Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 866 798
  • 19 233

Sid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Maple Leafs, Liverpool F.C.
Taze kirjoitti:
Muuten hyvä mutta meitsin Windowsissa ei moista Levynhallintaa ole... tai ainakaan en sitä löydä.
Suorita compmgmt.msc
 

Bay

Jäsen
Outllook ja Outlook Express

Eli miten saisi nuo kaksi sähköpostiohjelmaa toimimaan samaanaikaan järkevästi? Viimeksi kun asensin ne vanhaan koneeseen niin omat ja avovaimon sähköpostikontaktit muodostuivat yhteiseksi listaksi, eli molemmilla näkyi kummankin kontaktit. Eilen kun asensin ne uuteen koneeseen niin Outlook asentui jotenkin Expressin päälle, johon olin jo tehnyt oman sähköpostitilin. Nyt kun koittaa avata kumman vain, niin aina aukeaa Outlook, jossa avovaimon tili. Omaani en saa enää näkyviin. Joskus aikaisemmin olen nuo saanut toimimaan samaan aikaan, mutta en enää muista miten.

Ja toinen kysymys: Mikä on paras tapa osioida uusi 200 gigan kiintolevy, jossa on jo Xp home valmiiksi asennettuna? Partition Magic? Onko vaaraa, että jotain katoaa?
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kone valittaa käynnistyessään hdd-erroria eikä Winodws tunnista kovalevyä. Taitaa olla kakkana vai voisiko syy löytyä jostain muustakin? Johdoista jne.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Mistähän saa Microsoft Outlookista ns. ääkköset päälle?
Vastaanottajat valittavat että ääkköset näkyvät heillä oudosti.
Ikävää lähettää monen tuhannen euron tarjouksia kun asiakas ei saa pernaakaan selvää.
 

Remppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayer04
B1 kirjoitti:
Mistähän saa Microsoft Outlookista ns. ääkköset päälle?....

Jos olen ymmärtänyt oikein, kannattaa ainakin ensin tarkistaa mitkä "encoding optionsit" on päällä. Tools->Options->Mail format->(Message format)International options ja sieltä valitaan Western European (ISO).
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
B1 kirjoitti:
Mistähän saa Microsoft Outlookista ns. ääkköset päälle?
Vastaanottajat valittavat että ääkköset näkyvät heillä oudosti.
Ikävää lähettää monen tuhannen euron tarjouksia kun asiakas ei saa pernaakaan selvää.
unicode-8:han on tulemassa standardi merkistöksi ja ainakaan esim. hotmail ei vielä kuitenkaan tätä tue ja ääkköset eivät näy, kun lähettää tuolla merkistöllä.
Itse huomasi tuon myös ja ongelma ratkesi lähettämällä viestit esim. juuri tuossa rempun mainitsemalla merkistöllä.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Bay kirjoitti:
Eli miten saisi nuo kaksi sähköpostiohjelmaa toimimaan samaanaikaan järkevästi? Viimeksi kun asensin ne vanhaan koneeseen niin omat ja avovaimon sähköpostikontaktit muodostuivat yhteiseksi listaksi, eli molemmilla näkyi kummankin kontaktit. Eilen kun asensin ne uuteen koneeseen niin Outlook asentui jotenkin Expressin päälle, johon olin jo tehnyt oman sähköpostitilin. Nyt kun koittaa avata kumman vain, niin aina aukeaa Outlook, jossa avovaimon tili. Omaani en saa enää näkyviin. Joskus aikaisemmin olen nuo saanut toimimaan samaan aikaan, mutta en enää muista miten.
Miksi käyttää Outlookia ja Outlook Expressiä yhtä aikaa? Outlookiin saa useita sähköpostitilejä.

Järkevin tapa kuitenkin lienee se, että tee avollesi oma käyttäjätunnus Windowsiin. Tällöin hän voi käyttää Outlookia omilla tileillään, eivätkä ne sekoitu sinun Outlookiisi. Sama koskee kaikkea muutakin "henkilökohtaista", eli My Documents on molemmilla oma yms.
 

#99#

Jäsen
Borre kirjoitti:
Miten Adobe Readerissa saan tulostettua neljä sivua yhdelle paperille?

Koitappa paina tulostustusta --> properties-->asettelu-->monisivuinen ja valitaan monta sivua yhdellä

Näin ainakin omalla koneella. Tuo loppu on varmaankin tulostinsofta kohtainen, mutta jotenkin noin se menee
 

siesta

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, KooKoo
FTP

Tietääkö joku jonkun hyvän FTP-ohjelman, jolla voi siirtää suoraan serveriltä serverille?? SmartFTP:tä kokeilin mutta jotain erroria pukkas, eikä onnistunut..
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
siesta kirjoitti:
Tietääkö joku jonkun hyvän FTP-ohjelman, jolla voi siirtää suoraan serveriltä serverille?? SmartFTP:tä kokeilin mutta jotain erroria pukkas, eikä onnistunut..

flashfxp'llä onnistuu.

- tinke-80
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Dorka taas asialla

Terve

Pitäisi ostaa lisää muistia. Mitkäs on semmoiset asiat mitä pitää ottaa huomioon? Mulla on nyt kampa 128mb, kaistanopeus 133MHz ja tuo tuo CL on 3.

Voiko uusi kampa olla eriä kaistaa, eriä CL:ää? Voiko kampa olla kaksipuoleinen?

Mitkä on ne tekijät, jotka tekisi uudesta muistikammasta ei-yhteen-sopivan koneeni kanssa?

Kiitti jo etukäteen.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
mendieta kirjoitti:
Terve

Pitäisi ostaa lisää muistia. Mitkäs on semmoiset asiat mitä pitää ottaa huomioon? Mulla on nyt kampa 128mb, kaistanopeus 133MHz ja tuo tuo CL on 3.
Riippuu vähän väylästä. 133MHz kampa toimii myös 100MHz (ja joissain tapauksissa 66MHz) väyläisissä masiinoissa. Sinun pitäisi aika turvallisilla vesillä olla, kun kaivat esiin peruskamman 133MHz SDRAMia. Sitä tosin voi nykyään olla varsin hankala löytää (näin DDR aikakaudella) joten huuto.net selailun alle.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kumpi on tehokkaampi prossu, Celeron vai AMD? Vertailussa olisi kaksi saman valmistajan lähes identtistä ja samanhintaista kannettavaa, toisessa Celeronin 1,5 GHz:n prossu ja toisessa AMD:n 1,8 GHz:n prossu. Kumpi siis parempi vai onko tehossa käytännössä paljoakaan eroa?
 

Roomie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, St. Louis Blues
Ouzala kirjoitti:
Ihan kuulopuheiden perusteella vastaan, celeronin prosu on parempi. Tämmöistä olen kuullut, että celeronin prossu on tehokkaampi, mitä arvot antaa ymmärtää.
Itse olen taas ihan päinvastaisessa käsityksessä. AMD on samalla kellotaajuudella nopeampi, kuin Intel, koska tekee enemmän asioita yhden syklin aikana tjsp. Tämä on tosiaan ihan oma käsitykseni, eikä mitään faktatietoa asiasta ole.
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Ouzala kirjoitti:
Ihan kuulopuheiden perusteella vastaan, celeronin prosu on parempi. Tämmöistä olen kuullut, että celeronin prossu on tehokkaampi, mitä arvot antaa ymmärtää.
Celeronhan on intelin halpis malli, jossa mm. prossun välimuistia on vähemmän kuin "normaali" prossussa. Ja varsinainen kysymys on hieman vaillinainen, mikä AMD:n prossu on kyseessä?
 

Wolves

Jäsen
No niin palstan nörtit...apuanne tarvitaan

Elikkäs. Sivustolle tulee layer, joka pitää sivua samankorkuisena riippumatta näytön resoluutiosta ja sisällön määrästä. IE:llä kaikki toi niinkuin pitääkin, mutta Netscape, Firefox ja Opera vetävät tuon layerin suoraksi kuin Tommi Mäkinen veti aikoinaan mutkat (ts. Layeristä ei ole mitään hyötyä, koska sisältö valahtaa alaspäin niin pitkälle kuin sitä riittää).

Olen parikymmentä sivustoa käynyt läpi ystäväni googlen avustuksella, mutta en saa sieltäkään apua.

Löytyykö palstaveljistä ketään, joka osaisi hieman valottaa tilannetta?
 
Viimeksi muokattu:

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
koukou kirjoitti:
Celeronhan on intelin halpis malli, jossa mm. prossun välimuistia on vähemmän kuin "normaali" prossussa. Ja varsinainen kysymys on hieman vaillinainen, mikä AMD:n prossu on kyseessä?

Pahoittelut. Kyseessä siis AMD Sempron 3000+ (1,8 GHz) ja Celeron M370 (1,5 GHz).
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Vteich kirjoitti:
Pahoittelut. Kyseessä siis AMD Sempron 3000+ (1,8 GHz) ja Celeron M370 (1,5 GHz).
Paha noista on sanoa, kumpi on parempi. Sempron on AMD:n halpis malli ja tehty vastaamaan Intelin celeron sarjaa. Melko samaa tasoa ovat..

edit. En usko että käytänössä eroa huomaa, mikäli konepaketit muuten ovat yhteneväiset.
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
SaiPa2000 kirjoitti:
Elikkäs. Sivustolle tulee layer, joka pitää sivua samankorkuisena riippumatta näytön resoluutiosta ja sisällön määrästä. IE:llä kaikki toi niinkuin pitääkin, mutta Netscape, Firefox ja Opera vetävät tuon layerin suoraksi kuin Tommi Mäkinen veti aikoinaan mutkat (ts. Layeristä ei ole mitään hyötyä, koska sisältö valahtaa alaspäin niin pitkälle kuin sitä riittää).

Olen parikymmentä sivustoa käynyt läpi ystäväni googlen avustuksella, mutta en saa sieltäkään apua.

Löytyykö palstaveljistä ketään, joka osaisi hieman valottaa tilannetta?
Halutaanko tässä nyt elementin korkeudeksi 100% vai joku tietty korkeus ja mahdolliset vierityspalkit?
Ja onko kyseessä nyt nimenomaan div-elementeillä tehty ulkoasu eikä taulukoilla? (olettaisin kyllä, kun layerista puhuit, mutta varmistetaan nyt)
Oleellista lienee se myöskin että löytyykö sivusta doctypeä määriteltynä (suosittelen)...
 

Wolves

Jäsen
Tenho kirjoitti:
Halutaanko tässä nyt elementin korkeudeksi 100% vai joku tietty korkeus ja mahdolliset vierityspalkit?

Tietty korkeus ja virityspalkit

Tenho kirjoitti:
Ja onko kyseessä nyt nimenomaan div-elementeillä tehty ulkoasu eikä taulukoilla? (olettaisin kyllä, kun layerista puhuit, mutta varmistetaan nyt)

Div-elementillä on tehty.

Tenho kirjoitti:
Oleellista lienee se myöskin että löytyykö sivusta doctypeä määriteltynä (suosittelen)...

Huomasin kaksi minuuttia sitten, ennen kuin tulin katsomaan löytyykö vastauksia, ettei sivun alusta löydy doctypeä. Onko asialla suurikin merkitys?

T: Newbie
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
SaiPa2000 kirjoitti:
Tietty korkeus ja virityspalkit
Div-elementillä on tehty.
Huomasin kaksi minuuttia sitten, ennen kuin tulin katsomaan löytyykö vastauksia, ettei sivun alusta löydy doctypeä. Onko asialla suurikin merkitys?
No periaatteessa kannattaa yrittää tehdä doctypellä varustettua kamaa aina, koska jos sitä ei ole selaimet ottavat käyttöön oman quirks-modensa ja tulkitsevat itse miltä tekijä olisi halunnut sivun näyttävän. Kun taas standards-tilassa ne seuraavat (kukin oman kykynsä mukaan) standardia ja näyttävät sen sellaisena.

En ole tainnut joutua tekemään missään vaiheessa tuollaisia vierityspalkkiratkaisuja, mutta siihen diviin missä on ylimenevä sisältö voi laittaa määrittelyn overflow: auto; jolloin siihen pitäisi tulla tarpeen vaatiessa ne palkit. Ja muistat laittaa sen korkeudenkin niihin diveihin.

Ja sitten vaikuttaa myös se käytettävä doctype (HTML/XHTML/1.0/1.1/transitional/strict)
 

Wolves

Jäsen
Tenho kirjoitti:
En ole tainnut joutua tekemään missään vaiheessa tuollaisia vierityspalkkiratkaisuja, mutta siihen diviin missä on ylimenevä sisältö voi laittaa määrittelyn overflow: auto; jolloin siihen pitäisi tulla tarpeen vaatiessa ne palkit. Ja muistat laittaa sen korkeudenkin niihin diveihin.


No tällä hetkellä määritys on overflow: scroll; , mutta kokeillaan auto-komentoa.

Newbie kiittää
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
SaiPa2000 kirjoitti:
No tällä hetkellä määritys on overflow: scroll; , mutta kokeillaan auto-komentoa.

Newbie kiittää
No siinä tapauksessa tuo ei varmaan tuo mitään apua.
Jos kykenet laittamaan tyylitiedostosta oleelliset kohdat ja itse html:stä oleelliset kohdat tähän vaikka code-tageilla niin voin yrittää katsoa. Niistä kuitenkin saisi paremman kuvan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös