Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 866 798
  • 19 233

Juzbe#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Islanders, HPK
Kokeiles tehdä poisto Device managerin kautta. En ole 8 käyttänyt joten en osaa neuvoa miten sinne pääsee. Kuitenkin sieltä laitteista etsit käsiisi "network adapters" -> verkkokortti -> r-click -> uninstall.

Seiskalla devicemanageriin pääsee kun kirjoittaa "device manager" windows haku boxiin.
Tällähän se lähtee mutta kun tämän jälkeen reboottaan koneen tai klikkaan "scan for hardware changes", ilmestyy sinne taas ajuri. Ainakin ennen täytyi aina rebootata kone ennen uuden ajurin asennusta, pitäisiköhän se nyt vaan asentaa heti kun pääsee vanhasta eroon? On taidettu tehdä windowsista jo liian "käyttäjäystävällinen", eihän tälle voi tehdä enää mitään manuaalisesti...
 
Tällähän se lähtee mutta kun tämän jälkeen reboottaan koneen tai klikkaan "scan for hardware changes", ilmestyy sinne taas ajuri. Ainakin ennen täytyi aina rebootata kone ennen uuden ajurin asennusta, pitäisiköhän se nyt vaan asentaa heti kun pääsee vanhasta eroon? On taidettu tehdä windowsista jo liian "käyttäjäystävällinen", eihän tälle voi tehdä enää mitään manuaalisesti...

Joo "forssaat" uudet ajurit sisään vaan ennen reboottia. Jostain noi automaagiset systeemit sai pois päältäkin, mutta kun 8 ei o tuttu niin en voi auttaa enempää :/
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Juzbe#3, Device Manager -> Network adapters -> Driver -> Roll Back Driver. Tai sitten Update tai Uninstall driver. Eipä tuohon muu oikein auta. Nykypäivänä pitää myös muistaa varmistaa onko ajuri 32bit vai 64bit. Tarvitset 64bit rauta-ajurit jos winkkari on 64bit.
 

Juzbe#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Islanders, HPK
Joo "forssaat" uudet ajurit sisään vaan ennen reboottia. Jostain noi automaagiset systeemit sai pois päältäkin, mutta kun 8 ei o tuttu niin en voi auttaa enempää :/
Näin sain joo uudet ajurit asennettua.Täytyy toivoa ettei jäänyt mitään päällekkäisyyksiä, ainakin nyt tuntuu toimivan.
 

J.Petke

Jäsen
Perinkummallinen ongelma: Töissä voin pelata useampia facebook-pelejä mutta heti kun vien koneen kotiini niin nuo pelit lakkaavat toimimasta ja sivu herjaa liian vanhasta Flashista. Samanlainen ongelma on esim. Radio Suomipopin podcastien kanssa. Työpaikalla suostuvat lataantumaan yhdessä hujauksessa mutta kotosalla ei sitten millään. Muut flashia vaativat ohjelmat ja sivut kyllä toimivat ilman ongelmia.

Voisiko tuo vika olla modeemin asetuksissa? Niin joo ja missä siellä?

Koneena on MacBooB Air.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Nyt tarvitaan datahanskan apua. Ostin uuden akun läppäriini kun kone on jonkun aikaa jo herjannut että akku saattaa olla rikki, ja eihän tuo vanha akku kestänytkään enää ilman piuhaa läheskään alkuaikojen veroisesti. Tilasin uuden akun netistä ja huomasin sitä vaihtaessani että tuohan on eri valmistajan akku ja vielä kaiken lisäksi tehokkaampi kuin vanha. Akussa kuitenkin lukee että korvaisi tuon vanhan akkumallini. Nyt kone ilmoittaa että "akkua ei löydetä". Uusi akku on kuitenkin toiminut hyvin mutta kone/Windows ei sitä löydä, mikä neuvoksi?
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Nyt tarvitaan datahanskan apua. Ostin uuden akun läppäriini kun kone on jonkun aikaa jo herjannut että akku saattaa olla rikki, ja eihän tuo vanha akku kestänytkään enää ilman piuhaa läheskään alkuaikojen veroisesti. Tilasin uuden akun netistä ja huomasin sitä vaihtaessani että tuohan on eri valmistajan akku ja vielä kaiken lisäksi tehokkaampi kuin vanha. Akussa kuitenkin lukee että korvaisi tuon vanhan akkumallini. Nyt kone ilmoittaa että "akkua ei löydetä". Uusi akku on kuitenkin toiminut hyvin mutta kone/Windows ei sitä löydä, mikä neuvoksi?

Kerrotko läppärin tiedot? Ja mikä Windowsin versio kyseessä? Windowsin version saa kätevästi selville painamalla Win + R ja avautuvaan Run ikkunaan kirjoita winver ja paina ok:ta.

-Tinke
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Kerrotko läppärin tiedot? Ja mikä Windowsin versio kyseessä? Windowsin version saa kätevästi selville painamalla Win + R ja avautuvaan Run ikkunaan kirjoita winver ja paina ok:ta.

-Tinke

Läppäri on Sony Vaio i3 2310m. Model name: VPCEH1L0E. Ja tuo windowsin versio näyttäisi noiden ohjeidesi perusteella olevan 6.1 (koontiversio 7601: Service pack 1)

Koitin nyt saada tuohon kaikki mahdolliset tiedot.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Itse kokeilisin ensin ajurien uudelleen asentamista:

1.Click Start and type device in the search field, then select Device Manager .
2.Expand the Batteries category.
3.Under the Batteries category, right-click the Microsoft ACPI Compliant Control Method Battery listing, and select Uninstall .
WARNING : Do not remove the Microsoft AC Adapter driver or any other ACPI compliant driver.
4.On the Device Manager taskbar, click Scan for hardware changes .
Alternately, select Action > Scan for hardware changes .


Jos (Huom! jos!) ylläoleva ei toimi niin kokeile tätä:

1) Paina Ctrl+Shift+Esc (task manager avautuu)
2) Mene Process välilehdelle
3) etsi ISBMGR.exe, valitse se ja klikkaa "End Process". Sulje Task Manager
4) Paina Win + R ja kirjoita services.msc
5) Etsi ISBMgr.exe (Sony ISB Manager) ja klikkaa sitä
6) Valitse "Disable" vaihteoehto ja klikkaa ok.

Tällä disabloit Sonyn oman akku palvelun.


EDIT! Jos tämäkään ei toimi niin ota virrat pois tietokoneesta ja ota akku irti pariksi minuutiksi ja takaisin kiinni. Virrat päälle ja katso mitä Windows sen jälkeen sanoo.

-Tinke
 
Mediahint muuttunut näköjään maksulliseksi.

Onkohan kellään heittää vastaavaa helppo toimista ilmaista lisäosaa Chromeen, jotta hommat taas toimis kuten pitää ??

Ei millään jaksa itse kaivaa.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
DynDNS lopettaa ilmaisen palvelunsa. Onkohan mitään vastaavaa olemassa, vai pitääkö keksiä joku muu viritelmä oman koti-IPn tietämiseen ulkomaailmasta?
 

J.Petke

Jäsen
Okei eli homma toimii minulla näin: Internet tulee normaaliin modeemiin (ei wi-fi), josta lähtee kaapeli boksiin, joka toimittaa minulle langattoman netin. Tässä langattomassa netissä mikään podcast ei suostu latautumana (eikä vaikka liitän ethernet-kaapelin tuosta boksista koneeseen). Jos taas liitän kaapelin tuosta "ekasta boksista" koneeseen niin myös podcastit latautuvat iloisesti.

Mitä asetusta minun tulisi tuossa langattomassa muuttaa, että saisin esim Radio Suomipopin podcastit toimimaan?

Sama ongelma tietokoneella ja kännykällä...
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kovalevy.

Palstalaisten mielipidettä olisiko tuosta hyvä perus käyttislevy kannettavalle. Yksi kovopaikka, joten tilaa tarvitsisi jonkun verran, jolloin SSD ei ole vaihtoehto. Tuossa olisi tuo 5v takuu, joka on hyvä, kun levy tullee olemaan käytössä myös seuraavalla koneella.
 

bulftrik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins, MM, LHC
Kovalevy.

Palstalaisten mielipidettä olisiko tuosta hyvä perus käyttislevy kannettavalle. Yksi kovopaikka, joten tilaa tarvitsisi jonkun verran, jolloin SSD ei ole vaihtoehto. Tuossa olisi tuo 5v takuu, joka on hyvä, kun levy tullee olemaan käytössä myös seuraavalla koneella.
Onhan tuo hyvä. WD on laatumerkki ja tuo Black taitaa olla nopein peruskäyttöön. Todellisuudessa näissä kovalevyissä ei ole niin suurta eroa että voisi jotain muuta ehdottaa.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
MrMacmanaman, eipä noilla normikiintolevyillä ole enää väliä kunhan se on Western Digital tai Seagate. Hinnat tarpeeksi alhaalla joten osta pois. SSD:n valinta menee taas Intel, Seagate tai Corsair välille.
 

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Yritän kirjautua (käyttöjärjestelmä Windows 7 professional) koneellani sisään, mutta salasanani laitettuani kone herjaa seuraavasti: "Palvelun Käyttäjäprofiilipalvelu sisäänkirjautuminen epäonnistui. Käyttäjäprofiilia ei voida ladata."

Mikä neuvoksi? Onko Tää nyt Sitte paskana?
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
FASlapsi ja Jari Porttila
Lainataan itseä muutamien sivujen takaa;

Läppärin specsit;

Yhteenveto
Käyttöjärjestelmä
Windows Vista Home Premium 32-bit SP2
Prosessori
AMD Athlon X2 QL-62 55 °C
Griffin 65nm Tekniikka
RAM-muisti
4,00Gt DDR2 @ 333MHz (5-5-5-15)
Emolevy
Wistron 303C (Socket A) 49 °C
Näyttö/näytönohjain
LP156WH1-TLA1 (1366x768@60Hz)
256MtNVIDIA GeForce 8200M G (HP) 57 °C
Varasto
298GB Seagate ST9320320AS ATA Device (SATA) 41 °C
Optiset Laitteet
TSSTcorp CDDVDW TS-L633M ATA Device
Ääni kortti /-laite
Conexant High Definition SmartAudio 221

No niin, pohdinta uudesta käyttöjärjestelmästä siirtyi prioriteettilistalla sijan alaspäin, koska kovalevy päätti sanoa sopimuksensa irti... Sammuttamassa olin konetta ja ilmeisen kriittisessä vaiheessa vahingossa nykäisin virtapiuhan pois. Uudelleen käynnistäessä alkoi piippailla eikä edennyt. Kokeilin kaverin samanmoiseen Compaqiin ja sillä teki aivan samoin ja hänen kovollaan sain omani käyntiin. Boottauslevynkin poltin ja käynnistin mini XP:n eikä se tunnistanut levyäni. Se ei pyöri. Koputtelut ja jopa jäädyttääkin sitä koitin. :)

Mukana meni tuhansia kuvia, joista ei ehditty (selitys) tehdä varmuuskopioita sekä paljon muuta... Tilanne on kotona sangen tulenarka, koska tavallaan minun hommani olisi ollut se varmuuskopioiden teko vaikka siitä usein muistutin kameraa käyttäviä tahoja.

Olen ajatellut että parilla vaihtoehdolla koittaisin nyt eteenpäin mennä. Ostamalla tuohon uuden kovalevyn ja laittamalla esim. Lubuntun tai sen jonkun Royal Linuxin mistä kuulin kerrottavan. Toinen vaihtoehto olisi ostaa uusi läppäri, jonka mielellään toivoisin olevan esim. jollakin tapaa helpompi puhdistaa, mitä tämä HP:n Compaq Presario CQ-60 on ja mielellään Intelin Corea ennemmin kuin AMD:ta.

Jälkimmäinen vaihtoehto miellyttäisi ainakin emäntää enemmän... Yritän nyt itse etsiä hinta-laatusuhteeltaan hyvää laitosta kun budjettikaan ei iso ole tässä kohtaa (max 500-600e, allekin saa olla). Jotain on kuitenkin tehtävä ettei ulkoruokinnan sijaan kutsu maantie. :)

Kaikki vihjeet otetaan isolla kiitollisuudella vastaan... Gigantin valikoimaa jo katselin ja jotain Saunalahden myymiä masiinoja sekä alla olevia.

Lenovo ThinkPad E530C 15,6 laajakuvanäytöllä | Kannettavat | Verkkokauppa.com

Lenovo B590 15,6 laajakuvanäytöllä | Kannettavat | Verkkokauppa.com

PACKARD BELL ENTE69KB-12506G50nsk AMD E1 2500 15.6inch 6GB 500GB [NX.C2CED.003] - 399,00 : Mikropasi, Verkkokauppa

(Linkit vievät verkkokauppa.comiin ja Mikropasin sivuille.)
 
Viimeksi muokattu:

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Lainataan itseä muutamien sivujen takaa;



No niin, pohdinta uudesta käyttöjärjestelmästä siirtyi prioriteettilistalla sijan alaspäin, koska kovalevy päätti sanoa sopimuksensa irti... Sammuttamassa olin konetta ja ilmeisen kriittisessä vaiheessa vahingossa nykäisin virtapiuhan pois. Uudelleen käynnistäessä alkoi piippailla eikä edennyt. Kokeilin kaverin samanmoiseen Compaqiin ja sillä teki aivan samoin ja hänen kovollaan sain omani käyntiin. Boottauslevynkin poltin ja käynnistin mini XP:n eikä se tunnistanut levyäni. Se ei pyöri. Koputtelut ja jopa jäädyttääkin sitä koitin. :)

Mukana meni tuhansia kuvia, joista ei ehditty (selitys) tehdä varmuuskopioita sekä paljon muuta... Tilanne on kotona sangen tulenarka, koska tavallaan minun hommani olisi ollut se varmuuskopioiden teko vaikka siitä usein muistutin kameraa käyttäviä tahoja.

Olen ajatellut että parilla vaihtoehdolla koittaisin nyt eteenpäin mennä. Ostamalla tuohon uuden kovalevyn ja laittamalla esim. Lubuntun tai sen jonkun Royal Linuxin mistä kuulin kerrottavan. Toinen vaihtoehto olisi ostaa uusi läppäri, jonka mielellään toivoisin olevan esim. jollakin tapaa helpompi puhdistaa, mitä tämä HP:n Compaq Presario CQ-60 on ja mielellään Intelin Corea ennemmin kuin AMD:ta.

Jälkimmäinen vaihtoehto miellyttäisi ainakin emäntää enemmän... Yritän nyt itse etsiä hinta-laatusuhteeltaan hyvää laitosta kun budjettikaan ei iso ole tässä kohtaa (max 500-600e, allekin saa olla). Jotain on kuitenkin tehtävä ettei ulkoruokinnan sijaan kutsu maantie. :)

Kaikki vihjeet otetaan isolla kiitollisuudella vastaan... Gigantin valikoimaa jo katselin ja jotain Saunalahden myymiä masiinoja sekä alla olevia.

Lenovo ThinkPad E530C 15,6 laajakuvanäytöllä | Kannettavat | Verkkokauppa.com

Lenovo B590 15,6 laajakuvanäytöllä | Kannettavat | Verkkokauppa.com

PACKARD BELL ENTE69KB-12506G50nsk AMD E1 2500 15.6inch 6GB 500GB [NX.C2CED.003] - 399,00 : Mikropasi, Verkkokauppa

(Linkit vievät verkkokauppa.comiin ja Mikropasin sivuille.)

Tuosta vanhasta kovosta saatat onnistua pelastamaan jotain, jos hankit ulkoisen usb-telakan, jos käynnistyslohko on sökö voit tallenteita kaivaa kivutta noin, telakka kustrantaa noin 20-30 e ja sillä on helppo jatkossa tehdä back uppeja vaikka eri kovoille jos haluaa, siihen käy niin 2,5", kuin 3,5" tuumaset, eli mitä halvalla löytyy niin kiinni vaan ja tallentelemaan.

Tässä olis vissiin sun budjettiin sopiva yksi vaihtoehto:

Asus X552CL-SX013H i5-3337/8GB/500GB/GT710 - 1GB/W8 - Viihde-elektroniikka - CDON.COM

Linkki vie cdon.comiin, josta voit tietty kaivella muitakin vaihtoehtoja.

Tuolta olen joskus hommannut pöytäkoneen ja itse olen ainakin ollut tyytyväinen tilaamisen helppouteen, toimituksen sujuvuuteen ja itse laite on pelannut mainiosti ja ollut juuri sitä mitä tilasinkin. Alun perin sain myös tutuilta, jotka tuolla ovat asioineet kehuja homman pelaamisesta. Toki toimii se verkkokaupallakin, ihan oman kokemuksen perusteella.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
FASlapsi ja Jari Porttila
Tuosta vanhasta kovosta saatat onnistua pelastamaan jotain, jos hankit ulkoisen usb-telakan, jos käynnistyslohko on sökö voit tallenteita kaivaa kivutta noin, telakka kustrantaa noin 20-30 e ja sillä on helppo jatkossa tehdä back uppeja vaikka eri kovoille jos haluaa, siihen käy niin 2,5", kuin 3,5" tuumaset, eli mitä halvalla löytyy niin kiinni vaan ja tallentelemaan.

