Itsellä nyt seuraavanlainen ongelma minkä kanssa olen tapellut koko aamun ja aamupäivän.
Eli on alkanut aiemmin hommaamani ulkoisen kovalevyn tila loppumaan (Iomega 1000Gb) ja nyt sitten ostin uuden. Tämä uusi on mallia Samsung D3 (
Samsung 2TB D3 Station External Desktop Hard Drive - Black: Amazon.co.uk: Computers Accessories ).
Liitin laitteen koneeseeni ja Windows alkoi asentamaan ohjainohjelmistoa. Hetken päästä kone kuitenkin ilmoittaa:
Laitteen ohjainohjelmistoa ei voitu asentaa
Menin ohjauspaneelin kautta laitehallintaan josta löytyi:
USB-massamuistilaite jonka päällä keltainen kolmio ja sisällä huutomerkki. Menin laitteen ominaisuuksiin ja painoin
ohjain-välisivun alta:
päivitä ohjain. Windows etsi onnistuneesti ajurit ja ilmoitti lopuksi, että ohjelmisto ajantasalla. No tuo keltainen huutomerkki ei kuitenkaan poistunut ja laitteen ominaisuuksissa lukee:
Laitetta ei voi käynnistää. (Koodi 10). Käynnistin koneen uudestaan mutta ongelma ei poistunut :( Sen jälkeen olen koittanut tuolta laitteen ominaisuuksista:
poista ohjain, laittanut toiseen USB-porttiin ja asentanut ohjaimen uudestaan, mutta ei, ei vaan lähde toimimaan :( Olen käynnistänyt koneen aina uudestaan USB-porttia vaihtaessani ja ajanut Ccleanerin ennen laitteen uudelleen kytkemistä.
Koneeni on jo useamman vuoden vanha (oliskohan joskus 2008 aikoihin ostettu). Käyttiksenä on Windows 7 Home Premium (64bit). Koneestani löytyy ilmeisesti nuo vaadittavat USB 2.0 portit, koska laitehallinnan
USB-ohjaimet kohdasta löytyy: Standard Enhanced PCI to USB Host Controller- teksti. Googlen mukaan tuo
Enhanced-teksti varmistaa tuon asian??
Tällä hetkellä tosiaan tuolta ominaisuuksista löytyy tuo:
Laitetta ei voi käynnistää. (Koodi 10) ja ongelmaa en ole saanut ratkaistua :( Nyt joutui kädet nostamaan ylös ja tulla apua kysymään täältä.