Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 860 046
  • 19 216

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Taitaa crt-näyttö vedellä viimeisiä. Olen tottunut hyvänkokoiseen näyttöön, eli käytössäni oleva on 21". Nyt voisi harkita tft:n hankkimista. Voiko alle 350€:lla saada hyvää yli 20" tft:tä? Eli katselin listaa http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/26377?sorttaa=3 osoitteesta. Mikähän olisi ensimmäinen harkinnan arvoinen näyttö halvimmasta lähtien. Tft-näyttöjen ominaisuudet ei itselleni sano juurikaan mitään.
 

Shelter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
seisnauraa kirjoitti:
Taitaa crt-näyttö vedellä viimeisiä. Olen tottunut hyvänkokoiseen näyttöön, eli käytössäni oleva on 21". Nyt voisi harkita tft:n hankkimista. Voiko alle 350€:lla saada hyvää yli 20" tft:tä? Eli katselin listaa http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/26377?sorttaa=3 osoitteesta. Mikähän olisi ensimmäinen harkinnan arvoinen näyttö halvimmasta lähtien. Tft-näyttöjen ominaisuudet ei itselleni sano juurikaan mitään.

Viewsonicilta löytyy ainakin 20", jonka saa Verkkokauppa.comista hintaan 303,90€, http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=15611.
Itsellä on Viewsonicin 19" tft näyttö, joka irtosi samaisesta firmasta hintaan 210€ ja ei ole ollut mitään valittamista, itseasiassa aivan loistava näyttö tuohon hintaan, ja tuskimpa tuo vähän isompi näyttö sen huonompi on.
 

Knightrider

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt olisi pikainen apu tarpeen. Otin Elisapaketin eli laajakaistan, kannettavan tietokoneen ja WLAN-adsl-modeemin. Nyt täysi tietotekniikkatumpelo kun olen, ilmeentyi pieniä ongelmia langattoman netin asennuksessa tai pikemminkin suojauksessa, kiitos surkean ohjekirjan. Modeemi on Siemensin Speedstream 6515 Wireless Gateway.

Josta päästäänkin varsinaiseen ongelmaan. Miten hemmetissä tietää onko tämä yhteys nyt sitten suojattu vai ei? Miten se tulisi tehdä, pitääkö minun tietää jotain ihmeellistä 20-merkin pituista koodia? Kun olen nyt häslännyt tämän kanssa jo ties mitä mutta en vaan keksi mistä yhteyden suojaaminen onnistuu. Ohjekirjassa sanotaan että jokin Asennusapuri (?) ohjaa langattoman yhteyden suojauksen määrittämisessä mutta ei sitten viitsitä mainita mikä tämä apuri on. Kun pistän mukana tulleen cd.n koneen sisälle, eteneminen stoppaa aina kohtaan jossa se herjaa "Install line filters and connect the modem. Consult your Quick-start Guide for details. Software installation will continue when the modem is properly connected"

Hjälpa!
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Knightrider kirjoitti:
Nyt olisi pikainen apu tarpeen. Otin Elisapaketin eli laajakaistan, kannettavan tietokoneen ja WLAN-adsl-modeemin. Nyt täysi tietotekniikkatumpelo kun olen, ilmeentyi pieniä ongelmia langattoman netin asennuksessa tai pikemminkin suojauksessa, kiitos surkean ohjekirjan. Modeemi on Siemensin Speedstream 6515 Wireless Gateway.

Josta päästäänkin varsinaiseen ongelmaan. Miten hemmetissä tietää onko tämä yhteys nyt sitten suojattu vai ei? Miten se tulisi tehdä, pitääkö minun tietää jotain ihmeellistä 20-merkin pituista koodia? Kun olen nyt häslännyt tämän kanssa jo ties mitä mutta en vaan keksi mistä yhteyden suojaaminen onnistuu. Ohjekirjassa sanotaan että jokin Asennusapuri (?) ohjaa langattoman yhteyden suojauksen määrittämisessä mutta ei sitten viitsitä mainita mikä tämä apuri on. Kun pistän mukana tulleen cd.n koneen sisälle, eteneminen stoppaa aina kohtaan jossa se herjaa "Install line filters and connect the modem. Consult your Quick-start Guide for details. Software installation will continue when the modem is properly connected"

Hjälpa!

http://tuki.elisa.fi/asiakastuki/elisa.do?id=hen_as_yhka_internet,dokumenttisivu_adsl_0025.htm

Google on ihmeellinen keksintö.

- tinke.80
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Shelter kirjoitti:
Viewsonicilta löytyy ainakin 20", jonka saa Verkkokauppa.comista hintaan 303,90€, http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=15611.
Itsellä on Viewsonicin 19" tft näyttö, joka irtosi samaisesta firmasta hintaan 210€ ja ei ole ollut mitään valittamista, itseasiassa aivan loistava näyttö tuohon hintaan, ja tuskimpa tuo vähän isompi näyttö sen huonompi on.

OK. Mielelläni ostaisin sellaisen laajakangas version. Kuinkas esim. pelit näkyvät tuollaisella näytöllä? Eli jääkö siinä laidoille tyhjää tilaa, sillä luulisi, ettei kuvaa venytetä koko näytölle?
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Downloader.Agent.uj

Koneeseeni on jotain tarttunut otsikossa oleva virus. Norton Antivirus tai AVG Anti-spyware eivät pysty virusta poistamaan. Millä kyseisen pöpön saisi pois? En kuitenkaan viitsisi alkaa kovalevyjä formatoimaan.
 

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
Jude kirjoitti:
Koneeseeni on jotain tarttunut otsikossa oleva virus. Norton Antivirus tai AVG Anti-spyware eivät pysty virusta poistamaan. Millä kyseisen pöpön saisi pois? En kuitenkaan viitsisi alkaa kovalevyjä formatoimaan.

Helpottaisi huomattavasti mikä on viruksen nimi. Tai jotain kuvauksia siitä.

Yksinkertainen vinkki:
Jos tiedät viruksen nimen, www.google.fi ja syötä nimi.
Vastauksen pitäisi olla ensimmäisessä linkissä. :)
 

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
Lawless kirjoitti:
Downloader.Agent.uj. Luetaan niitä otsikoita!

Tästä saattaa olla apua: http://www.5starsupport.com/ipboard/index.php?showtopic=2144

Huh, olikohan aamulla jäänyt kofeiinit kahvista pois kun aivot näytti toimineen puolella teholla.

Ja tämän hetkisessä kahvissa sitä on ehkä liikaakin, tai sitten kanttiinin täti on suuttunut meille jostain.

Tässä on ohjelma millä poistat sen helposti:
http://www.pctools.com/mrc/infections/id/Trojan.Downloader.Agent.UJ/
 

brehme_

Jäsen
Suosikkijoukkue
prosenttikiekko
Yritin katsoa Windows MP:llä yhtä videota joka kuitenkin välkkyi ihan vitun ärsyttävästi joten poistin vanhan koodekkipakkaukseni koneelta ja latasin jonkun uudemman version. Noh, vilkkuminen loppui mutta kuva kääntyi ylösalaisin ja vielä peilikuvaksi. Osaisiko joku sanoa, mitä kannattaa tehdä? Kaikki muut playerit koneella tekee kuvalle ihan saman tempun.
 

CorporalSyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjois-New Yorkin joukkueet
tilliliha kirjoitti:
Noh, vilkkuminen loppui mutta kuva kääntyi ylösalaisin ja vielä peilikuvaksi. Osaisiko joku sanoa, mitä kannattaa tehdä? Kaikki muut playerit koneella tekee kuvalle ihan saman tempun.

Vika lienee codecissa. Eli pari vaihtoehtoa tässä:

- Kokeile säätää codecin asetuksista "flip picture" tms. päälle.

- Asenna G-spot ja tarkista sen avulla mitä codeccia videosi käyttää. Tämän jälkeen yritä sitten joko a) poistaa ko. codec ja korvata se paremmalla tai b) säätää codecin asetuksia

useimmat videot toistuu ffdshow:n avulla:

http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/video_ohjelmat/videocodecit/ffdshow.cfm

, jota suosittelen kokeilemaan erilaisten pakettien sijasta.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
tilliliha kirjoitti:
Yritin katsoa Windows MP:llä yhtä videota joka kuitenkin välkkyi ihan vitun ärsyttävästi joten poistin vanhan koodekkipakkaukseni koneelta ja latasin jonkun uudemman version. Noh, vilkkuminen loppui mutta kuva kääntyi ylösalaisin ja vielä peilikuvaksi. Osaisiko joku sanoa, mitä kannattaa tehdä? Kaikki muut playerit koneella tekee kuvalle ihan saman tempun.

Tämä on just niin huikeeta. Kun tässäkin ketjussa on neuvottu n. 100 kertaa että älä asenna codec-paketteja missään nimessä. Tästä yleensä saa vain vittuilua osakseen ja nämä oman elämänsä sankarit kertovat kuinka heillä nämä paketit ovat aina toimineet. Missä nämä pc-welhot ovat nyt?

oisko tästä apua?

http://forum.digital-digest.com/archive/index.php/t-19148.html


- tinke.80
 

brehme_

Jäsen
Suosikkijoukkue
prosenttikiekko
Kiitos vastaajille, sain toimimaan :)
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Tinke-80 kirjoitti:
Tämä on just niin huikeeta. Kun tässäkin ketjussa on neuvottu n. 100 kertaa että älä asenna codec-paketteja missään nimessä.

Niinno voi codecpaketin asentaa mukautettuna, kun valitsee sieltä ne tarvittavat mukaan ja jättää ihmejutut asentamatta.
 

Shelter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
seisnauraa kirjoitti:
OK. Mielelläni ostaisin sellaisen laajakangas version. Kuinkas esim. pelit näkyvät tuollaisella näytöllä? Eli jääkö siinä laidoille tyhjää tilaa, sillä luulisi, ettei kuvaa venytetä koko näytölle?

Itse kun pelejä niin hirveästi pelaa, mutta ainakin ne pelit mitä olen pelaillut (NHL East Side Manageria nyt lähinnä), niin kyllä ne koko ruudulle tulee, eli ei jää laidoille tyhjää tilaa. Tiedä sitten miten noi graafisesti hienommat pelit näkyy, kun ei tosiaankaan ole tullut pelattua sellaisia.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Eddie kirjoitti:
Niinno voi codecpaketin asentaa mukautettuna, kun valitsee sieltä ne tarvittavat mukaan ja jättää ihmejutut asentamatta.

Tietenkin voi. Mutta kuinka moni osaa tehdä noin? Ne jotka osaavat asentavat codecit mieluummin erikseen koska silloin saa varmasti viimeisimmät versiot ja ne codecit jotka haluaa.

- tinke.80
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Shelter kirjoitti:
Itse kun pelejä niin hirveästi pelaa, mutta ainakin ne pelit mitä olen pelaillut (NHL East Side Manageria nyt lähinnä), niin kyllä ne koko ruudulle tulee, eli ei jää laidoille tyhjää tilaa. Tiedä sitten miten noi graafisesti hienommat pelit näkyy, kun ei tosiaankaan ole tullut pelattua sellaisia.

Jees, kävin äsken ostamassa 20" normaalin näytön (239€, VideoSeven 20" S20PD), mutta empä tullut huomanneeksi, että tässä on aivan liian vajavainen resoluutio käyttööni, 1400 x 1050. Totuin kuvaputkella 1600 x 1200 tilaan, joten siihen on päästävä, vaikka lisähinnalla, joten tämä ostettu pitää palauttaa poies. Myyjäkään ei oikein tiennyt, miten noitten pelien kanssa menee. Muisteli, että jotkut pelit jättää laidat mustiksi ja joissain tapauksissa voidaan kuvaa venyttää (joka ei ole missään nimessä toivottu tapaus). Tuo ois mukava tietää, miten homma menee oikeasti.

Näyttäis tuolta löytyvän 20":n näyttöjä (ei laajakuvia), joilla pystyy tuohon 1600 x 1200 ja hintakin on heti 450€:sta ylöspäin (LG L2000C-SF). Pitää metsästää halvinta näyttöä (Wide or not), jolla pääsee tuohon haluamaani resoluutioon. Onkos jollain heittää jotain vaikka Saksalaista sivustoa, josta voisin katsastaa näyttöjä, jos ne saisi sieltä edullisemmin, vai onko ne siellä halvempia?

Edit: Onko mahdollista löytää laajakuvanäyttöä n. 500€:n pintaan, joka kykenee vähintään tohon 1600 x 1200 tilaan? Kaikki mitkä täyttävät nuo vaatimukset maksavat useamman tonnin. Onko tuo vaan karu totuus?
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Olen viime aikoina huomannut että minulla ei ole enää mitään annettavaa tähän ketjuun:( Aikoinaan olisin pystynyt vastaamaan lonkalta mihin tahansa atk-aiheiseen kysymykseen mutta olen pudonnut kelkasta viimeisen parin vuoden aikana... Sen verran on työnkuva muuttunut ettei enää tule tehtyä rasvamikon hommia töissä vaikka välillä tekisikin mieli.

Edelleen kuitenkin pysyy viinoissa kun tekee pikku asennushommia duuni- ja muille kavereille silloin tällöin. Monet ostavat uusia läppäreitä ja haluavat jonkun "ammattilaisen" painelemaan nextiä WinXP:n ensiasennuksessa ja virus- ja palomuuriohjelmien asennuksessa. Onhan nekin parempi hoitaa kerralla kuntoon, muuten tulee sitä jälkihoitoa vähän liiankin kanssa kuten kaikki näitä hommia tekevät tietävät... Siihen liittyen suosittelen kavereille aina Firefoxin käyttöä ja asennankin sen yleensä koneelle ilman eri pyyntöä :)

Toista se oli ennen, halvimmalla koneen sai kun käytiin ostamassa komponentit ja kasattiin itse parissa tunnissa... Harrastaako tuotakaan kukaan enää?
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Jakke Huuliparta kirjoitti:
Toista se oli ennen, halvimmalla koneen sai kun käytiin ostamassa komponentit ja kasattiin itse parissa tunnissa... Harrastaako tuotakaan kukaan enää?
En jaksa, eikä enää kannata edes rahallisesti.

Sen verran halvalla saa nykyään valmiita koneita jotka toimivat hyvin ja tuki-sivuilta saa tarvittavat päivitykset/vastaukset kysymyksiin helpommin kun että itse tuntikaupalla raapii päätä ongelmatilanteessa. Toisaalta, olihan se joskus hauskaakin kun ei ollut muutakaan tekemistä poikamiehenä. Mutta silloin ei ollut nettiä tai Jatkoaikaa olemassa.

Nimimerkillä "vuodesta -90 koneita kasannut"
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Jakke Huuliparta kirjoitti:
Toista se oli ennen, halvimmalla koneen sai kun käytiin ostamassa komponentit ja kasattiin itse parissa tunnissa... Harrastaako tuotakaan kukaan enää?

Sukulaisille ja tuttaville tuota tulee tehtyä. Itse olen jäänyt kehityksen kelkasta ihan omasta tahdostani. Ei nykyään enää jaksa pelata ja joku wanha nuhapumppu riittää omaan käyttööni. Mielestäni jos osaa kasata koneen alusta loppuun eikä muutenkaan ole kädetön tapaus tietokoneiden kanssa niin tulee halvemmaksi kasata kone itse. Saa juuri sellaisen mitä haluaa ja yleensä tulee vielä halvemmaksi.

- tinke.80
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Itse en ole ostanut kuin komponentteja moniin vuosiin, kotelo on pysynyt samana. Nexus Breeze. Sen ympärille on vaihdettu prosessoreja, emolevyjä, virtalähde, näytönohjain ja lisätty muistia.

Valmiskoneisiin en koske, niistähän raukeaa takuutkin kun menet avaamaan kotelon.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Tommy kirjoitti:
Valmiskoneisiin en koske, niistähän raukeaa takuutkin kun menet avaamaan kotelon.
Ei pidä paikkaansa, saat itse asentaa lisämuistit, digikortit jne. itse jos haluat.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Pittsburgh Penguins, PS Kemi Kings
DC++

Dc++ sanoo et "all download slots taken" ja vain yksi on käytössä. Asetuksista olen kokeillut 5-20, mutta ei pelitä. Missä vika? Aikaisemmin ei ole samaa vikaa havaittu...
 

Lorvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU, Avs. Selänteen Teemu ja Anaheim.
Lutakon Leijona kirjoitti:
Dc++ sanoo et "all download slots taken" ja vain yksi on käytössä. Asetuksista olen kokeillut 5-20, mutta ei pelitä. Missä vika? Aikaisemmin ei ole samaa vikaa havaittu...

Hyi tuohan on laitonta.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Lorvi kirjoitti:
Hyi tuohan on laitonta.
Ei dc++ itsessään ole laiton, mutta sitä pystyy käyttämään laittomuuksiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös