Mainos

Löytyykö tietokone-experttejä?

• 2 923 221
  • 19 344

Obasan

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Liekö sitten mitään järkeä kauheasti pohdiskella tämän hintaluokan aparaattien kanssa, kun aitoa laatua tuskin saa kummallakaan, mutta olisiko jollakulla painavaa sanaa näiden näyttöjen väliseen vertailuun?
Toki areenalle saa heittää jonkun toisen ehdokkaan hintaluokassa 100-300, mikäli rahalla saa oikeasti parempaa vastinetta kuin kummastakaan näistä.
Ilmeisesti LG on IPS- ja Samsung VA-paneelilla. Kannattaa tutustua noiden paneelien ominaisuuksiin vs. omat tarpeet ja sen perusteella ehkä saat mietittyä kumpi vastaa omia tarpeitasi. Molemmissa omat hyvät ja huonot puolensa, mutta käyttötarkoitus määrää kumpi sopii paremmin.

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Ilmeisesti LG on IPS- ja Samsung VA-paneelilla. Kannattaa tutustua noiden paneelien ominaisuuksiin vs. omat tarpeet ja sen perusteella ehkä saat mietittyä kumpi vastaa omia tarpeitasi. Molemmissa omat hyvät ja huonot puolensa, mutta käyttötarkoitus määrää kumpi sopii paremmin.
Erittäin aiheellinen tarkennus, joka unohtui alkuperäiseen viestiin laittaa. Käyttökohde on lähinnä satunnaiseen fps-pelailuun sekä normaalit toimisto-ohjelmat ja surffailu.

Sportsguy

Jäsen
En löydä hyvää ketjua niin paljastan sokean pisteeni täällä.

Ei liity tietokoneisiin, mutta tarvitsisin neuvon TVn virityksen kanssa. Mulla on TV sisäänrakennetulla boksilla, joka näytti kaapelitaloudessa HD-kanavat. Nyt ilmeisesti ollaan antennitaloudessa eikä HD-kanavia löydy.

Tarviiko uuden telkkarin, jonkun digiboksin vai riittääkö joku adapteri?

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tarviiko uuden telkkarin, jonkun digiboksin vai riittääkö joku adapteri?

Jos telkkari ei ole aataminaikainen (yli 10v vanha) ei tarvi mitään. Onko kyseessä omakotitalo vai taloyhtiö (oma antenni vai yhteinen)? Liian vanhan telkkarin tapauksessa joudut telkkarikaupoille, muuten antennisysteemeissä on jotain vikaa.

Sportsguy

Jäsen
Jos telkkari ei ole aataminaikainen (yli 10v vanha) ei tarvi mitään. Onko kyseessä omakotitalo vai taloyhtiö (oma antenni vai yhteinen)? Liian vanhan telkkarin tapauksessa joudut telkkarikaupoille, muuten antennisysteemeissä on jotain vikaa.
2 vuotta vanha. Yhteinen antenni pitäisi olla. Pitänee selvitellä. Ei tosiaan millään kanavahauilla löydä HD-puolta.

Fishstick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Islanders
2 vuotta vanha. Yhteinen antenni pitäisi olla. Pitänee selvitellä. Ei tosiaan millään kanavahauilla löydä HD-puolta.
Silloin kun analogiset tv-lähetykset vaihtuivat digitaalisiksi lähetyksiksi, tehtiin antenni saneerauksia ja katolta usein poistettiin samassa yhteydessä vanha VHF-antenni jonka avulla näkyisi nykyiset HD-lähetykset.

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Onkos kellään win11 käyttäjällä tullut viime aikoina vastaan, että luultavasti jokainen microsoftin ohjelma lopettanut yhteistyökyvyn tai storesta ladatut ohjelmat? Itsellä ongelma, etten saa edes asetuksia auki. Vai kosahtiko tuosta nyt sitten c asema kuitenkin? Esim. Pelit, discordit ja selaimet toimii normaalisti. Kuvia ei pysty aukaisemaan miltää levyltä. (En kokeillut muuta ohjelmaa vielä). Palautusta en pystynyt tekemään, kun sanoo aseman olevan vioittunut tjs. Aseman korjaus ei mene myöskään läpi käynnistyksen yhteydessä.

iRobot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Ostin autoon android multimediasoittimen, joka on siis käytännössä kuin tabletti. Parin päivän jälkeen laite jäi jumiin johonkin päivitykseen eikä auttanut vaikka otti virrat pois. Lopulta kytkin akun irti ja sitten laite sammui. No sen jälkeen se ei olekaan lähtenyt enää ollenkaan käyntiin vaan ollut täysin kuollut. Mikähän siinä voisi olla vialla, kiintolevy paskana tms? Ostettu Kiinasta ja sieltä ei saa mitään supporttia.

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Onkos kellään win11 käyttäjällä tullut viime aikoina vastaan, että luultavasti jokainen microsoftin ohjelma lopettanut yhteistyökyvyn tai storesta ladatut ohjelmat? Itsellä ongelma, etten saa edes asetuksia auki. Vai kosahtiko tuosta nyt sitten c asema kuitenkin? Esim. Pelit, discordit ja selaimet toimii normaalisti. Kuvia ei pysty aukaisemaan miltää levyltä. (En kokeillut muuta ohjelmaa vielä). Palautusta en pystynyt tekemään, kun sanoo aseman olevan vioittunut tjs. Aseman korjaus ei mene myöskään läpi käynnistyksen yhteydessä.
Sain tuosta eilen raavittua uudelleen asennuksen kasaan windowsille ja siellä se vika luultavasti oli, kun pelittää kaik ny. Paitsi AMD vittupää ohjelmat, ei suostu asentua. Ilmeisesti jotain serveri ongelmaa siellä päässä? Sen verran ehdein kuitenkin ajureita sähläämään, että toinen näyttö pimeni vallan. Huoh. On toi saatana aina työmaa kun lähtee kikkailee. Se ois kauhean kiva, kun kaikki toimis suorilta aina ygösellä.

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kauan sitten tein YouTube-kanavan ikivanhalla Hotmail-sähköpostilla. Vielä joitain vuosia sitten tuohon pystyi kirjautumaan jonkun Outlook-sivuston kautta, mutta ei enää. Tuolle tubetilille kirjautuessa Google haluaa välttämättä lähettää jonkun vahvistussähköpostin, mutta tosiaan kyseisen tilin sähköpostiosoitteeseen ei ole pääsyä. Pystyykö siis YouTube-kanavan kirjautumistietoja jotenkin muuttamaan, niin että se itse tili säilyisi ennallaan?

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kauan sitten tein YouTube-kanavan ikivanhalla Hotmail-sähköpostilla. Vielä joitain vuosia sitten tuohon pystyi kirjautumaan jonkun Outlook-sivuston kautta, mutta ei enää. Tuolle tubetilille kirjautuessa Google haluaa välttämättä lähettää jonkun vahvistussähköpostin, mutta tosiaan kyseisen tilin sähköpostiosoitteeseen ei ole pääsyä. Pystyykö siis YouTube-kanavan kirjautumistietoja jotenkin muuttamaan, niin että se itse tili säilyisi ennallaan?
Ei pysty jos ei ole mitään toimivaa sähköpostia tai puhelinnumeroa asetettuna. Jos et pääse hotmail-sähköpostiin niin ei auta kuin tehdä uusi tili.

Jacobus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
Minä ainakin pystyn vanhaan Hotmail-osoitteeseen (noin vuodelta 1999) alla olevasta osoitteesta:
Toimiiko tuo?

EDIT: Tuli mieleen, että jos vanha Hotmail-osoite on ollut pitkään käyttämättä, eikä sinne ole edes kirjauduttu, se on saatettu poistaa Microsoftin puolesta.

Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: JJT

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kyselin tuossa joskus Canon Maxify MB5050 monitoimilaitteen tulostusongelmista? Nyt vihdoin ja viimein, pitkähkön taistelun jälkeen sain vaihdettua 2 "tyhjää" värikasettia. Muistin virkistämiseksi, tulostin tulosti huonoa laatua ja ei antanut vaihtaa kasetteja, koska sen mukaan eivät olleet riittävän tyhjiä?
No nyt on saatu kasetit vaihdettua ja ajattelin, että JES vihdoin. No eilen piti ottaa mustavalkoinen kopio... Tulostuslaatu ihan samaa paskaa mustana, kuin oli vajailla kaseteillakin?
Tein tulostimesta löytyvät puhdistusajot tjsp. Laatu yhä olematon...
Soitin tänään paikalliseen tietokonekauppaan, jossa ns. tuttu myyjä. Selitin "tapauksen" ja hän kertoi tulostuspäiden tjsp olevan tukossa??
Kysyin sitten, että voiko asiaan vaikuttaa se, että on käytetty Ink Clubin musteita, Canonin alkuperäisen sijasta...
Antoi vähän ymmärtää, että vika olisi siinä? Ink Clubin muste on laadultaan? erilaista.
Tulostuspäät ovat kaiketi kiinteät, eli vaihtoehtona olisi paikallinen kierrätysasema?

Onko ihan legendaa, että vaikuttaa toi halvempi muste ja et kierrätysasema on ainoa vaihtoehto.

Tulostin toimi kyllä pitkän aikaa tuolla ns. heikommalla musteella, mutta eihän se nyt hetkessä tilttaisikaan, vaan ajansaatossa käytössä ne tulostuspäät tukkeutuu? Viittaisi kyllä siihen, että mustaa väriä käyttävä tulostuspää olisi tosiaan vioittunut, kun saman taulukon pystyy tulostamaan täydellisesti esim. Magentan värisenä?

Vituttaa vaan jos tuon joutuu nakkaan mäelle. On ollut hyvä laite ja toiminut vuosia.

P.S Minä itse en valinnut Ink Clubin musteita, Anneli Jäätteenmäen sanoin, Minä en ole niitä pyytänyt, ne tulivat minulle... ( Pomo osti koska pomon antama laite )

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Vituttaa vaan jos tuon joutuu nakkaan mäelle. On ollut hyvä laite ja toiminut vuosia.
Äkkiseltään veikkaan että eiköhän se tiensä päässä ole koko laite. Oikeastaan puolittainen ihme, jos tollanen halpismustesuihku on jaksanut edes vuosia. Tuhottoman huonolaatuisiahan nämä ovat.

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Kyselin tuossa joskus Canon Maxify MB5050 monitoimilaitteen tulostusongelmista? Nyt vihdoin ja viimein, pitkähkön taistelun jälkeen sain vaihdettua 2 "tyhjää" värikasettia. Muistin virkistämiseksi, tulostin tulosti huonoa laatua ja ei antanut vaihtaa kasetteja, koska sen mukaan eivät olleet riittävän tyhjiä?
No nyt on saatu kasetit vaihdettua ja ajattelin, että JES vihdoin. No eilen piti ottaa mustavalkoinen kopio... Tulostuslaatu ihan samaa paskaa mustana, kuin oli vajailla kaseteillakin?
Tein tulostimesta löytyvät puhdistusajot tjsp. Laatu yhä olematon...
Soitin tänään paikalliseen tietokonekauppaan, jossa ns. tuttu myyjä. Selitin "tapauksen" ja hän kertoi tulostuspäiden tjsp olevan tukossa??
Kysyin sitten, että voiko asiaan vaikuttaa se, että on käytetty Ink Clubin musteita, Canonin alkuperäisen sijasta...
Antoi vähän ymmärtää, että vika olisi siinä? Ink Clubin muste on laadultaan? erilaista.
Tulostuspäät ovat kaiketi kiinteät, eli vaihtoehtona olisi paikallinen kierrätysasema?

Onko ihan legendaa, että vaikuttaa toi halvempi muste ja et kierrätysasema on ainoa vaihtoehto.

Tulostin toimi kyllä pitkän aikaa tuolla ns. heikommalla musteella, mutta eihän se nyt hetkessä tilttaisikaan, vaan ajansaatossa käytössä ne tulostuspäät tukkeutuu? Viittaisi kyllä siihen, että mustaa väriä käyttävä tulostuspää olisi tosiaan vioittunut, kun saman taulukon pystyy tulostamaan täydellisesti esim. Magentan värisenä?

P.S Minä itse en valinnut Ink Clubin musteita, Anneli Jäätteenmäen sanoin, Minä en ole niitä pyytänyt, ne tulivat minulle... ( Pomo osti koska pomon antama laite )
Voisit katsoa YouTubesta "printhead cleaning"-videon. Ei ole ihan tuolle mallille, mutta sinnepäin. Siitä voisi saada vinkkiä. Itse joskus tuollaisen ohjeen avulla puhdistin jotain printteriä. En muista mitä ja mikä oli tulos.

Obasan

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
@Niilo Asetuksissa ja valikoissa seikkailemalla saattaa löytyä pari eri puhdistusohjelmaa, ehkä tulostimestakin riippuen. Kevyempi versio luultavasti helpommin ja parempi ja pitkäkestoisempi puhdistus sitten muutaman mutkan kautta. Jos vaihtoehtoina on roskis tai joku hail mary kokeilu, niin ehkä vielä tuon tarkastaisin, jos löytyykin joku parempi puhdistus. Joskus siitä oli iloa jonkin vehkeen kanssa kun peruspuhdistus ei auttanut, mutta joku kerta toisen laitteen kanssa ei. Eli varmaan riippuu vähän tilanteesta ja/tai planeettojen asennosta onko siitäkään apua.

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
@Obasan kyllä mä kaikki tulostimen "tarjoamat" ohjelmat ajoin läpi...

Mut kiitti kuitenkin vinkeistä

Jof

Jäsen
@Obasan kyllä mä kaikki tulostimen "tarjoamat" ohjelmat ajoin läpi...

Mut kiitti kuitenkin vinkeistä
Meillä on sama tulostin ja taidettiin tästä keskustellakin joskus. Mulla oli samoja ongelmia kasetinvaihdon kanssa, mutta sain sitten hoidettua. Sen jälkeen on pelannut ihan hyvin, mutta sen olen huomannut, että suuttimet vaativat kyllä puhdistusta, jos ei lähes viikoittain tulosta. Ink Clubin musteet olen nyt vaihtanut muistaakseni kaksi kertaa tähän laitteeseen. Neljän viikon loman jälkeen kyllä tulosti ihan hyvin, mutta edellisenä vuonna oli loman jälkeen tukossa ja vaati kaikkien puhdistusohjelmien läpiajon.

Mullakin nyt muutaman vuoden vanha vehje, joten ehkä tässä joutuu jo uutta vilkuilemaan, vaikka ei tuo kovin kovalla käytöllä ole ollut.

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
@Jotva Se oli tuossa pari kk käyttämättä juuri kun ei "suostunut" vaihtaan niitä kasetteja. Ne suuttimet tosin taisi olla tukossa jo ennen tuota parin kk huilia. En vaan jaksanut tulostaa sillä kun se jälki oli huonoa

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Äkkiseltään veikkaan että eiköhän se tiensä päässä ole koko laite. Oikeastaan puolittainen ihme, jos tollanen halpismustesuihku on jaksanut edes vuosia. Tuhottoman huonolaatuisiahan nämä ovat.

Nämä mustesuihkut pitäisi kyllä kieltää lailla, sen verran käyttökelvottomia ja kusetuksen makuisia virityksiä ovat.

@Jotva Se oli tuossa pari kk käyttämättä juuri kun ei "suostunut" vaihtaan niitä kasetteja. Ne suuttimet tosin taisi olla tukossa jo ennen tuota parin kk huilia. En vaan jaksanut tulostaa sillä kun se jälki oli huonoa

Olen myös ymmärtänyt, että about viikon-parin välein kannattaa testisivu-pari printtailla jos haluaa laitteelle edes mahdollisuuden pysyä käyttökelpoisena. Ja nimenomaan mustalla musteella; jostain syystä värillinen kasetti tuntuu toimivan paljon luotettavammin vaikka sitä käytetäänkin vain murto-osa mustan musteen määrästä. Eli toistuva muistutus kalenteriin torstaisin klo 18 että printtaa pari sivua, ettei laite hajua. :)

Vaikken salaliittoteorioihiin taipuvainen olekaan, kyllähän tässä vähän planned obsolesence haiskahtaa, kun laite voidaan myydä hintaan ~50-100 € ja mustekasetteja sitten 50-100 prosenttiin laitteen hinnasta. Vain huomatakseen, ettei auttanutkaan kun suuttimet ovat tukossa, eli lähdetään kaupoille metsästämään uutta "edullista" laitetta. /rant

d0lf0

Jäsen
@Niilo Tulostuspää on todennäköisesti kiinni kahdella ruuvilla, joten ei pitäisi olla kovin vaikea homma saada sitä irti. Sitten vain liottelet tulostuspäätä isopropanolissa jonkin aikaa, niin hyvällä tuurilla saat liuotettua jämähtäneet musteet irti. Kannattaa myös työtaso suojata ja käyttää hanskoja, kun tuo on aika sotkuista hommaa.

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
@Niilo Tulostuspää on todennäköisesti kiinni kahdella ruuvilla, joten ei pitäisi olla kovin vaikea homma saada sitä irti. Sitten vain liottelet tulostuspäätä isopropanolissa jonkin aikaa, niin hyvällä tuurilla saat liuotettua jämähtäneet musteet irti. Kannattaa myös työtaso suojata ja käyttää hanskoja, kun tuo on aika sotkuista hommaa.
Sanovat että ois kiinteä tossa mallissa?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy