Lainataan itseä muutamien sivujen takaa;
No niin, pohdinta uudesta käyttöjärjestelmästä siirtyi prioriteettilistalla sijan alaspäin, koska kovalevy päätti sanoa sopimuksensa irti... Sammuttamassa olin konetta ja ilmeisen kriittisessä vaiheessa vahingossa nykäisin virtapiuhan pois. Uudelleen käynnistäessä alkoi piippailla eikä edennyt. Kokeilin kaverin samanmoiseen Compaqiin ja sillä teki aivan samoin ja hänen kovollaan sain omani käyntiin. Boottauslevynkin poltin ja käynnistin mini XP:n eikä se tunnistanut levyäni. Se ei pyöri. Koputtelut ja jopa jäädyttääkin sitä koitin. :)
Mukana meni tuhansia kuvia, joista ei ehditty (selitys) tehdä varmuuskopioita sekä paljon muuta... Tilanne on kotona sangen tulenarka, koska tavallaan minun hommani olisi ollut se varmuuskopioiden teko vaikka siitä usein muistutin kameraa käyttäviä tahoja.
Olen ajatellut että parilla vaihtoehdolla koittaisin nyt eteenpäin mennä. Ostamalla tuohon uuden kovalevyn ja laittamalla esim. Lubuntun tai sen jonkun Royal Linuxin mistä kuulin kerrottavan. Toinen vaihtoehto olisi ostaa uusi läppäri, jonka mielellään toivoisin olevan esim. jollakin tapaa helpompi puhdistaa, mitä tämä HP:n Compaq Presario CQ-60 on ja mielellään Intelin Corea ennemmin kuin AMD:ta.
Jälkimmäinen vaihtoehto miellyttäisi ainakin emäntää enemmän... Yritän nyt itse etsiä hinta-laatusuhteeltaan hyvää laitosta kun budjettikaan ei iso ole tässä kohtaa (max 500-600e, allekin saa olla). Jotain on kuitenkin tehtävä ettei ulkoruokinnan sijaan kutsu maantie. :)
Kaikki vihjeet otetaan isolla kiitollisuudella vastaan... Gigantin valikoimaa jo katselin ja jotain Saunalahden myymiä masiinoja sekä alla olevia.
Lenovo ThinkPad E530C 15,6 laajakuvanäytöllä | Kannettavat | Verkkokauppa.com
Lenovo B590 15,6 laajakuvanäytöllä | Kannettavat | Verkkokauppa.com
PACKARD BELL ENTE69KB-12506G50nsk AMD E1 2500 15.6inch 6GB 500GB [NX.C2CED.003] - 399,00 : Mikropasi, Verkkokauppa
(Linkit vievät verkkokauppa.comiin ja Mikropasin sivuille.)