MVNT
Joo eli päällimmäisenä ongelmana on nyt kesän aikana ilmestynyt mystinen ongelma netin kanssa. Ongelma kohdistuu vain internet selaimeen, kun en ainakaan ole huomannut uTorrentin tai Spotifyn käytössä isompia ongelmia, toisinaan nämäkin pätkivät.
Joinain aikoina Google Chrome -selaimeni toimii moitteetta, mutta se saattaa yllättäen kadottaa yhteyden ja ilmoittaa ettei "verkkosivu ole käytössä". Kuitenkin kun päivitän sivua jatkuvalla syötöllä, se saattaa latautua. Tosiaan on hetkiä, jolloin se toimii ja sitten lakkaa toimimasta.
Sitten tietokoneen suojauksesta. Kun koneeni sain, oli siinä muistaakseni jotain F-securen suojausta. Ja muistaakseni jostain ihmeen syystä päädyin poistamaan näitä ja latasin ilmaisen ZoneAlarmin palomuurin (?). Myöhemmin olen kuitenkin hankkinut myös lisää F-securea ja olen myös AVGn ilmaisversion koneeseeni ladannut. Minulla on siis kolme eri tietoturvaohjelmaa: ZoneAlarm, F-secure ja AVG. Näitähän ei kolmea tarvitsisi olla? Mitä voin siis huoletta poistaa?
ZoneAlarm: Firewall ja Identify&Data näyttää vihreää valoa, mutta Antivirus on keltaisella. Sen mukaan AVGn kanssa on konfliktia Real-time protectionissa. Antivirus Scan näyttää punaista huutomerkkiä, vaikka vieressä lukee ettei viruksia löytynyt. Teon quick-skannauksen, eikä ongelmia löytynyt.
AVG: kaikki alkuvalikossa vihreää. Computer, Web browsing, Identify, Emails. Firewallia ei ole aktivoitu. PC Analyzer sanoo, että rekisterivirheet vähentävät stabilitya ja rikkoutuneet pikakuvakkeet (Shortcuts?) hidastavat Windows Exploreria.
F-secure: Käytössä on vain virus- ja vakoiluohjelmatarkistus ja toimistotason Palomuuri.
Jonkun expertin toivoisin auttavan pulmien ratkaisussa. Varsinkin tuo internet ongelma puristaa päässä. Koneena on HP ProBook 6460b -läppäri. Kone on sammuillut joskus tuntemattomasta syystä, muttei ole mitään tuhoutunut. Kysykää lisätietoja.