Mulla on USB-ongelma. Tai asiaan liittyy tarina, kerronpas sen.
Joko vuonna 2010 tai 2011 ostin HP:n läppärin. Se oli jo silloin halvin mitä markkinoilta saa, olisiko ollut noin 400€. Edelleen esim verkkokauppa myy vissiin 350€:lla, hieman kehittyneempää mutta jokseenkin samannäköistä mallia.
Toistaiseksi kone on toiminut mulla jokseenkin moitteetta, mitä nyt tuon hintaluokan koneelta voi edellyttää pikku poikkeusta lukuunottamatta. Vajaa vuosi sitten mulla kaatui kahvit näppikselle ja näppis heitti toimimasta. No, kokeilin sellaista että ostin usb-näppiksen ja sehän toimi.
Pari viikkoa sitten yhtä äkkiä koneen oikean alareunan tilapalkista tms mikä se lieneekään tuli enkunkielinen ilmoitus "usb-porttiin kytketty vehje ei enää toimi" tms. USB-näppis oli sen jälkeen mykkä, ei toiminut toisenkaan portin kautta joka antoi saman ilmoituksen, kolmas näppis on "täysin hengetön" ei anna edes tuota ilmoitusta. No asensin USB-ajurit HP:n sivuilta ja buuttauksen jälkeen toimi taas mutta vain pari päivää. En ole varma johtuiko toiminnan jatkuminen buuttauksesta vai ajurien uudelleenasennuksesta vai mistä. No, oon sen jälkeen asennellut ajureita uudelleen ja buuttaillut konetta useita kertoja mutta ei toimi ei. Olen koittanut toistakin USB-näppistä mutta sekään ei auta.
Mitä voin tehdä? Pelastaako Win7:n uudelleenasetus, tätä en kovin mielellään ala tekemään vai auttaako mikään ja jos niin mikä?