Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 868 764
  • 19 233

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Heh-hee ja voi perkeleen vittu!

Tiedä oikein itkeäkö vai nauraa. Eipä ole ennen tällaistakaan tullut vastaan.

Florida Everblades -sivu jumittaa koko koneen (KYLLÄ: koko koneen), kun sitä yrittää avata Firefoxilla. Vastaavasti Internet Explorerilla aukeaa samantien. Firefox ei jostain syystä suostu avaamaan ollenkaan yrittää sitä sitten kirjanmerkeistä, ECHL:n team linkeistä tai suoraan osoitekenttään kirjoittamalla. Lopputulos on aina sama; kone pitää bootata kokonaan. Kerran jopa jouduin nappaamaan virtajohdon irti koneesta, kun ei meinannut sammua ollenkaan. Ajattelin jo olevani huonossa piilokamerasketsissä.

Yksi tekijä tähän saattaa tietysti olla se, että Firefoxini on v1.0.7. Uusi 2.0.0.11 on jo ladattu, mutta ei vielä asennettu. Oudolta tosin kuulostaa sekin, että nyt aivan puskista selaimen vanhan version takia koko kone jumiutuisi tietyllä sivulla. Suojaukset ovat kunnossa ja kaikki töhkätkin tuli tuossa vkl:na siivottua, joten ei niistäkään pitäisi olla kyse.

JOS JOKU HALUAA TESTATA, niin olisin erittäin kiitollinen raportista, että toimiiko Florida Everblades -sivu enää ollenkaan Firefoxilla (mieluiten jollain wanhemmalla versiolla) vai mistä nyt oikein on kyse.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Uudella versiolla pelaa ainakin, koita siis sen asennusta.
Nyt toimii muuten täälläkin. Onko ennen sattunut kohdalle, että joku tietty sivu ei aukea/jumittaa koko koneen, jos yrittää avata wanhalla selainversiolla? Toinen päivänpolttava kysymyshän tietysti on se, että miksi mulla oli tällä koneella Firefoxista versio 1.0.7... Olenkohan mä sählännyt jotain asetusten kanssa, kun mun mielestä aikaisemmin tää ilmoitti tuolla oikeassa yläreunassa Mozillan logossa heti, kun uusi versio oli saatavilla?
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Toinen päivänpolttava kysymyshän tietysti on se, että miksi mulla oli tällä koneella Firefoxista versio 1.0.7... Olenkohan mä sählännyt jotain asetusten kanssa, kun mun mielestä aikaisemmin tää ilmoitti tuolla oikeassa yläreunassa Mozillan logossa heti, kun uusi versio oli saatavilla?

Firefoxista en paljoa tiedä, mutta ainakin joidenkin versioiden kanssa oli muistaakseni jossain vaiheessa niin suuri "siirtymä" että Firefox ei vaan käsittääkseni voinut päivittää itseään sillä automaattisella päivityksellä.
 

Ronkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mistä ihmeestä sellaista asennusmediaa pitäisi lähteä etsimään? Kone on ostettu Elisalta, mutta saisikohan sen median esim. HP.lta maksutta?
Jälleenmyyjähän noista ensikädessä on vastuussa, että sieltä kannattaa ainakin aloittaa.

Mitä tapahtuu jos en asenna uudelleen Windowsia, ts. jatkan "piraatti"versiolla? Päivitykset ei toimi?
Ei toimi, tuota checkiähän se aina ensiksi tyrkkää.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Firefoxista en paljoa tiedä, mutta ainakin joidenkin versioiden kanssa oli muistaakseni jossain vaiheessa niin suuri "siirtymä" että Firefox ei vaan käsittääkseni voinut päivittää itseään sillä automaattisella päivityksellä.
Tietääkseni/muistaakseni se oli juuri tuossa vaiheessa, kun Firefoxista tuli kakkosversio. Senpä vuoksi minullakin kesti useita viikkoja ennen kuin edes huomasin koko homman.
 

Marwin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres
SopCast ei toimi koneellani. Muutaman minuutin yrittää ensin kirjautua sisään (logging in), mutta sitten pukkaa ''Can not access Sopcast service''. Samanlaista ongelmaa on ollut joskus ennenkin, mutta välillä on myös toiminut.

Uudelleenasennus on jo tehty, mutta eipä toimi.
 

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Ei toimi, tuota checkiähän se aina ensiksi tyrkkää.

Automaattiset päivitykset kyllä toimii "piraatti"-Windowsillakin, mutta manuaaliset siis Windowsin sivujen kautta tehtävät päivitykset eivät. Älkää kysykö mistä tiedän.

SopCast ei toimi koneellani. Muutaman minuutin yrittää ensin kirjautua sisään (logging in), mutta sitten pukkaa ''Can not access Sopcast service''. Samanlaista ongelmaa on ollut joskus ennenkin, mutta välillä on myös toiminut.

Uudelleenasennus on jo tehty, mutta eipä toimi.

Ootko kattonut, ettei palomuurisi estä SopCastin yhteyden muodostamista?
 

Marwin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres
Automaattiset päivitykset kyllä toimii "piraatti"-Windowsillakin, mutta manuaaliset siis Windowsin sivujen kautta tehtävät päivitykset eivät. Älkää kysykö mistä tiedän.



Ootko kattonut, ettei palomuurisi estä SopCastin yhteyden muodostamista?
Tuo se syy näyttää olevan. Kun sammutan palomuurin, niin Sopcast pelittää. Palomuuri on joku Sunbelt Software. Mitenköhän tuon Sopcastin eston saa pois? En ainakaan löytänyt mitään semmosta kohtaa tuolta palomuurista, mistä noita estoja hallittaisiin.
 

Morrison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Boston Bruins
SopCast ei toimi koneellani. Muutaman minuutin yrittää ensin kirjautua sisään (logging in), mutta sitten pukkaa ''Can not access Sopcast service''. Samanlaista ongelmaa on ollut joskus ennenkin, mutta välillä on myös toiminut.

Uudelleenasennus on jo tehty, mutta eipä toimi.

Onko sinulla F-securen palomuuri? Jos on, niin muutas internetsuojaus toimistotasoksi. Minulla oli alussa kotitaso, niin ei toiminut ET, Azureus taikka sopcast. Kun tuon laitoin toimistolle, niin johan rupesivat pelaamaan.
jos ei ole, niin luultavasti palomuurisi blokkaa jonkun portin mitä sopcast käyttää.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kysymys. Onko keskusmuistin lisäys kuinka helppoa toimintaa?
Itse kun en tiedä kovin hyvin niiden laittamisesta ja on huonot muistot, kun avasi viimeksi vanhan koneen kotelon ja alkoi ronkkimaan. Eipä toiminut enää sen jälkeen.
Tällä hetkellä muistia 1gt ja ajattelin lisätä kokonaismääräksi 2gt. Ja ei viitsisi maksaa siitä, että joku muu asentaisi.
Eli kuinka vaativaa se oikeasti on?
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
No nyt lähti Avast! vetämään kun ei suostunut enää yhteistyöhön. Avira Antivir sateenvarjoineen tilalla. Kysymys kuuluukin miten ohjelman saa päivittämään itse itsensä, aivan automaattisesti. En löytänyt mitään siihen viittaavaa, ainoastaan jonkun 'muistuta parin päivän kuluttua jos ei ole tsekattu netistä uusia virustunnisteita' -kohdan? Onko tämä vieläkin sitä samaa manuaalihommaa kuin pari vuotta sitten kun tästä pois lähdin (silloin palvelimen hitauden takia, tunnnisteet tuli jossain puolessa tunnissa joskus)?
Olisikohan se AVG sittenkin pitänyt valita näistä kahdesta...?
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Eli kuinka vaativaa se oikeasti on?

Pöytäkoneissa helppoa. Kannettavissa vieläkin helpompaa.

Pöytäkoneiden ongelmia aiheuttaa ainostaan se jumalaton piuha määrä joka haittaa muistipalikan laittamista. Ei mulla ainakaan meinaa mahtua sormet touhuamaan kotelossa.

Tuossa jotain vanhaa ohjetta, mutta periaate edelleen sama.
 
Muutaman välilehden kanssa Firefoxin suoritinkäyttö pyörii miltei sadan prosentin kieppeillä. Onkohan päivitys mennyt vituilleen vai onko 2.0.0.11 susi?
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Pitäisi saada NHL 08 tukemaan näyttöni natiiviresoluutiota 1400x1050, onkos tähän jotain kikkaa, kun itse peli on taas niin konsolipaskaa, että tällaista vaihtoehtoa ei ole edes ajateltu resoluutiovaihtoehdoissa...sääli sitten niitä, joilla on 1680xnäyttö ja joutuvat katsomaan skaalausmössöä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ja Vista ongelmat jatkuvat, ei helvetti. Ohessa taas kuvaa miltä on tilanne. Eli värit ovat jotenkin vituillaan ja buutti ei auttanut. Fyysistä vikaa näytössä ei ole.
 

Liitteet

  • palkki.jpg
    palkki.jpg
    4,7 KB · kertaa luettu: 491

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Siis taustapalkin väri? No sitähän saa muutettua.. Teemoista jos en väärin muista.

Koko ruutu on tuommoista ja esim Peukaloisten retkiä ei voi katsella, koska kuva on mössöä. Nappasin kuvan vain palkista.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Palkki näyttää ihan normaalilta, joten paha tuon perusteella sanoa mitään.

Hmm jaa... Minä en tietenkään sitä näe, koska minun ruudulla kaikki näyttää epänormaalilta. Mikähän tässä sitten voi olla, jos muissa ruuduissa tästä otetut kuvatkin näyttävät oikealta. Tajusin juuri, että minullahan on kaksi konetta, katson toisesta, että niinkö tosiaan on vai onko kuva vain huono.

Ymmärtänet kuitenkin tuon EGA-vertauksen, niin saat vähän osviittaa. Tämä on käynyt ennenkin, mutta silloin ongelma poistui itsestään.

Välillä tulee jotain color scheme changed -ilmoituksia, siihen tämä kai jotenkin liittyy, täytynee alkaa niitä penkomaan. Firman kone, niin XP:hen paluukaan ei ole vaihtoehto. Onpahan sentään aito Vista, heh.

EDIT: Joo, tässä ollaan, oikeinhan tuo näkyy. Silmissänikään ei ole vikaa, Vistassa se on, mutta missä siellä.
 
Viimeksi muokattu:

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Hmm jaa... Minä en tietenkään sitä näe, koska minun ruudulla kaikki näyttää epänormaalilta. Mikähän tässä sitten voi olla, jos muissa ruuduissa tästä otetut kuvatkin näyttävät oikealta. Tajusin juuri, että minullahan on kaksi konetta, katson toisesta, että niinkö tosiaan on vai onko kuva vain huono.

Ymmärtänet kuitenkin tuon EGA-vertauksen, niin saat vähän osviittaa. Tämä on käynyt ennenkin, mutta silloin ongelma poistui itsestään.

Välillä tulee jotain color scheme changed -ilmoituksia, siihen tämä kai jotenkin liittyy, täytynee alkaa niitä penkomaan. Firman kone, niin XP:hen paluukaan ei ole vaihtoehto. Onpahan sentään aito Vista, heh.

EDIT: Joo, tässä ollaan, oikeinhan tuo näkyy. Silmissänikään ei ole vikaa, Vistassa se on, mutta missä siellä.

Työpöydällä oikea näppäin -> mukauta, sieltä voi kokeilla jotain asetuksien vaihtamista.

Sitten voi yrittää päivittää näytönohjaimen ajureita. Jos ei tiedä valmistajaa niin Tietokone -> oikea näppäin -> laitehallinta -> näyttösovittimet -> näytönohjain -> ajuri -> päivitä ajuri.

Sen jälkeen voi vielä kokeilla eri vaihtoehtoja (tässä voi mennä kone entistä enemmän sekaisin): Ohjauspaneeli -> perinteinen näkymä -> Värit (tms), sieltä profiilit ja voi katsella josko siellä olisi useampi väriprofiili. Tähän en kyllä jaksa uskoa mitenkään.

Ei nyt ole duunikoneessa Vistaa niin en pysty tarkistamaan mistä noi menee, mutta jostain tuolta.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Apua tarvittaisiin.

Miten saan muunnettua *.MOD-tiedostot sellaiseen muotoon et saan poltettua ne DVD:lle ja ne näkyisivätkin vielä? Pitäisi saada myös liitettyä tiedostot yhteen pötköön eli ettei tulisi katsoessa mitään pätkäisyjä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös