Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 867 454
  • 19 233

bunghole

Jäsen
Ruutiveijari kirjoitti:
OEM tarkoittaa vain uuden koneen rinnalla ostettavia ohjelmia. Joissain tapauksissa riittää, että mukaan ostaa jonkun koneen osan (esim. hiiri), joissain tapauksissa ohjelmaa ei saa kuin tiettyjen osien (esim. emolevy) tai kokonaisen keskusyksikön kanssa. Yksinään niitä ei ostettua saa.

Ei riitä pelkän hiiren ostaminen. OEM-version saa lisenssiehtojen mukaan ostaa kun ostetaan rautaa koneen SISÄLLE. Eli halvimmalla pääsee kun ostaa tavallisen verkkokortin joka maksaa n.7e.
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Reebok kirjoitti:
Itselläni on seuraavanlainen ongelma: noin joka toinen kerta kun käynnistän koneen alkaa koneesta kuulua "hankaamista" ja "rouhinaa". Tätä kestää about 30 sekuntia, jonka jälkeen ääni lähtee vähitellen pois. Lämpöjä olen pari päivää seurannut ja ne on ok. Kenelläkään vinkkejä?
Abitin emolevyjen piirisarjan tuulettimet ovat surullisen kuuluisia vinkumisistaan ja rahimisistaan. Omalla kohdalla kuivuneen tuulettimen rahina kävi niin kovaksi että vaihdoin sitten lopulta tuulettimen tilalle siilin. Rahina oli juurikin kuvatun kaltaista, välillä kovempaa ja sitten taas välillä ei rahinaa ollenkaan.


Speedye kirjoitti:
Virusohjelmista
Minulta loppui aivan äskettäin virusohjelman tilaus ja nyt pitäisi hankkia uusi. Ongelmana on kuitenkin hinta.. Onko kenelläkään tietoa tarkemmin mikä tämä OEM-paketti on kun on todella paljon edullisempi? Eli ajaako asiansa. Minulla oli 3kk Norton käytössä ja olin siihen suht tyytyväinen. Myös F-Securea on tullut kokeiltua. Mutta tosiaan.. mikä tämä OEM-paketti on ja mistä sellaisen saisi edullisimmin?
Kyllä noilla ilmaisvirussoftillakin pärjää, oma suosikkini on avast!, joka on saatavilla myös suomenkielisenä. Vaatii rekisteröinnin (eli sähköpostiosoitteen), ja jos ei halua ykköspostiosoitettaan antaa niin vaikkapa multa saa inviten yv:llä Gmail-tiliä vasten.
 
Viimeksi muokattu:

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
bunghole kirjoitti:
Ei riitä pelkän hiiren ostaminen. OEM-version saa lisenssiehtojen mukaan ostaa kun ostetaan rautaa koneen SISÄLLE. Eli halvimmalla pääsee kun ostaa tavallisen verkkokortin joka maksaa n.7e.

Vihelletäänpä tämä OEM sotku poikki. OEM-softan lisenssiehdot tuntuvat vaihtelevan jopa firmakohtaisesti, nimittäin nyt esimerkiksi Microsoft on päättänyt ettei OEM-softan mukana tarvitse ostaa yhtään mitään tietokoneeseen liittyvää. Eli esimerkiksi Windows XP:n tai Office:n saa ostettua OEM-versiona ostamatta samalla mitään tietokoneeseen liittyvää.

Suurin ero nykyään siis OEM ja retail versioissa tuntuu olevan se ettei OEM-versiota voi käytännössä jälleenmyydä lisenssiehtoja rikkomatta. OEM-versiot ovat siis tarkoitettu asennettavaksi "samalla ostettavaan koneeseen" ja nyt ilmeisesti siis jo käy "jo ostettu kone", mutta OEM versiota ei voi tästä koneesta jälleenmyydä enää eteenpäin.

Tämä hässäkkä on hyvin vaikeaa ja toivonkin että joku joka oikeasti nyt tietää oikein kovaa faktaa heittäisi jotain linkkejä näihin Microsoftin muuttamiin OEM-ehtoihin. Itse ne jo jossain välissä näin mutta en muista mistä löytyivät enkä nyt ehdi etsimään.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
.jarska kirjoitti:
.Tämä hässäkkä on hyvin vaikeaa ja toivonkin että joku joka oikeasti nyt tietää oikein kovaa faktaa heittäisi jotain linkkejä näihin Microsoftin muuttamiin OEM-ehtoihin. Itse ne jo jossain välissä näin mutta en muista mistä löytyivät enkä nyt ehdi etsimään.

Tuossahan ne on kootusti eikä Microsoft ole ainakaan minun tietojeni mukaan ja omien sivujensa mukaan muuttanut käytäntöä:

http://www.microsoft.com/finland/license/yksittaiset/qa.asp
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
bunghole kirjoitti:
Ei riitä pelkän hiiren ostaminen. OEM-version saa lisenssiehtojen mukaan ostaa kun ostetaan rautaa koneen SISÄLLE. Eli halvimmalla pääsee kun ostaa tavallisen verkkokortin joka maksaa n.7e.
Riippuu firmasta. Itse olen useita versioita Officesta ostanut hiiren kera OEM-versioina. Yläpuolella .jarskan esiin tuoma juttu sen sijaan on päässyt vähän vilahtamaan ohi. Täytyypä tutkia vähän lisää.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä muuten Suomen laki sanoo noiden OEM-versioiden jälleenmyynnistä vai sanooko mitään? Ei kai sentään Mikkisoftan omat säännöt mene Suomen lain edelle? Eli kuka rankaisee ja minkälainen rangaistus OEM-versioiden jälleenmyynnistä tulee jos on tullakseen? Onko Suomessa tuosta edes kukaan jäänyt kiinni? Ja tässä nyt nimenomaan tarkoitin yksityishenkilönä tehtävää kaupankäyntiä. Saattaisi nimittäin olla hieman epäilyttävää varsinkin yrityksen syyllistyessä moiseen. :)
 
Miten saa c-aseman eli Windowsin formatoitua? Siis kotikoneessa ei edelleenkään näppis toimi. Kaikkea muuta on tullut jo kokeiltua. Kun koitan sitä formatoida niin se käskee sulkemaan kaikki ohjelmat mitkä on Windowsin käytössä. Mutta mistä pirusta ne kaikki ohjelmat saa suljettua, tai tietää mitä ohjelmia on käytössä? Siis ilman että tarvii käyttää näppistä... Tuota ajattelin vielä kokeilla ennenkuin heitän sen rojun Vuokseen. Ihan p*ska se on jo muutenkin.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
tintti83 kirjoitti:
Miten saa c-aseman eli Windowsin formatoitua? Siis kotikoneessa ei edelleenkään näppis toimi. Kaikkea muuta on tullut jo kokeiltua. Kun koitan sitä formatoida niin se käskee sulkemaan kaikki ohjelmat mitkä on Windowsin käytössä. Mutta mistä pirusta ne kaikki ohjelmat saa suljettua, tai tietää mitä ohjelmia on käytössä? Siis ilman että tarvii käyttää näppistä... Tuota ajattelin vielä kokeilla ennenkuin heitän sen rojun Vuokseen. Ihan p*ska se on jo muutenkin.
Käynnistä kone vikasietotilassa komentorivillä. (Painele F8-näppäintä konetta käynnistäessä) Kuin kone on käynnistynyt kirjoita "format c:"
 
fastasashark kirjoitti:
Käynnistä kone vikasietotilassa komentorivillä. (Painele F8-näppäintä konetta käynnistäessä) Kuin kone on käynnistynyt kirjoita "format c:"
Muuten hyvä mutta ei se näppis toimi. Eli sama mitä siinä painelee...
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
tintti83 kirjoitti:
Muuten hyvä mutta ei se näppis toimi. Eli sama mitä siinä painelee...
Jeps... hyvä minä...

Onko näppis USB-liitännällä? Joissain koneissa ei tahdo vain toimia. Oletko kokeillut PS2-liitännäistä näppistä?
 
On PS2-liitännällä. Paria näppistä oon siinä kokeillut. Ei toimi millään. Kaiken hyvän lisäksi siinä hiirikin jumittaa. Ei toimi sekään varmaan kohta ollenkaan. Joo ja näppis välillä piippailee itekseen, siis jotain "virhettä".
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
tintti83 kirjoitti:
On PS2-liitännällä. Paria näppistä oon siinä kokeillut. Ei toimi millään. Kaiken hyvän lisäksi siinä hiirikin jumittaa. Ei toimi sekään varmaan kohta ollenkaan. Joo ja näppis välillä piippailee itekseen, siis jotain "virhettä".
Oletko varma ettei vain olisi hiiri ja näppis kytketty väärin reikiin. Hiiri vihreällä merkittyyn reikään ja näppis sinisellä/lilalla.
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
cobol kirjoitti:
Tuossahan ne on kootusti eikä Microsoft ole ainakaan minun tietojeni mukaan ja omien sivujensa mukaan muuttanut käytäntöä:

http://www.microsoft.com/finland/license/yksittaiset/qa.asp

Pistin Microsoftille asiasta mailia ja sain seuraavan vastauksen

Microsoft kirjoitti:
Hei

Säännöt ovat muuttuneet, loppuasiakas voi hankkia oem-ohjelmiston vain esiasennettuna tietokoneeseen. OEM-ohjelmiston voi kuitenkin hankkia jälkikäteenkin, jos jälleenmyyjä asentaa tuotteen asiakkaan koneelle

Ota tästä nyt sitten selvää, itse olen tosiaan ostanut pari OEM-officea firmalle ilman mitään komponentteja ja jälleenmyyjä ei todellakaan ole asentanut noita koneeseen. No, lopputulos on sama joten voitanee todeta että ainakin Windows XP:n tai Office:n OEM-versiot voi ostaa ilman komponentteja. Tietysti tuokin näyttää olevan kiinni myyjästä, mutta ainakin pääkaupunkiseudulla käyttämäni kaksi isoa firmaa tosiaan myyvät noita ilman mitään komponentti-kytköksiä.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
tintti83 kirjoitti:
On PS2-liitännällä. Paria näppistä oon siinä kokeillut. Ei toimi millään. Kaiken hyvän lisäksi siinä hiirikin jumittaa. Ei toimi sekään varmaan kohta ollenkaan. Joo ja näppis välillä piippailee itekseen, siis jotain "virhettä".
Viimeinen mikä tulee mieleen. Lataa http://www.lakefolks.org/cnt/ virtuaalinäppis.

Mene seuraavasti: Käynnistä => apuohjelmat => komentorivi. (Tässä vaiheessa en tiedä että toimiiko virtuaalinäppis komentorivillä, sen huomaat siinä vaiheessa).

Jos toivonmukaan toimii, kirjoita "format c:". Komentorivi kysyy C-aseman nimeä että pääset jatkamaan. (Katso oma tietokone kohdasta mikä C-aseman nimi on). Jos tässä vaiheessa kone lähtee formatoimaan niin.... seuraavat ongelmat vasta sen jälkeen :)
 
fastasashark kirjoitti:
Viimeinen mikä tulee mieleen. Lataa http://www.lakefolks.org/cnt/ virtuaalinäppis.

Mene seuraavasti: Käynnistä => apuohjelmat => komentorivi. (Tässä vaiheessa en tiedä että toimiiko virtuaalinäppis komentorivillä, sen huomaat siinä vaiheessa).

Jos toivonmukaan toimii, kirjoita "format c:". Komentorivi kysyy C-aseman nimeä että pääset jatkamaan. (Katso oma tietokone kohdasta mikä C-aseman nimi on). Jos tässä vaiheessa kone lähtee formatoimaan niin.... seuraavat ongelmat vasta sen jälkeen :)
Kiitoksia. Joo pitää tuota kokeilla kun kotia pääsee.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
.jarska kirjoitti:
Pistin Microsoftille asiasta mailia ja sain seuraavan vastauksen



Ota tästä nyt sitten selvää, itse olen tosiaan ostanut pari OEM-officea firmalle ilman mitään komponentteja ja jälleenmyyjä ei todellakaan ole asentanut noita koneeseen. No, lopputulos on sama joten voitanee todeta että ainakin Windows XP:n tai Office:n OEM-versiot voi ostaa ilman komponentteja. Tietysti tuokin näyttää olevan kiinni myyjästä, mutta ainakin pääkaupunkiseudulla käyttämäni kaksi isoa firmaa tosiaan myyvät noita ilman mitään komponentti-kytköksiä.
Se ei ole jälleenmyyjän asia tietää mihin käyttöön softa tulee. Esim. opsikelija ostaa Office-paketista student-version niin eihän tosiaankaan JM voi tietää jos tätä softaa tulee käyttäämään oikeasti joku muu.

Siis: Kun käyttäjä hyväksyy lisenssiehdot (ja myöskin on LUKENUT NE LÄPI), hän samalla allekirjoittaa että softa tulee olemaan sellaisessa käytössä mihin se on tarkoitettu!

Jos olet ostanut OEM-softan ja asennat sen, painamalla hyväksyn lisenssiehdot-näppäintä myöskin "vannot" että olet ostanut sen softan oikealla tavalla.

Jos softa ei ole siinä käytössä mihin se on tarkoitettu se on yhtä laiton kun "ilmainen" kopiotu softa, oli se sitten maksanut 5 tai 500 euroa!

EDIT: Se on sitten aivan toinen asia että voiko millään jäädä kiinni siitä että on ostanut OEM-version ilman mausteita...
 
Viimeksi muokattu:

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
.jarska kirjoitti:
Ota tästä nyt sitten selvää, itse olen tosiaan ostanut pari OEM-officea firmalle ilman mitään komponentteja ja jälleenmyyjä ei todellakaan ole asentanut noita koneeseen. No, lopputulos on sama joten voitanee todeta että ainakin Windows XP:n tai Office:n OEM-versiot voi ostaa ilman komponentteja. Tietysti tuokin näyttää olevan kiinni myyjästä, mutta ainakin pääkaupunkiseudulla käyttämäni kaksi isoa firmaa tosiaan myyvät noita ilman mitään komponentti-kytköksiä.
Erään käsityksen mukaan OEM-softaa saa ostaa ja myydä (jopa eteenpäin) täysin ilman seuraamuksia, kunnes se ensimmäisen kerran asennetaan ja siitä eteenpäin kyseinen softa on naimisissa sen koneen kanssa ja eteenpäin ei myydä kuin koneen kera.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Ruutiveijari kirjoitti:
Erään käsityksen mukaan OEM-softaa saa ostaa ja myydä (jopa eteenpäin) täysin ilman seuraamuksia, kunnes se ensimmäisen kerran asennetaan ja siitä eteenpäin kyseinen softa on naimisissa sen koneen kanssa ja eteenpäin ei myydä kuin koneen kera.

Noniin.. eli haluaisiko joku kertoa voiko siis F-Securea tai Nortonia saada OEM-versiona ilman, että ostaa konetta tai sen osaa? Ja jos saa niin mistä ja miten? Kiitos jo etukäteen.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Joku ehkää haluaa kertoa, mutta minä neuvon kääntämään katseen johonkin ilmaiseen virustutkaan, esim. Avastiin. Itsellä olisi töiden kautta ihan laillinen mahdollisuus käyttää F-Securen ja Nortonin uusimpia tuotteita kotikoneissa, mutta silti kotikoneessa pyörii ilmainen Avast/Kerio2.15-yhdistelmä. Maksullisuus ei tee softasta ilmaista parempaa.
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
fastasashark kirjoitti:
Se ei ole jälleenmyyjän asia tietää mihin käyttöön softa tulee. Esim. opsikelija ostaa Office-paketista student-version niin eihän tosiaankaan JM voi tietää jos tätä softaa tulee käyttäämään oikeasti joku muu.

Mielestäsi jälleenmyyjän sanalla ei ole merkitystä kun kysyt "asennan tämän softan koneeseen X jonka olen hankkinut joskus ja jouluna" ja jälleenmyyjä toteaa "kyllä, tämä on laillista, näin meille on kerrottu? Voit olla oikeassa, mutta minä uskon kyllä myös jälleenmyyjän näkemykseen.

fastasashark kirjoitti:
Siis: Kun käyttäjä hyväksyy lisenssiehdot (ja myöskin on LUKENUT NE LÄPI), hän samalla allekirjoittaa että softa tulee olemaan sellaisessa käytössä mihin se on tarkoitettu!

Tämä on tietysti totta. Pitääpä lukea seuraavan kerran lisenssiehdot suurennuslasin kanssa läpi. Silti uskaltaisin varovaisesti väittää että niistä ei löydy suoraan tähän asiaan tyhjentävää vastausta, olen niitä nimittäin joskus jopa lukenut... heh

fastasashark kirjoitti:
Jos olet ostanut OEM-softan ja asennat sen, painamalla hyväksyn lisenssiehdot-näppäintä myöskin "vannot" että olet ostanut sen softan oikealla tavalla.

Jos softa ei ole siinä käytössä mihin se on tarkoitettu se on yhtä laiton kun "ilmainen" kopiotu softa, oli se sitten maksanut 5 tai 500 euroa!

EDIT: Se on sitten aivan toinen asia että voiko millään jäädä kiinni siitä että on ostanut OEM-version ilman mausteita...

Totta, totta ja totta. Mutta pointtini olikin se että haluaisin tähän nyt jonkun selvyyden kun kukaan ei tosiaan mulle sitä ole vielä antanut. Jos suuret jälleenmyyjät toteavat minulle että voin ostaa koneeseen oem-softan jälkikäteen ja microsoft taas toisaalta ei tätä myöskään kiellä niin ole tässä sitten.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
AnaMasa kirjoitti:
Maksullisuus ei tee softasta ilmaista parempaa.
Voi olla todella typerä kysymys, mutta ei ole valjennut kuitenkaan, että millä nämä ilmaisia virustutkia ja palomuureja tarjoavat firmat tekevät oikein rahaa? Kaiketi niistä ohjelmista voi olla maksullisia versioitakin ja onkin, mutta kuka niitä oikeastaan edes ostaa, jos ilmainenkin pelittää riittävästi?
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
.jarska kirjoitti:
Mutta pointtini olikin se että haluaisin tähän nyt jonkun selvyyden kun kukaan ei tosiaan mulle sitä ole vielä antanut. Jos suuret jälleenmyyjät toteavat minulle että voin ostaa koneeseen oem-softan jälkikäteen ja microsoft taas toisaalta ei tätä myöskään kiellä niin ole tässä sitten.
Jälleenmyyjän tehtävä on "auttaa" kuluttajaa valitsemmaan sen oikean tuotteen.

Esim. F-Securen paketissa lukee "Myydään vain PC:N mukana", "Tuotetukiasioissa ota yhteys PC-jälleenmyyjääsi". Käytännössä tämä tarkoittaa että ei mikään jälleenmyyjä halua myydä F-securen OEM-versiota, sillä he joutuvat vastaamaan tuotetuesta.

Microsoftilla vaihtelee tuo OEM-käsittely. Mutta siitähän MS onkin tunnettu. Pitää melkein tuotekohtaisesti selvittää Microsoftilta ennenkuin ostaa, sillä ei edes jälleenmyyjä voi aina tietää miten nämä (tuotekohtaisesti) toimivat. Jos MS-tuotetuki antaa luvan käyttää OEM-versiota: säästä ihmeessä heiltä saatu sähköposti!

Hyvänä esimerkkinä käynee Office for students and teachers (retail) jonka saa ostaa nykyään myöskin kotikäyttöön vaikka taloudessa ei olisi opiskelijaa tai opettajaa. Kuinka tavallinen kuluttaja voisi tietää tämän kun tuotteen nimeä ei ole muutettu (esim. Office for home)?
 

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
AnaMasa kirjoitti:
Maksullisuus ei tee softasta ilmaista parempaa.

Ei välttämättä teekään mutta ns. isoilla softafirmoilla on resursseja parempaan kehitystyöhön jo senkin takia että testaajia on enemmän kuin tarpeeksi asiakasrajapinnan kautta ja "kentältä" raportoidaan jatkuvasti uudenlaisista tarpeista joita välttämättä ei tule esille open source kehityksessä / pienemmän koodipajan kehitystyössä.

Toinen asia joka tulee mieleen liittyen ylläolevaan on erilaisten päivitysten valmistumisen nopeus. Tämä ei välttämättä tule ongelmaksi kotikuluttajalle jolla on muuten turvalliset tottumukset mutta eipä siitä haittaakaan liene jos uuteen uhkaan saa lääkkeet mahdollisimman nopeasti.

Oheisessa linkissä suht tuore testi jossa ilmaiset AVAST! ja AVG eivät aivan kärkisijoille yltäneet: http://www.av-comparatives.org/seiten/ergebnisse/report09.pdf
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Ongelmana on, että yhtäkkiä katosi kannettavasta äänet! Ei tule mistään enää ääntä eikä ohjauspaneelista pääse ääni ja äänilaitteet-valikkoon.

Kannettavana siis Fujitsu Siemensin Amilo.

Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia tai tietääkö miten ongelma on korjattavissa? Kuulin, että ajurit saattaisivat auttaa?
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Iceman kirjoitti:
Ei välttämättä teekään mutta ns. isoilla softafirmoilla on resursseja parempaan kehitystyöhön jo senkin takia että testaajia on enemmän kuin tarpeeksi asiakasrajapinnan kautta ja "kentältä" raportoidaan jatkuvasti uudenlaisista tarpeista joita välttämättä ei tule esille open source kehityksessä / pienemmän koodipajan kehitystyössä.

Toinen asia joka tulee mieleen liittyen ylläolevaan on erilaisten päivitysten valmistumisen nopeus. Tämä ei välttämättä tule ongelmaksi kotikuluttajalle jolla on muuten turvalliset tottumukset mutta eipä siitä haittaakaan liene jos uuteen uhkaan saa lääkkeet mahdollisimman nopeasti.

Oheisessa linkissä suht tuore testi jossa ilmaiset AVAST! ja AVG eivät aivan kärkisijoille yltäneet: http://www.av-comparatives.org/seiten/ergebnisse/report09.pdf
Niin varmaan Ja ensi kuussa tässä tai jossain toisessa testissä pisteet menevät taas toisin päin. Helmikuussahan Avast pesi kaikki muut tutkat Virus Bulletinin testissä. Päivitykset tulevat päivittäin. Avastia ei myöskään tarvitse disabloida, kun alkaa pelaamaan tai kääntämään Visual Studiolla, toisin kuin F-Securen, joka kyykyttää koneen mitä ihmeellisimmissä tilanteissa. Esim. jos on muutama sata binääritiedostoa samassa hakemistossa ja sinne erehtyy menemään explorerilla F-Securen taustasuojauksen ollessa päällä, niin siinä saatana odotellaan minuutti tolkulla koneen vastaamista. Sen saatanan Management Consolen ihan peruskäyttö ja uusien versioiden asennuspakettien tekeminenkin on yleensä yhtä hauskaa kuin sähköaitaan kuseminen. Työkaveri on muuten juuri tällä hetkellä jossain F-Securen parin päivän "koulutuksessa" kuuntelemassa muminaa tai "palataan asiaan"-vastauksia esittämiinsä kysymyksiin, että miksi meidän tärkeät W2K ja W2K3-servut lakkaavat kokonaan vastaamasta satunnaisesti ja Event Logeissa f-secure itkee punaisella. Varmaan ihan toimiva tuote, jos on 3 giganen kotikone, jolla käytetään MS Worksia, katsellaan valokuvia ja maksetaan laskut netissä.

Norton on aavistuksen F-Securea parempi vakaudessa ja nopeudessa. Mikäli siitä softasta on hirveä hinku maksaa ja näiden väliltä pitää valita, niin Nortonia kehiin.

nim. "F-Securen (Datafellowsin) paskoja ylläpitänyt yhteensä tuhansissa koneissa jostain vuodesta 1997"
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös