Mainos

Löytyykö tietokone-experttejä?

• 2 923 374
  • 19 344

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
HP:n sivuilta löytyy aika kattavasti ajurit, pistät vaan sivujen hakukenttään mallin niin alkaa löytymään.

Tähän lisäyksenä sellainen että laitteen valmistajan sivut on yleensäkin aina hyvä lähtökohta kun pitää lähteä etsimään ajureita.

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
läppärin tuuletin

Mun pari vuotta vanhasta fujitsu siemensistä hajos tuuletin ja kysynkin että mitä uusi mahtaa kustantaa ja onko helppo asentaa itse?

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
HP:n sivuilta löytyy aika kattavasti ajurit, pistät vaan sivujen hakukenttään mallin niin alkaa löytymään.
Paitsi et äänien ajurit esimerkiksi ei toimi, tulee seuraavanlainen teksti asennuksen jälkeen:

"Tarvitaan HD-Audio väyläohjain, mutta sellaista ei löytynyt järjestelmästä."

Mitäs sitten?

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Paitsi et äänien ajurit esimerkiksi ei toimi, tulee seuraavanlainen teksti asennuksen jälkeen:

"Tarvitaan HD-Audio väyläohjain, mutta sellaista ei löytynyt järjestelmästä."

Mitäs sitten?

Nykyään nämä uudet vista koneet tahtovat olla sellaisia että ne on ajateltu vain vistalle, eli kaikkia rauta-ajureita ei välttämättä xp käyttikseen löydy.
Kokeilemalla eri audioajureita vois saada pelittään..?

Muutama kaveri on myös kyselly vistan muutamista xp:hen , suosittelen ennnen asennusta kysymään ko. merkin tuesta että löytyykö kaikki sen koneen ajurit myös xp järjestelmän ja asentamaan vasta sitten.

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Nykyään nämä uudet vista koneet tahtovat olla sellaisia että ne on ajateltu vain vistalle, eli kaikkia rauta-ajureita ei välttämättä xp käyttikseen löydy.
Kokeilemalla eri audioajureita vois saada pelittään..?

Muutama kaveri on myös kyselly vistan muutamista xp:hen , suosittelen ennnen asennusta kysymään ko. merkin tuesta että löytyykö kaikki sen koneen ajurit myös xp järjestelmän ja asentamaan vasta sitten.

Kyllä nuo näyttää löytyvän. Pientä haksausta vaan. Joissakin ajureissa ainakin HP:n sivuilla oli pari vaihtoehtoa. Tosin kone ei alkanut lataamaan millään toista ajuria. Lopulta googletin tiedoston ja sillon rupes toimivaan...

Kyllä nuo löytyy ku jaksaa vaan haksailla :)

Oon sekaisin ku Uuno Helsingissä.

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Voinko jostakin muuttaa asetuksia niin, että Messenger ei koskaan avautuisi konetta käynnistäessä?

Jos kyse on Windows Live Messengeristä:

Työkalut -> Asetukset -> Yleistä -> Raksi pois kohdasta "Suorita Windows Live Messenger automaattisesti, kun kirjaudun Windowsiin".

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Jatketaan automaattisesti käynnistyvillä ohjelmilla. Nyt on ensimmäistä kertaa käytössä kone, jossa on XP:n Home Edition. Sain tämän esiasennettuna, johon en pahemmin joutunut muutoksia tekemään.

Yksi asia kuitenkin ärsyttää; käynnistyksen yhteydessä avautuu myös Windows Search -työkalu. Mitenkäs tämän automaattisen käynnistyksen saa pois käytöstä? Searchin asetuksista tai lisäasetuksista en sopivan näköistä täppää löytänyt.

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Jatketaan automaattisesti käynnistyvillä ohjelmilla. Nyt on ensimmäistä kertaa käytössä kone, jossa on XP:n Home Edition. Sain tämän esiasennettuna, johon en pahemmin joutunut muutoksia tekemään.

Yksi asia kuitenkin ärsyttää; käynnistyksen yhteydessä avautuu myös Windows Search -työkalu. Mitenkäs tämän automaattisen käynnistyksen saa pois käytöstä? Searchin asetuksista tai lisäasetuksista en sopivan näköistä täppää löytänyt.
Riittäisikö se, että poista Windowsin työpöytähaun pikakuvake Program Files -> Startup (suom. Käynnistä -> Käynnistys) -kansiosta.

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Riittäisikö se, että poista Windowsin työpöytähaun pikakuvake Program Files -> Startup (suom. Käynnistä -> Käynnistys) -kansiosta.
Tätä tuli jo kertaalleen kokeiltua; ei auta!

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Onnistuisikohan msconfigin kautta? Eli --> start --> run --> msconfig --> startup-välilehti tuolta ja ruksi pois ko. ohjelman edestä?
Jep jep! Näinhän se oli, kiitos!

Äkkiä ne kaikki unohtuvat, kun reilut pari vuotta sitten lopetin täysin toimimasta kavereille, sukulaisille, tuttaville, ystäville, hyvänpäiväntutuille ja kylänmiehille mikrotukena. Ainoat koneet, joista nykyisin pidän huolta, ovat omani ja vanhempieni. Näissä molemmissa on (oli) joku pikkuohjelma, jolla mm. tuota Käynnistys-valikkoa pystyi hallitsemaan. Pitäisi vissiin metsästää kaikki ne pikkuohjelmat tällekin koneelle.

Aaargh... jossain mulla pitäisi olla nk. Application BackUp -DVD, joka sisältää juuri nämä kaikki pikkuohjelmat. Ei tietenkään uusimpia versioita, mutta esim. WinAmpista mulla on (tai siis oli) käytössä joku v2.15 tjsp. Eikös se uusin mahda tällä hetkellä huidella jossain v5.3 tienoilla... Toimii omiin tarpeisiini edelleen kuin se kuuluisa junan vessa ja siihen mulla on vielä sellainen skini, jota ei enää ainakaan WinAmpin kotisivuilta löydy edes Classic-osastosta.

Sony DHC MD373 inspired skin

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Onko mitään liikkeitä mitkä ostelee vanhoja tietokoneita pois?

Mulla olis tässä fujitsun kone ja se olis vähän yli pari vuotta vanha. Ostin uuden ja tää vanha olis kiva myydä pois.

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Miten saan siirrettyä töissä käytössä olevasta Express Outlookista kaikki sähköpostiosoitteet "siviilikäytössä" olevalle Elisanetin tilille?

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Kaverin shutleen pamahti viikonloppuna vika. Käynnistettäessä käyttis lähtee normaalisti käynnistymään ja hetken perästä kaatuu ja buuttaa uudestaan, jos joskus onnistuukin pysymään hetken pystyssä, kaatuu viimeistään kun yrittää verkkoyhteyttä. Biosia ei päästä tietenkään tutkimaan vaan kaatuu aina kun yrittää.Sammuttaa pitää tietenkin väkivaltaisesti.

Itse olen pähkäillyt, että joko integroidun verkkokortin piiri on emolta kärvähtänyt tai joku amisviiksi on kirjoittanut rootkit koodia persiilleen , kun ei tuota voi kaappaajakaan mitenkään hyödyntää.

Kysynkin, olisko oireet kenellekään tuttuja? Kaveri ei haluaisi hukata datojaan käyttiksen uudelleen asennuksen myötä? Eli olisko jotain kikka kuutosta päästä koneen herraksi?

edit. Koneessa oli ajantasainen AVG ja palomuuri, mutta sen verran sain tongittua rootkit revealilla, että herjaa jostain moisesta örkistä.

edit2. Kaatuu aina myös kun yrittää vikasietoon buutata.

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Fantastista! En malta odottaa että pääsen kotiin korjaamaan typerät uudistukset. Oldbar-addonin olin laittanut itsekin, mutta eihän se auttanut kuin puoliksi.

Onko joku muuten löytänyt yhtään "korjausta" jotka olisivat parantaneet firefox 3:a suhteessa 2:een? Melkein pilattiin koko selain.

Kun tuohon ongelmaan löytyi paikkaus, niin löytyisikö tähänkin: olen laittanut hiiren rullan naksauksen viemään edelliselle sivulle firefoxissa. Muualla käyttiksessä sille on eri funktioita. Nyt tämä asetus ei säily jos koneen boottaa, vaan firefoxissa tulee se typerä rulla-ikoni, jolla voisi rullata sivua edestakas ilman rullaa. Idioottimainen ominaisuus, kun on se rulla.
Anyway, asetus oikeastaan säilyy, muttei ole voimassa. Kun menen ohjauspaneelin kautta hiiren asetuksiin ja sieltä sovelluskohtaisiin asetuksiin klikkaamaan OK, nappi toimii taas oikein. Mikä avuksi?
No en tiedä onko yhtään parannusta mutta uuden version asennuksen yhteydessä huomasin Add-on ohjelman joka on mielestäni hyvä.
https://addons.mozilla.org/fi/firefox/addon/189
Google preview on siis kysymyksessä. Avaa hakutulosten viereen pienen esikatseluikkunan josta näkee vähän mitä sivulla on. On ainakin omaa Googlettamista helpottanut aika lailla.

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Kysynkin, olisko oireet kenellekään tuttuja? Kaveri ei haluaisi hukata datojaan käyttiksen uudelleen asennuksen myötä? Eli olisko jotain kikka kuutosta päästä koneen herraksi?

Datan nyt saa ainakin turvaan vaikkapa Ubuntun Live-cd:llä. Boottaa sillä ja siirtelee tavarat turvaan (tai polttaa vaikka cd/dvd:tä, jos moinen mahdollisuus on).
http://www.ubuntu.com/getubuntu/download

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
No en tiedä onko yhtään parannusta mutta uuden version asennuksen yhteydessä huomasin Add-on ohjelman joka on mielestäni hyvä.
https://addons.mozilla.org/fi/firefox/addon/189
Google preview on siis kysymyksessä. Avaa hakutulosten viereen pienen esikatseluikkunan josta näkee vähän mitä sivulla on. On ainakin omaa Googlettamista helpottanut aika lailla.

Kiitoksia vinkistä, pitääkin kokeilla tuota add-on ohjelmaa.

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Olisi oma vanha kone myynnin alla.

Fujitsun scaleo pa1545-20p.

Vuoden vanha masiina. Paljonkohan uskaltaisi pyytää hintaa kyseisestä koneesta? Eikä ole mitään vikaa mutta sain hyvän tarjouksen tehokkaasta koneesta ja en viitsisi ilmatteeksi tätä konetta kenellekkään antaa.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Enhän minä mitään koneista ymmärrä, mutta hiukan särähtää tuo, kun etsitään halvinta parasta. Osta jompikumpi, tai molemmat. Mutta älä luule saavasi sitä yhdellä ostokerralla. Läppäreistä olen kuullut hyvää lähinnä Thinkpadeista/Lenovoista (kai ne ovat samaa firmaa nykyään?). Muita haukutaan enemmän kuin kehutaan. Kai tuonkin joku haukkuu tämän jälkeen.

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Onko porukalla kokemuksia näistä läppäreiden telakoista? Duunissa sellaista olen tottunut käyttämään ja sehän on erittäin kätevä. Koneen voi napata näppärästi mukaan ilman johtohelvetin selvittelyä, voi käyttää työpisteellä isoa näyttöä, kunnon näpistä, hiirtä jne. Nyt olisi hankinnan alla himaan kannettava+telakka -yhdistelmä, mutta eipä noita telakoita juuri mainostella. Pixmaniassa on jotain tarjolla, mutta aika niukasti sielläkin. Jos jotain "pakettitarjouksia" kohtuutehoisesta läppäristä + telakasta on, niin linkit ois kivoja.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Onko porukalla kokemuksia näistä läppäreiden telakoista? Duunissa sellaista olen tottunut käyttämään ja sehän on erittäin kätevä. Koneen voi napata näppärästi mukaan ilman johtohelvetin selvittelyä, voi käyttää työpisteellä isoa näyttöä, kunnon näpistä, hiirtä jne. Nyt olisi hankinnan alla himaan kannettava+telakka -yhdistelmä, mutta eipä noita telakoita juuri mainostella. Pixmaniassa on jotain tarjolla, mutta aika niukasti sielläkin. Jos jotain "pakettitarjouksia" kohtuutehoisesta läppäristä + telakasta on, niin linkit ois kivoja.
Kyllä Verkkokauppa ainakin näyttää listauksen telakoista, kunhan surffaa siellä

Tietokoneet / Kannettavat / Telakointiasemat ja porttitoistimet

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Olisi oma vanha kone myynnin alla.

Fujitsun scaleo pa1545-20p.

Vuoden vanha masiina. Paljonkohan uskaltaisi pyytää hintaa kyseisestä koneesta? Eikä ole mitään vikaa mutta sain hyvän tarjouksen tehokkaasta koneesta ja en viitsisi ilmatteeksi tätä konetta kenellekkään antaa.

Takuuta taitaa olla vielä ja Vistan lisenssi mukana? Kai tosta jotain 400e-450e vois lähtee pyytämään.

iMac + tv

Miten saan näkymään iMacin tuossa LG 32LG3000 "32 -televisiossa? Vai saanko ollenkaan. Mäkkiin pitää ostaa ilmeisesti erikseen joku adapteri, mutta loppu menee mun ymmärryksen ohi.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy