Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 856 323
  • 19 216

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Eli kuka on kukakin, vai menikö jokin pieleen?
M2v sisältää videon ja mp2 äänen. Lisäksi tekee lokin .txt päätteellä. Lokin lopussa kertoo mitä ja millaisia tiedostoja on tehnyt.
 
M2v sisältää videon ja mp2 äänen. Lisäksi tekee lokin .txt päätteellä. Lokin lopussa kertoo mitä ja millaisia tiedostoja on tehnyt.
Joo, tuon sain selville, ja tuon .mp:n perään lisäsin itse kakkosen, kun sitä ei siellä muuten ollut. Nyt IfoEditillä sain jo ne muotoon .vob, .bup ja .ifo. Roxiolla ei näköjään poltto levylle siltikään onnistu..
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Roxiolla ei näköjään poltto levylle siltikään onnistu..
Itse olen käyttänyt GUI for dvdauthoria. Ko. ohjelma on siitä hyvä, että sillä pystyy käynnistämään tarvittaessa myös polton levylle. Tuettuja poltto-ohjelmia ainakin Nero ja ImgBurn(tämä itsellä käytössä).
 
Itse olen käyttänyt GUI for dvdauthoria. Ko. ohjelma on siitä hyvä, että sillä pystyy käynnistämään tarvittaessa myös polton levylle. Tuettuja poltto-ohjelmia ainakin Nero ja ImgBurn(tämä itsellä käytössä).
Eli täytyy kuitenkin käydä toinen poltto-ohjelma hankkimassa.. Periaatteessahan on turha "välikäsi" tuo GUIfdvdath, koska en mitään valikkoja tms tarvitse.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Yks, sangen todennäköinenkin, mahollisuus on Windowsin swap-muisti,

Kiitos kattavista neuvoista, mutta ilmeisesti jotain muuta on meneillään koska mainitsemaasi .sys-tiedostoa ei saanut näkyville. Sen sijaan Tietononeen hallinta -työkalun kautta näkyy noin 5 gigan kokoinen EISA-määritetty FAT32-osio(!), jota en ole kyllä itse tehnyt. Osion nimi näyttää olevan PQSERVICE ja on siis juuri sen kokoinen osoi kuin minulta C-asemalta aika ajoin tilaa katoaa..
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kiitos kattavista neuvoista, mutta ilmeisesti jotain muuta on meneillään koska mainitsemaasi .sys-tiedostoa ei saanut näkyville. Sen sijaan Tietononeen hallinta -työkalun kautta näkyy noin 5 gigan kokoinen EISA-määritetty FAT32-osio(!), jota en ole kyllä itse tehnyt. Osion nimi näyttää olevan PQSERVICE ja on siis juuri sen kokoinen osoi kuin minulta C-asemalta aika ajoin tilaa katoaa..
Menit sitten ostamaan Acerin kannettavan ja mukana eittämättä ei tullut RecoveryCD/DVD:tä jne? Kyseisellä partiolla piileksii tarvittavat tiedostot joista tuo kyseinen palautusDVD/CD tehdään (eli käyttis + ajurit). Saa poistettua hieman kikkailemalla (tai näin oli noin vuosi sitten vielä, voi toki nyt jo olla kätevämpää) mutta ei suositeltavaa jos et vielä ole tarvittavia DVD/CD:tä polttanut.
 

taisto-74

Jäsen
Suosikkijoukkue
5.SS-Panzerdivision "Wiking" Regiment "Nordland"
Kyselin tuossa aikaisemmin olisiko palomuurin vaihdolla syytä siihen, ettei joitakin nettisivuja avaudu, mutta sillä ei taida olla merkitystä? Olisikohan sitten AdsGone -popup-stopperi kenties syypäänä tähän? Ihmetyttää, kun jotkut ihan tavalliset sivustot (suomi24/aftonbladet jne.) eivät aukene. Missähän mättää?
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Kyselin tuossa aikaisemmin olisiko palomuurin vaihdolla syytä siihen, ettei joitakin nettisivuja avaudu, mutta sillä ei taida olla merkitystä? Olisikohan sitten AdsGone -popup-stopperi kenties syypäänä tähän? Ihmetyttää, kun jotkut ihan tavalliset sivustot (suomi24/aftonbladet jne.) eivät aukene. Missähän mättää?
Todennäköisesti jompi kumpi noista. Vika tuskin on nettiyhteydessä jos jotkin muut sivut toimivat. Samoin jos esimerkiksi ulkomaiset päätteet (.com .net .org jne) eivät toimisi, voisi kyseessä olla ongelma proxyn asetusten kanssa. Palomuurista nyt ainakin ensin tarkastamaan asetukset kuntoon.

edit: kummatkin varmaan saa hetkellisesti pois päältä, kokeile toimivuutta näin. Jos ongelma jatkuu, on vika todennäköisesti jossain muualla.

Itse muuten olen ratkaissut nuo ongelmat ihan Windowsin omalla palomuurilla ja Firefoxilla + adblockilla. Toimiva yhdistelmä, jota ei tarvitse säätää juuri lainkaan. Palomuuriin on vakiona säädetty kaikki kiinni, availlaan sitten portteja tarpeen tullen.
 

taisto-74

Jäsen
Suosikkijoukkue
5.SS-Panzerdivision "Wiking" Regiment "Nordland"
Todennäköisesti jompi kumpi noista. Vika tuskin on nettiyhteydessä jos jotkin muut sivut toimivat. Samoin jos esimerkiksi ulkomaiset päätteet (.com .net .org jne) eivät toimisi, voisi kyseessä olla ongelma proxyn asetusten kanssa. Palomuurista nyt ainakin ensin tarkastamaan asetukset kuntoon.

edit: kummatkin varmaan saa hetkellisesti pois päältä, kokeile toimivuutta näin. Jos ongelma jatkuu, on vika todennäköisesti jossain muualla.

Itse muuten olen ratkaissut nuo ongelmat ihan Windowsin omalla palomuurilla ja Firefoxilla + adblockilla. Toimiva yhdistelmä, jota ei tarvitse säätää juuri lainkaan. Palomuuriin on vakiona säädetty kaikki kiinni, availlaan sitten portteja tarpeen tullen.

Syytä siis vaihtoon täälläkin. WIN-palomuuri poissa käytöstä, AdsGone uninstalloitu ja symantec firewall pois käytöstä.Ei pihaustakaan niistä muutamista hyöyyssivuista, alkaa suoni sykkiin. Olisiko mitään mitä vielä voisi kokeilla? Ulk. sivut toimivat normaalisti. Voisko AdsGonen uninstalloinnin jälkeen jhäänyt jotain härpäkettä muistiin?

Neuvokaa oi te viisauden puusta haukanneet, näyttäkää dorkalle pala!

Kiitos jo etukäteen
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Neuvokaa oi te viisauden puusta haukanneet, näyttäkää dorkalle pala!
Tarkista internet-asetuksista yhteydet-välilehdeltä lähiverkkoasetuksista ettei proxya (välityspalvelin) ole käytössä. Proxy on jäänne ajalta jolloin nettiä käytettiin modeemilla, eikä sitä nykypäivänä käytetä, vaikka serverit ovatkin vielä olemassa.

Tämän jälkeen kannattaa tarkastaa verkkoyhteydet, sieltä lähiverkkoyhteys, klikkaa oikealla nappulalla -> ominaisuudet. Valitse listasta TCP/IP ja valitse asetukset. Toiselta välilehdeltä löytyy IP-osoitteet ja DNS-palvelimet. Nämä pitäisi olla tyhjiä, ts. asetuksessa "hae automaattisesti".

Kannattaa myös hakea firefox selaimeksi (www.mozilla.com) ja testata josko se auttaisi.
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Onks kellää laajaa kokemusta web-irceistä? Mulla sattuu olemaan tällä koneella (koulussa) ssh blokattu mutta pari kokeilemaani web-irkkiä ei suostu toimimaan. Connectaa vaan ja lopulta ilmoittaa että ei pysty yhdistää (ping timeout). Silti kännyirkillä samalla kanavalla ollessani näen kyllä että se pääsi sentään kanavalle asti ja lopulta tippuu pois. Samanlainen ongelma ollu monellakin koneella, mistähän kiikastaa. Ei viittis kännyllä irkata kahta päivää kun koneella tekee kuitenkin hommia.
 
Lisää project-x:ää. Eli nyt kun noita tallenteita muxailee, niin osassa tulee joku 100 erroria/varoitusta, ja ääniraita saattaa jäädä kokonaan tulematta tai se on kokoa 50 megaa (ja silloin muotona on .mp) - pari on mennyt hienosti ja niissä ääniraidat ovat suoraan mp2 ja koko on n. 150 megaa. Eli mitä tehdä, jotta kaikki toimisi?
 

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kitjoittaessa laittaa kysymysmerkin perään Å:n ja Å:n kirjoittaessa laittaa kysymysmerkin perään? Siis näin... Nyt se loppu, kun tein +-merkin... Weird. Mistä johtui ja miksi loppui plussaa painamalla?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Uuh... Aloin vääntää Scribuksella lehden mallikappaletta kasaan tuossa illalla, mutta se ei suostu tallentumaan pdf-muotoon kunnolla. Joku Ghostscript kai auttaa, mutta näistä mitään ymmärrä.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Mulla olisi Nvidian näytönohjain, jossa on HDMI-ulostulo ja sitten telkkari missä on HDMI ja vieläpä piuha millä nuo kytkeä toisiinsa.
Käyttis on Vista 32bit ja olen yrittänyt kaivaa jostain tapaa miten saada kuva telkkariin, mutta onnistumatta. Nvidian hallintasoftassa olen yrittänyt säätää kuvaa kakkosnäytölle, hakata Applyä muttei mitään tapahdu, Vistan kakkosnäyttö-valikkoa taas en saa modattua.

Yksi rautaongelma on se, ettei HDMI-piuha mene näyttiksen naarasliittimen pohjaan asti pienen esteen takia (viilattavissa pois) mutta Nvidian hallintasofta kyllä tunnistaa Philipsin HDMI-displayn eli datan luulisi silti kulkevan vaikkei liitin ole pohjassa asti?

Telkkari siis normaali 720p-LCD ja näyttö taas 1400x1050 eli kuvasuhde on toki eri, mutta ei sen pitäisi haitata.

Mitä siis pitäisi tehdä, että voin alkaa katsoa sarjoja 720p:nä tietokoneen kautta.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Okei, kuva menee täydellisesti, vielä on arvoitus osaako systeemi sulkea itsensä jos telkkari on pois päältä ts. näyttis ei vedä tuplakuormaa turhaan pelatessa.

Ääni pitäisi saada vielä jotenkin telkkariin..S/PDIF-Outista olen vetänyt piuhan näytönohjaimeen ja säätelemällä digitaalista ulostuloa saan telkun kajarit menemään kai pois/päältä kun painelen mute-nappia, mutta varsinaista audioraitaa ei kuulu vaikka minkä tekisi.

Realtekin HD-audio-systeemi kyseessä ja saan jo testipätkät soimaan telkussa, kun voi testata mitä laatua laitteet tuottavat (siis nyt esim. 48kHz DVD-quality) mutta jostain pitäisi pistää vipu "lähetä audiodata ulos" ON-asentoon...
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Blaah, selvisipä ongelma siinä, että Vistassa pitää disabloida analogi-ulostulo jos tahtoo digilähdöstä ääntä.

Eli nyt sitten on hoodeeta telkkarissa ja no, ihan kivaltahan se vaikuttaa.
 

Janis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mä en ymmärrä näistä vehkeistä mitään..

Voisiko jouku auttaa niinkin yksinkertaisessa asiassa kuin musiikin polttamisessa cd:lle. Mä tässä käytän ko. tarkoitukseen media playeria. Miten mä saan kappaleiden välistä katkot ja ylimääräiset tauot pois? Ja kiitos ihan sellainen rautalanka-malli.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Mä en ymmärrä näistä vehkeistä mitään..

Voisiko jouku auttaa niinkin yksinkertaisessa asiassa kuin musiikin polttamisessa cd:lle. Mä tässä käytän ko. tarkoitukseen media playeria. Miten mä saan kappaleiden välistä katkot ja ylimääräiset tauot pois? Ja kiitos ihan sellainen rautalanka-malli.
Mun mielestä Media Playerista ei saa säädettyä tuota, joten hommaa joku kunnon poltto-ohjelma (esim Nero).

Sillä kun poltat, valitse polttotavaksi "disc-at-once", jolloin tauko jää pois. Kannattaa myös varmistaa asetuksista, että "gap between tracks" on nolla.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Word (2003) vittuilee taas pahemman kerran. Jostain käsittämättömästä syystä Wordin avatessa tyhjää dokumenttia tekemään lähtiessä sivujen ylä- ja alamarginaalit ovat kadonneet kokonaan (kts. kuvat word1.gif ja word2.gif). Mitenhän tuon saisi korjattua, niin että sivut näkysivät kuten kuuluukin, ylä- ja alatunnisteiden kanssa (kts. kuvat word_oikea1.gif ja word_oikea.gif)?

Saan tuon korjattua tilapäisesti siten, että avaan jonkun vanhan dokumentin, joka on tehty siihen aikaan, kun nämä ylä- ja alatunnisteen tyhjät tilat vielä näkyivät. Mutta tämänkin jälkeen, kun avaan uuden dokumentin, se näyttää taas vääränlaiselta.
 

Liitteet

  • word1.gif
    word1.gif
    36,2 KB · kertaa luettu: 365
  • word2.gif
    word2.gif
    37,1 KB · kertaa luettu: 362
  • word_oikea1.gif
    word_oikea1.gif
    37,6 KB · kertaa luettu: 372
  • word_oikea2.gif
    word_oikea2.gif
    37,7 KB · kertaa luettu: 347
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös