Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 852 971
  • 19 211

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti werther
Toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan.

Luulen ymmärtäneeni. Mene selaimesta Tools->Internet Options->Content-välilehti->AutoComplete ja sieltä Clear Forms. Jos haluat myöskin että muistissa olevat salasanat poistetaan niin samasta paikasta Clear Passwords.
 

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Fläppis
Luulen ymmärtäneeni. Mene selaimesta Tools->Internet Options->Content-välilehti->AutoComplete ja sieltä Clear Forms. Jos haluat myöskin että muistissa olevat salasanat poistetaan niin samasta paikasta Clear Passwords.
Yep! Se oli siinä.
 

Ziran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Tappara ja Le Bleu-Blanc-Rouge
Windows kiukuttelee

Viime aikoina Win98:ni (huokaus) on alkanut vaihdella kuvakkeiden logoja. Ei pikakuvakkeiden, mutta esim .txt-tiedostojen. Ja työpöydältä tuota "oma salkku"-kuvaketta.

Ongelmaa ei esiinny välittömästi käynnistämisen jälkeen, mutta saattaa koittaa surffailusession jälkeen. Ja käsittääkseni aina jos vaikka Opera kaatuu.

Mistäköhän mahtaisi johtua?
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Kokeilepa vaikka tuhota tiedosto nimeltä ShellIconCache. Löytynee jostain C:\Windows-kansion sisältä, tiedosto on piilotiedosto. Buutin jälkeen ikonien pitäisi näyttää siltä kuin ennenkin.
Toinen vaihtoehto, jos et sitä ole 2-3 kuukauteen tehnyt, on tietenkin asentaa koko win98 uudestaan...
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Viestin lähetti Fläppis
Siis Nortonko ei anna omista valikoistaan mahdollisuutta poistaa. Kai ne käsin voi silti poistaa niiden olinpaikastaan vai estääkö Norton jotenkin tämän?

F-Secure antaa muistaakseni siinä ilmoituksen yhteydessä myös poistomahdollisuuden. Ja jos myöhemmin haluaa käsin poistaa ks. filen niin onnistuu kyllä.

Niin tarkoitatko sä clear vai delete toiminnolla tapahtuvaa poistamista? Edellinen ei onnistunut mutta jälkimmäinen kyllä. Lisäksi ajoin sellaisen ohjelman kuin CWShredder.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Master Chief
Niin tarkoitatko sä clear vai delete toiminnolla tapahtuvaa poistamista? Edellinen ei onnistunut mutta jälkimmäinen kyllä. Lisäksi ajoin sellaisen ohjelman kuin CWShredder.

Just deleteä. Pois vaan.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Mitä pitäisi tehdä kun selaimen kotisivu vaihtuu jokaisen tietokoneen käynnistyksen tai sammuttamisen jälkeen. Uusi kotisivu on aina joku searchwww.com tai coolsearch.com tjsp. Lisäksi koneeseeni on alkanut tasasin väliajoin ilmestyä trojan-virus. Onko näillä jokin yhteys ja miten voin vaikuttaa siihen, että tuo kotisivu ei joka kerta vaihdu.

Kiitos jo etukäteen.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti TBK
Mitä pitäisi tehdä kun selaimen kotisivu vaihtuu jokaisen tietokoneen käynnistyksen tai sammuttamisen jälkeen. Uusi kotisivu on aina joku searchwww.com tai coolsearch.com tjsp. Lisäksi koneeseeni on alkanut tasasin väliajoin ilmestyä trojan-virus. Onko näillä jokin yhteys ja miten voin vaikuttaa siihen, että tuo kotisivu ei joka kerta vaihdu.
Kysytäänpän sinultakin - löytyykö spyware-tutkat koneelta? Spybot/Ad-Aware siis.

Lisäksi palomuuri/virustutka?
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Viestin lähetti Ruutiveijari
Kysytäänpän sinultakin - löytyykö spyware-tutkat koneelta? Spybot/Ad-Aware siis.

Lisäksi palomuuri/virustutka?
Heh, olen niin peukalo perseessä näiden tietokoneiden kanssa. Tietääkseni ei löydy spyware-tutkia. Koneella ei ole palomuuria. Kone on Tampereen seudun opiskelija-asunto säätiön verkossa, käsittääkseni verkossa on jonkinnäköinen palomuuri. Itselläni on koneella F-securen virustorjuntaohjelma, jota päivitän säännölisesti ja juuri se noista viruksista on ilmoittanutkin.
 

Tuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti TBK
Mitä pitäisi tehdä kun selaimen kotisivu vaihtuu jokaisen tietokoneen käynnistyksen tai sammuttamisen jälkeen. Uusi kotisivu on aina joku searchwww.com tai coolsearch.com tjsp. Lisäksi koneeseeni on alkanut tasasin väliajoin ilmestyä trojan-virus. Onko näillä jokin yhteys ja miten voin vaikuttaa siihen, että tuo kotisivu ei joka kerta vaihdu.

apua löytyy ainakin täältä:
http://www.spywareinfo.com/
 

lihaani

Jäsen
Viestin lähetti TBK
Heh, olen niin peukalo perseessä näiden tietokoneiden kanssa. Tietääkseni ei löydy spyware-tutkia. Koneella ei ole palomuuria.


Täältä löydät spywareohjelman ja täältä palomuurin. Hinta-laatusuhde on kohdallaan. Molemmat ovat ilmaisia, mutta silti varsin luotettavia ohjelmia.
 

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti lihaani
Täältä löydät spywareohjelman ja täältä palomuurin. Hinta-laatusuhde on kohdallaan. Molemmat ovat ilmaisia, mutta silti varsin luotettavia ohjelmia.

Computer Associates tarjoaa myös tällä hetkellä ilmaiseksi kaupallista palomuuri/viruskilleri-yhdistelmäänsä täällä. En ole vielä testannut, mutta päivitykset yms. pitäisivät tulla ok, koskapa on ihan "myytävää" tavaraa...
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Viestin lähetti TBK
Mitä pitäisi tehdä kun selaimen kotisivu vaihtuu jokaisen tietokoneen käynnistyksen tai sammuttamisen jälkeen. Uusi kotisivu on aina joku searchwww.com tai coolsearch.com tjsp. Lisäksi koneeseeni on alkanut tasasin väliajoin ilmestyä trojan-virus. Onko näillä jokin yhteys ja miten voin vaikuttaa siihen, että tuo kotisivu ei joka kerta vaihdu.


Jollei tuo Ad-Aware tai virustorjunta poistanut sitä aloitussivua niin kantsii kokeilla CWShredder nimistä ohjelmaa. Imuta tosta: http://www.merijn.org/files/cwshredder.zip
 

rellu

Jäsen
Suosikkijoukkue
sm-sarja/SM-liiga/Liiga 1957 -
Viestin lähetti TBK
Mitä pitäisi tehdä kun selaimen kotisivu vaihtuu jokaisen tietokoneen käynnistyksen tai sammuttamisen jälkeen. Uusi kotisivu on aina joku searchwww.com tai coolsearch.com tjsp. Lisäksi koneeseeni on alkanut tasasin väliajoin ilmestyä trojan-virus. Onko näillä jokin yhteys ja miten voin vaikuttaa siihen, että tuo kotisivu ei joka kerta vaihdu.
Kiitos jo etukäteen.

Moro! Mulla oli kuukauden päivät sitten sama ongelma (samat searchwww- jne sivut tuli aina. Sain tältä palstalta vastauksen ja se löytyy tuolta ylempää jostain (tammikuun alkua 2004) - en osaa linkittää tähän enkä muista kuka ystävä sen neuvon antoi. Joka tapauksessa latasin viestiketjussa ollesta linkistä SpyBot -ohjelman (kantsii muuten päivittää se heti) ja lisäksi poistin IE:n asetuksista yhden täpän (sekin ohje löytyy ylempää). SpyBot on siitä hyvä, että nyt se on fin-versiona ja se ehdottaa itse poistettavat tiedostot (kruksii ne listaan ja sen jälkeen itse painat vain toiminne Korjaa virheet). Olen tuon onnistuneen putsauksen jälkeen ajanut myös kerran uudelleen SpyBotin ja vaikkei ongelmia ole ollutkaan niin aina se jonkin uhkaavan nuuskijan ehdottaa poistettavaksi. Hyvä täydennys F-Secure virustorjuntaan ja palomuuriin tällainen haittaohjelmien poisto-ohjelma.

SpyBOT antaa minulle edelleen listan uhkaavia tekjöitä nimellä Back Web lite - näitä se ei ehdota korjattavaksi enkä ole sitä tehnyt, koska ongelmia ei ole ollut. pelkään että nuo liittyvät eri ohjelmien automaattipäivityksiin. Jos joku tietää mitä ne ovat, olen kiitollinen vastauksesta (niitä on 64 kpl). Positan siis SpyBot:lla ainoastaan vain ne mitä ohjelma itse kruksii poistettaviksi. Kuten edeltä olevasta voi päätellä, olen aivan tumpula, mutta hyvien jatkoaikaystävien avulla onnistuu aina!
 

rellu

Jäsen
Suosikkijoukkue
sm-sarja/SM-liiga/Liiga 1957 -
Kiitos veli Spencer!

Laitan vielä tsätin: Tää on meille tumpuloille tosi hyvä palsta! Täällä tuntuu riittävän kärsivällisyyttä antaa vastauksia ns. tyhmiinkin kysymyksiin :)
 

rellu

Jäsen
Suosikkijoukkue
sm-sarja/SM-liiga/Liiga 1957 -
Olenpa hieman epäilevä-tuomas ja tsekkasin ennen BackWeb liten poistoa mm. täältä http://www.mphelsinki.net/t120567.html

Eli se mitä pelkäsin, että esim. f-secure automaattipäivitys häviää, oli totta. Eli SpyBot tunnistaa nuokin nuuskijoiksi! Eli ei kannata poistaa, koska SpyBot ei sitä ehdota. Säästyy F-Securen uudelleen asennukselta!
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Kiitos rellu. Tuo Spy-Bot on varsin käytännöllinen ja helppo käyttää. Taidan jättää sen koneelle. Enään kotisivu ei vaihdu, joten ongelma on hyvin pitkälle korjattu. Palomuurin asennuksen jälkeen ei tosin nettiin enään päässyt, mutta ongelma korjaus on työn alla.
 

rellu

Jäsen
Suosikkijoukkue
sm-sarja/SM-liiga/Liiga 1957 -
Viestin lähetti TBK
Kiitos rellu. Tuo Spy-Bot on varsin käytännöllinen ja helppo käyttää. Taidan jättää sen koneelle. Enään kotisivu ei vaihdu, joten ongelma on hyvin pitkälle korjattu. Palomuurin asennuksen jälkeen ei tosin nettiin enään päässyt, mutta ongelma korjaus on työn alla.

Joo jätä ehdottomasti ja aja se aina silloin tällöin. Palomuuri ja virustorjunta ei estä näitä vakoiluohjelmia ja kokemusteni mukaan niitä aina sinne ilmaantuu - tosin käyttäjälle näennäisesti haittattomina, mutta ne tsekkaa sun koneelta tietoja ja levittää eteenpäin. Itse ajan SpyBotin 1-2 kertaa parissa viikossa (=muistaessani) ja samalla myös päivitän sen. Ohjelmahan ei kauaa pyöri ja ehdottaa tosiaan itse poistoja. Ja kuten edeltä voit päätellä, ei kannata ehkä muita poistaa, jos koneessa on automaattipäivityksellä olevia olevia ohjelmia, kuten F-Securen virsutorjunnan BackWeb. Toki jos tietää mitkä noista punaisella ja huutomerkillä (muttei kruksatuista) varustetuista SpyBotion listassa on tarpeen ja mitkä ei niin turhat voi kruksia poistoon.
 

lokki

Jäsen
Onko "AVG anti-virus" niminen ohjelma mistään kotoisin? Se on ilmainen ja koneellani nyt.

Aiemmin mainittiin "eTrust EZ Armor", joka sekin on ilmainen. Olen kuitenkin kuullut, että sen asentaminen on jotenkin vaivalloista. Pitääkö paikkansa?
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti lokki
Aiemmin mainittiin "eTrust EZ Armor", joka sekin on ilmainen. Olen kuitenkin kuullut, että sen asentaminen on jotenkin vaivalloista. Pitääkö paikkansa?

Ei minun mielestäni. Ehdottoman mielenkiintoisen tästä tekee sen, että tarjous pitää sisällään sekä virustorjunnan että palomuurin. Ei luulisi yhteensopivuusongelmia syntyvän kun on saman valmistajan virustorjunta ja palomuuri samassa paketissa.
 

Siirappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Tampabay Lightning, Kotiteollisuus
Mikähän virus minun koneessani mahtaa olla. En saa ajettua antivirusta läpitte kun se sulkee automaattisesti sen heti kun käynnistää. Koneeni on muuttunut hemmetin hitaaksi ja mikään ohjelma ei oikein toimi. Käytössä on windows XP joten olisikohan jollakin jotain ideaa mikähän tuo mahtaisi olla ja miten pääsisin siitä eroon?. Kiitokset jo etukäteen.
 

Walton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Viestin lähetti Siirappi
Mikähän virus minun koneessani mahtaa olla. En saa ajettua antivirusta läpitte kun se sulkee automaattisesti sen heti kun käynnistää. Koneeni on muuttunut hemmetin hitaaksi ja mikään ohjelma ei oikein toimi. Käytössä on windows XP joten olisikohan jollakin jotain ideaa mikähän tuo mahtaisi olla ja miten pääsisin siitä eroon?. Kiitokset jo etukäteen.
Näin äkkiseltään voisi veikata blaster-virusta. Omalla koneellani oli samat oireet ja sieltä löytyi juurikin blaster-virus.

Sopiva ohjelma ko. viruksen poistoon:SpywareBlaster
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Viestin lähetti Siirappi
Mikähän virus minun koneessani mahtaa olla. En saa ajettua antivirusta läpitte kun se sulkee automaattisesti sen heti kun käynnistää. Koneeni on muuttunut hemmetin hitaaksi ja mikään ohjelma ei oikein toimi. Käytössä on windows XP joten olisikohan jollakin jotain ideaa mikähän tuo mahtaisi olla ja miten pääsisin siitä eroon?. Kiitokset jo etukäteen.

Kokeile vaikka tätä. http://housecall.trendmicro.com/

Tuli ensimmäisenä vastaan kun laitoin Google:en hakusanaksi "free online virus scan".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös