Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 861 416
  • 19 219

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
korkki kirjoitti:
Olen tässä ajatellut uuden koneen hankkimista ja ajattelin kysyä täällä rehellistä mielipidettä kumpi prosessori olisi parempi, Intelin P4 vai AMD Athlon?

Konetta käytettäisiin pääasiassa nettailuun, tekstinkäsittelyyn ja manageripelien ja Civilization -tyylisten pelien pelaamiseen...

AMD:ssä on kautta aikain ollut parempi hinta-laatusuhde kuin Inteleissä,
nopeusvertailujakin on erilaisia mutta tässä yksi:

http://www.jathardware.com/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=51
 

D - fence

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, kiekkoon osuva pakki, hampaaton kanadalaine
bluefox kirjoitti:
Ostin tuollaisen headsetin, jossa on kuulokkeet ja mikrofoni. Kuulokkeet pelittää, mutta ei mikki. Emolevylläni on integroituna AC97-äänipiiri ja käyttöjärjestelmä on windows xp. Mielestäni kaikki rastit on oikeissa kohdissa ja mikki valittu, mutta ei vaan pelitä ei inahdakaan.

Auttakaa, haluan käyttää Skypea.


Itellä sama probleema (mikkiasetukset ok) ja oon kokeillu kaverin koneella, että mikki pelaa. Nörtti kaverini veikkasi vian olevan äänikortin ajurissa, tiedä häntä sitten..lupas tulla katsomaan kun ehtii. Jos joku tietää, vinkit otetaan täälläkin kiitollisuudella vastaan.
Nimimerkki "kaikilla muilla kavereilla Skype jo toimii"
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Ostn viime Marraskuussa Gigantista Btc:n polttavan dvd-aseman, ja nyt siitä on emon vaihdon yhteydessä katkennut yksi pinni, kone ei tunnista siis asemaa, meneekö takuuseen, tai voiko korjata jotenkin? Puolustukseni sanon, että ide-kaapeli oli "löysä", joten sitä ei tarvinnut "heiluttaa" irroittaessa, joten mielestäni todella omituista että pinni niinkin helposti katkeaa.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Tinke-80 kirjoitti:
DVD'si saat pakattua divx-leffaksi niin monella tavalla joista parasta jälkeä saa kuulemma Auto Guardian Knot'lla.

Hieman tähän liittyen; olen ostamassa lähitulevaisuudessa uuden, divX-leffoja toistavan DVD-soittimen. Kysymykseni kuuluu: tarvitseeko koneella olevia divx-leffoja "käsitellä" jotenkin ennen levylle polttoa, jotta katselu onnistuisi?
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Infamous kirjoitti:
Hieman tähän liittyen; olen ostamassa lähitulevaisuudessa uuden, divX-leffoja toistavan DVD-soittimen. Kysymykseni kuuluu: tarvitseeko koneella olevia divx-leffoja "käsitellä" jotenkin ennen levylle polttoa, jotta katselu onnistuisi?

Riipppuu vähän soittimesta ja millä tavalla elokuva on koodattu. Voi olla että esim jos elokuva on koodattu käyttäen B-framea ja soitin ei tue sitä niin elokuva ei näy. Kannattaa kysellä ja hakea tietoa täältä -> http://www.dvdplaza.fi/forums/index.php

- tinke-80
 

Evenuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
ö-ö-ö
Hotmail ja Firefox

Noniin... Minulla on seuraavanlainen ongelma: Käytössä hotmail ja kun yritän viestiä kirjoittaessa ottaa työkalujen kautta RTF-editorin käyttöön, ei se onnistukaan. IE:llä onnistuu kyllä. Onko tässä siis taustalla joku Microsoftin salaliitto? Vai olenko vain niin tumpelo?

Ilman RTF-editoria kun esimerkiksi postiin suoraan vastaaminen (siis niin, että viesti johon vastaan näkyisi myös) on mahdotonta. Tulee hirveän sekavan näköinen.

Osaisiko joku ystävällinen ihminen auttaa?
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Selainten toiminta

mikähän ihme tätä minun konetta vaivaa, kun ei meinaa selaimella saada yhteyttä nettiin, ei sitten millään. Juur ihetki sitten, ei suostunut selaimella avaamaan mitään osoitetta, mutta kuitenkin samaan aikaan on auki pokeripeli australiaan ja e-mule lataamassa musiikkia ja ne toimivat täysin ongelmitta.

En oikein tiedä, että mihin kohtaan yhdistäisin tämän ongelman alun, mutta sellaisia muutoksia on kokoonpanoon tullut, että WLAN-switchin olen hommannut ja koneellani ollut Symantecin tietoturvapaketti on vaihtunut ZoneAlarmiin ja AntiViriin. Tällä hetkellä on WLAN-käytössä sekä kaapeli kiinni switchissä.

Useimmiten selaimen saa toimimaan kun vaan jaksaa tarpeeksi kauan npsuttaa sitä päälle ja pois.

Työkoneen kun tuon kotiin, niin sen kanssa ei ole mitään moisia ongelmia, vaan se saa WLANin kautta yhteyden aivan hetkessä ja se myös pysyy.


Jahas--- ja tätä kirjoittaessa oli taas selaimet lakanneet toimimasta.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Hyvät asian osaavat

Sain tuossa tiedon tämmöisestä sähköpostitoiminnosta kuin Gmail.com

Joka siis tarjoaa 2.2 gigaa tilaa postitella ja saada postia? Onko tämä nyt aivan ihmeellistä, vai olenko väärässä, että 2.2 gigaa on jonkin verran paljon? Entäpä tämä, että siihen voipi kutsua porukaa mukaan, jotka näin saavat itselleen tämän postiluukkusen?

On meinaan sen verran mielenkiintoinen hommelli, että piti oikein kysäistä täältä, että onko hommassa perää eli järkeä?

Niin, vielä lisää... Mahtaneeko kyseessä olla vielä semmoinen juttu että muuttuu maksulliseksi jossakin vaiheessa? On meinaan muuten aikamoista tuhlausta tuo noin suuri tilan tarjous...

Ken tietää?
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
No itselläni tuo gmail on juuri kaverin houkuttelemana otettu, tosin en ole sitä juuri käyttänyt, koska työpaikan posti on aktiviisessa käytössä ja kahta ei oikein jaksa pitää yllä. Mutta se vähä mitä olen käyttänyt niin eikai siinä mitään valittamista ole. En sitten tiedä kuinka hyvin suojattu tuo maili on..

En oikein ymmärrä millä mielellä tuota viestiä kirjoittelet, mutta kyllä 2,2G on paljon ilmaiseen mailiin. Eihän niistä ikinä tiedä, mutta tuskinpa muuttuu maksulliseksi.
 

Joonatan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Gmailista

Gmail, eli googlen oma e-mail hässäkkä. Itse olen tykännyt käyttää. Helppo lukea noita viestejä, kun ne näkyy sellaisessa keskustelupalstamaisessa muodossa kronologisessa järjestyksessä. Eli jos tulee vaikka vastailtua useamman kerran samalla otsikolla kulkevaan viestiin, niin niitä edellisiä viestejä voi tulkita ja tutkia paljon selkeämmn kuin esim. outlookissa tai monissa muissa e-mail ohjelmissa.

Toisekseen tilaa on niin helvetisti, että mitään posteja ei oo pakko poistaa.

About kuukauden päivät ohjelmaa käytettyäni sain 50 kappaletta oikeuksia kutsua muita käyttämään ohjelmaa. Joten jos joku tarvii gmail.com -osoitteen, niin pistäkää yv:tä.
 

Walton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Kertokaapas fiksummat, miten saan poistettua koneeltani erään tiedoston.
Aina kun painan deleteä, niin kone ilmoittaa: Yhteiskäyttövirhe. Lähde- tai kohdetiedosto voi olla käytössä.
Onko vinkkejä miten saan tiedoston pois koneeltani?
 

Riesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Lukko, Sex Pistols, Kärpät, Chicago BH
Mites sitten saa Winbugs XP:ssä pois tuon jutun, joka koko ajan ilmoittaa, että rivillä sejase on sejase virhe ? Siis nettiselailua häiritsee tuo hieman...

Ja sitten edittinä vielä kysymys Outlookista: Office asennettu ok, ainut sovellus joka ei toimi on Outlook. Avautuu, mutta herjaa virhettä, kun yrittää neppailla jotain...

Ja ohihuomautuksena mainittakooon Wordin hieno virheilmoitus; kun avaan Word-tiedoston, tulee ilmoitus "Valintaikkuna on auki...sulje ikkuna...", ja tuo ikkuna on siis se sama ikkuna, joka kertoo, että ikkuna on auki...Mystinen Winbug Xp...
 
Viimeksi muokattu:

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Walton kirjoitti:
Kertokaapas fiksummat, miten saan poistettua koneeltani erään tiedoston.
Aina kun painan deleteä, niin kone ilmoittaa: Yhteiskäyttövirhe. Lähde- tai kohdetiedosto voi olla käytössä.
Onko vinkkejä miten saan tiedoston pois koneeltani?
Käynnistä kone vikasietotilassa ja poista tiedosto.
 

Kaivanto

Jäsen
Pitäisi konvertoida muutama mpc-musiikkitiedosto DVD-soittimessa soivaan muotoon, siis joko mp3:ksi tai waviksi. Osaisiko kukaan vinkata tarkoitukseen sopivaa freeware-ohjelmaa?

Edit: löytyi jo
 
Viimeksi muokattu:

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
Tota, kertokaas miten onnistuu seuraava:

Kaavan kopiointi excelissä ei onnistu kun lisää uuden sarakkeen, vaikka mä olen kopioinut kaavan edit-copyllä, kyllä se yhden sarakkeen tekee oikein mutta ei seuraavaa.

Eli tyyliin näin:

A B C D E F G
1 KAAVA
2 KAAVA
3 KAAVA
UUSI SARAKE UUSI KAAVA
UUSI SARAKE UUSI KAAVA = Tässä bugaa.
YHT
 
Menin asentamaan ATI:n Radeonille uusimmat catalystit. Nyt kun ALT + TAB:ulla hyppää esim. Football Managerista työpöydälle, kuva räpsyy hetken aikaa, on pari sekuntia mustana ja lopulta palaa työpöydälle. Sama homma toisinpäin.

Saako tätä korjattua jostakin asetuksista?

Joskus ennemmin törmännyt samaan vittumaiseen vikaan.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pientä kysymystä WinAmpista.

Tilanteenihan on se, että kuuntelen musiikkia hyvin paljon tietokoneelta, koska en omista kunnon stereoita ainakaan toistaiseksi. Tällöin on tuo WinAmp hyväksihavaittuna soittimena ollut iät ja ajat käytössä. Soittimena se siis on muutoin todella hyvä, mutta levyissä, joissa kappale ikään kuin jatkuu seuraavassa, tapahtuu ikävä klikki ja katkos niiden kappaleiden välillä pilaten niiden välistä tunnelmaa. Minulle sanottiin, että kyse on bufferoinnissa, mutta en noista säätämyksistä mitään oikein tiedä. Ilmeisesti WinAmpin bufferointiakin voi säätää niin, että liukuma tälläisten yhteenmiksattujen kappaleiden välillä sujuu saumattomasti?

Osaisikohan joku neuvoa miten kannattaisi säätää soitin toimimaan tällä tapaa?
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Ted Raikas kirjoitti:
Pientä kysymystä WinAmpista.

Tilanteenihan on se, että kuuntelen musiikkia hyvin paljon tietokoneelta, koska en omista kunnon stereoita ainakaan toistaiseksi. Tällöin on tuo WinAmp hyväksihavaittuna soittimena ollut iät ja ajat käytössä. Soittimena se siis on muutoin todella hyvä, mutta levyissä, joissa kappale ikään kuin jatkuu seuraavassa, tapahtuu ikävä klikki ja katkos niiden kappaleiden välillä pilaten niiden välistä tunnelmaa. Minulle sanottiin, että kyse on bufferoinnissa, mutta en noista säätämyksistä mitään oikein tiedä. Ilmeisesti WinAmpin bufferointiakin voi säätää niin, että liukuma tälläisten yhteenmiksattujen kappaleiden välillä sujuu saumattomasti?

Osaisikohan joku neuvoa miten kannattaisi säätää soitin toimimaan tällä tapaa?
Winampista saa jostain kytkettyä ihan ruksilla sen kappalevälin pois, muistaakseni.
Ja jos ei saa niin, saa siinä ainakin sellaisen feidauksen kappaleiden välille.
Tarkemmin en nyt muista kun linux-puolella olen melkein koko kevään ollut, mutta jostain sieltä asetuksista (yllätys?) se kohta löytyy..
 

Otsalohko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, TPS & Ilves.
Ted Raikas kirjoitti:
Pientä kysymystä WinAmpista.
Minulle sanottiin, että kyse on bufferoinnissa, mutta en noista säätämyksistä mitään oikein tiedä. Ilmeisesti WinAmpin bufferointiakin voi säätää niin, että liukuma tälläisten yhteenmiksattujen kappaleiden välillä sujuu saumattomasti?

Osaisikohan joku neuvoa miten kannattaisi säätää soitin toimimaan tällä tapaa?

Winamp Ctrl+P(Winamp Preferences) ->Output Plugins-> valkkaa Esim.Direct Sound output-> Configure, that's it.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Tähän väliin sopisi hyvin kysymys että miten Nerosta saa tuon Ted Raikkaan,
ah niin ärsyttävän, ominaisuuden pois polttaessa cd, tai jopa mp3 -levyjä?
Tai vaihtoehtoisesti mikä ohjelma osaa polttaa ne ilman välejä.

Sen tauonhan saa vedettyä nollaan sekuntiin Nerossa cd-poltossa, mutta
muistaakseni pieni katkos tulee silti.
(esim livetallenteissa ko. ominaisuus ei ole suotavaa)
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
stiflat kirjoitti:
Tähän väliin sopisi hyvin kysymys että miten Nerosta saa tuon Ted Raikkaan,
ah niin ärsyttävän, ominaisuuden pois polttaessa cd, tai jopa mp3 -levyjä?
Tai vaihtoehtoisesti mikä ohjelma osaa polttaa ne ilman välejä.

Ainakin omista Neron versioistani on aina löytynyt polttaessa ruutu, jonka raksittamalla tuon välin on saanut kokonaan pois. Ollut aina ihan näkyvillä siinä vaiheessa kun valitsee niitä biisejä poltettavaksi, eli ei ole tarvinnut lähteä etsimään sitä minkään valikkojen alta.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Mistä löydän scriptin, joka tunnistaa nettisivujen käyttäjän IP-osoitteen ja avaa sivun käyttäjän kielellä?
 

Bay

Jäsen
Osaako joku valaista minua mitä tarkoittaa "scratch-installointi" käyttöjärjestelmän installoinnissa. Ainakin HP-UX -koneilla näitä tehdään.
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Jude kirjoitti:
Mistä löydän scriptin, joka tunnistaa nettisivujen käyttäjän IP-osoitteen ja avaa sivun käyttäjän kielellä?
Tuo ei ole ihan yksiselitteinen juttu.
Mikähän mahtaisi olla kieli, jolla tuon haluat toteuttaa? IP:n tunnistaminen on suht helppoa, vaikkakin proxyt ja muut varmasti tuovat oman osansa siihenkin, mutta tuon kielen kanssa voi tulla ongelmia.

Periaatteessa tuollaisen väsääminen on varmaankin mahdollista ihan esimerkiksi PHP:lla tai muulla vastaavalla, mutta näkisin että toimiminen voi olla vähän hankalaa.. Sen kielenvalinnan pitäisi ilmeisesti perustua vain selaimen lähettämään ns. user agent-tietoon, joka käsittääkseni voi sitten johtaa harhaan...

Ihan serveripuolella tuon taitanee saada hoidettua jotenkin Apachen avulla. Content negotiation on vissiin maaginen sana ja Apachen nettisivut auttavat.

Mutta tosiaan, itselläni ei ole oikeastaan mistään yllämainitusta kokemusta (lukuunottamatta PHP:ta ja tuota IP:n selvittämistä...), joten mutuiluksi menee...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös