Löytyykö tietokone-experttejä?

• 2 922 204
  • 19 344

grace

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ
JWill kirjoitti:
Pystyykö emolevyn rikkoutumista todentamaan muutoin kuin asiantuntijan harjaantunein silmin? Kenties joku ohjelma, jolla asian saisi selville?

Jos emolevy on rikki niin minkään ei pitäisi toimia (ainakaan normaalisti). Todelliset asiantuntijat korjatkoon jos olen väärässä.

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
grace kirjoitti:
Jos emolevy on rikki niin minkään ei pitäisi toimia (ainakaan normaalisti). Todelliset asiantuntijat korjatkoon jos olen väärässä.

Korjataan nyt sitten, riippuu mitä emolta on mennyt, kone voi muilta osin toimia ihan normaalisti, jos esim. joku USBpiiri palaa. Maallikkokin saattaa emoa tutkaillessaan havaita vian tapauksissa, missä palaneen piirin kohdalta emo on mustunut tai jos konkat on ikävästi pullollaan, välttämättähän vika ei ole näkyvä, että sen voisi vilkaisulla todeta, mutta näinkin voi olla. Jos kuitenkin emolla on jotain häikkää, se käytännössä tarkoittaa uuden emon vaihtoa, näin on käytäntö.

CaGe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen varmaan kirjoitellut tähän ketjuun useammin kuin olen kirjoittanut lempijoukkueeni osioon. Mutta kertokaapas viisaammat miten teen seuraavan: Ostin 24 ensimmäisen tuotantokauden ja haluaisin saada jaksot tietokoneelle .avi muotoon. Mutta ittelläni ei ole mitään hajua miten teen sen. Eli jos joku osaisi neuvoa miten se tehdään tai edes vihjailla mitä googlen hakukoneeseen kirjoittaisi että saisin vastauksia niin olisin äärimmäisen kiitollinen. Kiitos.

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
CaGe kirjoitti:
Olen varmaan kirjoitellut tähän ketjuun useammin kuin olen kirjoittanut lempijoukkueeni osioon. Mutta kertokaapas viisaammat miten teen seuraavan: Ostin 24 ensimmäisen tuotantokauden ja haluaisin saada jaksot tietokoneelle .avi muotoon. Mutta ittelläni ei ole mitään hajua miten teen sen. Eli jos joku osaisi neuvoa miten se tehdään tai edes vihjailla mitä googlen hakukoneeseen kirjoittaisi että saisin vastauksia niin olisin äärimmäisen kiitollinen. Kiitos.

Esim: http://www.google.fi/search?hl=fi&q=dvd+divx:ksi&meta=

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
*Lyö päätä seinään*
Totaalinen jumitus päällä powerpointin kanssa.

Pitäisi tehdä simppeli slide, missä on taustalla kuva (no problem) ja sitten sen sijaan että vaihtaa kalvoa, klikkauksilla saisi esiin ko. kuvan päälle (eli siis tietenkin ko. kalvolle) tekstibokseja, jotka ovat asemoitu tiettyihin paikkoihin selitteiksi, mutta en tahtoisi että kaikki ovat esillä heti alkuun.

Olen noita tehnyt ennenkin, mutta pari vuotta sitten ja suomenkielisellä pp:llä ja nyt en millään keksi miten homma tehtiin ja millä hakusanoilla apu löytyisi lontoonkielisestä pp:stä.

Ja sitten kun kaikki tekstiboksit (ts. objektit) ko. kalvolla on käyty läpi, siirryttäisiin normaaliin tapaan seuraavalle kalvolle jne.

tyhmä kiittää.

roottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
varjo kirjoitti:
Pitäisi tehdä simppeli slide, missä on taustalla kuva (no problem) ja sitten sen sijaan että vaihtaa kalvoa, klikkauksilla saisi esiin ko. kuvan päälle (eli siis tietenkin ko. kalvolle) tekstibokseja, jotka ovat asemoitu tiettyihin paikkoihin selitteiksi, mutta en tahtoisi että kaikki ovat esillä heti alkuun.
Ota tekstilaatikosta hiiren kakkosnapilla 'custom animation' ja sieltä effects-välilehdestä 'entry animation' ja valitset sitten, miten haluat tekstin tulevan näkyviin.

Miljonääri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappaja, Nashville Predators, FC Köln
Hei nyt kun haluan uuden ilmaisen palomuurin ottaa koneelleni netistä, niin tuhoanko tuon edellisen tietoturvapalveluni ja miten sen teen? Eli tuhoan ensin tuon tietoturvapalvelun, joka itselläni umpeutui, ja sitten käynnistän koneen uudelleen ja haen itselleni tuon Zonealarmin?

Otan muuten tuon Zonealarmin heidän kotisivuiltaan, se on kuulemma hyvä ja turvallinen? Vai mitä mieltä asiasta ollaan täällä?

Miljonääri

Jäsen
Suosikkijoukkue
No niin nyt löysin tuolta ohjauspaneelista kohdan: Lisää tai poista sovellus.
Tuostako poistan tuon tietoturvapalveluni? Tilaa se näyttää vievän 129,00 mt.

Eli tuostako poistan, ilman että mikään google räjähtää tai että Bin Laden ilmaantuu ovelleni? Kun en minä uskalla mitään tehdä tällä koneella kysymättä, ettei vaan posahda. Tässäkin koneella on tärkeitä töitä kesken paraikaa.

Viimeksi muokattu:

KJ hunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä melkein kannattaisi se verkkopiuha ottaa pois ennen sitä ohjelman poistoa. Toki kannattaa jo etukäteen hakea se uuden ohjelmiston asennusohjelma koneelle. Ja uuden palomuurisoftan asennuksen jälkeen taas verkkopiuha takaisin.

roottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Miljonääri kirjoitti:
Eli tuostako poistan, ilman että mikään google räjähtää tai että Bin Laden ilmaantuu ovelleni? Kun en minä uskalla mitään tehdä tällä koneella kysymättä, ettei vaan posahda. Tässäkin koneella on tärkeitä töitä kesken paraikaa.
Jos koneellasi on tärkeitä töitä, niin suosittelen asentamasi tietoturvapalvelun jatkamista. Zonealarmissahan ei ole muuta kuin palomuuriominaisuus.

Poiston tekisin itse niin, että ensi haetaan zonealarmin asennuspaketti koneelle (ei asennusta vielä), suljetaan kaikki avoimet sovellukset, laitetaan windowsin oma palomuuri päälle ja vasta sitten poistetaan tietoturvaohjelmisto. Käynnistetään kone uudelleen ja asennetaan zonealarm ja otetaan windowsin oma palomuuri pois päältä. Verkkopiuhan irroittaminen ennen tietoturvaohjelmiston poistoa on suositeltavaa.

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Miljonääri kirjoitti:
Otan muuten tuon Zonealarmin heidän kotisivuiltaan, se on kuulemma hyvä ja turvallinen? Vai mitä mieltä asiasta ollaan täällä?
Minen näistä koneista mitään ymmärrä, mutta ZA on ainakin täällä toiminut hienosti. Tai oikeastaan huomaamattomasti, mikä on minulle ainakin hyvä asia.

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
roottori kirjoitti:
Ota tekstilaatikosta hiiren kakkosnapilla 'custom animation' ja sieltä effects-välilehdestä 'entry animation' ja valitset sitten, miten haluat tekstin tulevan näkyviin.

Splendid, noinhan se menikin, kiitoksia.

Miljonääri

Jäsen
Suosikkijoukkue
roottori kirjoitti:
Jos koneellasi on tärkeitä töitä, niin suosittelen asentamasi tietoturvapalvelun jatkamista. Zonealarmissahan ei ole muuta kuin palomuuriominaisuus.

Poiston tekisin itse niin, että ensi haetaan zonealarmin asennuspaketti koneelle (ei asennusta vielä), suljetaan kaikki avoimet sovellukset, laitetaan windowsin oma palomuuri päälle ja vasta sitten poistetaan tietoturvaohjelmisto. Käynnistetään kone uudelleen ja asennetaan zonealarm ja otetaan windowsin oma palomuuri pois päältä. Verkkopiuhan irroittaminen ennen tietoturvaohjelmiston poistoa on suositeltavaa.

Siis nuo työni ovat ihan vaan worksissa, eivät liity nettiin mitenkään.

Asentamani tietoturvapalvelun jatkaminen maksaisi rahaa, joten sitä en tee.

Mitenkä tuo windowsin palomuuri (oma) laitetaan päälle? Siihen varmaan yksinkertaiset ohjeet jollakulla?

roottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Miljonääri kirjoitti:
Mitenkä tuo windowsin palomuuri (oma) laitetaan päälle? Siihen varmaan yksinkertaiset ohjeet jollakulla?
Avaa ohjauspaneli ja etsin sieltä palomuuri tai avaa windowsin tietoturvakeskus, josta palomuuri löytyy.

Miljonääri

Jäsen
Suosikkijoukkue
roottori kirjoitti:
Avaa ohjauspaneli ja etsin sieltä palomuuri tai avaa windowsin tietoturvakeskus, josta palomuuri löytyy.

Ei kun menin tuonne verkkoyhteyksiin, niin siellä oli tietokin, että nyt tämä palomuuri ja muut ei olleet käytössä, niin suosittelivat laittamaan windowsin palomuurin käyttöön. Nyt on rasti siinä kohdassa, joten se on nyt käytössä(Windows oma palomuuri).

Seuraavaksi aion siis tuhota tuon entisen tietoturvapalveluni ohjauspaneelin lisää tai poista sovelluksesta. Pidän koko ajan sormea napilla, mutta en uskalla painaa....

Ps. Kylläpäs kestää kauan tuo Zonealarmin lataaminen tilapäiskansioon.....

Viimeksi muokattu:

Miljonääri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuinka hemmetin kauan tämä tätä Zonealarmia ottaa koneelle tuonne tilapäiskansioon? Nyt mennyt jo puoli tuntia ja tuo on ensimmäisessä pykälässä tuossa mittarikohdassa. Kestääkö nämä hommat useinkin näin kauan?

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Miljonääri kirjoitti:
Kuinka hemmetin kauan tämä tätä Zonealarmia ottaa koneelle tuonne tilapäiskansioon? Nyt mennyt jo puoli tuntia ja tuo on ensimmäisessä pykälässä tuossa mittarikohdassa. Kestääkö nämä hommat useinkin näin kauan?
Verkkoyhteyden nopeudesta riippu varsin pitkälle, kuinka kauan lataus kestää. Mitä nopeampi, sen nopeammin myös lataa. Puoli tuntia kuulostaa pitkältä ajalta, koska tiedoston koko ei varmaan ole suurempi kuin 40 MB.

Miljonääri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aeroman kirjoitti:
Verkkoyhteyden nopeudesta riippu varsin pitkälle, kuinka kauan lataus kestää. Mitä nopeampi, sen nopeammin myös lataa. Puoli tuntia kuulostaa pitkältä ajalta, koska tiedoston koko ei varmaan ole suurempi kuin 40 MB.

No, nyt mennyt jo 45min ja edelleen ensimmäisen pykälän kohdalla tuo lataus. Silti tietoa näyttäisi siirtyvän kokoajan. Ihan ZoneAlarmin kotisivulta tätä lataan ja tosiaan tilapäiskansioon. Kyllä tässä omassa net yhteydessäni toimivat kaikki muut paikat nopeasti.

Niin ja tilaa tuo taisi viedä 31 MB tai Mt.

Taidan lähteä kaupoissa käymään ja jättää tämän koneen toimintaan. Olisi vähän muutakin tekemistä kuin laittaa jotain palomuuria...

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Miljonääri kirjoitti:
No, nyt mennyt jo 45min...
Mä en pääse edes ZA:n sivuille, joten saattaa olla vika nyt siellä päässä. Ei se noin kauan voi kestää millään.

Miljonääri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trenchtown kirjoitti:
Mä en pääse edes ZA:n sivuille, joten saattaa olla vika nyt siellä päässä. Ei se noin kauan voi kestää millään.
Ai, taidan lopettaa sitten koko homman peruuttamalla tämän ja aloitan uudestaan kauppareissun jälkeen. Eihän tässä vielä mitään silti menetetty ole, paitsi aikaa...

Miljonääri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kauppareissulta palailin tuossa ja ajattelin vielä kysellä, että mitkäs ilmaiset palomuurit ja virustorjunnat ovat ne parhaat, joita netistä saa? Ennen kuin alan nyt taas ladata meinaan niitä. Tuo ZoneAlarm on ollut monetta kaverilla ja on toiminut moitteetta. Mennäänkö sillä siis ja mitäs mieltä niistä virustorjunnoista? Muitakin ohjeita vastaan otetaan erittäin mielellään....

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Miljonääri kirjoitti:
Kauppareissulta palailin tuossa ja ajattelin vielä kysellä, että mitkäs ilmaiset palomuurit ja virustorjunnat ovat ne parhaat, joita netistä saa? Ennen kuin alan nyt taas ladata meinaan niitä. Tuo ZoneAlarm on ollut monetta kaverilla ja on toiminut moitteetta. Mennäänkö sillä siis ja mitäs mieltä niistä virustorjunnoista? Muitakin ohjeita vastaan otetaan erittäin mielellään....
Sygate (palomuuri) + avast! (antivirus-ohjelma) on monilla tahoilla kehuttu ja myös itse hyväksi todettu yhdistelmä.

Miljonääri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jussi77 kirjoitti:
Sygate (palomuuri) + avast! (antivirus-ohjelma) on monilla tahoilla kehuttu ja myös itse hyväksi todettu yhdistelmä.
Ai jaa, kiitos linkeistä. Pitäisköhän sitten alkaa vaikka näitä lataamaan nyt samoin tein, luin noita heidän sivujaankin, niin kehuivat että yksinkertaiset ovat nuo ohjelmat molemmat ja ihan grafiikkoja myöten. Mitäs tässä menettää, kun kerran kehuja ovat saaneet ja näiden kanssa tulee tuskin ongelmia, vaikka olisi tuo langaton nettikin?

Ainoa vaan, että huomasin, että tuota Sygateä ei enää päivitetä lainkaan. Eli sen hommat on niin kuin lopetettu kokonaan.

Jep, rupesin näitä lataamaan, olivat saaneet hyviä arvosteluita. Kiitos vielä Jussi77.lle!

Nyt ovat koneella nämä. Ihan yksinkertaiselta vaikuttavat molemmat ohjelmat ja toimivat par aikaa mukavasti. Elämää hymyilee siis toistaiseksi aurinkoisesti.

Viimeksi muokattu:

Miljonääri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sellainen kysymys Jussi77.lle ja muillekin, kenelle tämä Sygate on tuttu, että onko sellaiseen kohtaan turvallista laittaa allow, kun: NDIS user mode I/O driver???

Kun tuohon oikeaan alareunaan ilmestyy n.neljän minuutin välein pikkuikkuna, joka ilmoittaa seuraavan tekstin: An application named NDIS User mode I/O driver (File name ndisuio.sys) has been blocked from accessing the network.

Eli onko turvallista laittaa allow varmasti tähän palomuurin kohtaan NDIS user mode I/O driver. Sitten tuota tekstiä ei varmaan tulisi, mutta tarkoittaisiko tämä sitten sitä, että google räjähtää tai että FBI pääsisi minun koneeseeni käsiksi?

Viisas mies, tai nainen saa myös kertoa halutessaan mikä tuo ohjelma NDIS user mode I/O driver on ja mitä se tekee?

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy