Moi!
Seuraavanlainen ongelma ja reipas googlaus ei ole tuottanut tulosta. Eli mulla on Zyxel p-600 series modeemi/reititin ja siinä on tai on ollut kiinni ainakin 10 eri laitetta langattomasti. Nyt kun olen yrittänyt liittää siihen pojan kännykkää (Samsung), anopin W7 läppäriä ja viimeisimpänä Apple-TV:tä, niin eipä langattomasti enää onnistukaan. Oon tullut siihen tulokseen, että siellä on jotkut "slotit" täynnä ja uusia langattomia kytköksiä ei enää sallita. Mitenkähän nuo "slotit" nollataan? Otin reitittimeen yhteyden, mutta en sieltä löytänyt mitään tonnepäin viittaavaakaan. Joku Macciosoite taulukko oli wlan-asetusten alla, mutta nekin kaikki näyttivät nollaa. Niin ja resetoin koko skeidan, mutta sekään ei auttanut. Mikähän avuksi? Niin siis vanhat luodut yhteydet toimivat ihan moitteetta.
StevieY
Hae siis vielä liitettävillä .....
Toi on firman purkki ja siinä on piilotettu SSID. Salaus on WSP firman puolesta konfattu.
Mulla on/ollut siinä kiinni ainakin 3 eri kännykkää, toinen apple tv, PSP, Wii, toinen W7 läppäri, XP pro läppäri jne. Mä oon pähkäillyt, että onko siinä joku esim. kahdeksan laitteen rajoitus, että se varaa jotkut kanavat noille laitteille ja uusia ei sallita.
StevieY
Ehkä sun tarttee kysäistä niiltä firman nörteiltä, kuinka ne on sen konffanneet ja voitko itse asetuksia tarpeen vaatiessa muutella. Firman purkeissa on varmaan kyseisen firman protokollien mukaiset asetukset ja muutokset ja lupa niihin pitäis kysellä konttorin it-päälliköltä.
Mikäli epäilet joitain laiterajoituksia, kannattaa varmaan kokeilla kirjaamalla joku purkki pois verkosta ja kokeilla uutta sen tilalle, jos hyväksyy, siellä on sitten yhteysrajoituksia, jos ei yhteys firman nörtteihin asiasta.
Voi olla että laitteen DHCP-avaruus on rajoitettu tiettyyn laitemäärään ja DHCP-leasi saattaa kestää pitkäänkin, välttämättä siis heti kun laitteen irrottaa wlanista ei uusi laite saa IP:tä purkilta, vaan pitää odottaa että aiemman laitteen DHCP-leasi päättyy. Tietysti jos purkkiin pääsee käsiksi niin voi katsoa tuon IP-avaruuden laajuuden ja ehkä jopa itse kasvattaa 10->100. Pitäisi riittää kotikäyttöön. ;)
Jotain tälläistä siinä voisi tosiaan olla. Täytyykin tänään vielä kerran vilkaista noita purkin asetuksia. Kiitoksia!
StevieY
Vituttaa vaan aivan suunnattomasti kun kuva menee tämän tästä kamalaksi pikselimössöksi mistä ei saa mitään selvää. Sitten taas pari minuuttia kirkasta kuvaa ja taas bllurrrr. Perkele. Missä vika, ylellä vaiko mun laitteissa? Netflix, HDFin jne. sekä kaikki muut streamit toimii niinkuin pitää, vain ylen kuva kusee.
En nyt tiedä onko tämä paras ketju, mutta kysympä nyt täällä. Elikkäs kun nyt on vuoden tv- kohokohta menossa, eli jalkapallon mm-kisat, niin olen suosilla luovuttanut kaukosäätimen vaimolle ja katselen kisoja ylen netistä. Vituttaa vaan aivan suunnattomasti kun kuva menee tämän tästä kamalaksi pikselimössöksi mistä ei saa mitään selvää. Sitten taas pari minuuttia kirkasta kuvaa ja taas bllurrrr. Perkele. Missä vika, ylellä vaiko mun laitteissa? Netflix, HDFin jne. sekä kaikki muut streamit toimii niinkuin pitää, vain ylen kuva kusee.
Dropbox on ainakin osoittautunut toimivaksi pilvipalveluksi. Vielä vaivattomampi vaihtoehto on Eyefi-kortti kameraan. Kamera lähettää Wlanin kautta kuvat kaikkiin haluamiisi laitteisiin sitä mukaa kun niitä otat. Itsellä ollut tuo käytössä pari vuotta ja hyvin on toiminut.Olisikos täällä ehdotuksia, että kuinka saisimme perheen eri päätelaitteilla napsimat valokuvat yhteen paikkaan talteen mahdollisimman automaattisesti?
Käytännössä kuvia tulee iPhonesta, Androidpuhelimesta ja parista digikamerasta. Käytössä on kolme mäkkikonetta + muutaman teran Airport Time Capsule (sikäli kun sitä pystyisi käyttämään tuohon?)
Toiveena olisi, että kuvat voisi siirtää mahdollisimman automaattisesti talteen (esim. WiFi:n yli automaattisesti kotiverkossa) ja olisivat tosiaan kaikki yhdessa paikassa tallessa. Pilvipalveut käyvät ja hintarajaakaan en oikein osaa sanoa, joten kaikki vaihtoehdot on avoinna.
Mitenkäs muilla on nuo hoidettu?
Muutaman kerran päivässä hiiri lakkaa toimimasta ja näyttöön ilmestyy englanniksi, saksaksi, japaniksi ja parilla muulla kielellä viesti, jossa käsketään sammuttamaan kone painamalla käynnistysnäppäintä pohjassa niin kauan, että kone sammuu.
Laitteesi on tehnyt Kernel Panicin. Vastaa windowsin sinistä ruutua. Käyttöjärjestelmässä on jotain vialla, tai joku laite on vikaantunut tai hajoamasassa. Käyttiksen uudelleen asentaminen voi auttaa myös.
Täältä lisätietoa;
OS X: About kernel panics
linkki viepi Applen tukisivuille.
Ongelman aiheuttajan pitäisi löytyä OSX:n kernel logista. Se löytyy muistaakseni System Profiler-ohjelmasta (ompun kuva -> About this Mac -> More Info), ja sieltä Logs -> Kernel log. Viimeiset rivit ennen buuttia kertoo paniikin syyn.Ongelmanani taisi olla hajoamassa ollut hiiri, jonka olin lainannut PC:ltäni. Alkuperäisellä iMacin hiirellä homma sujuu kuin suvitanssi.
Olen ite vähän käsi näissä hommissa, mutta muistaakseni tän tyylisissä ongelmissa taustalla on joko emolevyn tai kovalevyn rikkoontuminen. Kannattaa ottaa varmuuskopiot tärkeimmistä tiedostoista mahdollisimman pian.Tuskin kukaan vastaa mutta koitetaan:
Toisinaan käy niin, että kun avaan koneen, niin siinä kohtaa kun pitäisi tulla näkymä, jossa valitaan käyttäjä ja syötetään salasana jotta voi kirjautua Windowsiin, tuleekin näyttöön teksti no signal ja näyttö jää mustaksi, ainoastaan hiiren kursori näkyy ja sitä pystyy liikuttamaan. Käynnistyksen alussa kuitenkin tulee esiin Compaqin logo yms. ihan normaalisti. Kerran lähti toimimaan kun käynnisti koneen n. 10 kertaa uudestaan. Ja välillä kyseistä ilmiötä ei taas esiinny moneen päivään.
Onneksi vikasietotilassa toimii aina. Tällöinhän vissiin tärkeimpiä tiedostoja (joita ei onneksi ole paljon) voidaan siirtää muistitikulle. Muutama tiedosto onkin jo siirretty ennakkoon. Kaverini, joka on it-insinööri, sanoi, että kyseessä voi olla näytönohjaimen rikkoontuminen.Olen ite vähän käsi näissä hommissa, mutta muistaakseni tän tyylisissä ongelmissa taustalla on joko emolevyn tai kovalevyn rikkoontuminen. Kannattaa ottaa varmuuskopiot tärkeimmistä tiedostoista mahdollisimman pian.
Oletan että kyseessä on DVB-formaatin video: Subtitles->Subtitle Track-> DVB subtitles - [KIELI]Miten VLC:n Mac-versiossa saa toistettua myös REC-tiedostojen tekstitykset?