Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 854 720
  • 19 216

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Vaimo oli "tehnyt" jotain ja tuloksena aloitusvalikko ja tuo sininen xp-ikkuna onkin siirtynyt kokonaan tuonne oikeaan laitaan. Ärsyttävää, joten miten sen saa takaisin alhaalle?

Edit: Kiitos. Eipä ole nämä koneet minun ystäviä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Lukko
Hyvä Albert...

Tuosta nyt voisi hiukan Einsteininä päätellä että toi toinen kampa ei ihan kunnossa ole.... ehkä muinoin kun pelailin koneellani, niin suuret kaatumisprosentit johtunevat varmaankin tuosta...
---
Jos joku vaikka tuonne hintaseurannan sivuille viitsisi linkata oikeisiin muisteihin, niin olisin jo viisaampi.
manuaali ,bios,utilies...

ja

muisteja

Tossa manuaalis puhutaa että 400MHZ "chipset spec" tai jotain et meinaapi varmaan et jotain biossin päivitystä tai jotain tarttis tehdä et saa toimimaa 400MHZ tai sitte ne toimii 333MHZ:lla.

Ajeleppa checkdiski kaikkien asemien läpi ku tollanen rikkinäinen muisti tekee vaikka mitä häröä. Ja koita saada jostain sellanen varmasti toimiva rar paketti.

Lopux jos ei mikää toimi ni lataa biossista fail save defaults ja koita sitte.

Saat siihen emoon 2GB:tä muistia vain ostamalla 2X1GB:n muistit.
 

Tumpero

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS-kannattajat.net
Ostinpas edellispäivänä uuden Buffalo AirStation WHR-HP-G54 -merkkisen WLAN-tukiaseman. Asennus sujui ongelmitta, mutta nyt on ilmennyt yksi ikävä ongelma.
Jostain kummasta syystä tämä kyseinen purkki katkaisee yhteyden aina silloin tällöin. Sanotaan nyt karkeasti pari kertaa tunnissa. Katkeamisen jälkeen, yhteys tulee takaisin alle minuutissa. Signaalit ovat koko ajan loistavat, joten siitä yhteyden katkeaminen ei johdu. Koitin laittaa uudet firmwaretkin valmistajan sivuilta, mutta eipä tuokaan ongelmaa korjannut. Olen myös huomannut kun yritän siirtää ISON tiedoston lähiverkossa toisesta koneesta toiseen, yleensä yhteys katkeaa saman tien. Todella kummallista...
Onko jollain jotain käryä mistä tämä johtuu?
Tähän lisäyksenä.
Huomasin kun lataa lähes täyttä kaistaa (laillisia) tiedostoja netistä, niin eipä tuo kauaa antanut täysiä ladata vaan pätkäsee hetken päästä ja sama toistuu taas hetken kuluttua uudelleen. Ei ymmärrä, ei ymmärrä...
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Mistähän helvetistä sitä saisi toimivan ja ilmaisen DVD-dekooderin Media Playeriin. Media Player ei suostu toistamaan levyjä vaan itkee, että koneessa ei ole sopivaa dekooderia. Olen yrittänyt jo aika monella eri merkillä, mutta tulos on aina sama.

Ehdolle voi laittaa myös edullisia dekoodereita, kunhan ne vain varmasti toimisivat, ei viitsisi 15 taalaa upottaa saman herjan eteen.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mistähän helvetistä sitä saisi toimivan ja ilmaisen DVD-dekooderin Media Playeriin. Media Player ei suostu toistamaan levyjä vaan itkee, että koneessa ei ole sopivaa dekooderia. Olen yrittänyt jo aika monella eri merkillä, mutta tulos on aina sama.

Ehdolle voi laittaa myös edullisia dekoodereita, kunhan ne vain varmasti toimisivat, ei viitsisi 15 taalaa upottaa saman herjan eteen.

Eikös noita nyt ihan googlen kautta ilmaisia löydy? Ainakin itse olen aina saanut toimimaan enkä ole mitään koskaan maksanut. Laitat vain sen dekooderin nimen mistä herjaa ja etsit.
 

Hande_81

Jäsen
Eikös noita nyt ihan googlen kautta ilmaisia löydy? Ainakin itse olen aina saanut toimimaan enkä ole mitään koskaan maksanut. Laitat vain sen dekooderin nimen mistä herjaa ja etsit.
Yleensähän DVD-dekooderi tulee aseman ohessa olevan dvd-playerin mukana. Ainakin mun tapauksessa. Läppärissä(HP) oli kanssa uitettu jotenkin HP:n omiin softiin muistaakseni.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Eikös noita nyt ihan googlen kautta ilmaisia löydy? Ainakin itse olen aina saanut toimimaan enkä ole mitään koskaan maksanut. Laitat vain sen dekooderin nimen mistä herjaa ja etsit.

Ehkä huomasitkin, että kysymykseni yhteydessä mainitsin jo kokeilleeni useita "merkkejä" tuloksetta. Media Playerin www-avuista ei toimivia löytynyt.

Yleensähän DVD-dekooderi tulee aseman ohessa olevan dvd-playerin mukana. Ainakin mun tapauksessa. Läppärissä(HP) oli kanssa uitettu jotenkin HP:n omiin softiin muistaakseni.

Niinhän se tulee, mutta koneestani meni C-asema paskaksi tuossa kuukausi sitten ja sinne meni kai dekooderikin. Uuteen C-asemaan tässä dekooderia etsiskelen.

Ilmainen VLC toistaa miltei kaiken ja pitää kodekit sisällään eikä sotke Windowssia. Käyttöliittymä ei ehkä kaikkein karkein, mutta toimii.
http://www.videolan.org/vlc/

Toimii. Kiitos helvetisti!
 
Viimeksi muokattu:

taisto-74

Jäsen
Suosikkijoukkue
5.SS-Panzerdivision "Wiking" Regiment "Nordland"
Word 2007

Mitenkä saisin tuohon Word 2007:n suomenkielisen sanaston ja oikoluvun sekä kieliopitarkistuksen? Versiostani ei löydy kuin englanti.

Kiitos neuvoista!
 

proffa#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kai Suikkanen, Pool ja NHL
Jos tietokoneeseen on tullut troijalainen niin onko homma ok jos vain tökkään sen karanteeniin?
 

lenno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olisiko kenelläkään tietoa, miten on mahdollista saada kaikki nettisivuilla olevat tiedostot näkyviin esimerkiksi listana, joista voi selata myös sivun alla olevia tiedostoja joihin ei ole suoraa linkkiä. Onnistuisiko tämä jotenkin sivun asetuksista tai esimerkiksi jollakin ohjelmalla?
 

Hande_81

Jäsen
Olisiko kenelläkään tietoa, miten on mahdollista saada kaikki nettisivuilla olevat tiedostot näkyviin esimerkiksi listana, joista voi selata myös sivun alla olevia tiedostoja joihin ei ole suoraa linkkiä. Onnistuisiko tämä jotenkin sivun asetuksista tai esimerkiksi jollakin ohjelmalla?
En tiedä pystyykö listaamaan, mutta pystyy ainakin lataamaan koko sivuston. Kokeilepa tätä: http://www.iopus.com/freeware/downloader/ En ole itse kokeillut tuota, mutta luulis toimivan.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisiko kenelläkään tietoa, miten on mahdollista saada kaikki nettisivuilla olevat tiedostot näkyviin esimerkiksi listana, joista voi selata myös sivun alla olevia tiedostoja joihin ei ole suoraa linkkiä. Onnistuisiko tämä jotenkin sivun asetuksista tai esimerkiksi jollakin ohjelmalla?
Niin, eräillä ohjelmilla voi ladata koko nettisivuston, mutta eivät kai nekään ohjelmat pääse käsiksi tiedostoihin, joihin ei ole linkkiä missään? Jos sivusto on tehty niin, ettei tiedostoja pääse selaamaan, niin ei kai siihen tarkoitukseen mitään vippaskonsteja ole? Paitsi tietenkin jos pystyy hakkeroimaan itsensä ko. palvelimelle, mutta se meneekin jo laittomuuksien puolelle.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Tekeekö seuraavanlaisella kokoonpanolla mitään?

CORE 2 QUAD Q6600 2.4GHZ 205.00 €
4GT DDR2 800MHz (PC-6400), Vitesta, Dual-kit, 240-pin DIMM 69.00 €
500GB Spinpoint T166, 3.5", SATAII/300, 16MB, 7200RPM 78.00 €
IP35 ATX DDR2 SATA2 GLAN HD 8C 102.00 €
Sonata III Silent ATX-kotelo (500W) 109.00 €
GF 8600 GT PCIE 256M GDDR3 2X DVI 81.00 €
DVD+-RW Dual Layer, SH-S203B/BEBN, 20x8x48x, SATA, musta, bulk (uutuus!) 33.40 €
Tietokoneen kokoonpano ja testaus 50.00 €
WINDOWS VISTA HOME PREM 64-BIT, FI, OEM 102.00 €

Yhteensä 829.40 €

Nuo komponentit ei sano itselleni mitään, joten jos joku tietävä voisi antaa vinkkejä. Tuo on erään lafkan laatima paketti pyynnöstäni. Onko siinä jotain turhaa tai vaihtoehtoisesti jotain mikä kannattaisi vaihtaa parempaan? Lähinnä tulee videoeditointiin ja sen sellaiseen, ei niinkään pelikäyttöön, joskin jotain pelejäkin voisi joskus pelailla. Se ei kuitenkaan ole välttämätöntä. Ja mahdollisimman pitkäikäinen saa olla, ettei tarvitsisi heti vuoden päästä taas hankkia uusi.

Kiitokset etukäteen.

Melkein panostaisin lisää näytönohjaimeen. 512M muistilla hieman parempi ohjain, niin ei se jää ainakaan pullonkaulaksi.
 

taisto-74

Jäsen
Suosikkijoukkue
5.SS-Panzerdivision "Wiking" Regiment "Nordland"
Sivut sekaisin

Mistähän mahtaa johtua, että jotkut nettisivut ovat selaimessani "sekaisin". Esimerkiksi jatkoajan etusivu ja suomi24. Grafiikoita ei näy, vaan otsikot on listattu tylsästi allekkain. Laittaisin kuvan mutta kun en osaa..

Olisiko vinkkejä?

Kiitos neuvoista!
 
Mistähän mahtaa johtua, että jotkut nettisivut ovat selaimessani "sekaisin". Esimerkiksi jatkoajan etusivu ja suomi24. Grafiikoita ei näy, vaan otsikot on listattu tylsästi allekkain. Laittaisin kuvan mutta kun en osaa..

Olisiko vinkkejä?

Kiitos neuvoista!
Mitä selainta käytät? Ainakin Jatkoajan uutispuoli tuntuu toimivan täysin päin mäntyä Mozillalla.
 
Ostinpas edellispäivänä uuden Buffalo AirStation WHR-HP-G54 -merkkisen WLAN-tukiaseman. Asennus sujui ongelmitta, mutta nyt on ilmennyt yksi ikävä ongelma.
Jostain kummasta syystä tämä kyseinen purkki katkaisee yhteyden aina silloin tällöin. Sanotaan nyt karkeasti pari kertaa tunnissa. Katkeamisen jälkeen, yhteys tulee takaisin alle minuutissa. Signaalit ovat koko ajan loistavat, joten siitä yhteyden katkeaminen ei johdu. Koitin laittaa uudet firmwaretkin valmistajan sivuilta, mutta eipä tuokaan ongelmaa korjannut.
Kuvailusi perusteella epäilisin, että modeemi on rikki. Kysypä esim. kaverilta modeemia lainaan ja testaa.

Edit: Onko sinulla yhtään konetta Buffalossa kiinni lähiverkkopiuhan kautta, vai ovatko kaikki langattomia?
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Täälläkin WHR-HP-G54 ja wlan pätkii xp:n kanssa silloin tällöin. Linukan kanssa toimii kuin unelma, joten syytän xp:n ajuria tai jotain käyttiksen kromosomihäiriötä. Ei tuo pätkiminen edes haittaisi normisurffailua, ellei windows päättäisi jatkuvasti ilmoittaa siitä tuolla helvetin pallukalla. Piuhan kanssa toimii.
 

taisto-74

Jäsen
Suosikkijoukkue
5.SS-Panzerdivision "Wiking" Regiment "Nordland"
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös