HABS #11 kirjoitti:Kone alkanut tahmaaman. Ilmeisesti jotain pikku pöpöjä tarttunut jostain xxx-sivuilta (en minä vaan vaimo on käynyt).
Adaware on koneella, mutta se ei löydä mitään. Mitä muuta ohjelmaa kannattaa käyttää?
En osaa vastata, mutta jos joku osaa eikä vastauksesta ilmene, niin mulle voisi kertoa miten ton saa päälle.Rocco kirjoitti:Saako tuon ärsyttävän ominaisuuden pois???
Gags kirjoitti:En osaa vastata, mutta jos joku osaa eikä vastauksesta ilmene, niin mulle voisi kertoa miten ton saa päälle.
Remppu kirjoitti:EasyCleaner (http://personal.inet.fi/business/toniarts/ecleane.htm) on edelleen aika pätevä siivousohjelma edellyttäen, että tiedät mitä teet. Sillä saa näppärästi siivottua rekisterit, tarkasteltua mitkä ohjelmat käynnistyvät startatessa ym. Tämä, adaware ja spybot - näillä olen aikankin itse saanut koneet toimimaan suht' jouheasti.
Speedye kirjoitti:Onko olemassa jotain vakoiluohjelmien poistotyökalua, joka voi toimia F-Securen rinnalla. Ad-aware kun ei oikein suostu toimimaan. EasyCleaner putsaa kyllä rekisterit muttei itse spybotteja tai spywarea. Eli olisiko jotain hyvää ohjelmaa ja jos on niin tarviiko jotain asetuksia fixailla F-Securessa?
Hanki pöytä-antenni jonka liität tietokoneen TV-korttiin. Pöytä-antenneja saa suhteelisen halvalla, alle 50€ jopa sellaisia jossa on vahvistin niin varmasti signaali riittää.Kurt Angle kirjoitti:Tuli tuossa parisen viikkoa takaperin ostettu Fujitsu-Siemens merkkinen MediaCenter ja nyt utelisin pystynkö kattomaan tv:tä tuon koneen kautta lainkaan, kun huoneesta ei löydy antennipistorasiaa?
WC1995 kirjoitti:Noni. Auttakaas uusavutonta! Kone on aika uusi, ja olen jonkun verran DC:stä imutellut erilaisia videopätkiä. Hyvin on Winamp näyttänyt kaikki aikuisviihteestä huumoripätkiin. Mutta nyt kun imutin muutaman leffan ja joitain sarjoja niin mikään ei näy (yht. 10 kpl)!? Useimmista kuuluu pelkästään ääni.
Eli mikäs tässä nyt on? Taitaa leffat ja sarjat olla AVI-tiedostoja... onko sillä jotain merkitystä. En muista onko aikaisemmat hyvin toimineet sitten olleet MPG-tiedostoja. Ite olen niin avuton näissä jutuissa, että toivottavasti joku pystyy jeesaamaan? Ihan innoissani olin pitkän odottelun jälkeen alkamassa leffaa katsomaan ja pettymys oli suuri... Onko näissä tiedostoissa vain vikaa vai olenko itse tumpeloinut jotain/ jättänyt huomioimatta?
Tinke-80 kirjoitti:Todennäköisesti tämä vain ennestään sekoitti jo entuudestaan sekaisin olevaa peruskäyttäjää mutta toivottavasti joku sai jotain irti tästä sekavasta viestistä.
- tinke.80
spertti kirjoitti:Asenna tuo koneelle, ja kerro auttoiko http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/video_ohjelmat/videocodecit/ffdshow.cfm
Jos ei tuolla vielä lähde rullaamaan, niin kokeillaan jotain muuta =)
jussi_j kirjoitti:Jatketaan koodekkikeskustelua.
Kun kännykälläni kuvaan videota ja lähetän sen kaverin sähköpostiin suoraan kännykästä, niin tiedoston nimi on *.mp4, mutta eipä noita kukaan ole voinut katsella.
Itselläni toi aukeaa oletuksena winampilla, mutta kuva ei näy, vain ääni kuuluu. Noksulan omalla mediapläyerillä kyllä näkyy ja voi muuttaa toiseen muotoon, mutta se edellyttää videon kopioimista koneelle välillä, mikä ei ole hyvä juttu.
Mikä koodekki tuon aukoo, ffdshow ei ole ratkaisu.
Kokeilepas huviksesi MP4Cam2AVI-ohjelmaa, joka muuttaa tiedoston käden käänteessä AVI:ksi. Varsinaista sisällön muuntamista ei tapahdu eikä siis laatua menetetä, joten jos video on esim. H.264-videota, niin se säilyy edelleen sellaisena. Tuon AVI-tiedoston pitäisi kuitenkin aueta helpommin eri ohjelmilla katselua ja jatkokäsittelyäkin varten.jussi_j kirjoitti:Kun kännykälläni kuvaan videota ja lähetän sen kaverin sähköpostiin suoraan kännykästä, niin tiedoston nimi on *.mp4, mutta eipä noita kukaan ole voinut katsella.
Offtopic, mutta varmaankin kotelointi. Tiedä sitten kuinka vakiintunut, kun ei noita formaatteja ja codecceja yleensä normipaavot edes erottele.Tinke-80 kirjoitti:Se on pelkästään container-formaatti (ei hajuakaan mikä tuon sanan käytännöllinen tai vakiintunut suomennes olisi)