cookie-ongelma
Koneessani on winXP ja sen sanotaan olevan jossain asioissa äärimmäisen pikkutarkka. Jotkut sivustot vaativat (esim. Yahoo-posti) sen, että käyttiksen pitää hyväksyä cookie, jotta pääsee ylipäätänsä kirjautumaan sisään. En pääse katsomaan Yahoo-postejani, kun jostain kummasta syystä sivusto ilmoittaa, että cookie-asetukseni eivät anna lupaa kirjautua. Mielestäni olen tehnyt sellaisen muutoksen *asetuksiin, että ongelmaa ei olisi. Vaan eipä mitä, edelleenkään en pääse kirjautumaan sisään. Vai onko asetukset muuttuneet silloin kun olen päivittänyt käyttistä ja selainta? Tulipahan sekin mieleen, että onko palomuurilla kenties jotain tekemistä sen eston kanssa?
Sitten toinen, vähän samantapainen ongelma. Olen erään sivuston keskustelupalstalla kirjautuneena sisään (pakon sanelema, sillä muuten viestejä ei pääse lukemaan). Avaan viestiketjun ja luen sitä ja sitten kun yritän siirtyä esim. päävalikkoon, niin tulee näkyviin sisäänkirjautumisikkuna. Ikään kuin palsta olisi "heittänyt" ulos, vaikka pois pitäisi päästä vain kirjautumalla erikseen ulos. Edellinen-toiminnolla pääsen näkemään sen hetkisen tilanteeni ja sen mukaan olisin sisäänkirjautuneena, koska nimeni siellä listalla on. Siitäkin huolimatta, kun yritän päästä lukemaan toista viestiketjua, niin tulee tuo sisäänkirjautumisikkuna. Tuntuu todella ärsyttävältä, kun joutuu vähän väliä kirjautumaan uudelleen ja taas uudelleen. Tiedustelin sivun ylläpitäjältä tätä samaa asiaa ja hänen mielestään se johtui nimenomaan XPn pikkutarkoista asetuksista. Neuvoi vain tekemään tuon samanlaisen *proseduurin, jonka tein Yahoon suhteen. Vaan eipä sekään ole asiaa auttanut.
Kun olen koittanut esim. win98:lla varustetulla koneella kirjautumista Yahooseen ja selausta palstalla, niin mitään ongelmia ei ole. Olisiko jollakin tietämystä siitä, miten tämän kirjautumisongelman saisi korjattua? Etukäteen kiittäen...
*Työkalut->Internet-asetukset->Tietosuoja->Muokkaa... siellä olen merkinnyt yahoo.com:in sallituksi.