Tässä olis vissiin sun budjettiin sopiva yksi vaihtoehto:

Asus X552CL-SX013H i5-3337/8GB/500GB/GT710 - 1GB/W8 - Viihde-elektroniikka - CDON.COM

Linkki vie cdon.comiin, josta voit tietty kaivella muitakin vaihtoehtoja.

Tuolta olen joskus hommannut pöytäkoneen ja itse olen ainakin ollut tyytyväinen tilaamisen helppouteen, toimituksen sujuvuuteen ja itse laite on pelannut mainiosti ja ollut juuri sitä mitä tilasinkin. Alun perin sain myös tutuilta, jotka tuolla ovat asioineet kehuja homman pelaamisesta. Toki toimii se verkkokaupallakin, ihan oman kokemuksen perusteella.

Kiitoksia.. Haen tuollaisen telakan tänään. Hyvänoloinen kone hintaisekseen tuo ehdottamasi. Mun tuurillani tulee takuuasioita joten mitenkähän nuo jutut toimii cdonilla?

Alle 500e ei oikein tahdo löytyä kyllä mitään tuota vastaavaa mistään?

Packard Bell ENTE11HC-53234G50Mnks i5-3230/4GB/500GB/GT710 - 2GB/W8 - Viihde-elektroniikka - CDON.COM

Minkäslainen masiina tämä ylläoleva on?
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Kiitoksia.. Haen tuollaisen telakan tänään. Hyvänoloinen kone hintaisekseen tuo ehdottamasi. Mun tuurillani tulee takuuasioita joten mitenkähän nuo jutut toimii cdonilla?

Alle 500e ei oikein tahdo löytyä kyllä mitään tuota vastaavaa mistään?

Packard Bell ENTE11HC-53234G50Mnks i5-3230/4GB/500GB/GT710 - 2GB/W8 - Viihde-elektroniikka - CDON.COM

Minkäslainen masiina tämä ylläoleva on?

Takuun toimivuutta en ole joutunut tuossa puljussa testaamaan (kop kop puupäähän), mutta oletan sen toimivan samanmoisesti, kuin verkkokaupallakin, eli ok. Niiden sivuiltahan takuukuvioista varmaan löytyy tietoa.

Itse tietysti osaat tarpeesi mukaisen koneen parhaiten päättää, ihan ok:lta tuokin vaikuttaa. Minä vaan koitin kaivaa spekseiltään parhaan budjettisi raameissa. Nykyäänhän noita saa kohtuu hyvillä spekseillä hybrideitäkin, joissa saa siis näytön repäistä täbiksi kainaloon, kun lähtee ulkoilemaan, noin 450 erkin kustannuksella, ainakin muistan jonkun mainoksen jossain tämmöisestä nähneeni, nuo on sitten vaan pääasiassa kai 11" - 13" näytöillä, jotta niiden käytölle olisi peruste.

Onnea koneen valintaan ja toivotaan että sunnuntaikappaleet kiertää sinut kaukaa.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miksi ei chromen java toimi. Firefoxissa java toimii mutta chromessa tarjoaa vain uudelleenaennusta, mikä kuitenkin sanoo, että tämä on jo asennettu. Varmaan jostain chromesta disabloitu java, mutta mistä?
 

RustEnuff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Miksi ei chromen java toimi. Firefoxissa java toimii mutta chromessa tarjoaa vain uudelleenaennusta, mikä kuitenkin sanoo, että tämä on jo asennettu. Varmaan jostain chromesta disabloitu java, mutta mistä?

Osoite kenttään: chrome://plugins/
Tuolta voit tarkistaa onko disabloitu vai ei.

Itse olen törmäillyt vastaavanlaiseen ongelmaan silloin tällöin. Chrome siis ilmoittaa, että javaa ei ole asennettu, vaikka se on asennettu ja käytössä.
Ongelma oman tulkinnan mukaan johtuu siitä, että Chrome kysyy/tarkistaa javan käyttämää sivustoa ladatessa, että sallitaanko javan käyttö. Kysymys tulee kuitenkin viiveellä, jolloin Chrome ehtii jo ilmoittamaan, että javaa ei ole asennettu. Refreshaamalla olen yleensä saanut homman toimimaan, mutta en tosiaan tiedä miten tuosta pääsisi eroon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös