Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 861 494
  • 19 219
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö

bunghole

Jäsen
Mr.Fox kirjoitti:
Hyvä havainto! Seuraavan (mahdollisen) virheilmoituksen jälkeen taidankin tarkistaa siilin kiinnityksen.

Sitä varsinaista ongelmaahan tuo ei tietystikään poistanut, mutta onpahan tuohon sentään jokin käyttöjärjestelmä asennettuna. Seuraavaksi taitaa olla ohjelmassa emolevyn ajureiden asentaminen, prossun lämpötilojen selvittäminen, siilin kiinnityksen tarkistaminen ja verkkokortin sekä toisen muistipalikan uudelleenasennus.

Luulenpa että tiedätkin jo tämän mutta muistutan silti. Eli aina kun siili poistetaan prossun päältä, täytyy siilin ja coren välinen piitahna uusia. Tahna johtaa lämmön siileen. Itse olen pari prossua polttanut jättämällä tahnan uusimatta.
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Jääkoneenkuljettaja kirjoitti:
Näppärä laskuri todellakin. 430 Antecin TruePower löytyis, mutta mites se noiden NF4 emojen kanssa menikään, sopiiko "vanha" enää?
Siis kyllähän tuo Sonatan mukana tulevan tulisi tuollainen paketti pyörittää aivan vallan mainiosti. Se on muuten 380 W muistini mukaan tuo Antec joka Sonatan mukana tulee.

Ja sitten vielä tuosta äänikortista, itselläni ei ole noista kokemusta muttatietenkin riippuu aivan täysin käytöstä että kannattaako edes ostaa äänikorttia.
Esim. itselläni emolevyssä on Soundstorm äänipiiri, joka tarjoaa mm. sitä dolby digitalia. Itse en ainakaan ole ostamassa erillistä, koska en tunnustaudu hifistiksi ja pääasiassa vaan kuitenkin kuuntelee musiikkia ja pelailee. Eikä kaiuttimetkaan ole kuin Creativen "halpis"-setti. Mutta kannattaa tosiaan miettiä tarvetta. Pistää sitten rahaa vaikka siihen toiseen kiintolevyyn.

edit. sulla näköjään olikin niitä kiintolevyjä.
 

Finisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Virhe poistettaessa tiedostoa tai kansiota!

Tällainen pomppasi vastaan kun yritin poistaa "tiedostoa x": "Ei voi poistaa x:Käyttö estetty. Varmista ettei levy ole täynnä tai kirjoitussuojattu ja ettei tiedosto ole käytössä". Joskus minulla oli jokin ohjelma jolla näitä sai poistettua, mutta eipä muistu kyseinen ohjelma enää mieleen. Eli millä ilveellä saan tuon kamalan tiedoston pihalle rakkaasta koneestani?
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Tenho kirjoitti:
Siis kyllähän tuo Sonatan mukana tulevan tulisi tuollainen paketti pyörittää aivan vallan mainiosti. Se on muuten 380 W muistini mukaan tuo Antec joka Sonatan mukana tulee.
Tuohan selvinnee kyllä, vaikka kantapäänkin kautta. Se "vanha" virtalähde on pelannut erinomaisesti, enkä epäile etteikö riittäisi vielä muutamaksi vuodeksikin, mutta se emon virtaliitin epäilyttää, että eikös NF4 emoille tullut 2 pinniä lisää liittimeen?

Tenho kirjoitti:
Ja sitten vielä tuosta äänikortista, itselläni ei ole noista kokemusta muttatietenkin riippuu aivan täysin käytöstä että kannattaako edes ostaa äänikorttia.
Esim. itselläni emolevyssä on Soundstorm äänipiiri, joka tarjoaa mm. sitä dolby digitalia. Itse en ainakaan ole ostamassa erillistä, koska en tunnustaudu hifistiksi ja pääasiassa vaan kuitenkin kuuntelee musiikkia ja pelailee. Eikä kaiuttimetkaan ole kuin Creativen "halpis"-setti. Mutta kannattaa tosiaan miettiä tarvetta. Pistää sitten rahaa vaikka siihen toiseen kiintolevyyn.

edit. sulla näköjään olikin niitä kiintolevyjä.
Nimenomaan Soundstormin vuoksi olenkin erilliseen vaihtamassa. Pelaan kuulokkeilla yleisimmin, ja pienetkin rätinät, huminat ja hurinat syövät miestä. Vain Soundstormin kanssa, entisellä koneella. Siksipä olenkin vaihtamassa.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Finisher kirjoitti:
Tällainen pomppasi vastaan kun yritin poistaa "tiedostoa x": "Ei voi poistaa x:Käyttö estetty. Varmista ettei levy ole täynnä tai kirjoitussuojattu ja ettei tiedosto ole käytössä". Joskus minulla oli jokin ohjelma jolla näitä sai poistettua, mutta eipä muistu kyseinen ohjelma enää mieleen. Eli millä ilveellä saan tuon kamalan tiedoston pihalle rakkaasta koneestani?

Käyppä kurkkaamassa kansion asetuksia (nuoli kansion päälle + hiiren oikeanpuoleinen nappi), properties, siellä voi olla rasti vain luku, read-only, kohdassa.
Poista rasti ko kohdasta, niin voipi totella.
 

bunghole

Jäsen
Mikä voi olla vikana kun leffat näkyvät koneella mutta ääniä ei kuulu kaikista? Uusimmat playerit ja codecit pitäisi olla mutta osassa äänet kuuluvat ja osassa eivät. Onko jollakulla ollut samanlaista ongelmaa ja miten tämän voisi ratkaista? Kiitos jo etukäteen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
erture kirjoitti:
Mikä voi olla vikana kun leffat näkyvät koneella mutta ääniä ei kuulu kaikista? Uusimmat playerit ja codecit pitäisi olla mutta osassa äänet kuuluvat ja osassa eivät. Onko jollakulla ollut samanlaista ongelmaa ja miten tämän voisi ratkaista? Kiitos jo etukäteen.

Käyppäs tuolta http://www.headbands.com/gspot/download.html hakemassa gspot ja asenna se. Avaa ohjelmalla leffat, joissa äänet ei kuulu niin se ilmoittaa onko kaikki tarvittavat kodekit asennettu. Näin pystyt ainakin kodekit varmistamaan ja etsiä vikaa muualta, jos ne on asennettu.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
erture kirjoitti:
Mikä voi olla vikana kun leffat näkyvät koneella mutta ääniä ei kuulu kaikista? Uusimmat playerit ja codecit pitäisi olla mutta osassa äänet kuuluvat ja osassa eivät. Onko jollakulla ollut samanlaista ongelmaa ja miten tämän voisi ratkaista? Kiitos jo etukäteen.

Poista turhat codecit (= kaikki) ja asenna ffdshow ja AC3 Filter. Matroska filter on paikallaan jos tiedosto mkv tai mka päätteinen matroska tiedosto. FFdshow on tällä hetkellä paras vaihtoehto videoiden toistoon.

- tinke-80
 

bluefox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mikrofoni ei pelitä

Ostin tuollaisen headsetin, jossa on kuulokkeet ja mikrofoni. Kuulokkeet pelittää, mutta ei mikki. Emolevylläni on integroituna AC97-äänipiiri ja käyttöjärjestelmä on windows xp. Mielestäni kaikki rastit on oikeissa kohdissa ja mikki valittu, mutta ei vaan pelitä ei inahdakaan.

Auttakaa, haluan käyttää Skypea.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
bluefox kirjoitti:
Ostin tuollaisen headsetin, jossa on kuulokkeet ja mikrofoni. Kuulokkeet pelittää, mutta ei mikki. Emolevylläni on integroituna AC97-äänipiiri ja käyttöjärjestelmä on windows xp. Mielestäni kaikki rastit on oikeissa kohdissa ja mikki valittu, mutta ei vaan pelitä ei inahdakaan.

Auttakaa, haluan käyttää Skypea.

Liekkö mikin piuha oikeessa paikassa? Jos se mikki toimii, ja on kaikki oikein, niin pitäisi lähteä aika ilkeä ääni, kun tunkaset sen kajarien viereen (jos on volumee).
 
+ vaiko -?

Tätä on varmaan jo kysyttykin...

Pitäisi siirtää digikuvia ja videopätkää koneelta DVD-levylle. Marketissa on myynnissä +RW ja -RW-merkinnöillä varustettuja lättyjä. Kumpiakos ostan vai onko asialla mitään väliä, koska asema on mallia +/-?
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt kun yllä jo noista DVD-levyistä kysyttiin, niin kysynpä minäkin DVD-polttamisesta.

Eli tarkoitus olisi koneella olevan tv-sarjan jaksoja polttaa DVD-levyille ja katsella telkkarin ruudulta. Ongelmana on, että kuva nykii hieman ikävän näköisesti polton jälkeen DVD:ltä toistettaessa. Ei mitenkään liian häiritsevästi, mutta ihan selkeästi kuitenkin.

Käsittääkseni tämä johtuu polttotavasta, siis NTSC vs PAL. Viisaammat ovat jo neuvoneet, että videotiedostojen (DivX-koodattuja AVI:ja) frames per second (fps) -määristä riippuen poltto pitää tehdä joko NTSC:nä tai PALina. Nuo videotiedostoni (yksittäinen sarjan jakso on siis yksi tiedosto) ovat suurin osa 24 fps tai 25 fps, jokunen yksittäinen on myös 30 fps. Olen ymmärtänyt, että 24 fps -videot kannattaisi polttaa NTSC:nä ja 25 fps -videot PALina, niin tätä nykimistä ei pitäisi enää syntyä. No, ainakin noilla 24 fps -videoilla niin PALina kuin NTSC:näkin polttaessa sitä poltettua DVD:tä katsellessa kuva vaan nykii. Mikähän siis mahtaa olla vialla ja miten tuota voisi lähteä korjaamaan? Noita 25 fps:n ja 30 fps:n videoita en ole vielä kokeillut polttaa, saa nähdä onko niissäkin sama ongelma.
 
Viimeksi muokattu:

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
kännykän numerotiedot

Tässä viikko sitten känny hajos mutta sain uuden lainaks. Numerot oli tietysti tallennettu puhelimeen eikä sim-kortille. Lähes kaikki numerot on onneksi tallennettu koneelle. Uusi puhelin ei hyväksu vanhaa datakaapelia mutta onneksi bluetooth-dogeli koraa kaapelin. Eli ongelma on se että en saa palautettua vanhoja numeroita koska puhelimen malli on muuttunut. Jos yrtiän avata tiedoston koneella niin Nokia pc suite yritää palauttaa puhelimeen mutta sanoo ettei onnaa. Onko jotain tapaa saada tiedosto auki että vois edes käsin naputella numerot puhelimeen?
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Nännimäinen kirjoitti:
Tätä on varmaan jo kysyttykin...

Pitäisi siirtää digikuvia ja videopätkää koneelta DVD-levylle. Marketissa on myynnissä +RW ja -RW-merkinnöillä varustettuja lättyjä. Kumpiakos ostan vai onko asialla mitään väliä, koska asema on mallia +/-?

Jos asemasi todella on +/- asema niin silloin tuolla ei ole väliä. Kun ostat levyjä niin kannattaa säästää kuitti niin jos se ostamasi levy ei ollutkaan asemassasi toimiva ne ne saa yleensä vaihdettua kuittia vastaan sopiviin.

Ja Vteich:lle antaisin vinkiksi tuohon nykimiseen että jos vain englannin kieli taittuu niin www.doom9.org (hyvä lähtöpaikka tietokoneen videoita koskevien ongelmien kanssa) ja sieltä forumilta katselemaan josko sieltä löytyisi tietoa. Ainakin itse olen löytänyt sieltä varsin hyvin apua.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Vteich kirjoitti:
Eli tarkoitus olisi netistä warettamiani (hyi) tv-sarjan jaksoja polttaa DVD-levyille ja katsella telkkarin ruudulta. Ongelmana on, että kuva nykii hieman ikävän näköisesti polton jälkeen DVD:ltä toistettaessa. Ei mitenkään liian häiritsevästi, mutta ihan selkeästi kuitenkin.

Mitenkäs paljon poltat aina levylle? Ainoa tapaus, jossa kuva nyki minulla, oli kun poltin "extended"-nopeudella, eli taitaapi silloin mahtua levylle peräti 240 minuuttia. Alle sen ei mitään ongelmia, kuvan laatu on oikein hyvä. Voihan vika olla levyissäkin... Käytän itse WinDVD Creatoria, ihan kelpo sovellus ja PAL onpi polttomuoto.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
er_bai_wu kirjoitti:
Mitenkäs paljon poltat aina levylle? Ainoa tapaus, jossa kuva nyki minulla, oli kun poltin "extended"-nopeudella, eli taitaapi silloin mahtua levylle peräti 240 minuuttia. Alle sen ei mitään ongelmia, kuvan laatu on oikein hyvä. Voihan vika olla levyissäkin... Käytän itse WinDVD Creatoria, ihan kelpo sovellus ja PAL onpi polttomuoto.

Kaikista heikkolaatuisinta mahdollista muotoa eli Long playta (180 minuuttia mahtuu) käytän, nuo tavalliset DVD-R:t eivät Extended playta ja 240 minuutin tilavuutta enää tunnekaan. Kuvan laatu on telkkarikatselulle kyllä ihan ok, eli ainoa ongelma on tuo kuvan pieni nykiminen. Ei sitäkään kyllä oikeastaan muulloin huomaa kuin pitkissä kamera-ajoissa, mutta ihan selvästi silmällä havaittavissa kuitenkin.

Voisi tietysti kokeilla polttaa normaalinopeudellakin (SP) ihan mielenkiinnosta, mutta vähän turhaahan se alkaa olla, kun sillä laadulla yhdelle levylle mahtuisi tasan kaksi sarjan jaksoa, Long playlla mahtuu sentään neljä.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Jatketaan videoaiheilla...

Olen todella vähän kikkaillut tietokoneella elokuvien/sarjojen tms. ohjelmien parissa, joten tarvitsisin vahvasta rautalangasta väännetyt ohjeet.

Ongelma pähkinänkuoressa: tallentavalla DVD-soittimella itse tallennetun DVD-levyn kopiointi yhdellä tietokoneen DVD-asemalla sekä tiedostojen tallentaminen (.mpg-tiedostoiksiko?) tietokoneen kovalevylle myöhempää käyttöä/katselua varten. Lähinnä tarvittavat ohjelmat ja mahdolliset kikkailut?

Tarkempi selvitys: olen kopioinut tallentavalla DVD-soittimella ohjelmia wanhoilta VHS-nauhoilta DVD:ille. Tallentava DVD-soitin on merkiltään ja malliltaan LG DR4810. Levyinä olen käyttänyt pääasiassa TDK:n DVD-R:iä. Kun ohjelma on tallennettu DVD:lle, levy pitää vielä "sulkea" ennen kuin sitä voidaan katsoa toisissa DVD-laitteissa ja/tai tietokoneella.

Suljetulle levylle (LG_VDR) on tullut kansioon (Video_TS) seuraavanlaisia tiedostoja:
- video_ts.bup (160kt)
- video_ts.ifo (160kt)
- video_ts.vob (84kt) sekä

- vts_01.bup (32kt)
- vts_01.ifo (32kt)
- vts_01.vob (412810kt)
- - -
- vts_07.bup (32kt)
- vts_07.ifo (32kt)
- vts_07.vob (407474kt).

Näitä jälkimmäisiä tiedostoryppäitä on niin monta kuin levyllä on jaksoja (tässä testilevyssäni seitsemän). Ilmeisesti tuo ensimmäinen tiedostorypäs on levyn valikko? Jaksoissa ei ole mitään tekstityksiä tms.

Ajattelin ensin tehdä vain yksinkertaisesti Alcohol 120% -ohjelmalla levystä tietokoneelle imagen, jonka sitten poltin samalla ohjelmalla toiselle DVD-levylle. Tämä levy ei sitten toimi sen enempää tietokoneella kuin tavallisessa DVD-soittimessakaan. Teinkö tuossa jonkin virheen vai oliko kyseessä "normaali" huono tuuri ja levy vain kärähti?

Ilmeisesti tarvitsen DVD-levyjen kääntämiseen .mpg-muotoon ainakin jonkinlaista DVD-extractoria. Onko mitään ehdotuksia? CD-levyjen kääntämiseksi .mp3-muotoon käytän Easy CD-DA Extractoria. Mitenkä tuon DVD-levyn kopiointi toiselle levylle? Imagena se ei ainakaan onnistunut.

EDIT: niin mitkään DivX-, Xvid- yms. lyhenteet eivät kerro minulle oikeastaan yhtään mitään enkä oikein noista lontoonkielisistä foorumeistakaan tahtonut ymmärtää juurikaan mitään >>> tarvitsen siis todella paksusta rautalangasta suomeksi väännetyt ohjeet... Linkkejä suomeksi?
 
Viimeksi muokattu:

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Mr.Fox kirjoitti:
Ajattelin ensin tehdä vain yksinkertaisesti Alcohol 120% -ohjelmalla levystä tietokoneelle imagen, jonka sitten poltin samalla ohjelmalla toiselle DVD-levylle. Tämä levy ei sitten toimi sen enempää tietokoneella kuin tavallisessa DVD-soittimessakaan. Teinkö tuossa jonkin virheen vai oliko kyseessä "normaali" huono tuuri ja levy vain kärähti?

Kuulostaa oudolta jos levystä tehty image ja siitä uudelleen poltettu levy ei toimisi niin kuin alkuperäinen. En tosin ole käyttänyt paljoakaan Alcohol 120% ohjelmaa, enkä varsinkaan ole polttanut sillä DVD levyjä joten ehkäpä joku joka on tuon ohjelman sielunelämään paneutunut osaa sanoa onko tuossa DVD-levyjen poltossa sillä mitään erikoista jippoa.

Mr.Fox kirjoitti:
Ilmeisesti tarvitsen DVD-levyjen kääntämiseen .mpg-muotoon ainakin jonkinlaista DVD-extractoria. Onko mitään ehdotuksia? CD-levyjen kääntämiseksi .mp3-muotoon käytän Easy CD-DA Extractoria. Mitenkä tuon DVD-levyn kopiointi toiselle levylle? Imagena se ei ainakaan onnistunut.

Edelleen tuo www.doom9.org on hyvä lähtökohta hakea tarvittavat ohjelmat. Gordian Knot rippack on suhteellisen helppokäyttöinen ohjelmisto paketti DVD-levyjen muuttamiseen esim mpg tai avi tiedoistoiksi. Kaikista helpoin ohjelma tuohon hommaan on kuitenkin Dr Divx jossa ei tarvitse kikkailla oikeastaan ollenkaan, kunhan pistää sisään jonkun videotiedoston ja valitsee millaiseksi tiedostoksi haluaa kyseisen videon koodata.

Dr Divx:n saa ladattua esimerkiksi täältä.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Mr.Fox kirjoitti:
Olen todella vähän kikkaillut tietokoneella elokuvien/sarjojen tms. ohjelmien parissa, joten tarvitsisin vahvasta rautalangasta väännetyt ohjeet.

Ongelma pähkinänkuoressa: tallentavalla DVD-soittimella itse tallennetun DVD-levyn kopiointi yhdellä tietokoneen DVD-asemalla sekä tiedostojen tallentaminen (.mpg-tiedostoiksiko?) tietokoneen kovalevylle myöhempää käyttöä/katselua varten. Lähinnä tarvittavat ohjelmat ja mahdolliset kikkailut?

Ajattelin ensin tehdä vain yksinkertaisesti Alcohol 120% -ohjelmalla levystä tietokoneelle imagen, jonka sitten poltin samalla ohjelmalla toiselle DVD-levylle. Tämä levy ei sitten toimi sen enempää tietokoneella kuin tavallisessa DVD-soittimessakaan. Teinkö tuossa jonkin virheen vai oliko kyseessä "normaali" huono tuuri ja levy vain kärähti?

Tuossa ensiksi pari hyvää linkkiä koskien DVD-levyjen varmuuskopiointia.

http://fin.afterdawn.com/artikkelit/
http://www.mpegit.fi/

Sinulla on pari vaihtoehtoa jota voit tehdä. Voit joko kopioida DVD-levyn suoraan kovalevylle joka on siitä hyvä ratkaisu että saat dvd'stäsi suoran 1:1 kopion. Huonona puolena on iso koko. Jos olet polttanut dvd-levyn täyteen niin se vie 4,5 GB tilaa kovalevyltä. Toinen hyvä vaihtoehto on pakata dvd´si divx tai xvid tyyppiseksi videoksi joka hyvällä/fiksulla laadulla vie 700 MB tilaa.

DVD-levystäsi saat suoran 1:1 kopion DVD decrypter-ohjelmalla jonka saat täältä. http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/video_ohjelmat/dvd_rippaajat/dvd_decrypter.cfm

DVD'si saat pakattua divx-leffaksi niin monella tavalla joista parasta jälkeä saa kuulemma Auto Guardian Knot'lla. Tässä ohje Auto Guardian Knot'iin:

http://www.mpegit.fi/keskustelu/showthread.php?t=827

Alcohol 120 % ohjelmalla tekemäsi imagen toimivuutta voit testata lataa imagen virtuaali-asemaan samaisen alcohol 120% ohjelman avulla tai ilmaisen Daemon tools ohjelman avulla. Tässä ohje daemon tools ohjelmaa varten. http://www.mpegit.fi/keskustelu/showthread.php?t=853&page=3&pp=10&conly=0

- tinke-80
 

Sid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Maple Leafs, Liverpool F.C.
bluefox kirjoitti:
Ostin tuollaisen headsetin, jossa on kuulokkeet ja mikrofoni. Kuulokkeet pelittää, mutta ei mikki. Emolevylläni on integroituna AC97-äänipiiri ja käyttöjärjestelmä on windows xp. Mielestäni kaikki rastit on oikeissa kohdissa ja mikki valittu, mutta ei vaan pelitä ei inahdakaan.

Auttakaa, haluan käyttää Skypea.
En tahdo aliarvioida tietotaitoasi, mutta tarkista nyt vielä, ettei missään lisäasetuksissakaan ole mute rastitettuna. Varmaan olet sen tehnytkin.

Minulla on Logitechin halpa headset, jonka mikkiin sai suorastaan huutaa saadakseen XP:n testissä ääntä kuuluviin, vaikka mikin vahvistus oli täysillä. Kokeilin Skypen omaa testiä ja ääni kuului ihan kunnolla, normaalilla äänentasolla.

Tietysti se mikki voi olla paskanakin.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Kuvagalleriasofta hakusessa

Olisiko kenelläkään vinkkiä www-palvelimelle asennetavaksi kuvagalleriasoftaksi. Toiminnalisuudet saisivat olla kutakuinkin samat kuin irc-galleriassa.
 

bluefox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sid kirjoitti:
En tahdo aliarvioida tietotaitoasi, mutta tarkista nyt vielä, ettei missään lisäasetuksissakaan ole mute rastitettuna. Varmaan olet sen tehnytkin.

Minulla on Logitechin halpa headset, jonka mikkiin sai suorastaan huutaa saadakseen XP:n testissä ääntä kuuluviin, vaikka mikin vahvistus oli täysillä. Kokeilin Skypen omaa testiä ja ääni kuului ihan kunnolla, normaalilla äänentasolla.

Tietysti se mikki voi olla paskanakin.

Juu on tarkistettu moneen kertaan.

Koneessa ei minun aikanani ole koskaan ollut mikrofonia kiinni. Voikohan emolevyssä olla jotain häikkää, tai siis äänipiirissä. Miten tätä oikein kannattaisi alkaa selvittämään? Selvittää asia pitää, koska mikrofoni tulee tietokoneeseen keinolla millä hyvänsä.
 

Leba95

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lännen Kiekko, West Hockey
bluefox kirjoitti:
Juu on tarkistettu moneen kertaan.

Koneessa ei minun aikanani ole koskaan ollut mikrofonia kiinni. Voikohan emolevyssä olla jotain häikkää, tai siis äänipiirissä. Miten tätä oikein kannattaisi alkaa selvittämään? Selvittää asia pitää, koska mikrofoni tulee tietokoneeseen keinolla millä hyvänsä.

Pahoittelen mikäli on tullut jo aiemmin esiin, mutta oletko kokeillut taatusti toimivaa mikrofonia, tai kyseistä yksilöä esim. toiseen koneeseen. Eihän tästä paljon apua ole jos vika on koneessa, mutta kannattaa varmistaa ettei taistele turhaan saadakseen rikkinäisen mikrofonin toimimaan koneen asetuksia rukkaamalla.

Äänipiiri toimii ilmeisesti muuten moitteetta? Itse en ole saanut emolevyyn integroitua äänikorttia koneessani toimimaan, mutta ikivanha Sound Blaster pelittää kyllä ihan Plug and Playna.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Mielipidekysymys

Olen tässä ajatellut uuden koneen hankkimista ja ajattelin kysyä täällä rehellistä mielipidettä kumpi prosessori olisi parempi, Intelin P4 vai AMD Athlon?

Konetta käytettäisiin pääasiassa nettailuun, tekstinkäsittelyyn ja manageripelien ja Civilization -tyylisten pelien pelaamiseen...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös