Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 856 684
  • 19 216

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Onko exceliin mahdollista saada tekstiä jos määritetyt ehdot täyttyvät? Tarkoituksena olisi saada sana "liikaa" jos solun summa on yli 0 ja "Liian vähän" jos arvo tuossa solussa on alle nollan.
 

kamrat

Jäsen
Suosikkijoukkue
urheiluseura HIFK
Onko exceliin mahdollista saada tekstiä jos määritetyt ehdot täyttyvät? Tarkoituksena olisi saada sana "liikaa" jos solun summa on yli 0 ja "Liian vähän" jos arvo tuossa solussa on alle nollan.

Kirjoita soluun =IF(A2<>0;IF(A2<0;"Liian vähän";"liikaa");A2)

A2:n paikalle se solu, jossa verrattava luku on. Jos vikan A2:n korvaa "":lla, niin solu tulee tyhjäksi, kun A2=0 (Jotain tuonnepäin, en kokeillut toimiiko...:)
 
Viimeksi muokattu:

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nyt tarvitaan fiksumpien apua.

Olen tässä perustelemassa pientä kalustemaalausyritystä. Tässä pähkäillyt kotisivun tekoa nyt.

Kysymys kuuluukin nyt, että onko olemassa mitään helppoa ohjelmaa kotisivun tekoa varten vai kannattaako suosiolla jättää sivun teko alan ammattilaisille?
 

Ektar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Boston Bruins
Kysymys kuuluukin nyt, että onko olemassa mitään helppoa ohjelmaa kotisivun tekoa varten vai kannattaako suosiolla jättää sivun teko alan ammattilaisille?

Wixillä saa tehtyä melko nopeasti ja helposti html5 sivut, mitkä näyttää ihan hyvältä. Toki tuohon jää pari mainosta, jos käyttää ilmaisversiota. Ja onhan näitä muitakin, kuten webs.com.
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Wixillä saa tehtyä melko nopeasti ja helposti html5 sivut, mitkä näyttää ihan hyvältä. Toki tuohon jää pari mainosta, jos käyttää ilmaisversiota. Ja onhan näitä muitakin, kuten webs.com.

Kas, kiitos kovasti!

Webs.com oli oiva ja ennenkaikkea helppo ohjelma. Kotisivu tehty!
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
(Jotain tuonnepäin, en kokeillut toimiiko...:)

Ainakin haluttu tulos saadaan aikaan, kiitos tästä! Selkeästi toveriin voi hädän hetkellä luottaa!

Tuli tuo IF aivan uutena funktiona itselleni, tuli aivan Basicin veivaaminen mieleen. Ei siinä, hyviä muistojahan tuosta vain on.
 
Laitetaanpa tänne ketjuun.

Onko muilla palstalaisilla ongelmia YouTuben kanssa? Aina kun avaan YouTuben sivun, ruudulle pärähtää jokin Avastin "virus estetty" -tyyppinen ilmoitus. Ja nimenomaan tämä ilmoitus tulee vain YouTubea avattaessa. Eli onkohan kyse jostakin YouTuben isommasta ongelmasta, vai kuseeko oma kone/virusturva?
 

sierramies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vituttaa, myös sekin.
Näyttöä etsimässä

On taas tunnustettava kädettömyyteni näissä tietokoneasioissa. Olen hankkimassa laadukasta, varsinkin peleihin sopivaa näyttöä, tuolla 27 tuumaista. Mutta tuli tietenkin tenkkapoo. Minulle eivät sano mitään vasteajat, virkistystaajuudet tai skaalaukset.

Mitä seikkoja olisi otettava huomioon näyttöä hankittaessa? Millä parametreilä näyttö pitäisi ostaa?

Löysin etsimällä tällaisen laitteen: laite verkkokaupassa

Unohdanko ja siirryn seuraavaan?
 

Ektar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Boston Bruins
Itse ottaisin 27 tuumaisen näytön mielummin 2560x1440 resoluutiolla. Sen kuitenkin voi sitten tarvittaessa pienentää vaikka siihen Full HD -resoon (Pelit yms), mutta näin peruskäytössä tuo isompi koko on ihan mukava. Ainakin tässä 27 tuuman iMacissa tuo 2560x1440 on ihan mukava.
 

LannyMc

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen. Nimittäin Flash playerin asennus ei onnistu millään.

Poistin ko. liitännäisen selaimesta ja koneelta kun se kaatuili toistuvasti eikä NHL-koosteiden katsomisesta tullut mitään. Nyt sitten poistamisen jälkeen olen yrittänyt eilisestä lähtien asentaa uusinta flashiä takaisin koneelle mutta sepä ei onnistukaan. Jokaisella asennuskerralla herjaa yhteyden katkeamisesta kun asennusta on valmiina 5-36% ja asennus jumii siihen.

Onko täällä kohtalontovereita? Vituttaa koko flash player kun tuntuu olevan yksi paskimmista liitännäisistä mitä selaimeen voi asentaa, mutta eipä tässä taida muutakaan vaihtoehtoa olla että saa flashiä käyttävät sivut näkymään kunnolla. Vai onko?

E: Niin ja tosiaan Firefox on käytössä selaimena. Ainahan sitä tietty voi vaihtaa selainta, mutta kun muuten on tuohon Mozillaan tyytyväinen niin tokihan sitä haluaisi sitä käyttää täydellä teholla jatkossakin.
 
Viimeksi muokattu:

LannyMc

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Juu, olen kertaalleen ajanut tuon jo aikaisemmin läpi ja manuaalisesti myös poistellut system32 kansiosta noita flashin tiedostoja ym. Kaiken järjen mukaan koneella ei pitäis olla uutta asentaessa mitään flash playeriin viittaavaakaan, mutta siltikin asentaessa yhteys poikki ja jää playeri asentamatta.

Olen koittanut asentaa ohjelmaa sekä selaimen omalla automaattisella asennuksella sekä normaalilla käsiasennuksella ja lopputulos on sama. Alkaa oikeasti mennä hermo tämän kanssa tapellessa. Ei vaan voi käsittää, että miten helvetissä tämä nyt rupes vittuilemaan kun on kohta pari vuotta menty tällä koneella ja samalla selaimella ilman ongelmia. Mitään päivitystäkään ei ole tullut ihan hetkeen selaimessa eikä itse flash playerissakaan. Se vaan ilmeisesti päätti pari päivää sitten olla toimimatta ja sillä tiellä ollaan edelleen.

Mutta kiitos Tinke-80 kuitenkin vinkistä.
 

LannyMc

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Aivan uskomatonta. Nyt sitten varmaan 30 asennuskerta yhtäkkiä menikin läpi ilman mitään erikoiskikkoja ja asennus onnistui. Mitään muutoksia en tehnyt minnekään ennen asennusta, päätin vaan kokeilla taas että miten käy. Henkimaailman juttuja, ei voi muuta sanoa.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Voi olla typeräkin kysymys ja minun pitäisi tietää tähän vastaus itse, mutta onko mahdollista estää nettisivuja vain tietyille koneille?
Kaikki tietokoneet ovat siis samassa verkossa ja pomo sanoi, että nyt jätkä estät Facebookin, Youtuben jne. Mutta haluaisin pitää omalla koneella mahdollisuuden käyttää näitä sivuja.
Jokaiselta koneelta erikseen sivujen estäminen onnistuisi, mutta se ei käy, koska ihmiset työskentelevät omilla koneillaan enkä tietenkään halua estää heitä pääsemästä esim. Facebookin vapaa-ajallaan.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voi olla typeräkin kysymys ja minun pitäisi tietää tähän vastaus itse, mutta onko mahdollista estää nettisivuja vain tietyille koneille?
Kaikki tietokoneet ovat siis samassa verkossa ja pomo sanoi, että nyt jätkä estät Facebookin, Youtuben jne. Mutta haluaisin pitää omalla koneella mahdollisuuden käyttää näitä sivuja.
Jokaiselta koneelta erikseen sivujen estäminen onnistuisi, mutta se ei käy, koska ihmiset työskentelevät omilla koneillaan enkä tietenkään halua estää heitä pääsemästä esim. Facebookin vapaa-ajallaan.

Riippuu millainen systeemi verkon rajalla on. Eiköhän tuo aika helppoa ole estää kaikki liikenne facebookin osoitteeseen, paitsi jos koneen IP on omasi. Mitään neuvoja ei kukaan varmaan voi antaa ilman tarkempaa kuvausta systeemistäsi.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Riippuu millainen systeemi verkon rajalla on. Eiköhän tuo aika helppoa ole estää kaikki liikenne facebookin osoitteeseen, paitsi jos koneen IP on omasi. Mitään neuvoja ei kukaan varmaan voi antaa ilman tarkempaa kuvausta systeemistäsi.

Kaiken liikenteen pystyn estämään menemällä reitittimen sisään, mutta pohdinkin onko jotain keinoa pistaa esto vain osalla koneita.
Eli 20 konetta, joista kahdella pitäisi päästä Facebookiin ja muilla ei. Homman ongelma on siis se, ettei jengillä ole työkoneita erikseen vaan samat koneet kulkevat kodin ja duunin välillä.
Ehkä minä vain estän kaikki ja kikkailen omia reittejä Facebookiin, koska noita estoja on aika helppo kiertää.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Bruno, itse tekisin Windows Group Policyn jossa olisi siis määritetty Facebook -esto. Lisäisin sitten konetilit yksitellen tähän ryhmäkäytäntöön joilta pitää estää FB:n käyttö. Mutta jos teillä ei ole palvelinta, toimialuetta ja AD:ta niin nou kan duu. :)
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin, jos kyseessä on joku pikkuputiikki niin itse olen kaverin konttoriin rakentanut zentyalilla Windows PDCn, VPN palvelun, levyjaot, backupit myös työasemista ja kaikki verkkoliikenne menee tuon läpi. Kaikki palomuuriasetukset tehdään suoraan tuohon palvelimeen, kuten myös käyttäjien hallinta ynnä muut asetukset. Voin suositella lämpimästi.
 
Viimeksi muokattu:

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Niin, jos kyseessä on joku pikkuputiikki niin itse olen kaverin konttoriin rakentanut zentyalilla Windows PDCn, VPN palvelun, levyjaot, backupit myös työasemista ja kaikki verkkoliikenne menee tuon läpi. Kaikki palomuuriasetukset tehdään suoraan tuohon palvelimeen, kuten myös käyttäjien hallinta ynnä muut asetukset. Voin suositella lämpimästi.

Kiitokset vastanneille. Täytyy huomenna pohtia miten tuo homma lopulta hoidetaan.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olisi Windows 8.1 pöytäkone ja nettiyhteys kaapelilaajakaistalla. Tuo yhteys on vähän väliä poikki niin, että tulee sellainen keltainen kolmio verkkoyhteys -kuvakkeen päälle ilmoituksella "Ei Internet yhteyttä". Koneen ja/tai modeemin uudelleen käynnistäminen auttaa joskus, mutta joskus ei kuten esimerkiksi nyt.

Siirsin piuhan vanhaan Win 7 -kannettavaan niin heti alkoi toimimaan. Vika ei ole siis modeemissa.

Mikä asetus tosta pöytäkoneesta on korjattava?
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Olisi Windows 8.1 pöytäkone ja nettiyhteys kaapelilaajakaistalla. Tuo yhteys on vähän väliä poikki niin, että tulee sellainen keltainen kolmio verkkoyhteys -kuvakkeen päälle ilmoituksella "Ei Internet yhteyttä". Koneen ja/tai modeemin uudelleen käynnistäminen auttaa joskus, mutta joskus ei kuten esimerkiksi nyt.

Siirsin piuhan vanhaan Win 7 -kannettavaan niin heti alkoi toimimaan. Vika ei ole siis modeemissa.

Mikä asetus tosta pöytäkoneesta on korjattava?

Tuohon löytyi joku ohje nopealla googletuksella:
No Internet Access in Windows 8 (Limited Connectivity) | virusresearch.org

EDIT! Myös DNS-asetusten muuttaminen googlen omiin on auttanut joitain:
Broadband: Changing IP address and DNS Server Settings on Windows 8 (connection, dns, ip, IPv4, network, settings, windows 8)


Primary= 8.8.8.8, Secondary= 8.8.4.4

-Tinke
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Anoppi rahtasi jenkeistä meille uuden MacBook Airin. Ikinä ei Applen tuotteita ole tässä talossa ollut, joten mielenkiintoiseksi varmaan menee. Ensimmäinen probleemi on virtakaapeli, kun on tuota jenkkimallia. Kannattaako käyttää adapterin kanssa, vai olisiko fiksumpi lähteä etsimään tuolle laitteelle tähän uutta kaapelia Suomesta?

Näppiksestä ääkköset puuttuu, ja jää puuttumaan. Kaippa niihin näppäimiin saa kuitenkin ääkköset syötettyä. Applen tuntemattomuuden vuoksi tuohonkin varmaan saa menemään pari päivää...
 

Juzbe#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Islanders, HPK
Nyt olisi Jatkoajan tietokone experteille kiperä kysymys. Minulla on ollut ongelmia läppärin wlan-ajurin kanssa ja ajattelin päivittää sen. Latasin valmistajan sivuilta uuden ajurin ja aloin poistamaan entistä. Poistaminen ei kuitenkaan onnistu vaan saan virheviestin ”asennusohjelma ei toimi tässä ympäristössä”. Mitähän helvettiä? Osaatteko sanoa miten saisin nuo ajurit nyt poistettua, löytyykö tähän jotain ohjelmaa?

Kokeilin vielä päivittää ajureita laitehallinnan kautta mutta windowsin mukaan ajurit ovat ajan tasalla vaikka ne eivät sitä ole. Löytyyköhän tähän muuta ratkaisua kun heittää win 8.1 roskiin ja palata seiskaan? Alkaa nimittäin mennä hermot tähän kasiin.
 
Nyt olisi Jatkoajan tietokone experteille kiperä kysymys.

Kokeiles tehdä poisto Device managerin kautta. En ole 8 käyttänyt joten en osaa neuvoa miten sinne pääsee. Kuitenkin sieltä laitteista etsit käsiisi "network adapters" -> verkkokortti -> r-click -> uninstall.

Seiskalla devicemanageriin pääsee kun kirjoittaa "device manager" windows haku boxiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös