Kyselin tuossa joskus Canon Maxify MB5050 monitoimilaitteen tulostusongelmista? Nyt vihdoin ja viimein, pitkähkön taistelun jälkeen sain vaihdettua 2 "tyhjää" värikasettia. Muistin virkistämiseksi, tulostin tulosti huonoa laatua ja ei antanut vaihtaa kasetteja, koska sen mukaan eivät olleet riittävän tyhjiä?
No nyt on saatu kasetit vaihdettua ja ajattelin, että JES vihdoin. No eilen piti ottaa mustavalkoinen kopio... Tulostuslaatu ihan samaa paskaa mustana, kuin oli vajailla kaseteillakin?
Tein tulostimesta löytyvät puhdistusajot tjsp. Laatu yhä olematon...
Soitin tänään paikalliseen tietokonekauppaan, jossa ns. tuttu myyjä. Selitin "tapauksen" ja hän kertoi tulostuspäiden tjsp olevan tukossa??
Kysyin sitten, että voiko asiaan vaikuttaa se, että on käytetty Ink Clubin musteita, Canonin alkuperäisen sijasta...
Antoi vähän ymmärtää, että vika olisi siinä? Ink Clubin muste on laadultaan? erilaista.
Tulostuspäät ovat kaiketi kiinteät, eli vaihtoehtona olisi paikallinen kierrätysasema?
Onko ihan legendaa, että vaikuttaa toi halvempi muste ja et kierrätysasema on ainoa vaihtoehto.
Tulostin toimi kyllä pitkän aikaa tuolla ns. heikommalla musteella, mutta eihän se nyt hetkessä tilttaisikaan, vaan ajansaatossa käytössä ne tulostuspäät tukkeutuu? Viittaisi kyllä siihen, että mustaa väriä käyttävä tulostuspää olisi tosiaan vioittunut, kun saman taulukon pystyy tulostamaan täydellisesti esim. Magentan värisenä?
Vituttaa vaan jos tuon joutuu nakkaan mäelle. On ollut hyvä laite ja toiminut vuosia.
P.S Minä itse en valinnut Ink Clubin musteita, Anneli Jäätteenmäen sanoin, Minä en ole niitä pyytänyt, ne tulivat minulle... ( Pomo osti koska pomon antama laite )