Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 856 140
  • 19 216

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tsekkaa julkinen IP:si ja sen jälkeen vaikka se, kelle se on rekisteröity. Tai jos et jälkimmäistä osaa, kopsaa se IP tai vähintään sen kolme ekaa tavua tänne.

PS. Asiassa on tuskin mitään dramatiikkaa. Google tuijottaa vain sitä IP-osoitetta ja tekoäly hoitaa loput.

PPS. Tän saa näköjään yhdeltäkin luukulta IP Address Lookup | Geolocation
Katoin jonkun myip.fi sivun kautta sijainnin ja se on ihan ok. Koitin muuttaa koneen asetuksia siten että se ottaa sijainnin todellisen sijainnin mukaan mutta silti ollaan Virossa...
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Katoin jonkun myip.fi sivun kautta sijainnin ja se on ihan ok. Koitin muuttaa koneen asetuksia siten että se ottaa sijainnin todellisen sijainnin mukaan mutta silti ollaan Virossa...
Mitä toi mun linkki sulle sanoo? Ja kannattaa lukea sieltä alempaa toi geolokaation tarkkuus ja mihin se perustuu.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitä toi mun linkki sulle sanoo? Ja kannattaa lukea sieltä alempaa toi geolokaation tarkkuus ja mihin se perustuu.
Kyllä sekin paikallistaa ihan reilusti Suomeen. Ja pari noista vaihtoehdoista oikeaan kaupunkiin ja suurin osa ihan riittävän lähelle tänne keskiseen suomeen... Eli taitaa olla koneessa nyt jotain...

Ja näkyy olevan useammalla selaimella sama härö...
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kyllä sekin paikallistaa ihan reilusti Suomeen. Ja pari noista vaihtoehdoista oikeaan kaupunkiin ja suurin osa ihan riittävän lähelle tänne keskiseen suomeen... Eli taitaa olla koneessa nyt jotain...
Ei noista kannata ottaa paineita. Mun duunikone väittää aina olevansa Jyväskylässä.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei noista kannata ottaa paineita. Mun duunikone väittää aina olevansa Jyväskylässä.
No ei tuo nyt paineita aiheuta. Ihmettelin vaan että miksi se heittää nyt yhtäkkiä Viroon... Ja se toki on vähän häiritsevää kun hakutuloksissa se tarjoaa virolaisia osoitteita ekaksi... Mut eiköhän se jotenkin korjaannu jossain välissä...
 

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
No ei tuo nyt paineita aiheuta. Ihmettelin vaan että miksi se heittää nyt yhtäkkiä Viroon... Ja se toki on vähän häiritsevää kun hakutuloksissa se tarjoaa virolaisia osoitteita ekaksi... Mut eiköhän se jotenkin korjaannu jossain välissä...
Näyttääkö Google hakutulokset virolaisittain myös Private modessa? itsellä oli Noxu aikoina ongelmana, että google oletti minun olevan Houstonissa, mutta private modella tulokset tulivat sitten sen mukaan missä maassa kulloinkin olin
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näyttääkö Google hakutulokset virolaisittain myös Private modessa? itsellä oli Noxu aikoina ongelmana, että google oletti minun olevan Houstonissa, mutta private modella tulokset tulivat sitten sen mukaan missä maassa kulloinkin olin
Näyttää olevan sama härö myös privaatti puolella...
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelin kun kannettavassa koneessa esim. Youtuben mainokset muuttuivat Viron kieliseksi yhtäkkiä. Tuumin että sijainti asetus on väärä mutta löytyi että koko kuukeli paikallistaa itsensä Viroon. Google haun alalaidassa lukee että sijainti IP-osoitteen perusteella Viro. Onko tässä joku virustyyppinen tilanne vai jotain muuta ja mites tuon saa muutettua takaisin?
Kokeilitko googlettaa tyyliin google false location in laptop?
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ootko kokeillut toisella selaimella?
Chrome, Firefox ja Edge kaikilla sama härö...
Kokeilitko googlettaa tyyliin google false location in laptop?
Juu katselin noilla ja muillakin. Joitain ohjeita tuli mutta sellaista yhtä joka varmasti toimisi ei ole tullut. Löytyi myös sellainen että asenna selain uudelleen... Sitä nyt en vielä ole kokeillut mutta täytynee sekin testata...
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)

Onko tuo masiina ihan ok peruskäyttöön? Kaveri osti Black Friday tarjouksena, mutta tartteekin tehokkaamman myllyn. Tuo lähtisi 400€ ja kaveri on laajentanut muistin 16GB. Pelejä en tosiaan pelaa, mutta videoiden editointia saattaa tulla.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport

Onko tuo masiina ihan ok peruskäyttöön? Kaveri osti Black Friday tarjouksena, mutta tartteekin tehokkaamman myllyn. Tuo lähtisi 400€ ja kaveri on laajentanut muistin 16GB. Pelejä en tosiaan pelaa, mutta videoiden editointia saattaa tulla.

Kyllä tuo minusta täytää vielä läppärinä ihan ns. upper-midtier koneen speksit. 144hz IPS-paneeli on työpöytäkäytössäkin kyllä mukavan sulava. Tarttuisin tuohon jos noin halvalla saisit vähän käytetyn vehkeen vielä laajennetulla muistikapasiteetilla. Riippuu tietysti miten paljon ja säännöllisesti niitä videoita editoit. Jos satunnaista harrastetoimintaa niin kyllä tuolla pärjäät hyvinkin jossei renderöinti ole jostain 15 minuutista kiinni.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: moby

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Videoeditointia kyseltäessä kiinnittyy huomio tietysti näytönohjaimeen. En nyt mikään expertti ole raudan suhteen, mutta sanoisin tuon gpu:n olevan tasoa ok perustason full-hd videoeditointiin. Kortti ei kuitenkaan ole läheskään tehokkaimmasta päästä, joten mitään turhan raskasta tuolla ei kannata suunnitella pyörittävänsä.
Joo videoeditointi ei ole päähomma. Lähinnä ihan peruskäyttöä. Mun mielestä tää on ihan hyvä diili, mutta hyvä aina kysyä viisaammilta.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kokeillaan täältä...

ViaPlay pätkii. Mulla kotona seuraava kombinaatio:

- ViaPlay striimattu televisioon Chromecastin kautta
- ViaPlayta striimataan uusimmalta IPadilta.
- Nettiyhteys Elisan 5G 500/300, todellinen nopeus esim eilen noin 120.
- Televisiona 4-5 vuotta vanha Sony, toiminut moitteettomasti.

Nyt kun esim eilen striimasin NHL peliä televisioon niin yli 20 s ei mennyt varmaan kertaakaan etteikö kuva olisi a) pikselöitynyt B) ruutuun ilmestynyt ”Lataa...” teksti C) kuva kokonaan pysähtynyt mutta ääni taustalla pyöri.

Uskomatonta paskaa seurata peliä...!

Mistä lähtisit etsimään vikaa?

Lainaan tässä itseäni.

Mulla noi samat ongelmat jatkuu.

Jos siis katson ViaPlay IPadilla kaikki toimii hienosti. Kun taas striimaan kuvaa niin pätkii kerran joka 45 sekunti.

Mulla on varmaan se ensimmäisen sukupolven Chromecast. Pitäisiköhän se uusia?

Vai voiko televisiossa olla joku vika? TV toimii muuten ilman mitään ongelmia.

Kummasta lähtisitte etsimään vikaa?

Kiitos avusta!
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
@YamahaGPR Vaihda se cc. Mä turhauduin eilen sukuloimassa, kun Viaplay pätki ihan urakalla. Tajusin liian myöhään, että yritin 2nd gen cc:llä. Siellä olisi ollut tuoreempikin tarjolla. Viaplay tuntuu olevan tosi kranttu noiden suhteen.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mihin Chromecastiin tuo pitäisi vaihtaa?

Näytti olevan 3rd gen, Ultra...
Mä tykkään enemmän 3rdistä. Ultra ei toimi kuin omalla laturillaan. Ei siis voi ottaa telkusta virtaa. Riittää urheiluun hyvin. Toki jos katsoo paljon ultra HD:tä, toi ultra saattaa kiinnostaa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mihin Chromecastiin tuo pitäisi vaihtaa?

Näytti olevan 3rd gen, Ultra...
Chromecast with Google TV on ollut noin puoltoista vuotta käytössä, en vaihtaisi pois
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä, mutta löysin laatikosta vanhahkon Asuksen reitittimen mallia RT-N12 ja aloin tuumata, voiko tätä käyttää kotiverkon tukiasemana?

Nykyisellään reitittimenä minulla on Elisalta saatu Huawein möllykkä, joka on verkkokaapelilla kiinni seinässä.

Ajatuksena siis, että Huawein reititin tuottaa taloon wlanin, johon tuo Asuksen reititin liitetään langattomaksi tukiasemaksi. Saisi kumpaakin kerrokseen ns. täydet palkit, kun tuo Huawei pöhisee yläkerrassa.
 

Takiainen

Jäsen
Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä, mutta löysin laatikosta vanhahkon Asuksen reitittimen mallia RT-N12 ja aloin tuumata, voiko tätä käyttää kotiverkon tukiasemana?

Nykyisellään reitittimenä minulla on Elisalta saatu Huawein möllykkä, joka on verkkokaapelilla kiinni seinässä.

Ajatuksena siis, että Huawein reititin tuottaa taloon wlanin, johon tuo Asuksen reititin liitetään langattomaksi tukiasemaksi. Saisi kumpaakin kerrokseen ns. täydet palkit, kun tuo Huawei pöhisee yläkerrassa.

Voi. Ohjeet: [Wireless]How to set up repeater mode on ASUS Router(RT-N12HP)? | Official Support | ASUS Global
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kävin tuossa muutama viikko sitten hakemassa varastokopistani siellä muutaman vuoden ajan olleen Dellin pöytäkoneen, jolla on ikää suunnilleen kymmenen vuotta. Käyttöjärjestelmänä siinä on Windows XP ja olen käyttänyt sitä ainoastaan pelaamiseen.

Koska laitetta ei ole käytetty ainakaan kolmeen vuoteen, vaan se on ollut varastossa koko tuon ajan, päätin kokeilla sen toimivuutta. Kytkettyäni kaapelit laite kyllä hyrähti käyntiin, mutta pian avaamisen jälkeen tulee ilmoitus englanniksi, että laitteessa on vähäinen virtamäärä. Ainoa paikka, jonne laite suostuu menemään, on vikasietotila. Mikä auttaa tuohon ongelmaan? Pari tuntia latausta seinästä?
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Kävin tuossa muutama viikko sitten hakemassa varastokopistani siellä muutaman vuoden ajan olleen Dellin pöytäkoneen, jolla on ikää suunnilleen kymmenen vuotta. Käyttöjärjestelmänä siinä on Windows XP ja olen käyttänyt sitä ainoastaan pelaamiseen.

Koska laitetta ei ole käytetty ainakaan kolmeen vuoteen, vaan se on ollut varastossa koko tuon ajan, päätin kokeilla sen toimivuutta. Kytkettyäni kaapelit laite kyllä hyrähti käyntiin, mutta pian avaamisen jälkeen tulee ilmoitus englanniksi, että laitteessa on vähäinen virtamäärä. Ainoa paikka, jonne laite suostuu menemään, on vikasietotila. Mikä auttaa tuohon ongelmaan? Pari tuntia latausta seinästä?
Tuntematta asiaa sen enempää, arvaan, että koneen CMOS-paristo on päässyt virroistaan eroon. Tuo CMOS-paristo pitää mm. koneen kellon ajassa, kun kone on sammutettuna. Tuota vaihtaisin ensin, sitten pohtisin muita syitä, jos vaihto ei auta.

Täällä lisää tuon nappipariston vaihtamisesta Dellin pöytäkoneeseen.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Tulkaapas nyt joku älykkäämpi kertomaan miten jos mitenkään saa Windows koneelta roskakorista poistettuja tiedostoja takaisin? Onnistuuko ilmaiseksi? Ainakaan ei millään tenorsharen jutulla avastilla tai millään mitä oon kokeillu
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös