Mulla on 3-4 vuotta vanha HP 620 läppäri. Pikkuviat poislukien toimiva. Pikkuvikoja ovat ensiksikin USB-portit, joista yksikään ei enää toimi ja toinen on näppäimistö johon kerran kaatui kahvit päälle. Näppäimistä toimii vain muutama sen lisäksi että tasohiiri toimii. Aikansa pärjäilin USB-näppäimistöllä mutta mikään USB-porteista ei enää toimi eikä niitä niitä ole pikkuvärkkäilyllä saanut kuntoon. Muuten kuitenkin ihan toimiva kone jonka halusin saada vielä käyttökuntoon.
Niinpä menin nettiin ja etsin olisiko jossakin HP 620 näppäimistöä myytävänä. Löysin tämän ja tilasin:
HP 620 Näppäimistö
Hintaa tuli 30,60€ + 6.00€ postikuluja. Päätin ottaa riskin ja kokeilla josko tolla saisin tietsikalle lisää elinaikaa. Tuolla vieläpä lukee saatavuus: varastossa.
No paketti tuli postista, oli lähetetty Hong Kongista eli varastonsa on ilmeisesti siellä. En kuitenkaan saanut täysin sellaista näppäimistöä joka tuossa läppärissäni on ja joka on myöskin yo linkin kuvassa vaan tällaisen näppäimistön:
http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v0/511409360_1/-New-Laptop-Keyboard-For-HP-620-US-Layout-Black-606129-001-V115326AS1-6037B0046201-605814-001.jpg
Tossa on eroja siihen näppäimistöön jonka luulin tilanneeni: tuosta puuttuu skandinäppäimet ja esim Enter-näppäin on erilainen joskin suunnilleen samassa kohdassa.
Olen siis saanut väärän version tilaamastani tuotteesta, ilmeisesti sain britti/jenkkinäppäimistön. Firmalla jolta tuotteen tilasin on "Money Back Guarantee" jossa he käskevät lähettämään tuotteen takaisin sinne mistä se tuli plus mailin heille, jossa ei ole välttämätöntä kertoa miksi palautti. Jolloin saisin maksamani rahan takaisin mutta nyt joutuisin maksamaan palauttamani tuotteen postikulun, joka on ilmeisesti 6.00€ mutta voi hyvin olla enemmänkin, en ole postista kysynyt. Eli saisin rahaa takaisin 30,60€ miinus postikulut, eipä taida maksaa vaivaa? Tuolla ei näytä olevan minkäänlaista asiakaspalvelua, mailikin menee jonnekin ulkomaille (siis se maili jonne pitäisi kertoa tuotteen palauttamisesta).
Onko mulla mitään muuta vaihtoehtoa kuin yrittää survoa saamani näppäimistö paikalleen ja vaihtaa näppäimistökieleksi joko brittien tai jenkkien englanti?
Niinpä menin nettiin ja etsin olisiko jossakin HP 620 näppäimistöä myytävänä. Löysin tämän ja tilasin:
HP 620 Näppäimistö
Hintaa tuli 30,60€ + 6.00€ postikuluja. Päätin ottaa riskin ja kokeilla josko tolla saisin tietsikalle lisää elinaikaa. Tuolla vieläpä lukee saatavuus: varastossa.
No paketti tuli postista, oli lähetetty Hong Kongista eli varastonsa on ilmeisesti siellä. En kuitenkaan saanut täysin sellaista näppäimistöä joka tuossa läppärissäni on ja joka on myöskin yo linkin kuvassa vaan tällaisen näppäimistön:
http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v0/511409360_1/-New-Laptop-Keyboard-For-HP-620-US-Layout-Black-606129-001-V115326AS1-6037B0046201-605814-001.jpg
Tossa on eroja siihen näppäimistöön jonka luulin tilanneeni: tuosta puuttuu skandinäppäimet ja esim Enter-näppäin on erilainen joskin suunnilleen samassa kohdassa.
Olen siis saanut väärän version tilaamastani tuotteesta, ilmeisesti sain britti/jenkkinäppäimistön. Firmalla jolta tuotteen tilasin on "Money Back Guarantee" jossa he käskevät lähettämään tuotteen takaisin sinne mistä se tuli plus mailin heille, jossa ei ole välttämätöntä kertoa miksi palautti. Jolloin saisin maksamani rahan takaisin mutta nyt joutuisin maksamaan palauttamani tuotteen postikulun, joka on ilmeisesti 6.00€ mutta voi hyvin olla enemmänkin, en ole postista kysynyt. Eli saisin rahaa takaisin 30,60€ miinus postikulut, eipä taida maksaa vaivaa? Tuolla ei näytä olevan minkäänlaista asiakaspalvelua, mailikin menee jonnekin ulkomaille (siis se maili jonne pitäisi kertoa tuotteen palauttamisesta).
Onko mulla mitään muuta vaihtoehtoa kuin yrittää survoa saamani näppäimistö paikalleen ja vaihtaa näppäimistökieleksi joko brittien tai jenkkien englanti?