuttaa kyllä olevan melkoinen rasitus nettiyhteydelle, joten jos sinulla on nykyinen Apple TV ja silti näitä ongelmia, ehkä sieltä voi sitten löytyä ratkaisuja.
 

Mr.X

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisin kiitollinen, jos joku voisi sivistää mua seuraavan ongelman kanssa: käytän selaimena Chromea, joka toimi eiliseen iltaan asti ihan normaalisti. Tänään Chromen avattuani huomasin heti, että fontti on selvästi totuttua suurempi (vaikka zoomaus% ihan sama kuin ennen
-> käyttänyt oletusasetusta). Fontti on lisäksi erinäköinen kuin ennen. Kaikki sivut ei myöskään skaalaudu oikein. Osoiterivikin aiempaa suurempi.

Onko kyse jostain Chromen omista muutoksista, viruksesta vai jostain muusta? Haluaisin entisen takaisin.
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Olisin kiitollinen, jos joku voisi sivistää mua seuraavan ongelman kanssa: käytän selaimena Chromea, joka toimi eiliseen iltaan asti ihan normaalisti. Tänään Chromen avattuani huomasin heti, että fontti on selvästi totuttua suurempi (vaikka zoomaus% ihan sama kuin ennen
-> käyttänyt oletusasetusta). Fontti on lisäksi erinäköinen kuin ennen. Kaikki sivut ei myöskään skaalaudu oikein. Osoiterivikin aiempaa suurempi.

Onko kyse jostain Chromen omista muutoksista, viruksesta vai jostain muusta? Haluaisin entisen takaisin.
Asetuksista jos kipaset katsomaan lisäasetusten alta, että mitä verkkosisällön (web content mun englannin kielisessä) lukee kohdissa fontin koko, sivun suurennos ja siitä vielä fonttien alta kerro ne kaikki luvut, niin jos tähän löytyisi jotain järkeä.

Onhan siis kaikki muu varmasti vanhaa kokoa, eli siis kaikki työpöydän kuvakkeet ja vaikka notepadiin kirjoittamasi teksti?

Niin ja kerros vielä, että millos olet päivittänyt sen chromesi viimeksi?
 

BileTooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Olisin kiitollinen, jos joku voisi sivistää mua seuraavan ongelman kanssa: käytän selaimena Chromea, joka toimi eiliseen iltaan asti ihan normaalisti. Tänään Chromen avattuani huomasin heti, että fontti on selvästi totuttua suurempi (vaikka zoomaus% ihan sama kuin ennen
-> käyttänyt oletusasetusta). Fontti on lisäksi erinäköinen kuin ennen. Kaikki sivut ei myöskään skaalaudu oikein. Osoiterivikin aiempaa suurempi.

Onko kyse jostain Chromen omista muutoksista, viruksesta vai jostain muusta? Haluaisin entisen takaisin.
ongelma voi johtua myös siitä, jos käytät kahta näyttöä tai olet muuten vaihtanut resoluutiota. Esim. itsellä on tietokoneen näyttö ja tv molemmat käytössä eikä chrome osaa käsitellä resoluution vaihdoksia lennosta. Näyttölaitetta vaihtaessa täytyy myös kirjautua ulos windows-tililtä tai käynnistää kone uudestaan, jotta chromen saa sopeutumaan vaihtuneeseen resoluutioon. Taitaa olla lähes ainoa ohjelma, jonka kanssa tätä joutuu tekemään.
 

Cream

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Jesse Niinimäki
Onko kokemuksia/suosituksia tälläisistä läppäri-tabletti-yhdistelmistä, vai miksikä noita kuuluisi kutsua? Microsoft Surface Pro ja samantyyppiset laitteet siis kyseessä. Näissä on ilmeisesti ihan täysverinen Windows? Näppäimistöt kuitenkin myydään lisälaitteenako?

Koulukäyttöön lähinnä ajatellut, ja siihen tuo kokopainotehohinta-yhdistelmä vaikuttaa aika ylivertaiselta.
 

BileTooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Onko kokemuksia/suosituksia tälläisistä läppäri-tabletti-yhdistelmistä, vai miksikä noita kuuluisi kutsua? Microsoft Surface Pro ja samantyyppiset laitteet siis kyseessä. Näissä on ilmeisesti ihan täysverinen Windows? Näppäimistöt kuitenkin myydään lisälaitteenako?

Koulukäyttöön lähinnä ajatellut, ja siihen tuo kokopainotehohinta-yhdistelmä vaikuttaa aika ylivertaiselta.
Riippuu aika paljon budjetista ja vaatimustasosta. Ostin vuosi pari sitten Asuksen Tranformer book t100:n, missä näppäimistö kuuluu hintaan. Maksoin vähän reilu 200€ ja olen ollut tyytyväinen. Windows 10:llä toimii hyvin, käytän lähinnä koulussa luentodiojen sun muun seurailuun. En mitään suurempaa työtä alkaisi sillä kyllä vääntämään ja excelit sun muut mieluummin aina kunnon koneella.

Eihän nuo mitään tehokkaita ole, mutta koko, paino ja näppäimistön irrotettavuus plussaa. Akku kestää myös erittäin hyvin. Tuostakin varmaan löytyy jo jotain uudempia mallejakin.
 

Mr.X

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Asetuksista jos kipaset katsomaan lisäasetusten alta, että mitä verkkosisällön (web content mun englannin kielisessä) lukee kohdissa fontin koko, sivun suurennos ja siitä vielä fonttien alta kerro ne kaikki luvut, niin jos tähän löytyisi jotain järkeä.

Onhan siis kaikki muu varmasti vanhaa kokoa, eli siis kaikki työpöydän kuvakkeet ja vaikka notepadiin kirjoittamasi teksti?

Niin ja kerros vielä, että millos olet päivittänyt sen chromesi viimeksi?

Kiitos vastauksista BlackWolf ja BileTooth. Kaikki muu on tosiaan samaa kokoa, esim.työpöydän kuvakkeet ja notepadiin kirjoitettu teksti.

Verkkosisällön kohdalla on kirjaisimen kokona on keskikoko ja zoomauksena 125%. Mielestäni sama 125% oli myös aiemmin.

Tää esim. tutuilla nettisivuilla näkyvä fontti on myös vähän erilainen kuin ennen. Ja tosiaan samaan aikaan myös osoiterivi on suurempi ja luonnollisesti myös siinä oleva osoite näkyy selvästi aiempaa suuremmalla fontilla.

Chromea en ole hetkeen päivittänyt, kenties pitäisi tehdä se. Mutta tää ei voi siis olla kiinni siitä, että päivitin Adoben vanhan version DC:hen?

EDIT: Ilmeisesti Chrome päivittyy mulla automaattisesti, koska se(kin) näyttäisi olevan ajan tasalla.
 
Viimeksi muokattu:

Mr.X

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
ongelma voi johtua myös siitä, jos käytät kahta näyttöä tai olet muuten vaihtanut resoluutiota. Esim. itsellä on tietokoneen näyttö ja tv molemmat käytössä eikä chrome osaa käsitellä resoluution vaihdoksia lennosta. Näyttölaitetta vaihtaessa täytyy myös kirjautua ulos windows-tililtä tai käynnistää kone uudestaan, jotta chromen saa sopeutumaan vaihtuneeseen resoluutioon. Taitaa olla lähes ainoa ohjelma, jonka kanssa tätä joutuu tekemään.

En ole käyttänyt kahta näyttöä, enkä vaihtanut resoluutiota. Suositusresoluutio 1920 x 1080 käytössä.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
En ole käyttänyt kahta näyttöä, enkä vaihtanut resoluutiota. Suositusresoluutio 1920 x 1080 käytössä.
Chrome on päivittynyt juuri eilen automaattisesti, joten siihen se liittyy jotenkin. Muistelen että mulle kävi joskus aikanaan vastaava Chromen päivittyessä, mutta nyt ei kyllä mitään muutosta ole näkynyt.

Tsekkaa ton linkin takaa auttaako joku keinoista ongelmaan: Google-ryhmät

Edit: no on tosta edellisestä Chrome-versiosta kuitenkin jo aikaa, että tiedä sitten liittyykö siihenkään välttämättä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kiitos vastauksista BlackWolf ja BileTooth. Kaikki muu on tosiaan samaa kokoa, esim.työpöydän kuvakkeet ja notepadiin kirjoitettu teksti.

Verkkosisällön kohdalla on kirjaisimen kokona on keskikoko ja zoomauksena 125%. Mielestäni sama 125% oli myös aiemmin.

Tää esim. tutuilla nettisivuilla näkyvä fontti on myös vähän erilainen kuin ennen. Ja tosiaan samaan aikaan myös osoiterivi on suurempi ja luonnollisesti myös siinä oleva osoite näkyy selvästi aiempaa suuremmalla fontilla.

Chromea en ole hetkeen päivittänyt, kenties pitäisi tehdä se. Mutta tää ei voi siis olla kiinni siitä, että päivitin Adoben vanhan version DC:hen?

EDIT: Ilmeisesti Chrome päivittyy mulla automaattisesti, koska se(kin) näyttäisi olevan ajan tasalla.
No mulla toi on defaulttina 100% mutta tiedä häntä.

Seuraava mitä voisit koittaa niin osoitekenttään chrome://flags ja sieltä LCD text antialiasin ja enabled päälle siihen.
 

Mr.X

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No mulla toi on defaulttina 100% mutta tiedä häntä.

Seuraava mitä voisit koittaa niin osoitekenttään chrome://flags ja sieltä LCD text antialiasin ja enabled päälle siihen.

Kiitos paljon jeesistä, täytyy kokeilla. Joo, toi 100% on oletus, mutta itse pidin tätä nykyistä 125% myös aiemmin, joten siitä ei ole nyt kyse. Eikä noi osoiterivit ym. suurene, vaikka tohon zoomaukseen paukuttais 200%, joten se ei selitä tätä. Merkillistä, mutta eiköhän tähän totu.
 

Mr.X

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Chrome on päivittynyt juuri eilen automaattisesti, joten siihen se liittyy jotenkin. Muistelen että mulle kävi joskus aikanaan vastaava Chromen päivittyessä, mutta nyt ei kyllä mitään muutosta ole näkynyt.

Tsekkaa ton linkin takaa auttaako joku keinoista ongelmaan: Google-ryhmät

Edit: no on tosta edellisestä Chrome-versiosta kuitenkin jo aikaa, että tiedä sitten liittyykö siihenkään välttämättä.

Kiitos avusta! Täytyy käydä kattomassa toi sun linkki.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Hankin hiljattain 250 megasen liittymän ja kaupan päälle tulleen modeemin langaton verkko on vain 100 meganen. Ostin erillisen reitittimen (Linksys AC1900) joka on dual band N600 ja AC1300 mutta silti pääsen parhaimmillaan vain n. 180 megaan langattomasti. Johdolla pääsen 230 megaan, eli ei johdu siitä ettei nopeutta olisi enemmän. Olen kokeillut sekä 2.5GHz:n ja 5GHz:n verkkoa ja tulos on sama.

Mistä voi johtua?
 

tomageeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, Suomi, finska nhl spelarna
Hankin hiljattain 250 megasen liittymän ja kaupan päälle tulleen modeemin langaton verkko on vain 100 meganen. Ostin erillisen reitittimen (Linksys AC1900) joka on dual band N600 ja AC1300 mutta silti pääsen parhaimmillaan vain n. 180 megaan langattomasti. Johdolla pääsen 230 megaan, eli ei johdu siitä ettei nopeutta olisi enemmän. Olen kokeillut sekä 2.5GHz:n ja 5GHz:n verkkoa ja tulos on sama.

Mistä voi johtua?
Päätelaitteissa eli tietokoneissa ja pädeissä on myös omat WiFi-sovittimensa, joiden pitää tukea samoja standardeja, tajuusalueita, channeleita yms., kuin tuon sun reitittimen, jotta on mahdollista päästä edes lähelle maksimia. Perstuntumalla sanoisin että tuo 180Mbit/s on aika tyypillinen perus kuluttajalaitteiden Wifi-sovitinten siirtonopeus.

Joten sikäli vähän harhaanjohtavaa markkinointia reititinvalmistajilta, että myös päätelaitteiden pitää tukea samoja hypersuper-teknologioita, kuin heidän purkkinsa, jotta siitä saa luvatun hyödyn irti.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
erstuntumalla sanoisin että tuo 180Mbit/s on aika tyypillinen perus kuluttajalaitteiden Wifi-sovitinten siirtonopeus.
Juu, tämän toki tiedän, mutta oma läppäri on Lenovo Y70-70 ja sen siirtonopeus on N-verkossa 150mbps ja AC-verkossa 433mbps, eli siksi ihmettelen miksi yheys ei mene yli 180mbps edes AC-yhteydellä.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Pieni Mysql propleema. Pikaiseti googlattua näköjään muillakin samoja ongelmia. Elikä lower_case_table_names arvon muuttaminen ei onnistu.Kokeillut laitttaa suoraa my.ini tiedostoon ja sitten workbechin options filen kautta. Lopputulos molemmilla sama "options file" näyttää muutettua arvoa, mutta kun katsoo servun statuksesta arvoa niin vanha siellä vaan on. Servu tietty ajettu alas kun arvoa muutettu.Kakkoseen pitäis päästä mutta ei nyt kyl pääse ;).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös