Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 860 801
  • 19 219

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Nyt sitten Opera halvaantui ja jouduin sammuttamaan sen "äksästä". Sitten työpöydällä klikkasin uudestaan Operan kuvaketta ja se ilmoitti sitten seuraavaa (Ei ole ikinä tehnyt samaa ennen)!
"Another user is running this copy of Opera.
You should install Opera with individual profiles to allow multiple users to run the same copy independetly"

Veikkaisin että siellä on edelleen Opera (tai jotain sen osia) taustalla käynnissä vaikka varsinaista ikkunaa ei näykään. Eli Ctrl+Alt+Del ja sieltä etsii Operan prosessin ja sulkee sen väkisin. Olettaisin että noin voi käydä, jos Opera kaatuu, eikä sitä kuitenkaan täysin hallitusti saada sulkeutumaan.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Millä saisi pelit pyörimään läppärillä paremmin? Esim. GTA IV.

Koneena on tämmöinen Fujitsu-Siemensin läppäri.. Oon ko. pelin asetuksia yrittänyt säätää ei niin vaativiksi, mutta vieläkin esimerkiksi autolla ajaessa peli etenee hitaasti ja välillä jopa pätkien.. Muistia ainakin pitäisi riittää?
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Sivujen latausten tai verkkoyhteyksien kanssa painiville vinkki:
http://downforeveryoneorjustme.com/
eli tuolla sivulla voi kirjoittaa kenttään vaikka jatkoaika.com
Sivu kertoo onko sivusto alhaalla kaikille vai vain sinulle, eli helpottaa ongelmien rajaamista.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Millä saisi pelit pyörimään läppärillä paremmin? Esim. GTA IV.

Koneena on tämmöinen Fujitsu-Siemensin läppäri.. Oon ko. pelin asetuksia yrittänyt säätää ei niin vaativiksi, mutta vieläkin esimerkiksi autolla ajaessa peli etenee hitaasti ja välillä jopa pätkien.. Muistia ainakin pitäisi riittää?
Pelaa jotain muuta kuin GTA IV.

Noin heikosti koodattua paskakasaa harvoin on kehdattu markkinoille työntää täyshintaisena. Oma kone (2,86 GHz Quad, 4GB muistia ja timmi näytönohjain) pykii huolella, vaikka pistäisi näyttöasetukset ihan minimille. Mainittakoon, että esim Fallout 3 toimii mulla kaikki asetukset huipussaan sulavasti, eikä pätki lainkaan. GTA IV on ollut graafisesti kyllä huikea pettymys joka alustalla, mutta erityisesti PC:llä.

GTA:ssa on ainakin PC:llä jokin järjetön muistivuoto, joka aiheuttaa sen, että tunnin pelaamisen jälkeen tökkii viimeistään kaikki, vaikka alussa pyörisikin ihan OK. Päivitykset eivät tähän ole auttaneet.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ensimmäistä kertaa törmäsin seuraavaan.

Googletin tietyn urheilutoimittajan artikkeleita. Löytyi jokin sivusto, joka vaikutti kokoavan näitä artikkeleita. Sivu ehti latautua noin kaksi sekuntia sitten Firefox veti punaisen varoitusruudun, jossa varoiteltiin sivuston olevan mahdollisesti hyökkäyssivusto. Siirryin sitten pois sivustolta. Lähinnä mietin tässä ehtiikö se tuon parin sekunnin aikana jo tekemään jotain tuhojaan? Vai miten tuo varoitus noin yleensä toimii, mistä Firefox teknisesti "lukee" sivuston olevan vaaralistalla, eli ehtiikö sivu suorittamaan jo jotain?

MACK
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Jos sivustolla oikeasti jotain vakavaa virusta on tarjolla, se voi olla jo koneessasi. Tosin firefoxin varoitus voi olla myös aiheeton. Ei vara venettä kaada, tuollainen pöpö löytyy varmasti ajantasalla olevan virustorjunnan skannausominaisuudella.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos sivustolla oikeasti jotain vakavaa virusta on tarjolla, se voi olla jo koneessasi. Tosin firefoxin varoitus voi olla myös aiheeton. Ei vara venettä kaada, tuollainen pöpö löytyy varmasti ajantasalla olevan virustorjunnan skannausominaisuudella.

Jep, skannasin kyllä ja nollaa näytti, mutta eihän niistäkään tiedä. Kone ei kyllä mitään raksuttanut kun sivulla sen hetken oli, kai sen jotenkin pitäisi edes latautua, jos sieltä jotain tullakseen oli. Tuo on kyllä masentavaa, kun normaalit sivutkin alkavat olemaan vaarallisia.

MACK
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
taas kysymystä. Mulla on yli 10 vuotta vanha 12GB kovalevy, Western Digital WD Caviar 136AA. Tuolla olisi monia mielenkiintosia kuvia ja haluaisin niitä talteen. Mimmosilla johdonpätkillä saisin liitettyä tuon koneeseeni, jotta saisin tiedot ulos?

Viruksia tuolla saattaa olla myös, mutta eikös se riitä kun omassa koneessa on virustentorjuntaohjelma, jolla sen saa skannattua läpi?

e. Tämmöinen kuva tuosta kovalevystä löytyi..
 

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
taas kysymystä. Mulla on yli 10 vuotta vanha 12GB kovalevy, Western Digital WD Caviar 136AA. Tuolla olisi monia mielenkiintosia kuvia ja haluaisin niitä talteen. Mimmosilla johdonpätkillä saisin liitettyä tuon koneeseeni, jotta saisin tiedot ulos?

Viruksia tuolla saattaa olla myös, mutta eikös se riitä kun omassa koneessa on virustentorjuntaohjelma, jolla sen saa skannattua läpi?

e. Tämmöinen kuva tuosta kovalevystä löytyi..

Tuo näyttää ihan normaalilta IDE-piuhaan sopivalta kovolta.

Esimerkki

Eli jos sinulla on läppäri niin sitten voi olla työläämpää mutta veikkaampa että suurimmassa osassa pöytäkoneita on IDE-liitos.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
taas kysymystä. Mulla on yli 10 vuotta vanha 12GB kovalevy, Western Digital WD Caviar 136AA. Tuolla olisi monia mielenkiintosia kuvia ja haluaisin niitä talteen. Mimmosilla johdonpätkillä saisin liitettyä tuon koneeseeni, jotta saisin tiedot ulos?

Viruksia tuolla saattaa olla myös, mutta eikös se riitä kun omassa koneessa on virustentorjuntaohjelma, jolla sen saa skannattua läpi?

e. Tämmöinen kuva tuosta kovalevystä löytyi..

Osta kovoosi usbikotelo ja vot, siinähän tuo koneen kyljessä hyrrää, noita löytyy vaikkapa esim. verkkokaupasta.comista
 

Harald73

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897
taas kysymystä. Mulla on yli 10 vuotta vanha 12GB kovalevy, Western Digital WD Caviar 136AA. Tuolla olisi monia mielenkiintosia kuvia ja haluaisin niitä talteen. Mimmosilla johdonpätkillä saisin liitettyä tuon koneeseeni, jotta saisin tiedot ulos?

Viruksia tuolla saattaa olla myös, mutta eikös se riitä kun omassa koneessa on virustentorjuntaohjelma, jolla sen saa skannattua läpi?

e. Tämmöinen kuva tuosta kovalevystä löytyi..
Ihan normi IDE kovalevyhän tuo ja ongelman tekee ehkä se, että kaikissa uusissa koneissa ei ole laisinkaan IDE -väyliä, kun DVD:kin (mikälieneekään) on nykyisin SATA -väyläinen.

Ongelmanratkaisuehdotus: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=3937, jolloin ei väliä, onko sulla pöytäkone tai läppäri.

Nykyaikainen virusohjelma, oli se mikä tahansa, varmaan osaa hoidella tarvittaessa noin vanhat tihulaiset, joten ei hätää.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mikähän mahdollisesti voisi olla ongelman nimi, kun en saa Jimin netti-tv: stä näkymään yhtään mitään? Valitsen sitten minkä ohjelman tahansa, niin lataa ja lataa vaan, mutta mitään ei tapahdu. Onko tuo sivu jotenkin vituillaan vai onko vika täällä päässä? Kaikki muut videot netissä pyörivät ihan ok.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mikähän mahdollisesti voisi olla ongelman nimi, kun en saa Jimin netti-tv: stä näkymään yhtään mitään? Valitsen sitten minkä ohjelman tahansa, niin lataa ja lataa vaan, mutta mitään ei tapahdu. Onko tuo sivu jotenkin vituillaan vai onko vika täällä päässä? Kaikki muut videot netissä pyörivät ihan ok.

Voisin kuvitella, että ei oo sulla ongelma. Kovasti tuntuu lataavan ja ei näy KalPan puolivälieräsarjan viimeisen pelin videokaan. Sama video näkyy kuitenkin toista kautta, suosikeista otettuna.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Nyt on pikkuinen ongelma koneen kanssa, ja ennen kun heitän sen parvekkeelta alas / rupean asentamaan siihen mitään uudestaan, ajattelin kysyä löytyisikö joltain helppoa neuvoa jolla saada kone taas toimimaan.
Elikkäs, eilen illalla rupesin sammuttamaan konetta normaalisti. No sehän ei koneelle käynyt, vaan se rupesi käynnistymään itsestään aina vaan uudestaan ja uudestaan. Kertaakaan ei siis osannut käynnistää itseään kokonaan, vaan aina kesken windowsin latauksen boottas koneen. No en miettinyt asiaa sen enempää, sillä olin menossa nukkumaan, joten sammutin koneen virtanapista.
Aamulla kuitenkin kone jatkoi samaa käynnistyn --> windows xp:n logo näkyviin --> boottaan ruljanssiaan. Edes vikasietotilassa ei konetta saanut käynnistetty loppuun asti.
Windows on asennuttu uusiksi viimeksi noin 2 viikkoa sitten, eikä ennen tuota "sekoamistaan" oireillut millään tavalla. Olisiko koneesta siis voinut hajota joku osa? Vai kävikö tässä nyt vain niin, että käyttis sekosi ja uudelleen asentaminen on ainoa vaihtoehto? Ideoita ja ehdotuksia otetaan vastaan.
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings

En todellakaan tiedä onko sulla sama vika kyseessä. Kuitenkin, kun rakennettiin kaverin kanssa mulle tietokonetta, niin alkoi tehdä tuota samaa karusellia. Lopuksi syyksi selvisi seuraava: Yksi gigan pötkylä ramia oli viottunut, jonka takia kone ei pystynyt käynnistymään oikein.

Meillä tosin kone päästi joskus kohtaan jossa on mm. "käynnistä vikasietotilassa", "normaali käynnistys" tai "viimeisin toiminut kokoonpano". Kuitenkin, mitä tahansa painoikin niin boottasi koneen välittömästi. Eli, veikkaisin, että kyseessä voi olla viottunut ram-muisti. Jos näin on, niin se ei mitään hirveän kallista ole. N.20e/1gb.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
En todellakaan tiedä onko sulla sama vika kyseessä. Kuitenkin, kun rakennettiin kaverin kanssa mulle tietokonetta, niin alkoi tehdä tuota samaa karusellia. Lopuksi syyksi selvisi seuraava: Yksi gigan pötkylä ramia oli viottunut, jonka takia kone ei pystynyt käynnistymään oikein.

Meillä tosin kone päästi joskus kohtaan jossa on mm. "käynnistä vikasietotilassa", "normaali käynnistys" tai "viimeisin toiminut kokoonpano". Kuitenkin, mitä tahansa painoikin niin boottasi koneen välittömästi. Eli, veikkaisin, että kyseessä voi olla viottunut ram-muisti. Jos näin on, niin se ei mitään hirveän kallista ole. N.20e/1gb.

Tuo vioittunut muistipalikka kävi itsellänikin mielessä. Mutta jostain syystä sitten ajattelin, että kait se nyt kuitenkin käynnistyisi.
No pitää kotia päästyä katella, josko toinen muistikampa olisi tosiaan viallinen. Onneksi niitä siis tosiaan on 2kpl, että sen viallisen saa irti ja koneen toimimaan siksi aikaa, kun saa ostettua lisää muistia(jos se vika nyt on muistissa).
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Laiskanpulskeana mursuna en jaksa plärätä ketjua...

...vaan kysyn suoraan: olen parisen vuotta pyörittänyt läppärissäni Nortonin Symantec -virustorjuntaohjelmaa ja se perkelehän maksaa maltaita. Nyt jätin paskan uusimatta, koska kyllähän tilalle löytyy joku pätevä ilmaisohjelmakin tai ainakin halvempi. Kysymys kuuluukin, että mikähän virustorjunta kandeis runnoa murikkaan? Reboundeja torjunnasta ei saisi mielellään irrota, nottei parhaalla börsäsektorilla kyttäävät pisterohmuvirukset pääsisi latomaan irtokarkkeja sisään. Eli ei mitään Pitkämäki- tai PlayoffPelicans -ohjelmaa, tack.
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
...vaan kysyn suoraan: olen parisen vuotta pyörittänyt läppärissäni Nortonin Symantec -virustorjuntaohjelmaa ja se perkelehän maksaa maltaita. Nyt jätin paskan uusimatta, koska kyllähän tilalle löytyy joku pätevä ilmaisohjelmakin tai ainakin halvempi. Kysymys kuuluukin, että mikähän virustorjunta kandeis runnoa murikkaan? Reboundeja torjunnasta ei saisi mielellään irrota, nottei parhaalla börsäsektorilla kyttäävät pisterohmuvirukset pääsisi latomaan irtokarkkeja sisään. Eli ei mitään Pitkämäki- tai PlayoffPelicans -ohjelmaa, tack.
Antivir tai Avast virustorjunta puolelle ja vaikka zonealarm palomuuriosastolle.

edit. ja ovat siis ilmaisia
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Nyt jätin paskan uusimatta, koska kyllähän tilalle löytyy joku pätevä ilmaisohjelmakin tai ainakin halvempi. Kysymys kuuluukin, että mikähän virustorjunta kandeis runnoa murikkaan?
En tiedä onko hyvä tai paras, mutta itse laittelin puolisen vuotta sitten Avast-antiviruksen kyllästyttyäni maksamaan kallista tehosyöppöä F-securea. Tuntuu pyörivän varsin kevyesti ja päivittelee virustunnisteita jatkuvasti. Mitään ongelmia ei ole ollut. Palomuuria en ole asentanut. Kone on natin takana ja wintoosan oma muuri riittää vallan mainiosti.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kone on natin takana ja wintoosan oma muuri riittää vallan mainiosti.

Tuosta minä kyselin eräältä tietohallinnossa työskentelevältä että tekeekö tuolla Windowsin omalla palomuurillä yhtään mitään, minullakin kun on nyt tässä Vista-myllyssä ollut pelkästään tuo Windows-palomuuri (tässä oli joku koneen mukana tullut maksullisen palomuurisoftan kokeiluversio ja sen koeajan loputtua yritin asentaa Zonealarmin mutta herjasi jostain ristiriidasta tuon toisen palomuurin kanssa, vaikka olin jo tuon poistanut koneelta). Tämä kaveri sanoi että tuo Windowsin oma muuri on mainettaan parempi ja toimii paremmin kuin monet ilmaiset palomuurisoftat. Eli vaikka tuosta aina pelotellaankin niin ihan hyvä se kuulemma on.
 

YksinLäpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kysymys Gmailista.

Uusin Opera 9.64, Explorer 8
Miksi Operaa käytettäessä Gmail on hieman tahmea. Sitten se tarvitsee huilaustaukoja hetkittäin, eli on pieniä aikoja täysin juntturassa?
Miten saan Gmailsta/Operasta jonkun ihmeominaisuuden pois päältä, kun enter toimii oudosti. Se hypäyttää pari riviä alas, mutta Shift pohjassa enter toimii normaalisti.
Explorerilla kaikki ok.
 
Viimeksi muokattu:

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Eipä ollu tällä kertaa vika muistikammoissa, ellei sitten ole molemmat mennyt samanaikaisesti rikki. Onneksi on nyt kuitenkin edes tämä läppäri, ettei tarvitse heti ruveta tappelemaan tuon pöytäkoneen kanssa. Toisaalta, nythän tässä olisi oiva tekosyy tilata uusi pöytäkone. Että ehkä sitä vaan ei enää saa kuntoon ;)
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Tuosta minä kyselin eräältä tietohallinnossa työskentelevältä että tekeekö tuolla Windowsin omalla palomuurillä yhtään mitään, minullakin kun on nyt tässä Vista-myllyssä ollut pelkästään tuo Windows-palomuuri (tässä oli joku koneen mukana tullut maksullisen palomuurisoftan kokeiluversio ja sen koeajan loputtua yritin asentaa Zonealarmin mutta herjasi jostain ristiriidasta tuon toisen palomuurin kanssa, vaikka olin jo tuon poistanut koneelta). Tämä kaveri sanoi että tuo Windowsin oma muuri on mainettaan parempi ja toimii paremmin kuin monet ilmaiset palomuurisoftat. Eli vaikka tuosta aina pelotellaankin niin ihan hyvä se kuulemma on.

Ja mun mielestä tämä koskee nimenomaan Vistaa eikä XP:tä. Eli XP:n palomuuri on suht surkea, mutta Vistan vastaava ajaa hyvin asiansa. Näin olen antanut itselleni kertoa.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Ja mun mielestä tämä koskee nimenomaan Vistaa eikä XP:tä. Eli XP:n palomuuri on suht surkea, mutta Vistan vastaava ajaa hyvin asiansa. Näin olen antanut itselleni kertoa.

Ei kai se ihan näinkään ole. Winukan palomuuri on erinomainen blokkaamaan koneelle tulevaa, myös xp:ssä, mutta sen heikkous piilee sitten siinä, että jos koneelle pääsee jotain haittaa, niin käsittelee kaiken ulosmenevän liikenteen sallittuna.

Zone alarmiin en koskis tikullakaan, kerio ja kotikäyttöön vaikka tiny personal firewall on ok. Avastin laittaisin ilmaisista virustutkista spywareshieldin kera ja jos on oikein vainoharhainen, vielä super antispyware lisäks, vaikka käynnistyykin sitten vähän hitaammin masiina.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös