hannes_ko kirjoitti:Päivää.
Kysymys ei varsinaisesti ole tietokone-experteille, vaan html-osaajille, tai jotain sinne päin.
Kotisivuni ovat tuolla Geocitiesillä, ja kun kävin päivittelemässä, niin ääkköset penteleet hävisivät. Tässä on varmaan kyse ihan perustiedosta, mutta ei nyt tule mieleen mistä.
HTML-osaamiseni on aika ontuvaa, olen itse tehnyt alkeellisia juttuja, mutta kun halusin edes pikkaisen monimutkaisemmat sivut, niin tein FrontPagella. (Varmaan joku sanoo, että miksi vitussa. Sitäpaitsi en koskaan kunnolla edes tutustunut FrontPageen, aloin vain läiskiä taulukkoa.)
En ehdi nyt päivittää tietouttani kovin syvällisesti, vaan haluan sivut takaisin asap. Eli onko jotain neuvoa, vai pitääkö kirjoittaa umlauteina kaikki äö:t, vai peräti ottaa sivut kokonaan pois Geocitiesiltä.
Luulin jo hoitaneeni tämän, mutta ei. Vaihdoin charsetiksi UTF-8, ja kas, kaikki toimi. Sitten älysin tsekata Explorerilla. Ei toimi. Enhän minä tee viddujakaan nettisivuilla, ja html-pitäisi opetella enemmän kuin alusta (osaan tehdä erittäin yksinkertaiset sivut ihan käsin, ilman tuota FrontPage-sontaa), mutta nyt häiritsee tuo, miksi monen vuoden jälkeen sivut eivät näy samalla tavalla IE:lla ja Mozillalla. En ennen joutunut ajattelemaan charsetteja ollenkaan. Olisi vaan hauska tietää mistä johtuu. Kiitos sille, joka aiemmin yritti auttaa. Ymmärsin oikeastaan vain tuon charset-jutun.