Ei jumalauta mä olen kyllä käsi tietokoneiden kanssa. Kaverilla oli ylimääräinen pöytäkone, jota ei tarvinnut ja antoi sitten minulle kun ilman kunnon konetta olen elellyt pidemmän aikaa. Oman CD-aseman kuulemma tarvitsisin ja mahdollisesti uuden virtalähteen, sillä edellisessä virtalähteessä on jotain häikkää. No, ei kun koppa kantoon ja kotiin.
Vanhan tietokoneen koppa auki ja sieltä CD-asemaa ja toimivaa virtalähdettä metsästämään. Ruuvit sun muut irti ja ta-daa, cd-asema liikkuu 2 senttiä muttei lähde irti kirveelläkään. Myöskään virtalähdettä en saa irti, vaikka mielestäni kaikki mahdollinen ja mahdoton on ruuvattu irti. Ei liikahda perkele milliäkään, ihan kun olisi pultattu kiinni. Huvittavaa tästä toki tekee se, että itse ostin tuon virtalähteen ja laitoin kiinni, mutta irti saaminen tuntuu olevan ylitsepääsemätöntä.
No, perkeleiden ja saatanoiden jälkeen ajattelin katsella mitä muuta voisin vanhasta koneesta ottaa uusiokäyttöön. Muistikammat irti ja kiinni uuteen koneeseen, jee edes yksi asia onnistuu! No eipä onnistanutkaan, emolevyn ohjekirjan mukaan nuo kammat eivät käy uuteen koneeseeni. Olisihan se toki pitänyt arvata.
Uudessa koneessa on 200gb kovo. Onpa pieni, ajattelin, ja muistin että kaapissa lojuu yksi käyttämätön teran kovalevy samalta valmistajalta. Mikä voisi mennä vikaan? Sain kuin sainkin vanhan kovon ähellettyä irti ja uuden ruuvattua tilalle...kunnes tajuan, etteivät nuo johdot natsaa uuden kovalevyn kanssa ollenkaan. Ja ei kun vanha takaisin kiinni.
Hermosauhujen jälkeen muistelin kuulleeni, että tuossa kovalevyssä olisi sisäänrakennettu Windows Vista, joten en periaatteessa tarvitse sitä cd-asemaa ollenkaan. Koppa siis kiinni, piuhat seinään ja virrat päälle...ei mitään. Ai niin, siinä virtalähteessä oli kuulemma "jotain häikkää" eli koko paska ei toimi. Ja vanhaa en edelleenkään saa irti kopasta jotta saisi iskettyä tilalle.
Siis ei jumalauta mä vihaan tietokoneita. Siis tätä raudan kanssa taistelemista. Mikään ei onnistu yksinkertaisesti ilman itkua, hammasten kiristystä ja vitunmoista tappelua ja googlettamista. Kyllä, en vain osaa. Ja varauksettomat respektit teille kaikille jotka osaatte. Teikäläisiä pitäisi tuntea enemmän, jotta joskus oppisinkin jotain. Tuo vanha koneeni on alunperin Verkkokaupasta ostettu pakettikone, joka tuntuu olevan oikein tarkoituksella rakennettu niin, että osia ei saa irti. Kaikki jää johonkin jumiin tai on niin pienessä tilassa, ettei ruuvimeisselillä tee mitään. Vittu :D