Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 857 243
  • 19 216

sierramies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vituttaa, myös sekin.
Jos kaupassa ovat ylikellottaneet niin luulisi ettei se aiheuta ongelmia. Sinuna avaisin Sevenforums.com sivuston BSOD-foorumille ketjun aiheesta. Tässä ohjeet mitä BSOD-ketjunavaukseen vaaditaan: Blue Screen of Death (BSOD) Posting Instructions - Windows 7 Help Forums

-Tinke

Kiitos Tinke. Pitäneepä rekisteröityä seuraavan tiltin jälkeen. Käväisin foorumilla ja nyt kyllä siellä perusteellisesti neuvotaan. Tosin kaiken ymmärtämiseen menee aikaa :-)
 
Miten saan tuon ylikellotuksen pois?

Nollaa biosin asetukset. Ei voi kukaan liike taata että ylikellotuksen jälkeen toimii 100% ja tuolla biosin nollauksella saat tämän mahdollisuuden suljettua pois vikamahdollisuuksista. Tuohon oman emolevysi biosiin löytyy erittäin helposti ohjeet biosin nollaamiseen googlesta ja se on kyllä helppo toimenpide.
 

sierramies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vituttaa, myös sekin.
Nollaa biosin asetukset. Ei voi kukaan liike taata että ylikellotuksen jälkeen toimii 100% ja tuolla biosin nollauksella saat tämän mahdollisuuden suljettua pois vikamahdollisuuksista. Tuohon oman emolevysi biosiin löytyy erittäin helposti ohjeet biosin nollaamiseen googlesta ja se on kyllä helppo toimenpide.

Ok, taas sitä oppii peelokin jotain uutta, kiitos vain Rantojen miehelle. BTW, lupasivat kyllä tosiaan 100%:n toimivuuden tuolle kellotusoperaatiolle. Nyt on hieman petetty olo..
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Talonyhtiössä katkaistiin tänään vanha puhelinverkko. Tämän takia netti ei toimi. Jakomokaappiin pitäisi asentaa kytkentäjohto(nettijohto?). Ongelma tulee siinä, etten tiedä miten se johto kytketään. Jakomokaapissa on kytkennät A,B,1,2,3,4. Makuuhuoneessa, jossa pidän modeemia, on seinässä nettipiuhan paikat 3 ja 4.

Pahoittelen sekavaa viestiä, ärsyttää tämä kännykällä kirjoittaminen. Kiitos jos joku osaa auttaa.
 

Jeesus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Talonyhtiössä katkaistiin tänään vanha puhelinverkko. Tämän takia netti ei toimi. Jakomokaappiin pitäisi asentaa kytkentäjohto(nettijohto?). Ongelma tulee siinä, etten tiedä miten se johto kytketään. Jakomokaapissa on kytkennät A,B,1,2,3,4. Makuuhuoneessa, jossa pidän modeemia, on seinässä nettipiuhan paikat 3 ja 4.

Ideana näissä on, että nettiyhteys tulee sinne kaappiin asti. Sieltä sitten pitää itse määrittää, minne sen tarkemmin haluaa. Näin ollen uskoisin, että jos haluat kytkeä modeemin paikkaan 3, on oikea johtokytkentä kaapissa A -> 3. Jos ei toimi, kokeile B -> 3.
 

sierramies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vituttaa, myös sekin.
Jos kaupassa ovat ylikellottaneet niin luulisi ettei se aiheuta ongelmia. Sinuna avaisin Sevenforums.com sivuston BSOD-foorumille ketjun aiheesta. Tässä ohjeet mitä BSOD-ketjunavaukseen vaaditaan: Blue Screen of Death (BSOD) Posting Instructions - Windows 7 Help Forums

-Tinke

Tinken neuvosta olen nyt vääntänyt kapealla tietotaidollani raportin kyseiselle foorumille. Katsotaan, mitä ekspertit antavat neuvoa. Todennäköisesti en niistä ymmärrä mitään, mutta vaivannen Tinkeä vielä kerran siinä tilanteesta. Kiitos vielä Tinkelle asiantuntevista neuvoista!
 

sierramies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vituttaa, myös sekin.
Lupaan auttaa taitojeni mukaan. Ja eipä kestä.

-Tinke

No niin, käväisin tuolla neuvomallasi BSOD-palstalla ja sain seuraavat vinkit:

Daemon Tools/Alcohol %
Code:


dtsoftbus01.sys Fri Jan 13 19:45:46 2012 (4F10358A)

Daemon Tools (and Alcohol % software) are known to cause BSOD's on some Windows 7 systems (mostly due to the sptd.sys driver, although we have seen dtsoftbus01.sys blamed on several occasions). Please uninstall the program, then use the following free tool to ensure that the troublesome sptd.sys driver is removed from your system (pick the 32 or 64 bit system depending on your system's configuration): DuplexSecure - FAQ

As an alternative, many people recommend the use of Total Mounter or Magic ISO

Security App


Crashes indicate Avast! and Comodo being a possible cause. Remove them and replace with Microsoft Security Essentials to see if it provides more stability. Uninstallers (removal tools) for common antivirus software. Microsoft Security Essentials and Malwarebytes are recommended from a strict BSOD perspective. They do not cause blue screens on the system as other AV products do.

Eli onko koneessa jotain ristiriitoja kenties? Taisi kaveri suositella Microsoftin omaa virusohjelmaa, mutta onko se toimiva ja luotettava? Itse en ole kuullut kehuja niistä ohjelmista. Eli kannattaako vaihtaa Avast! ja Comodo firewall pois?
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Eli onko koneessa jotain ristiriitoja kenties? Taisi kaveri suositella Microsoftin omaa virusohjelmaa, mutta onko se toimiva ja luotettava? Itse en ole kuullut kehuja niistä ohjelmista. Eli kannattaako vaihtaa Avast! ja Comodo firewall pois?

Microsoftin oma virustorjuntaohjelma on mielestäni riittävän hyvä kotikäyttöön. Windows 7:ssa olen itse käyttänyt Windowsin omaa palomuuria joka on myös riittävän tehokas kotikäyttöön. Voihan olla että kaatumiset johtuvat noista kahdesta ohjelmasta? Itse tekisin niin mitä tuo SevenForums-sivuston neuvoja sanoo.

-Tinke
 

sierramies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vituttaa, myös sekin.
Microsoftin oma virustorjuntaohjelma on mielestäni riittävän hyvä kotikäyttöön. Windows 7:ssa olen itse käyttänyt Windowsin omaa palomuuria joka on myös riittävän tehokas kotikäyttöön. Voihan olla että kaatumiset johtuvat noista kahdesta ohjelmasta? Itse tekisin niin mitä tuo SevenForums-sivuston neuvoja sanoo.

-Tinke

Hieno homma, kiitos vain Tinke. Nyt lähti virustutka vaihtoon palomuurin kera, poistan tuon Daemon toolsin ja odottelen vieläkö näitä inhottavia crashejä tulee. Jos ei auta, lähtee kellotuskin koneesta. Pidetään peukkuja...
 

HockeySpirit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Saako Youtubeen asetettua oletukseksi keskikokoisen ruudun ja 720p kuvanlaadun? Siis ettei joka kerralla tarvitse vaihtaa näitä asetuksia
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mistähän voisi johtua, että Windows 8:n kautta ei pääse nettiin? Kone ilmoittaa että yhteyttä ei muodostettu. Win7-tyyppisellä työpöydällä avautuu moitteetta.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olisi vähän erikoisempi ongelma duunikoneella, johon en tunnu sitten millään löytävän ratkaisua. Näppäimistön oikotiet peruutukseen ja leikkaukseen CTRL+Z ja CTRL+X toimivat todella hämärästi.

Vasen CTRL+Z normaalisti käytettynä = ei mitään reaktiota
Vasen CTRL+X normaalisti käytettynä = ei mitään reaktiota
Oikea CTRL+Z normaalisti käytettynä = normaali reaktio
Oikea CTRL+X normaalisti käytettynä = ei mitään reaktiota

Jos oikoteitä käyttää painamalla näppäimet järjestyksessä CTRL pohjaan, kirjain pohjaan, CTRL ylös, kirjain ylös saadaan myös joka kerta haluttu normaali lopputulos aikaan niin oikealla kuin vasemmalla CTRL näppäimellä.

CTRL + muut kirjainyhdistelmät toimivat ihan moitteetta normaaliin tapaan. Käyttöjärjestelmä Windows 8, näppäin/hiiriyhdistelmänä Logitechin MK520. Kone on pöytäköne. Ajureita ja Logitechin omia hallintaohjelmia koitettu asennella ja poistaa, mutta ongelma sen kuin on ja pysyy. Näppäimistö itsessään toimii kaikin tavoin moitteetta ja on puhdas kuin sosiopaatin omatunto. Ongelman alkamisajankohta tuntematon.
 

August

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Läppäri on aivan jumissa. Win 8 ohjelmistona ja Windows defender skannannut koneen ilman viruslöytöjä. Netti pätkii, sähköposti pätkii, youtube varsinkin pätkii. Eli käytännössä suoritinkäyttö nousee välillä todella korkealle. Välillä toimii, ja taas suoritinkäyttö nousee ja kone pätkii niin jumalattomasti. Mitä tässä voisi tehdä?
1)Hakea joku virusscan-ohjelma ja etsiä pöpöä?
2)Formatoida kone ja aloittaa puhtaalta pöydältä?
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Läppäri on aivan jumissa. Win 8 ohjelmistona ja Windows defender skannannut koneen ilman viruslöytöjä. Netti pätkii, sähköposti pätkii, youtube varsinkin pätkii. Eli käytännössä suoritinkäyttö nousee välillä todella korkealle. Välillä toimii, ja taas suoritinkäyttö nousee ja kone pätkii niin jumalattomasti. Mitä tässä voisi tehdä?
1)Hakea joku virusscan-ohjelma ja etsiä pöpöä?
2)Formatoida kone ja aloittaa puhtaalta pöydältä?

Ainakin kannattaisi puhdistaa koneesta pölyt sisältä. Kone taitaa ylikuumentua.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Läppäri on aivan jumissa. Win 8 ohjelmistona ja Windows defender skannannut koneen ilman viruslöytöjä. Netti pätkii, sähköposti pätkii, youtube varsinkin pätkii. Eli käytännössä suoritinkäyttö nousee välillä todella korkealle. Välillä toimii, ja taas suoritinkäyttö nousee ja kone pätkii niin jumalattomasti. Mitä tässä voisi tehdä?
1)Hakea joku virusscan-ohjelma ja etsiä pöpöä?
2)Formatoida kone ja aloittaa puhtaalta pöydältä?

Avastin kun haet ja scannaat sillä sekä puhaltelet pölyt pois. Jos ei tepsi, formatoi niin taidat päästä helpoimmalla.
 

sierramies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vituttaa, myös sekin.
Ongelma ratkaistu-Problem solved

Microsoftin oma virustorjuntaohjelma on mielestäni riittävän hyvä kotikäyttöön. Windows 7:ssa olen itse käyttänyt Windowsin omaa palomuuria joka on myös riittävän tehokas kotikäyttöön. Voihan olla että kaatumiset johtuvat noista kahdesta ohjelmasta? Itse tekisin niin mitä tuo SevenForums-sivuston neuvoja sanoo.

-Tinke

Ajattelin vaan ilmoittaa, että ongelmat on nyt ratkaistu, jos Tinkeä kiinnostaa. Oli muuten semmoinen foorumi että oksat pois! Siellä on semmosia guruja jotka tietää Windowsista varmaan ohjelmoijiakin enemmän. No ei ehkä sentään, mutta mua neuvoi semmonen ihme guru, joka fiksasi screenshotteja ja diagnostiikkatietoja lähetettyäni koko roskan. Ja välillä - tietenkin, kun olen töhö -mokailin mutta varsin pitkämielisiä olivat. Mukisematta mies kulutti kuusi päivää aikaansa suomalaisen sierramiehen ongelmiin. Tinket ja muut expertit on kyllä tärkeitä olla olemassa...

Sen lisäksi, että tuo ärsyttävä BSOD-ongelma selvisi, tämä guru-mies pani BIOSini uuteen uskoon kaupan päälle. Optimoi resurssit ja asetukset, prosessorin voltit sun muut, nyt vie vähemän sähköä mutta toimii nopeemmin eikä kuumene niin paljon. Sanoi että olivat arvot päin prinkkalaa, vaikka piti olla ammattitaitoinen kokoaja joka tämän masiinan pisti kasaan.

Pakko kyllä suositella kyseistä Windows 7 Help Forums sivua windowsin kanssa tappeleville.

Nyt kone pelaa, käy ja kukkuu. Että kiitos vinkistä, Tinke.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Löytyyköhän palstalta excel osaajia? Tarkemmin sanottuna Excel2010 (jos sillä nyt merkitystä on).

Olen teostamassa futistaulukkoa, ja tarkoituksenani olisi saada ottelutuloksista kaaviota seuraavasti:
Jos joukkue voittaa, niin tulokseksi W. Jos tasapeli niin tulokseksi D. Jos häviää, niin tulokseksi L. Koitan tämän tehdä IF funktiota käyttäen, eli jos maalisarakkeet on C ja D, niin kaaviona IF C3>D3,"W" IF C3<D3, "L". Mutta millä kaavalla saan tuohon tasapelitunnukseksi D?
Siis C3 olisi kotijoukkueen maalit, ja D3 vierasjoukkueen maalit. Sarakkeeseen E3 tulisi sitten tuo kaavio, joka määrää tuon merkin. Vai onko jotain viisaampaa keinoa asiaan?
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Tuskin kaaviota aiot tuohon yhteen soluun mahduttaa? Ratkaisusi on laittaa sisäkkäinen IF-funktio muodossa =IF(C3=D3;"D";IF(C3>D3;"W";IF(C3<D3;"L")))
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Jos joukkue voittaa, niin tulokseksi W. Jos tasapeli niin tulokseksi D. Jos häviää, niin tulokseksi L. Koitan tämän tehdä IF funktiota käyttäen, eli jos maalisarakkeet on C ja D, niin kaaviona IF C3>D3,"W" IF C3<D3, "L". Mutta millä kaavalla saan tuohon tasapelitunnukseksi D?
Siis C3 olisi kotijoukkueen maalit, ja D3 vierasjoukkueen maalit. Sarakkeeseen E3 tulisi sitten tuo kaavio, joka määrää tuon merkin. Vai onko jotain viisaampaa keinoa asiaan?
Wanhassa Excelissä ainakin toimii kaava: =JOS(C1=D1;"D") - tosin sitä en kokeillut, toimiiko tuo, jos kaavassa on muitakin ehtoja.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Kiitokset avusta. Sain vihdoin ja viimein kauhean tappelun päätteeksi homman toimimaan tällä formulalla:=IF(C3=D3,"D", IF(C3>D3,"W", IF(C3<D3,"L"))). Eli puolipisteen sijaan pitää käyttää pilkkua. Ja huomasin myöskin, että mulla oli yksi sulkumerkki liian vähän. Kyllä tää tästä!
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kiitokset avusta. Sain vihdoin ja viimein kauhean tappelun päätteeksi homman toimimaan tällä formulalla:=IF(C3=D3,"D", IF(C3>D3,"W", IF(C3<D3,"L"))). Eli puolipisteen sijaan pitää käyttää pilkkua. Ja huomasin myöskin, että mulla oli yksi sulkumerkki liian vähän. Kyllä tää tästä!

Siis onko sulla excel käytössä? Kyllä excelissä funktion parametrit erotetaan puolipisteellä. Eihän toi voi toimia.

Tämä toimii: =IF(AND(ISNUMBER(C3);ISNUMBER(D3));IF(C3=D3;"D";IF(C3>D3;"W";"L"));"")
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Siis onko sulla excel käytössä? Kyllä excelissä funktion parametrit erotetaan puolipisteellä. Eihän toi voi toimia.

Tämä toimii: =IF(AND(ISNUMBER(C3);ISNUMBER(D3));IF(C3=D3;"D";IF(C3>D3;"W";"L"));"")

Mulla Excel2010. Tuo antamasi kaava toimi vasta sitten, kun laitoin puolipisteiden tilalle pilkun, eli kaava näin: =IF(AND(ISNUMBER(C3),ISNUMBER(D3)),IF(C3=D3,"D",IF(C3>D3,"W","L")),"")

Mulla varmaan sitten joku piraattiversio tai jotain(ihan kaupasta kuitenkin ostin office paketin). Miljoonat kiitokset muuten tuosta kaavasta. Toimii paljon paremmin kun edellinen yritykseni. Nyt jää tyhjät solut tyhjiksi niinkuin pitääkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös