Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 860 937
  • 19 219

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Ei pidä paikkaansa. Autohunt on niissäkin.
Siinä tapauksessa ettei operaattorin dslam tue autohuntia, modeemi pudottaa siihen esiasennetut VPI ja VCI -arvot esim. Sonera 0/33.
Missä mallissa? Ei oo ainakaan koskaan tullut vastaan yhtään automaattisesti PVC:t hakevaa ZyXeliä?

edit: ainakin P660-HW on lukittu tiettyyn PVC-arvoon.
 

Aina Pata

Jäsen
Onko sinulla operaattori vaihtunut? Tai oletko siis käyttänyt sillä modeemilla aikaisemmin jonkun toisen operaattorin yhteyttä?

Modeemin asetukset pitäisi katsoa, ja tarkistaa VPI ja VCI -arvot.

Itse testaisin nopeasti seuraavalla tyylillä. Komentoriville(käynnistä->suorita->cmd) ipconfig/release enter -> ipconfig/renew

Purkkia vaihtamalla alkoi pelittämään, kiitokset kuitenkin vinkeistä. Mainittakoon, että toimimaton purkki oli D-Link, mallia en muista. Joku halpis kuitenkin, jonka saa kun ottaa uuden liittymän.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Missä mallissa? Ei oo ainakaan koskaan tullut vastaan yhtään automaattisesti PVC:t hakevaa ZyXeliä?
Kaikissa: 660R, 660H, 660HW.
Kun laitat jonkun noista modeemeista kiinni liittymään riippumatta operaattorista, lähtee modeemi haistelemaan asetuksia operaattorin dslam-keskuksesta ja jos se dslam tukee tai siinä on autohunt päällä menee asetukset automaattisesti sen mukaisesti.
Jos operaattorin dslam ei tue autohuntia tai se ei ole päällä, pudottaa tuo modeemi ne VPI ja VCI -asetukset jotka sinne on oletuksena määritelty.

Usko vaan. satun työskentelemään kyseisten laitteiden kanssa hyvin läheisesti. Jos et vieläkään halua uskoa, soita Zyxelin tukeen :-)
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Itse testaisin nopeasti seuraavalla tyylillä. Komentoriville(käynnistä->suorita->cmd) ipconfig/release enter -> ipconfig/renew

Eikö repair connection ole juurikin täsmälleen sama? Toki pitää pitää komentoriviguruilu arvossaan!
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Usko vaan. satun työskentelemään kyseisten laitteiden kanssa hyvin läheisesti. Jos et vieläkään halua uskoa, soita Zyxelin tukeen :-)
No sehän siinä onkin kun mäkin työskentelen aika läheisesti noitten laitteiden kanssa, omistan itse tollasen 660HW:n ja räplään n. 8 tuntia päivässä noitten DSLAMien kans. Enkä oo kyl koskaan löytäny slamista tai zyxelin modeemista mitään autodetect-kytkintä. Ota screengrab, niin uskon :P
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No sehän siinä onkin kun mäkin työskentelen aika läheisesti noitten laitteiden kanssa, omistan itse tollasen 660HW:n ja räplään n. 8 tuntia päivässä noitten DSLAMien kans. Enkä oo kyl koskaan löytäny slamista tai zyxelin modeemista mitään autodetect-kytkintä. Ota screengrab, niin uskon :P
Tässä on copy-paste valmistajan sivuilta:
91-004-593019B Yleinen (0/100). ADSL 2+ reititin, autohunt, SPI-palomuuri, 4-porttinen 10/100 Mbps kytkin.
91-004-593017B Sonera (0/33). ADSL 2+ reititin, autohunt, SPI-palomuuri, 4-porttinen 10/100 Mbps kytkin.

Joko uskot :-)
En muuten ihan ymmärrä mitä tarkoitat tuolla autodetect-kytkimellä. Autohunt on ohjelmallinen eikä siis mitään nappia.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Joko uskot :-)
En muuten ihan ymmärrä mitä tarkoitat tuolla autodetect-kytkimellä. Autohunt on ohjelmallinen eikä siis mitään nappia.
OK :)

Meinsin tuolla kytkimellä siis ohjelmallista kytkintä, eli "etsi automaattisesti / aseta arvot" valinta. Koska ZyXelin konffista löytyy vain kohta johon nuo voi käsin asettaa. Mahtaako joku operaattori sitten tukea tuota autohunttia, koska ainakaan elisan tai soneran tekniikka ei sitä tee.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mahtaako joku operaattori sitten tukea tuota autohunttia, koska ainakaan elisan tai soneran tekniikka ei sitä tee.
Mä en tuota operaattoripäätä tunne niin hyvin, mutta käytännössähän se autohunt tarkoittaa sitä, että modeemi käy haistamassa ne arvot dslamilta. Ja joitain yksittäisiä poikkeuksia lukuunottamatta se onnistuu lähes kaikkien dslam-laitteiden kanssa, niin Soneralla kuin Elisalla.

Toimitamme useita satoja modeemeita viikossa joten palautetta kyllä tulisi, jos autohuntit ei toimisi. Riittää kun modeemin kytkee ja laittaa virrat päälle. Taitaa olla D-Linkin modeemit (niissä ei ole autohuntia) ainoita tänä päivänä joissa pitää nuo VPI ja VCI -arvot määrittää heti aluksi ja sekin tehdään asennus-wizardissa valitsemalla operaattori.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Mä en tuota operaattoripäätä tunne niin hyvin, mutta käytännössähän se autohunt tarkoittaa sitä, että modeemi käy haistamassa ne arvot dslamilta. Ja joitain yksittäisiä poikkeuksia lukuunottamatta se onnistuu lähes kaikkien dslam-laitteiden kanssa, niin Soneralla kuin Elisalla.

Toimitamme useita satoja modeemeita viikossa joten palautetta kyllä tulisi, jos autohuntit ei toimisi. Riittää kun modeemin kytkee ja laittaa virrat päälle. Taitaa olla D-Linkin modeemit (niissä ei ole autohuntia) ainoita tänä päivänä joissa pitää nuo VPI ja VCI -arvot määrittää heti aluksi ja sekin tehdään asennus-wizardissa valitsemalla operaattori.
Kaikki on tietty mahdollista, mut mä en kyllä oo vieläkään onnistunu kertaakaan hakemaan automaattisesti esim soneran konffissa olevalla zyxelillä elisan pvc-arvoja tai toisinpäin. Sen tiedän ainakin että niitä myydään ihan kaupoissakin erilaisella konffilla valmiina, ja tästä ainakin meidän (Elisa) asiakkaille on aiheutunut ongelmaa.

Onkohan toi muuten korjaantunut D2:ssa? D1:stä oon joskus asentanut ihan helvetisti, mutta nykyään en oo enää ollut kentällä ja toi D2 on hiukan tuntemattomampi...
 

jonsson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kalsrikänniketju veti mukaansa, niin että joudun erikseen lainailemaan muiden äitä ja öitä. Mistä johtuu, kun en saa n'kym''n ää:tä ja öö:tä? Kaikkien eri merkkien tekeminen tuottaa ylim''r'ist' tuskaa! Ja noiden heittomerkkien kohdalla tulisi olla kirjain ä! Mistä johtuu? Kiitos kaunis ongelman fixaajalle!
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Kalsrikänniketju veti mukaansa, niin että joudun erikseen lainailemaan muiden äitä ja öitä. Mistä johtuu, kun en saa n'kym''n ää:tä ja öö:tä? Kaikkien eri merkkien tekeminen tuottaa ylim''r'ist' tuskaa! Ja noiden heittomerkkien kohdalla tulisi olla kirjain ä! Mistä johtuu? Kiitos kaunis ongelman fixaajalle!

Taitaa olla niin yksinkertainen ongelma, että näppis on muuttunut englannin kieliseksi. Vaihtaa siis asetuksista takaisin suomalaiseksi, niin johan rupeaa ääkköset toimimaan.
 

Dolgor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Rags
Kertokaas hifistit, luonnistuuko 5.1-kajareiden iskeminen koneeseen ongelmitta? Äänikortin pitäisi kyllä tukea 5.1:ä, mutta vaaditaanko koneelta mitään muuta erikoista?
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Kertokaas hifistit, luonnistuuko 5.1-kajareiden iskeminen koneeseen ongelmitta? Äänikortin pitäisi kyllä tukea 5.1:ä, mutta vaaditaanko koneelta mitään muuta erikoista?
Ei, jos kerran äänikortti tosiaan tukee tuota 5.1:stä.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Mulla on luuri (Nokia E70) läppärin modeemina ja yhteys toimii mainiosti datakaapelilla. Bluetooth sen sijaan ei yhdistä. Saako yhteyden toimimaan bluetoothin kautta vai tarvitaanko piuha väliin joka tapauksessa?
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Mulla on luuri (Nokia E70) läppärin modeemina ja yhteys toimii mainiosti datakaapelilla. Bluetooth sen sijaan ei yhdistä. Saako yhteyden toimimaan bluetoothin kautta vai tarvitaanko piuha väliin joka tapauksessa?
Pitäisi saada, tosin kannattaa varmistaa että puhelimessa on uusimmat softat asennettuna.
 

Hevosmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Koneellani ei ole muita käyttäjätilejä kuin omani (järjestelmänvalvoja), mutta silti yrittäessäni poistaa Pinnacle-kansiota C:ltä, Vista Home Premium vittuilee, notta "Kohdekansion käyttö estetty - Tämän toimenpiteen suorittamiseen tarvitaan käyttöoikeuksia." Mitään "syötä salasana" -lankettia ei kuitenkaan tarjota.

Pinnacle ei ole käytössä, sillä ohjelmisto ei suostunut asentumaan, eikä Ohjauspaneelin "Lisää/poista sovellus" edes näytä ko. ohjelmistoa. Silti kovalevyllä on tuo 199 meganen kansio, jonka voi kyllä yhtä osiota lukuunottamatta poistaa yksitellen. Se yksi, Remote, ei suostu lähtemään.

Tuo sama käyttöoikeus-vaatimus ilmaantui silloinkin, kun yritin muokata itse luomieni kansioiden nimiä, mutta se vaiva meni jo ohi. Ainakin hetkeksi.

Toinen ongelma on, että uudelleen käynnistettäessä käyttis kadottaa ulkoisen kovalevyn, ellei siitä katkaise virtaa välillä.

Olisko kenelläkään joulumieltä niin paljoa, että neuvoisi mitä tuo "käyttöoikeudet" tarkoittaa ja kenellä ne sitten on jos ei minulla, Joulupukillako?
Entä onko tuo ulkoisen kovon katoamisongelma korjattavissa, vai täytyykö virta vain katkaista välillä?
 

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
Mulla on luuri (Nokia E70) läppärin modeemina ja yhteys toimii mainiosti datakaapelilla. Bluetooth sen sijaan ei yhdistä. Saako yhteyden toimimaan bluetoothin kautta vai tarvitaanko piuha väliin joka tapauksessa?

Uusin Nokia Pc suite on uskomattoman hyvä tähän. Sieltä saa yhdellä klikkauksella netin päälle bluetoothin kautta. Aikaisemmin piti hieroa ja hieroa mutta nyt tarvitsee vain kännyn, ohjelman ja läppärin ja voilá olet intternetissä.

Päävalikossa on nappi "Yhdistä internetiin"
 

Lothar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
koneen päivittämistä

Eli olisi sellainen ongelma, että konetta pitäisi saada paremmaksi ja rahaa kuitenkaan ei ole käytössä määräänsä enempää ja mieluiten tämän hetkistä konetta siis haluaisin parantaa. Eli vinkkejä vailla.

Tämän hetken kokoonpano on seuraava:
Emolevy: Abit NF7-S2G
Muistit: Verkkokauppa.com muistia 2 x 512DDR 333mhz pc2700
Prosessori: AMD Sempron 2600+ boxed 0.13 u 1,833ghz/333mhz
Näyttis: Connect 3d Radeon 9250 128MB

Eli lähinnä tietenkin tuon prosessorin ja näyttiksen päivittäminen olisi mielessä, mutta mitähän kannattaisi näiden tilalle siis hommata?
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Eli olisi sellainen ongelma, että konetta pitäisi saada paremmaksi ja rahaa kuitenkaan ei ole käytössä määräänsä enempää ja mieluiten tämän hetkistä konetta siis haluaisin parantaa. Eli vinkkejä vailla.

Tämän hetken kokoonpano on seuraava:
Emolevy: Abit NF7-S2G
Muistit: Verkkokauppa.com muistia 2 x 512DDR 333mhz pc2700
Prosessori: AMD Sempron 2600+ boxed 0.13 u 1,833ghz/333mhz
Näyttis: Connect 3d Radeon 9250 128MB

Eli lähinnä tietenkin tuon prosessorin ja näyttiksen päivittäminen olisi mielessä, mutta mitähän kannattaisi näiden tilalle siis hommata?
Ihan tyhmä kysymys, mutta mitäs tolla koneella pitäis oikein tehdä, jos noi speksit ei riitä? Jos noista joku pitäis vaihtaa, niin ehkä pelkäl näytönohjaimen vaihdolla sais pelikäyttöön enemmän tehoa suhteessa hintaan. Prossun kun vaihtaa, niin emo menee vaihtoon kanssa, suosittelen itse Intelin tuplaydintä. XP:lle 1024 muistia on ihan riittävästi, mutta jos päivitellä haluat, niin kai sitä 2048 menee. Vistassa 2048 on sujuvuuden kannalta ehdoton minimi, enemmänkin voi ostaa.
 

Ambi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Suureksi riemukseni Sammon verkkopankki edellyttää nykyään käyttäjiensä omaavan Javan, onkelmani on että en saa sitä tässä koneessa toimimaan. Eli aikanaan yritin sitä asentaa jolloin kone runkutti pari sekuntia sen merkiksi että jotain tapahtuu mutta loppui kuin seinään eikä reagoinut enää ollenkaan, Googlettamalla selvisi että muillakin on ollut samankaltaisia ongelmia mutta ongelma ratkesi lataamalla vanhemman version, noh, minäpä latasin 7 eri versiota joista jokaisella asennusyrityksellä sama lopputulos, ei asennu, ei tee yhtään mitään muutakaan. Nyt kokeilin taas kahta versiota asentaa mutta ei onnistu. Koneesta on siivottu kaikki Javan rippeet joten sen ei pitäisi olla ongelma. (?)
Olisko mitään ideaa mitä kokeilla seuraavaksi vai maksanko laskuni vastedes vuoden jonotusajalla pankin tiskillä...
 
Viimeksi muokattu:

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Uusin Nokia Pc suite on uskomattoman hyvä tähän. Sieltä saa yhdellä klikkauksella netin päälle bluetoothin kautta. Aikaisemmin piti hieroa ja hieroa mutta nyt tarvitsee vain kännyn, ohjelman ja läppärin ja voilá olet intternetissä.

Päävalikossa on nappi "Yhdistä internetiin"

Joo tämä toimii kyllä piuhalla hyvin muttei bluetoothilla, vaikka PC-Suite ilmoittaa myös bluetoothin olevan yhdistettynä. Täytyy päivittää Suite, jos olisi tullut uusi versio. Kuulemma myös bluetoothin ajurit voivat olla "väärät." Jos ei ala skulaamaan, laitan Vistan piikkiin. =)
 

Morrison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Boston Bruins
Nyt hyvät palstanörttitoverit tarvitsen apuanne! Olen ostamassa uutta tietokonetta ja se on luultavasti jompikumpi näistä: Gigantista tai NetAnttilasta.
Olen vahvasti menossa tuota Gigantin konetta päin, mutta huomasin että sen näyttis on NVIDIA GeForce 8600GS ja Anttilan koneessa NVIDIA® GeForce 8600 GT. Yritin kaivaan tietoa tuosta 8600GS:stä, mutta en löytänyt mitään, joten kävin epäilemään että se olisikin sama kuin 8600GTS. Onko kellään kokemusta onko tuolla virhe tiedoissa vai onko tämä GS joku alikellotettu halppis?

Vai on teillä muita vihjeitä? Itse en jaksa käydä osia metsästämään ja kokoamaan vaikka siihen olisikin taitoa, mutta kaikki ehdotukset otetaan vastaan. :)
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko kellään kokemusta onko tuolla virhe tiedoissa vai onko tämä GS joku alikellotettu halppis?
8600GS vastaa 8400GT:tä hieman suuremmilla kelloilla, varsin susi isoveljeensä GT:hen verrattuna. GT:tä taas on GDDR3 ja DDR2 malleja, joista GDDR3 mallit on noin 20% DDR2 malleja nopeampia.

Miksi kummassa et valikoi osia itse ja osta kasauksen nörttikamulta tai putiikista muutamalla kympillä?
 

Morrison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Boston Bruins
Miksi kummassa et valikoi osia itse ja osta kasauksen nörttikamulta tai putiikista muutamalla kympillä?

Itse asiassa äsken tiskatessa tuli sama homma mieleen. Jos vaikka laittas muutamaan liikkeeseen sähköpostia ja kysäisisi paljos maksaa koneet. Heittää vaikka vaatimukseksi tuplaprossun, 2 gigaa muistia jne. Noh, joululomalla miettii ja tutkailee että pääsee kärryille tähän nykyiseen komponenttimaailmaan ja sitten iskee maililla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös