Olen epätoivoinen, joten viestiä Jatkoaikaan!
Koulun Help Desk ei saa mitään aikaan, joten kysytäänpä täällä jos joku osaisi auttaa, eihän sitä koskaan tiedä.
Käytössäni on uudehko läppäri jossa pyörii Win 7 Home Premium 64 bit. Nyt tarvitsen opiskeluiden takia etäyhteyden Citrixin kautta päästäkseni käsiksi tiettyihin ohjelmiin. Olen aikaisemmin käyttänyt tuota yhteyttä vanhalla koneella ja kaikki toiminut hienosti, joten tunnen sen käyttölogiikan ja miten sitä pitää käyttää. Ensimmäisellä kerralla kun menen selaimella osoitteeseen josta kirjautuminen tapahtuu, pitää koneelle asentaa Citrix desktop plugin. Saan ladattua tiedoston ok ja kun aloitan asennuksen windows kysyy saako se tehdä muutoksia koneelle. Klikkaan Kyllä, hetken lataus ja sitten mitään ei tapahdu. Ei erroreita, ei yhtään mitään. Olen kokeillut kolmella eri selaimella, IE:llä ensin joka on suositus, sitten Firefoxilla ja Chromella.
Googlettelin asiaa ja ainakin jo kesällä 2010 samantyyppisen ongelman olivat jotkut kohdanneet keskustelupalstojen perusteella mutta siellä ratkaisuna oli Citrixin päivittämä uudempi versio tuosta pluginista. No kävin senkin lataamassa mutta ei vaan toimi, tismalleen sama ongelma silläkin. Help Desk ei osaa neuvoa mitään muuta kuin että "seuraa meidän tekemää ohjetta asennuksesta ja tyhjennä selaimen välimuisti". Jep, tätähän en tietysti ole kokeillutkaan. Olen kokeillut ajaa noita asennussoftia myös Win XP yhteensopivuustilassa, mutta ei mitään apua siitäkään.
Ainut mikä minulle tulee mieleen, on se, että vanhalla koneella kun tuota ensi kertaa käytin, niin sivu ilmoitti jotakin (IE:llä) että "tämä sivu haluaa suorittaa ActiveX-komponentin" tjsp ja se piti sallia että asennus onnistui, nyt ei mihinkään tuollaista ilmoitusta tule? En ole käyttänyt IE:tä vuosiin mihinkään muuhun joten vaikka kuinka etsin sen asetuksia niin en myöskään löytänyt mistään kohtaa jossa olisin voinut sallia esim. tuolle sivulle tuon komponentin ajamisen.
Mitään ideoita kenelläkään? Tiedän, että voi olla aika haasteellinen jo pelkästään tuon Citrixin takia mutta pitää kokeilla kun alkaa omat ideat loppumaan...
Tuo softa joka pitäisi saada asennettua on viralliselta nimeltään CitrixOnlinePluginWeb, jos siitä nyt mitään apua on.