Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 860 131
  • 19 216

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Miten saan siirrettyä töissä käytössä olevasta Express Outlookista kaikki sähköpostiosoitteet "siviilikäytössä" olevalle Elisanetin tilille?
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Kaverin shutleen pamahti viikonloppuna vika. Käynnistettäessä käyttis lähtee normaalisti käynnistymään ja hetken perästä kaatuu ja buuttaa uudestaan, jos joskus onnistuukin pysymään hetken pystyssä, kaatuu viimeistään kun yrittää verkkoyhteyttä. Biosia ei päästä tietenkään tutkimaan vaan kaatuu aina kun yrittää.Sammuttaa pitää tietenkin väkivaltaisesti.

Itse olen pähkäillyt, että joko integroidun verkkokortin piiri on emolta kärvähtänyt tai joku amisviiksi on kirjoittanut rootkit koodia persiilleen , kun ei tuota voi kaappaajakaan mitenkään hyödyntää.

Kysynkin, olisko oireet kenellekään tuttuja? Kaveri ei haluaisi hukata datojaan käyttiksen uudelleen asennuksen myötä? Eli olisko jotain kikka kuutosta päästä koneen herraksi?

edit. Koneessa oli ajantasainen AVG ja palomuuri, mutta sen verran sain tongittua rootkit revealilla, että herjaa jostain moisesta örkistä.

edit2. Kaatuu aina myös kun yrittää vikasietoon buutata.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Fantastista! En malta odottaa että pääsen kotiin korjaamaan typerät uudistukset. Oldbar-addonin olin laittanut itsekin, mutta eihän se auttanut kuin puoliksi.

Onko joku muuten löytänyt yhtään "korjausta" jotka olisivat parantaneet firefox 3:a suhteessa 2:een? Melkein pilattiin koko selain.

Kun tuohon ongelmaan löytyi paikkaus, niin löytyisikö tähänkin: olen laittanut hiiren rullan naksauksen viemään edelliselle sivulle firefoxissa. Muualla käyttiksessä sille on eri funktioita. Nyt tämä asetus ei säily jos koneen boottaa, vaan firefoxissa tulee se typerä rulla-ikoni, jolla voisi rullata sivua edestakas ilman rullaa. Idioottimainen ominaisuus, kun on se rulla.
Anyway, asetus oikeastaan säilyy, muttei ole voimassa. Kun menen ohjauspaneelin kautta hiiren asetuksiin ja sieltä sovelluskohtaisiin asetuksiin klikkaamaan OK, nappi toimii taas oikein. Mikä avuksi?
No en tiedä onko yhtään parannusta mutta uuden version asennuksen yhteydessä huomasin Add-on ohjelman joka on mielestäni hyvä.
https://addons.mozilla.org/fi/firefox/addon/189
Google preview on siis kysymyksessä. Avaa hakutulosten viereen pienen esikatseluikkunan josta näkee vähän mitä sivulla on. On ainakin omaa Googlettamista helpottanut aika lailla.
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Kysynkin, olisko oireet kenellekään tuttuja? Kaveri ei haluaisi hukata datojaan käyttiksen uudelleen asennuksen myötä? Eli olisko jotain kikka kuutosta päästä koneen herraksi?

Datan nyt saa ainakin turvaan vaikkapa Ubuntun Live-cd:llä. Boottaa sillä ja siirtelee tavarat turvaan (tai polttaa vaikka cd/dvd:tä, jos moinen mahdollisuus on).
http://www.ubuntu.com/getubuntu/download
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
No en tiedä onko yhtään parannusta mutta uuden version asennuksen yhteydessä huomasin Add-on ohjelman joka on mielestäni hyvä.
https://addons.mozilla.org/fi/firefox/addon/189
Google preview on siis kysymyksessä. Avaa hakutulosten viereen pienen esikatseluikkunan josta näkee vähän mitä sivulla on. On ainakin omaa Googlettamista helpottanut aika lailla.

Kiitoksia vinkistä, pitääkin kokeilla tuota add-on ohjelmaa.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Olisi oma vanha kone myynnin alla.

Fujitsun scaleo pa1545-20p.

Vuoden vanha masiina. Paljonkohan uskaltaisi pyytää hintaa kyseisestä koneesta? Eikä ole mitään vikaa mutta sain hyvän tarjouksen tehokkaasta koneesta ja en viitsisi ilmatteeksi tätä konetta kenellekkään antaa.
 

-RVL-

Jäsen
Olen aina ollut suuri pöytäkoneiden ystävä. Nyt kuitenkin kilahti päässä ja voisi vaihtaa kannettavaan. Pöytäkoneita on aina saanut halvalla, siis todella hyviäkin, lisäksi on ollut helppo ostaa ja vaihdella uusia osia niihin.

Kannettavissa on se, että niitä ei olekaan niin helppo päivitellä osien suhteen (voiko edes itse?). Lisäksi hinnat ovat aika rajuja vähänkään paremmissa. Mitä olen kysellyt ja lukenut niin HP:n koneet ovat olleet "parhaita".

En tiedä onko kannettavissa mitkä suurimpia tekijöitä hintojen välillä, mutta tällaisen (linkki) aika edullisen HP:n bongasin. Ei ole jostain syystä tuon kalliimpi, vaikka ihan hyvältä näyttää tiedot.

Saa suositella, jos on kokemusta eri merkeistä, hinnoista jne. alle 600 € jos nyt saisi pariksi vuodeksi jonkunlaisen.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Enhän minä mitään koneista ymmärrä, mutta hiukan särähtää tuo, kun etsitään halvinta parasta. Osta jompikumpi, tai molemmat. Mutta älä luule saavasi sitä yhdellä ostokerralla. Läppäreistä olen kuullut hyvää lähinnä Thinkpadeista/Lenovoista (kai ne ovat samaa firmaa nykyään?). Muita haukutaan enemmän kuin kehutaan. Kai tuonkin joku haukkuu tämän jälkeen.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Onko porukalla kokemuksia näistä läppäreiden telakoista? Duunissa sellaista olen tottunut käyttämään ja sehän on erittäin kätevä. Koneen voi napata näppärästi mukaan ilman johtohelvetin selvittelyä, voi käyttää työpisteellä isoa näyttöä, kunnon näpistä, hiirtä jne. Nyt olisi hankinnan alla himaan kannettava+telakka -yhdistelmä, mutta eipä noita telakoita juuri mainostella. Pixmaniassa on jotain tarjolla, mutta aika niukasti sielläkin. Jos jotain "pakettitarjouksia" kohtuutehoisesta läppäristä + telakasta on, niin linkit ois kivoja.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Onko porukalla kokemuksia näistä läppäreiden telakoista? Duunissa sellaista olen tottunut käyttämään ja sehän on erittäin kätevä. Koneen voi napata näppärästi mukaan ilman johtohelvetin selvittelyä, voi käyttää työpisteellä isoa näyttöä, kunnon näpistä, hiirtä jne. Nyt olisi hankinnan alla himaan kannettava+telakka -yhdistelmä, mutta eipä noita telakoita juuri mainostella. Pixmaniassa on jotain tarjolla, mutta aika niukasti sielläkin. Jos jotain "pakettitarjouksia" kohtuutehoisesta läppäristä + telakasta on, niin linkit ois kivoja.
Kyllä Verkkokauppa ainakin näyttää listauksen telakoista, kunhan surffaa siellä

Tietokoneet / Kannettavat / Telakointiasemat ja porttitoistimet
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Olisi oma vanha kone myynnin alla.

Fujitsun scaleo pa1545-20p.

Vuoden vanha masiina. Paljonkohan uskaltaisi pyytää hintaa kyseisestä koneesta? Eikä ole mitään vikaa mutta sain hyvän tarjouksen tehokkaasta koneesta ja en viitsisi ilmatteeksi tätä konetta kenellekkään antaa.

Takuuta taitaa olla vielä ja Vistan lisenssi mukana? Kai tosta jotain 400e-450e vois lähtee pyytämään.
 
iMac + tv

Miten saan näkymään iMacin tuossa LG 32LG3000 "32 -televisiossa? Vai saanko ollenkaan. Mäkkiin pitää ostaa ilmeisesti erikseen joku adapteri, mutta loppu menee mun ymmärryksen ohi.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Täällä on hieman samanlainen ongelma kuin edellisellä, tosin itselläni on Asuksen läppäri MS50A. Yritin turhaan saada kuvaa siirrettyä HDMI-kaapelilla Sonyn taulutelevisioon; televisio ilmoittaa ettei PC:n kuva "tahdistu", vaikka sen sijaan läppärin näyttö menee television resoluutiota vastaavaan tilaan. Onko niin, että minulta on jäänyt jotain huomaamatta ja onko edes mahdollista näin siirtää kuvaa suoraan televisioon? Ja jos ei, niin miten te siirrätte kuvan?
 

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
Täällä on hieman samanlainen ongelma kuin edellisellä, tosin itselläni on Asuksen läppäri MS50A. Yritin turhaan saada kuvaa siirrettyä HDMI-kaapelilla Sonyn taulutelevisioon; televisio ilmoittaa ettei PC:n kuva "tahdistu", vaikka sen sijaan läppärin näyttö menee television resoluutiota vastaavaan tilaan. Onko niin, että minulta on jäänyt jotain huomaamatta ja onko edes mahdollista näin siirtää kuvaa suoraan televisioon? Ja jos ei, niin miten te siirrätte kuvan?

If you read the manual it will tell you the exact screen resolution and refresh settings that your TV will support. If you have your computer set to something else you won't get a picture.

There are also a large number LCD and Plasmas also won't accept PC input via HDMI but only via the PC input. If this is the case with your TV you'll need to get a DVI->VGA adapter to use the VGA input on the TV. Try reading the manual and see what it says about using your PC, I'm sure it will tell you exactly how to set it up.

Napattu yhdeltä foorumilta


Lähde: http://www.geekzone.co.nz/forums.asp?ForumId=34&TopicId=11061
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Asensin vindtoosan uudelleen ja laiton päälle vielä SP3:n, Nyt videopätkistä ei näy kuvaa, äänet kyllä toimivat. Koskee kaikkia videotiedostoja. Asensin codecit uudelleen (k-lite tjsp), ei auttanut. Ongelma ensintyy kaikissa kokeilemassani videotoistimissa. Eli Media Player Classic, VLC ja Windows Media Player. K-lite codecit on baut vuoden vanhat joten kannattaisiko hakea uudemmat codecit ja yrittää uudelleen?
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Miten saan näkymään iMacin tuossa LG 32LG3000 "32 -televisiossa? Vai saanko ollenkaan. Mäkkiin pitää ostaa ilmeisesti erikseen joku adapteri, mutta loppu menee mun ymmärryksen ohi.
Riippuu hieman iMacista, mutta jos on lähivuosina ostettu niin tarvitset tuollaisen. Ei löydy jämyiltä aina hyllystä suoraan joten suosittelen pirauttamaan. Jos taas TV:stä löytyy DVI-liitintä suoraan, tarvitset tämän. VGA (d-sub) liitintään taas tämän.

Helpoimmalla ehkä pääset, kun nappaat masiinan ohjekirjan/tiedot ylös ja kävelet sisään johonkin jämylle neuvoa kysymään.
 
Viimeksi muokattu:

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Asensin vindtoosan uudelleen ja laiton päälle vielä SP3:n, Nyt videopätkistä ei näy kuvaa, äänet kyllä toimivat. Koskee kaikkia videotiedostoja. Asensin codecit uudelleen (k-lite tjsp), ei auttanut. Ongelma ensintyy kaikissa kokeilemassani videotoistimissa. Eli Media Player Classic, VLC ja Windows Media Player. K-lite codecit on baut vuoden vanhat joten kannattaisiko hakea uudemmat codecit ja yrittää uudelleen?

Itse olen aina pärjännyt Ffdshow-nimisellä paketilla, kannattaa ladata netistä ja kokeilla.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Itse olen aina pärjännyt Ffdshow-nimisellä paketilla, kannattaa ladata netistä ja kokeilla.

Kokeilin myös sitä mutta taitaa olla ikivanha versio. Täytyypä kokeilla uudemmalla versiolla.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
......

Muutama viikko sitten siirsin koneen keittiöstä olohuoneeseen virtajohdon kera, tarkoituksenani löhötä soffalla samalla kun teen töitä. Yhtäkkiä keskenkaiken tämä meni täysin juntturaan. Jos painaa mitä tahansa nappulaa, kestää minuutista viiteen ennenkuin kone "tiedostaa" painalluksen tapahtuneen. Ei toimi tietokoneen omat jutut, esim pasianssit sun muut kun se avautuminen on niin hidasta, myöskään netissä ei hommat toimi. Selaimen avaamisesta sähköpostien lukemiseen menee noin kaksikymmentä minuuttia.

Viruksia ei torjuntaohjelma löytänyt.

Ja mikä tästä tekee itselleni totaalisen ymmärtämättömän ongelman, on se, että kun irroittaa virtajohdon ja työskentelee pelkän akun varassa, kone toimii aivan yhtä nopeasti ja hyvin kuin ennenkin. MIKSI? En ymmärrä, mikä piru tässä?

Ulvilassa on hidasta sähköä, oli isosiskoni arvio. Mutta löytyisikö joku oikeasti syy jotta tämän saisi korjattuakkin?

Itse en ensi hätään keksi muuta, kuin että jos sinne on pompannut virta-asetuksissa joku ihme moodi päälle liittyen siihen, että käytetäänkö konetta verkkovirrassa vai akulla.
 

Särki

Jäsen
Onko porukalla kokemuksia näistä läppäreiden telakoista? Duunissa sellaista olen tottunut käyttämään ja sehän on erittäin kätevä. Koneen voi napata näppärästi mukaan ilman johtohelvetin selvittelyä, voi käyttää työpisteellä isoa näyttöä, kunnon näpistä, hiirtä jne. Nyt olisi hankinnan alla himaan kannettava+telakka -yhdistelmä, mutta eipä noita telakoita juuri mainostella. Pixmaniassa on jotain tarjolla, mutta aika niukasti sielläkin. Jos jotain "pakettitarjouksia" kohtuutehoisesta läppäristä + telakasta on, niin linkit ois kivoja.

Töissä on käytössä useampi Acer Travelmate 467x ja siihen sopiva telakointiasema, ezdock. Kokemuksia on noin 2-3 vuoden ajalta ja nyt on parista telakasta jokin portti lopettanut toimintansa, useimmiten tulostinportti. Jostakin taisi jokin usb-portti mykistyä. Muuten ihan ok, kiinnitysmekanismi ei ole yhtä luotettavan oloinen kuin esim HP/Compaqin telakoissa, mutta tähän asti ovat toimineet lukuisista käyttäjistä huolimatta hyvin. HP/Compaq telakoita ollut käytössä noin pari vuotta, eikä mitään ongelmia ole ollut.

Kannettavaa konetta hankittaessa ihan ehdoton ostos, jos aikoo kannettavaa ainoaksi koneeksi. Telakointi vaatimus rajaa kyllä ison osan (halvimmista) kannettavista pois, kun läheskää kaikissa ei tuota mahdollisuutta ole, mutta kyllä jokaiselta merkiltä taitaa jonkinlainen telakointiasema löytyä. Usb-telakoista ei ole kokemusta, mutta niistä pysyisin kyllä erossa.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Uusin K-lite mega pack tjsp asennettu. Edelleen videot pysyvät pimeänä mutta äänet kuuluu. Ideoita anyone? Playerinä kokeiltu Media Player Classica, VLC:tä ja Windows Media Player 9:ä. Ongelma tuli kun asensin SP3:n
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Osaako joku yhtäkkiä sanoa, että miten saan Vistassa Firefox-selaimen aukeamaan pikakuvakkeesta tietylle sivustolle? Asetusten "aloitussivuun" en halua koskea.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös