Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 860 384
  • 19 216

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tässä tapauksessa kyse on mahdollisesti siitä, että Operan 9.61 versio toimii oikein ainoastaan XP:n kanssa, mutta ei Vistan.

Vaan eipä toimi 9.62:kaan. Ja kun olen kysellyt tähän ratkaisua vaikka keneltä niin monella nuo samat Operan versiot toimii samassa Vistan versiossa ihan ilman ongelmia, kun taas joillakin on ollut juuri samanlainen ongelma Operan versiosta riippumatta. Että ei nyt oikein tiedä missä se vika voisi olla.
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mulla aiheutti Java tai Adoben flash selaimen kaatuilua. Poistin ne ja asensin tarvittavilta osin uusiksi niin rupes pelittämään.
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Vieläkö joku keksii jotain vinkkejä mitä voisi koettaa, koska tuo alkaa jo ihan oikeasti vituttaa.

No jos ei mitään menetettävää ole, niin käy kokeilemassa osoitteesta http://my.opera.com/desktopteam löytyvää Opera 10 alpha 1:stä.
Ainakin itsellä about yhtä vakaa kuin 9.62, joten sen puoleen ei suurempia riskejä, tietenkin jatkossa saattaa vielä mennä epävakaammaksi jne. kun tuo ei ole vielä lähelläkään julkaisuvalmista ja uusia ominaisuuksia on tulossa jne.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Mitä veikkaatte, pyöriiköhän Need for speed Undercover koneessa, jossa on AMD Athlon 64X2 Dual Core -prosessori, 2GB DDR2 muistia ja ATI Radeon Xpress 1200 -näytönohjain?
 

-RVL-

Jäsen
Tuosta Operasta sen verran, että itselläni(kin) alkoi kaatuilu uusimman päivityksen jälkeen. Useamman kerran päivässä kaatuu niin että pitää ctrl-alt-del:n takaa sulkea tai sitten klikata ruksia niin pitkään että tulee virhesanoma. Tuskinpa on Windowsillla merkitystä, sekä Home Premiumilla, että XP Professionalilla sama virsi. Koneelta löytyy myös kolme muuta selainta, mutta suosin edelleen omaan käyttööni sopivinta Operaa.

Päivitystä odotellessa.
 

anzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mitä veikkaatte, pyöriiköhän Need for speed Undercover koneessa, jossa on AMD Athlon 64X2 Dual Core -prosessori, 2GB DDR2 muistia ja ATI Radeon Xpress 1200 -näytönohjain?
Eiköhän tuo juuri ja juuri pyöri, mutta näytönohjain on kyllä aika heikko.
Ja noita Athloneitakin on aika monta erilaista
 

Sulee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Antti " Anakonda " Laaksonen
Voi olla että on kysytty, mutta en todellakaan halua plarata koko ketjua läpi. Vastatkaa vaikka yksityisessä, mutta kunhan jotain tulee.

Eli siis minulla on koneella Pako 4. tuotantokausi ja pitäisi polttaa ne DVD-levylle taikka sitten vaikka CD;lle. Tiedosto muoto on Xvid ( tai ainakin luulen niin ) (Prison.Break.S04E09.HDTV.XviD-0TV) ja koneella on tekstityksiä näihin. Miten saan poltettu nämä levylle niin, että on tekstitys mukana joka näkyy sitten DVD-soittimessa? Vaatiiko jonkun ohjelmaN?

Kiitoksia näin etukäteen.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuskinpa on Windowsillla merkitystä, sekä Home Premiumilla, että XP Professionalilla sama virsi. Koneelta löytyy myös kolme muuta selainta, mutta suosin edelleen omaan käyttööni sopivinta Operaa.

Sama ohjelmaversio kuitenkin toimii minulla ihan täydellisesti XP Professionalissa ja Windows 2000:ssa. Ainoastaan Vistan kanssa ongelmia minulla.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minulla on Welhon laajakaista ja siitä modeemista piuha kiinni pöytäkoneessa. Jouluna talouteen tulee läppäri, joka pitäisi myös saada verkkoon. Tässä koneessa on vissiin joku sisäänrakennettu langaton verkkokortti (eikös niissä ole nykyään kaikissa) ja kysymys kuuluukin, että minkälaisen vehkeen käyn kaupasta hakemassa modeemin tilalle tai kylkeen, jotta saan kotiini langattoman verkon? Lisäksi pöytäkoneeseen tarvitaan edelleen se vanha kunnon piuha, jota pitkin kaikki maailman tieto pääse vaivattomasti koneen kautta verkkokalvoilleni.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä koneessa on vissiin joku sisäänrakennettu langaton verkkokortti (eikös niissä ole nykyään kaikissa) ja kysymys kuuluukin, että minkälaisen vehkeen käyn kaupasta hakemassa modeemin tilalle tai kylkeen, jotta saan kotiini langattoman verkon?
Tarvitset WLAN-tukiaseman. Hankit joko pelkän sellaisen (kylkeen) tai ADSL-modeemin WLAN-tukiasemalla (tilalle). Lisäksi tarvitset WLAN-sovittimen (USB tai PCI) pöytäkoneeseesi, jos haluat liittää myös sen langattomaan verkkoon. Langattoman verkon salaus on myös tärkeää muistaa (WPA2/AES suositeltava).

EDIT: Ai niin, oletkin kaapeliverkossa, joten unohda tuo ADSL-höpötykseni.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Tarvitset WLAN-tukiaseman. Hankit joko pelkän sellaisen (kylkeen) tai ADSL-modeemin WLAN-tukiasemalla (tilalle). Lisäksi tarvitset WLAN-sovittimen (USB tai PCI) pöytäkoneeseesi, jos haluat liittää myös sen langattomaan verkkoon. Langattoman verkon salaus on myös tärkeää muistaa (WPA2/AES suositeltava).
Muuten OK, mutta älä osta ADSL-modeemia, eikös Welho ole kaapeliyhteys? Eli WLAN-tukiasema vaan tuohon perään.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Edelleen tämä sama ongelma vaivaa, välillä jopa n. 10 kertaa päivässä.

Ironista kyllä, Opera kyykähti saman tien, kun painoin tämän viestin Lainaa-namikkaa...

Itselläni tuo ongelma alkoi noin pari viikkoa sitten. Luulin itse asiassa sen olevan aluksi ZoneAlarmin uuden version syytä, koska samana päivänä olin asentanut sen. Vaihdoin sitten ZoneAlarmin Comodoon, mutta sama ongelma on kyllä edelleen kiusallisen usein.

No, toivottavasti uusi päivitys korjaa tilanteen. Muistelisin, että joskus pari vuotta sitten oli samantapaista ongelmaa.

edittiä: On muuten näemmä versio 9.63 ilmestynyt juuri äsken. Saapa nähdä auttaako.
 
Viimeksi muokattu:

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muuten OK, mutta älä osta ADSL-modeemia, eikös Welho ole kaapeliyhteys? Eli WLAN-tukiasema vaan tuohon perään.

Kaapeliyhteys on. Pitääkö WLAN-tukiaseman kanssa ottaa jotain erityistä huomioon, vai käykö mikä tahansa kaupasta löytyvä? Ja jos en halua pöytäkonetta langattomaan verkkoon, niin saako tuosta edelleen haaroitettua piuhan vanhaan malliin pöytäkoneeseen?
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Kaapeliyhteys on. Pitääkö WLAN-tukiaseman kanssa ottaa jotain erityistä huomioon, vai käykö mikä tahansa kaupasta löytyvä? Ja jos en halua pöytäkonetta langattomaan verkkoon, niin saako tuosta edelleen haaroitettua piuhan vanhaan malliin pöytäkoneeseen?
Kyllä melkeinpä mikä tahansa käy. Yleensä noissa on wlanin lisäksi 4-porttinen kytkin takana, eli piuhalla saat koneesi kiinni myös.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
edittiä: On muuten näemmä versio 9.63 ilmestynyt juuri äsken. Saapa nähdä auttaako.

Joo, huomasin saman ja asentelin tässä tänä iltana tuon uusimman version. Huomennahan sen viimeistään näkee jatkuuko tuo kaatuilu.
 

redcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SAFC, Denver Broncos, LA Kings, TB Rays
Minulla on Welhon laajakaista ja siitä modeemista piuha kiinni pöytäkoneessa. Jouluna talouteen tulee läppäri, joka pitäisi myös saada verkkoon. Tässä koneessa on vissiin joku sisäänrakennettu langaton verkkokortti (eikös niissä ole nykyään kaikissa) ja kysymys kuuluukin, että minkälaisen vehkeen käyn kaupasta hakemassa modeemin tilalle tai kylkeen, jotta saan kotiini langattoman verkon? Lisäksi pöytäkoneeseen tarvitaan edelleen se vanha kunnon piuha, jota pitkin kaikki maailman tieto pääse vaivattomasti koneen kautta verkkokalvoilleni.

Noin vuosi sitten olin samassa tilanteessa kuin sinä nyt. Kävin Sanomatalon asiakaspalvelupisteessä kysymässä noita samoja kuvioita. Kävikin siten, että sain samantien mukaani sieltä Thomsonin langattoman modeemin ilmaiseksi. Se kylläkin edellytti, että irtisanoin langallisen sopimukseni ja solmin samantien langattoman sopimuksen. Käytännössä se on vain muodollinen tapahtuma, sillä yhteyksien toiminta jatkui normaalisti.

Modeemin mukana tulee opaskirjanen, joka opastaa verkon luomisessa. Itse olen hieman varovainen tumpeloinnin pelossa, mutta hämmästyksekseni homma meni kertalaakista täysin oikein. Langallinen koneesi ja läppärinne käyttää sitä samaa modeemia nettiyhteyteen ja todellakin (toistan edelleen) sen toimimaan saattaminen on suorastaan järkyttävän helppoa. Kun luot sen "sisäisen" verkon, niin suosittelen, että WPA2/WEP-suojaat yhteytesi.

Sen modeemin ilmaisuudesta en kyllä mene takuuseen. Omalle kohdalleni saattoi osua just oikea hetki (kampanja tms.). Joka tapauksessa... käy Sanomatalon Welho-konttorilla kyselemässä. Parhaimmassa tapauksessa sinulle käy samoin kuin minulle.

Edit. Unohtui mainita... riitti, että läppärissä oli integroitu wlan-kortti. Se riittää, sillä se langallinen koneesi käyttää edelleenkin sitä piuhaa ja se menee sen modeemin kautta joka tapauksessa. Eli et tarvitse langalliseen koneeseesi erillistä wlan:ia
 
Viimeksi muokattu:

Sulee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Antti " Anakonda " Laaksonen
Eli siis minulla on koneella Pako 4. tuotantokausi ja pitäisi polttaa ne DVD-levylle taikka sitten vaikka CD;lle. Tiedosto muoto on Xvid ( tai ainakin luulen niin ) (Prison.Break.S04E09.HDTV.XviD-0TV) ja koneella on tekstityksiä näihin. Miten saan poltettu nämä levylle niin, että on tekstitys mukana joka näkyy sitten DVD-soittimessa? Vaatiiko jonkun ohjelmaN?

Eikö ketään oikeasti tiedä?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joo, huomasin saman ja asentelin tässä tänä iltana tuon uusimman version. Huomennahan sen viimeistään näkee jatkuuko tuo kaatuilu.

Juu, ei auttanut mitään tuokaan päivitys... Juuri äsken taas kyykähti.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Sen modeemin ilmaisuudesta en kyllä mene takuuseen. Omalle kohdalleni saattoi osua just oikea hetki (kampanja tms.). Joka tapauksessa... käy Sanomatalon Welho-konttorilla kyselemässä. Parhaimmassa tapauksessa sinulle käy samoin kuin minulle.

Jep jep, ja jos et saa Welholta ilmasieksi reititintä, niin Verkkokaupasta lähtee D-Linkin helposti konfiguroitavat langattomat reitittimet noin 40€:lla. Ja WEP-salausta ei voi enää suositella kenellekään.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Voi olla että on kysytty, mutta en todellakaan halua plarata koko ketjua läpi. Vastatkaa vaikka yksityisessä, mutta kunhan jotain tulee.

Eli siis minulla on koneella Pako 4. tuotantokausi ja pitäisi polttaa ne DVD-levylle taikka sitten vaikka CD;lle. Tiedosto muoto on Xvid ( tai ainakin luulen niin ) (Prison.Break.S04E09.HDTV.XviD-0TV) ja koneella on tekstityksiä näihin. Miten saan poltettu nämä levylle niin, että on tekstitys mukana joka näkyy sitten DVD-soittimessa? Vaatiiko jonkun ohjelmaN?

Kiitoksia näin etukäteen.

Eikö ketään oikeasti tiedä?
Veikkaisin, että aika monikin tietää. Tämä foorumi ei vain taida olla paras mahdollinen kanava kysellä neuvoja ongekmiin, jotka liittyy waretettuun materiaaliin.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Eikö ketään oikeasti tiedä?

Laitetaan nyt sen verran, että ensin sinun täytyy varmistaa, että dvd-soittimesi tukee xvid tai divx -muotoja. Sitten, jos sinulla on erilliset tekstitykset tuohon leffaan, niin nimeät sekä leffan että tekstit aivan samoilla nimillä. Esim. leffa.avi ja leffa.sub. Sitten vaan käryttelee ne tavallisella data-levy toiminnolla, ja pitäisi toimia dvd-soittimessa.

Jos taas tarkoituksesi on encoodata noista dvd-matsku niin, että tekstit ovat mukana, niin haepa googlella neuvoja. Menee eri tavalla.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Hei. Nyt olisi tarvetta apuun.
Kaverilla on Outlookissa osoitekirja, jonka nyt tarvitsisin kokonaisuudessaan.
Miten hän pystyisi lähettämään sen osoitekirjan sähköpostilla minulle?
 

pleijjeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suosikkijoukkue
Ja WEP-salausta ei voi enää suositella kenellekään.

Ai miksi ei? En millään jaksa uskoa että seinänaapurini (eläkeikäistä porukkaa) viitsisivät hakkeroida tuota WEP-salasanaa ja käyttää minun 2M nettiyhteyttä laskujensa maksuun.. vai enkö tiedä nyt jotain mitä pitäisi tietää tuosta salauksesta?
 

pleijjeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suosikkijoukkue
Hei. Nyt olisi tarvetta apuun.
Kaverilla on Outlookissa osoitekirja, jonka nyt tarvitsisin kokonaisuudessaan.
Miten hän pystyisi lähettämään sen osoitekirjan sähköpostilla minulle?

File - Import and export - Export to a file - Comma separated values (Windows) - Select folder to export from: Contacts - browse (eli mihin kansioon tallennetaan tuo contactlist-kopio ja tuolle kopiolle keksitään tiedostonimi - sitten vaan Finish ja osoitteet on paketissa jonka voi lähettää liitetiedostona eteenpäin.

Paketin purkaminen tapahtuu käänteisesti eli Import from another program or file jne...
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Vittu, nyt paloi käämit tähän jatkuvaan ruksuttamiseen!

Millä saa poistettua lopullisesti nämä Windowsin searchfilterhost.exe, searchindexer.exe ja searchprotocolhost.exe -paskaohjelmat?

Ohjauspaneeli - Valvontatyökalut - Palvelut (paikalliset) kävin indeksointipalvelut ja windowssearchit napsimassa hiuksista vittuun, mutta ei paljoa auttanut! Mitäköhän muuta turhaa paskaa tuolla mahtaa olla käynnissä?

EDIT: ai niin, käyttis on Windows XP Home
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös