Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 860 751
  • 19 219

Miljonääri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappaja, Nashville Predators, FC Köln
Ihan mielenkiinnosta lähinnä kyselisin, että miksi tuohon oikeaan alareunaani ilmestyy n.40min välein tai silloin tällöin tuo teksti: Langaton verkkoyhteytesi on nyt muodostettu? Kyllähän minä sen tiedän, kun netit on kokoajan päällä.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Miljonääri kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta lähinnä kyselisin, että miksi tuohon oikeaan alareunaani ilmestyy n.40min välein tai silloin tällöin tuo teksti: Langaton verkkoyhteytesi on nyt muodostettu? Kyllähän minä sen tiedän, kun netit on kokoajan päällä.

Voi olla että WLANisi DHCP lease time on tunti eli ilmoittaa aina tämän kun uudistaa käsittääkseni. Ei aiheuttane sulle mitään toimenpiteitä.

Itse asiassa joku voisikin kertoa, että onko tuolla jotain merkitystä. Nähtävästi on, koska tuota pystyy itse säätelemään.
 

JWill

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teppo Winnipegs
USB-liittimet ovat nähtävästi lakanneet toimimasta. Eivät tunnista toimivaa muistitikkua (sininen valo käväisee päällä, sen jälkeen 4-5 pong ääntä ja ei mitään). Myöskään iPodin akku ei lähde latautumaan. Missä syy ja voiko asialle tehdä itse mitään?
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
JWill kirjoitti:
USB-liittimet ovat nähtävästi lakanneet toimimasta. Eivät tunnista toimivaa muistitikkua (sininen valo käväisee päällä, sen jälkeen 4-5 pong ääntä ja ei mitään). Myöskään iPodin akku ei lähde latautumaan. Missä syy ja voiko asialle tehdä itse mitään?
No eipä tuossa oikein voi muuta tehdä, kuin asennella emolevyn ajurit uusiksi, ja tutkailla koneen sisältä josko sieltä olisi päässyt johto irtoamaan. Mieleen ei ainakaan tule yhtään virusta joka tuollaista aiheuttaa.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
JWill kirjoitti:
USB-liittimet ovat nähtävästi lakanneet toimimasta. Eivät tunnista toimivaa muistitikkua (sininen valo käväisee päällä, sen jälkeen 4-5 pong ääntä ja ei mitään). Myöskään iPodin akku ei lähde latautumaan. Missä syy ja voiko asialle tehdä itse mitään?

Emolta on päässyt kärvähtämään USB piiri, uskoisin. Vastaavaa on tullut duunissa joskus eteen, siinäpä ei paljon muu auta, kun emo uusiks. Täämöset piirien kosahdukset emolla on vähän sama kun dementia: parantua ne ei voi, mutta ajan kanssa vääjäämättä pahenee.
 

JWill

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teppo Winnipegs
Pystyykö emolevyn rikkoutumista todentamaan muutoin kuin asiantuntijan harjaantunein silmin? Kenties joku ohjelma, jolla asian saisi selville?
 

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Mikä mahtaa olla vikana kun konetta päälle laitettaessa näyttö pysyy valmiustilassa? Jos näytöstä katkaisee virran ja laittaa uudelleen päälle, kuuluu aluksi sellainen 'kohina' kuten yleensä ja näytön virtavalo palaa. Sitten kuitenkin kuuluu naksahdus ja näytön valo alkaa vilkkua ruudun pysyessä pimeänä.

Konepaketti on tuollainen ehkä viisi-kuusi vuotta vanha HP, ja sitä on siirrelty äskettäin paikasta toiseen. Olisiko jokin piuha tai kortti koneen sisällä löystynyt/irronnut?

edit. sellainen tarkennus että koneessa on kokeiltu myös toista näyttöä, sama vika. Eli keskusyksikössä pitäisi olla jotain vialla.
 
Viimeksi muokattu:

Koira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hartiapankki kirjoitti:
Mikä mahtaa olla vikana kun konetta päälle laitettaessa näyttö pysyy valmiustilassa? Jos näytöstä katkaisee virran ja laittaa uudelleen päälle, kuuluu aluksi sellainen 'kohina' kuten yleensä ja näytön virtavalo palaa. Sitten kuitenkin kuuluu naksahdus ja näytön valo alkaa vilkkua ruudun pysyessä pimeänä.

Konepaketti on tuollainen ehkä viisi-kuusi vuotta vanha HP, ja sitä on siirrelty äskettäin paikasta toiseen. Olisiko jokin piuha tai kortti koneen sisällä löystynyt/irronnut?

edit. sellainen tarkennus että koneessa on kokeiltu myös toista näyttöä, sama vika. Eli keskusyksikössä pitäisi olla jotain vialla.

90% näin oireilevista koneista omistaa rikkinäisen näytönohjaimen. (Tai huonosti kiinniolevan näytönohjaimen) Loput 10% muistivikoja ym. muita mystisiä vikoja. Kaverilta lainaan joku vanha näytönohjain ja testaamaan. Iästä päätellen AGP -väyläinen ohjain. Tuollaisia lojuu nurkissa kaikilla nörtti -leimaisilla kavereilla.
 

grace

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ
JWill kirjoitti:
Pystyykö emolevyn rikkoutumista todentamaan muutoin kuin asiantuntijan harjaantunein silmin? Kenties joku ohjelma, jolla asian saisi selville?

Jos emolevy on rikki niin minkään ei pitäisi toimia (ainakaan normaalisti). Todelliset asiantuntijat korjatkoon jos olen väärässä.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
grace kirjoitti:
Jos emolevy on rikki niin minkään ei pitäisi toimia (ainakaan normaalisti). Todelliset asiantuntijat korjatkoon jos olen väärässä.

Korjataan nyt sitten, riippuu mitä emolta on mennyt, kone voi muilta osin toimia ihan normaalisti, jos esim. joku USBpiiri palaa. Maallikkokin saattaa emoa tutkaillessaan havaita vian tapauksissa, missä palaneen piirin kohdalta emo on mustunut tai jos konkat on ikävästi pullollaan, välttämättähän vika ei ole näkyvä, että sen voisi vilkaisulla todeta, mutta näinkin voi olla. Jos kuitenkin emolla on jotain häikkää, se käytännössä tarkoittaa uuden emon vaihtoa, näin on käytäntö.
 

CaGe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen varmaan kirjoitellut tähän ketjuun useammin kuin olen kirjoittanut lempijoukkueeni osioon. Mutta kertokaapas viisaammat miten teen seuraavan: Ostin 24 ensimmäisen tuotantokauden ja haluaisin saada jaksot tietokoneelle .avi muotoon. Mutta ittelläni ei ole mitään hajua miten teen sen. Eli jos joku osaisi neuvoa miten se tehdään tai edes vihjailla mitä googlen hakukoneeseen kirjoittaisi että saisin vastauksia niin olisin äärimmäisen kiitollinen. Kiitos.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
CaGe kirjoitti:
Olen varmaan kirjoitellut tähän ketjuun useammin kuin olen kirjoittanut lempijoukkueeni osioon. Mutta kertokaapas viisaammat miten teen seuraavan: Ostin 24 ensimmäisen tuotantokauden ja haluaisin saada jaksot tietokoneelle .avi muotoon. Mutta ittelläni ei ole mitään hajua miten teen sen. Eli jos joku osaisi neuvoa miten se tehdään tai edes vihjailla mitä googlen hakukoneeseen kirjoittaisi että saisin vastauksia niin olisin äärimmäisen kiitollinen. Kiitos.

Esim: http://www.google.fi/search?hl=fi&q=dvd+divx:ksi&meta=
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
*Lyö päätä seinään*
Totaalinen jumitus päällä powerpointin kanssa.

Pitäisi tehdä simppeli slide, missä on taustalla kuva (no problem) ja sitten sen sijaan että vaihtaa kalvoa, klikkauksilla saisi esiin ko. kuvan päälle (eli siis tietenkin ko. kalvolle) tekstibokseja, jotka ovat asemoitu tiettyihin paikkoihin selitteiksi, mutta en tahtoisi että kaikki ovat esillä heti alkuun.

Olen noita tehnyt ennenkin, mutta pari vuotta sitten ja suomenkielisellä pp:llä ja nyt en millään keksi miten homma tehtiin ja millä hakusanoilla apu löytyisi lontoonkielisestä pp:stä.

Ja sitten kun kaikki tekstiboksit (ts. objektit) ko. kalvolla on käyty läpi, siirryttäisiin normaaliin tapaan seuraavalle kalvolle jne.

tyhmä kiittää.
 

roottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
varjo kirjoitti:
Pitäisi tehdä simppeli slide, missä on taustalla kuva (no problem) ja sitten sen sijaan että vaihtaa kalvoa, klikkauksilla saisi esiin ko. kuvan päälle (eli siis tietenkin ko. kalvolle) tekstibokseja, jotka ovat asemoitu tiettyihin paikkoihin selitteiksi, mutta en tahtoisi että kaikki ovat esillä heti alkuun.
Ota tekstilaatikosta hiiren kakkosnapilla 'custom animation' ja sieltä effects-välilehdestä 'entry animation' ja valitset sitten, miten haluat tekstin tulevan näkyviin.
 

Miljonääri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappaja, Nashville Predators, FC Köln
Hei nyt kun haluan uuden ilmaisen palomuurin ottaa koneelleni netistä, niin tuhoanko tuon edellisen tietoturvapalveluni ja miten sen teen? Eli tuhoan ensin tuon tietoturvapalvelun, joka itselläni umpeutui, ja sitten käynnistän koneen uudelleen ja haen itselleni tuon Zonealarmin?

Otan muuten tuon Zonealarmin heidän kotisivuiltaan, se on kuulemma hyvä ja turvallinen? Vai mitä mieltä asiasta ollaan täällä?
 

Miljonääri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappaja, Nashville Predators, FC Köln
No niin nyt löysin tuolta ohjauspaneelista kohdan: Lisää tai poista sovellus.
Tuostako poistan tuon tietoturvapalveluni? Tilaa se näyttää vievän 129,00 mt.

Eli tuostako poistan, ilman että mikään google räjähtää tai että Bin Laden ilmaantuu ovelleni? Kun en minä uskalla mitään tehdä tällä koneella kysymättä, ettei vaan posahda. Tässäkin koneella on tärkeitä töitä kesken paraikaa.
 
Viimeksi muokattu:

KJ hunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä melkein kannattaisi se verkkopiuha ottaa pois ennen sitä ohjelman poistoa. Toki kannattaa jo etukäteen hakea se uuden ohjelmiston asennusohjelma koneelle. Ja uuden palomuurisoftan asennuksen jälkeen taas verkkopiuha takaisin.
 

roottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Miljonääri kirjoitti:
Eli tuostako poistan, ilman että mikään google räjähtää tai että Bin Laden ilmaantuu ovelleni? Kun en minä uskalla mitään tehdä tällä koneella kysymättä, ettei vaan posahda. Tässäkin koneella on tärkeitä töitä kesken paraikaa.
Jos koneellasi on tärkeitä töitä, niin suosittelen asentamasi tietoturvapalvelun jatkamista. Zonealarmissahan ei ole muuta kuin palomuuriominaisuus.

Poiston tekisin itse niin, että ensi haetaan zonealarmin asennuspaketti koneelle (ei asennusta vielä), suljetaan kaikki avoimet sovellukset, laitetaan windowsin oma palomuuri päälle ja vasta sitten poistetaan tietoturvaohjelmisto. Käynnistetään kone uudelleen ja asennetaan zonealarm ja otetaan windowsin oma palomuuri pois päältä. Verkkopiuhan irroittaminen ennen tietoturvaohjelmiston poistoa on suositeltavaa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Miljonääri kirjoitti:
Otan muuten tuon Zonealarmin heidän kotisivuiltaan, se on kuulemma hyvä ja turvallinen? Vai mitä mieltä asiasta ollaan täällä?
Minen näistä koneista mitään ymmärrä, mutta ZA on ainakin täällä toiminut hienosti. Tai oikeastaan huomaamattomasti, mikä on minulle ainakin hyvä asia.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
roottori kirjoitti:
Ota tekstilaatikosta hiiren kakkosnapilla 'custom animation' ja sieltä effects-välilehdestä 'entry animation' ja valitset sitten, miten haluat tekstin tulevan näkyviin.

Splendid, noinhan se menikin, kiitoksia.
 

Miljonääri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappaja, Nashville Predators, FC Köln
roottori kirjoitti:
Jos koneellasi on tärkeitä töitä, niin suosittelen asentamasi tietoturvapalvelun jatkamista. Zonealarmissahan ei ole muuta kuin palomuuriominaisuus.

Poiston tekisin itse niin, että ensi haetaan zonealarmin asennuspaketti koneelle (ei asennusta vielä), suljetaan kaikki avoimet sovellukset, laitetaan windowsin oma palomuuri päälle ja vasta sitten poistetaan tietoturvaohjelmisto. Käynnistetään kone uudelleen ja asennetaan zonealarm ja otetaan windowsin oma palomuuri pois päältä. Verkkopiuhan irroittaminen ennen tietoturvaohjelmiston poistoa on suositeltavaa.

Siis nuo työni ovat ihan vaan worksissa, eivät liity nettiin mitenkään.

Asentamani tietoturvapalvelun jatkaminen maksaisi rahaa, joten sitä en tee.

Mitenkä tuo windowsin palomuuri (oma) laitetaan päälle? Siihen varmaan yksinkertaiset ohjeet jollakulla?
 

roottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Miljonääri kirjoitti:
Mitenkä tuo windowsin palomuuri (oma) laitetaan päälle? Siihen varmaan yksinkertaiset ohjeet jollakulla?
Avaa ohjauspaneli ja etsin sieltä palomuuri tai avaa windowsin tietoturvakeskus, josta palomuuri löytyy.
 

Miljonääri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappaja, Nashville Predators, FC Köln
roottori kirjoitti:
Avaa ohjauspaneli ja etsin sieltä palomuuri tai avaa windowsin tietoturvakeskus, josta palomuuri löytyy.

Ei kun menin tuonne verkkoyhteyksiin, niin siellä oli tietokin, että nyt tämä palomuuri ja muut ei olleet käytössä, niin suosittelivat laittamaan windowsin palomuurin käyttöön. Nyt on rasti siinä kohdassa, joten se on nyt käytössä(Windows oma palomuuri).

Seuraavaksi aion siis tuhota tuon entisen tietoturvapalveluni ohjauspaneelin lisää tai poista sovelluksesta. Pidän koko ajan sormea napilla, mutta en uskalla painaa....

Ps. Kylläpäs kestää kauan tuo Zonealarmin lataaminen tilapäiskansioon.....
 
Viimeksi muokattu:

Miljonääri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappaja, Nashville Predators, FC Köln
Kuinka hemmetin kauan tämä tätä Zonealarmia ottaa koneelle tuonne tilapäiskansioon? Nyt mennyt jo puoli tuntia ja tuo on ensimmäisessä pykälässä tuossa mittarikohdassa. Kestääkö nämä hommat useinkin näin kauan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös