ei ole siita kiinni silla mitkaan meilit eivat lahdeTommy kirjoitti:Tämä on ihan pelkkää arvailua, mutta vaikuttaisi siltä että winclub.com on laittanut mail.suomi.netin mustalle listalle, spämmin takia.
ei ole siita kiinni silla mitkaan meilit eivat lahdeTommy kirjoitti:Tämä on ihan pelkkää arvailua, mutta vaikuttaisi siltä että winclub.com on laittanut mail.suomi.netin mustalle listalle, spämmin takia.
Millainen on XP:si asennuslevy? Onko siinä jo valmiina integroituna SP2 vai asennatko ensin XP:n ja vasta sen jälkeen SP2:n erillisenä? Jos sinulla on uusi asennuslevy, niin voisiko siinä olla jotain vikaa (tuleeko virheilmoja asennettaessa tms.)? Pystytkö testaamaan äänikorttisi toimivuuden pelkän XP:n asennuksen jälkeen (ilman SP2:sta)? Parasta olisi tietysti, jos pystyisit testaamaan äänikorttisi toimivuuden jossain toisessa koneessa.Mängimies kirjoitti:Nyt on aika iso ropleema. Asensin Windowsin uudestaan. Nyt asennettu versio on Service Pack 2 kun aikaisempi oli vain se 'normaali'. No kävipä sitten niin, että asennuksen jälkeen Windows ei tunnista muutamia laitteita. Verkkosovitin sekä multimedia-äänisovitin eivät asentuneet.
Verkkosovittimen ajurit löysin ja asensin. Toimii kuten näkyy, pääsen taas nettiin normaalisti. Kuitenkaan ääniongelmaan en ole löytänyt ratkaisua. Olen kyllä asentanut paritkin eri ajurit, jotka ovat kaiken lisäksi tietääkseni ihan oikeat. Windows ei kuitenkaan yrityksistä huolimatta tunnista ajureita. Johtuuko tämä siitä, että mun Windows blokkaa uudet ajurit vai mistä johtuu? Ja miten yleensä on mahdollista, ettei Windows asennuksen jälkeen löydä näitä ajureita? Minulla on siis Win XP SP 2.
Mr.Fox kirjoitti:... Nämä nyt näin ensi hätään tulivat mieleeni. Jos ei auttanut, niin haetaan sitten jotain vaihtoehtoja lisää.
Mängimies kirjoitti:Nyt on aika iso ropleema. Asensin Windowsin uudestaan. Nyt asennettu versio on Service Pack 2 kun aikaisempi oli vain se 'normaali'. No kävipä sitten niin, että asennuksen jälkeen Windows ei tunnista muutamia laitteita. Verkkosovitin sekä multimedia-äänisovitin eivät asentuneet.
QUOTE]
Ehkä jo löysit ratkaisun, mutta itselläni XP:n uudelleenasennuksen jälkeen sama pulma, äänet eivät kuulu. Ajelin Windows Updaten ja sitä kautta löysin toimivat ajurit ja homma pelaa.
Procamp kirjoitti:Ehkä jo löysit ratkaisun, mutta itselläni XP:n uudelleenasennuksen jälkeen sama pulma, äänet eivät kuulu. Ajelin Windows Updaten ja sitä kautta löysin toimivat ajurit ja homma pelaa.
LAN 10/100 tarkoittaa käytännössä RJ45 kaapeliin liitettävää verkkokorttia. WLAN 802.11 taas on langaton verkkokortti, joka vaatii myös langattoman keskittimen.finnjewel kirjoitti:Nykyinen nettiyhteyteni toimii 10/100 Mbit LAN-kortilla.
Olen hankkimassa uutta tietokonetta, jossa on valmiina "WLAN 802.11 b/g Wireless LAN". Pitääkö tässä tapauksessa hankkia taas tuo 10/100 -kortti vai sisältääkö tämä WLAN-systeemi tuon vanhemman teknologian? Eli onko yhteensopivat systeemit?
sunnuntai kirjoitti:Kuinka saan parhaiten vanhat tiedostot uuteen koneeseeni. Kävin kaapassa ja ystävällinen myyjä möi minulle kaapelin pätkät jaa tuumasi jotta eikun nämä kiinni verkkopiuhoihin ja vot, mutta kun ei. Eli kuinka tämä verkko vai mikä lie nyt on, rakennetaan näiden kahden koneen välille jotta tietoa voi siirtää. *masentaa*, mutta kiits.
Katso vanhasta koneesta Control panel -> System -> Computer name ja kohta "Full computer name". Sitten piuhan kiinnityksen jalkeen uudella koneella Search(kaynnistys valikko) -> Printers, computers or people -> a computer on the network (= vanhan koneen nimi). Sitten vaan copypasteamaan vanhalta koneelta.sunnuntai kirjoitti:Kuinka saan parhaiten vanhat tiedostot uuteen koneeseeni. Kävin kaapassa ja ystävällinen myyjä möi minulle kaapelin pätkät jaa tuumasi jotta eikun nämä kiinni verkkopiuhoihin ja vot, mutta kun ei. Eli kuinka tämä verkko vai mikä lie nyt on, rakennetaan näiden kahden koneen välille jotta tietoa voi siirtää. *masentaa*, mutta kiits.
Edit. yritin tuota verkonluomista tuota kautta mutten saanut mitään yhteyttä toiseen masinaan, täytyy yrittää uudestaan jos vaikka tumpeloin jotain... *helevetti kun voi olla koneen kanssa välillä urvelo*
Mr.Fox kirjoitti:Ongelma #1
Oman koneeni XP:n käynnistyessä on nykyisin alkanut oletuksena avautua myös Omat tiedostot -kansio.
Käynnistys-valikonkin olin tarkastanut, vaikka sen unohdinkin mainita. Tosin useimmat "viathan" korjaantuvat juuri yksinkertaisimmilla ratkaisuilla... Tuon tyyppisestä ohjelmasta kun mainitsit, niin muistin, että koneellani oli jo valmiina PowerToys TweakUI -ohjelma. Kokeilin sitä tietysti ensin, mutta siitä ei apua ollut.Huerzo kirjoitti:Oletko katsonut Käynnistä > Kaikki Ohjelmat > Käynnistys -valikon? Onko siellä "Omat tiedostot" mainittuna? Jos tuo ei auta, niin googleta käsiisi ohjelma TotalIdean TweakXP. Sillä pystyy muuttamaan Windowsin asetuksia monipuolisesti, ja viimeistään sillä saat selville mitä ohjelmia Windows käynnistää käynnistyessään.
Sen verran olen itsekin toiminut suvun/kaveripiirin mikrotukihenkilönä, että mitä enemmän oleellista taustatietoa saan, sitä helpompaa/nopeampaa on selvittää viatkin.Huerzo kirjoitti:Mukava kun jaksoit kirjoittaa vähän pidemmin vian syistä ja taustatiedoista, niin voi ainakin arvata vähän paremmin!
Master God kirjoitti:Tulin nimittäin tuossa vuosi sitten ostaneeksi läppärin Oulun Gigantista, ja se lakkasi käynnistymästä noin kuukausi sitten. Vietyäni sen takuuhuoltoon, se oli lähetetty jonnekin päin pääkaupunkia (mitään allekirjoittaneelta kysymättä tietenkin). Kun annettuun huoltonumeroon ei sitten vastattu noin kuukauteen kymmenistä yrityksistä huolimatta, kävin tiedustelemassa paikan päällä takuuhuoltoni tilaa. Kävi ilmi, että laite on Helsingissä ja siihen ollaan vaihtamassa kovalevyä. Mitään aika-arviota valmistumisesta ei tämä "asiakaspalvelija" pystynyt antamaan
Ambi kirjoitti:Tällainen juttu on ihmetyttänyt viime aikoina, joka kerta kun teen tuon Ad-Aware skannauksen, kone ilmoittaa että eräässä tietyssä kansiossa on 3 virusta, poistan ne aina, mutta joka kerta kun teen tuon skannauksen, ponnahtaa se virus-popuppi, eli ne tulee takaisin [tai ei alunperinkään poistu?], elikkäs mikä pöpö tuo on ja miten siitä pääsee lopullisesti eroon?
Niin, no minulle se on yksi lysti, vaikka lähettäisivät sen Kiinaan korjattavaksi. Aivan sama, kunhan siitä ei koidu minulle mitään kustannuksia ja toimitusaika olisi edes jollain järkevällä tasolla. Mutta tällainen kuukauden odottelu, jonka jälkeen "ei me oikein tiedetä koska tää on valmis" -tyyppinen vastaus ei oikein vastaa käsitystäni ammattimaisesta toiminnasta. Asiakaspalvelusta nyt ei kannata puhua edes samana päivänä tämän paikallisen Gigantin kanssa.Another HAB kirjoitti:Meinaatko että valtuutettu huolto ei käy sinulle? Powermill on se missä käytännössä kaikki tietokoneet huolletaan ja se nyt vaan sattuu sijaitsemaan täällä pääkaupungin kupeessa.
Master God kirjoitti:Niin, no minulle se on yksi lysti, vaikka lähettäisivät sen Kiinaan korjattavaksi. Aivan sama, kunhan siitä ei koidu minulle mitään kustannuksia
Eivät kai ellei kyseessä ole viruksen aiheuttama vika, jota takuu ei korvaa. Tällaistakin on tämän asian tiimoilta ehditty väläyttämään. Toimitusaika tässä on se suurin tekijä.Another HAB kirjoitti:Ei kai ne nyt sulta mitään rahaa pyydä jos kerran takuun alainen juttu?
Ambi kirjoitti:Tällainen juttu on ihmetyttänyt viime aikoina, joka kerta kun teen tuon Ad-Aware skannauksen, kone ilmoittaa että eräässä tietyssä kansiossa on 3 virusta, poistan ne aina mutta kun teen tuon skannauksen uudelleen, ponnahtaa se virus-popuppi, eli ne tulee takaisin [tai ei alunperinkään poistu?], elikkäs mikä pöpö tuo on ja miten siitä pääsee lopullisesti eroon? --> http://img.photobucket.com/albums/v11/idiootti/virus.png