Löytyykö tietokone-experttejä?

• 2 921 384
  • 19 342

roottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Meikäläisellä on Firefoxissa tommonen joku ProCon-sivupalkki, käsittäkseni joku suodatinohjelma. En oikein tiedä näistä. Mitenköhän se saa pois päältä/poistettua kokonaan.
Nuo Firefoxin lisäpalikat saa poistettua tools->add-ons-valikon kautta (työkalut->lisäosat tjsp). Kokeilun perusteella ProCon lähtee pois ilman salasanaa.

Kuinka Media Playerin saa soittamaan CD:n kappaleet oikeassa järjestyksessä eikä suffelina?
Sekoituksen saa päälle ja pois sekä soittovalikosta että control+h näppäinyhdistelmällä.

krobbe

Jäsen
Hyvää päivää asiantuntijat.

Taas olisi hieman ongelmaa.

Hankin kannettavan ja hyvin toimii, mutta...

Jatkoaikaa luen seuraavalla tavalla:

Valitsen uudet viestit ja luen viestejä läpi, jonka jälkeen merkitsen kaikki viestit luetuiksi. Seuraavan kerran kun valitsen uudet viestit, ne vanhat jo luetut ja merkityt luetuiksi ovat siellä jäljellä. Lisäksi kun avaan normireittiä jonkun osion täytyy sivu päivittää joka kerta, koska näytille tulee viimeisen vierailuni tila.

Vanhalla koneella homma toimi aivan hyvin, samoin kuin nykyisellä toimii kaikki muut keskustelupalstat. Eli mikä mättää, auttakee!

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Käyttöjärjestelmä on Vista, vaikuttaako tuo Firefox millään tavoin tietokoneen toimintaan, sivujen ulkonäköön, sähköposteihin, käyttökieleen ym. ?
Kyllähän se vaikuttaa mm. ulkonäköön ja muutamiin toiminnallisiin asioihin. Itselläni kesti puolisen vuotta kerätä uskallusta ottaa Firefox käyttöön (ja Thunderbird sähköposti) mutta kun sitten rohkeutta olin kerännyt tarpeeksi ja sen aikanaan vaihdoin jo muutama vuosi sitten, en ole kyllä katunut. Kannattaa ottaa riski, rakastut varmasti ajan mittaan.

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ps. Mistä muuten mahtaa johtua, että kaikki muut keskustelupalstat toimii normaalisti, vain JA tökkii?
Nyt menee veikkauksen puolelle, mutta väittäisin syynä olevan erot keskustelupalstojen softissa ja näiden versioissa.

Gags jo tuossa yllä vastasikin toiseen kysymykseen. Tosiaan, vaikuttaa Firefox siihen mihin olet tottunut. Mutta varmasti parempaan suuntaan ja ensi kokeilujen jälkeen et joudu tässäkään ketjussa enää vierailemaan. Tietokoneen toimintaan ei fundamentaalisesti vaikuta kuin netin selailun osalta, sähköpostit luetaan kuten aiemminkin (joko selaimen kautta tai omalla ohjelmallaan), kieli selaimessa on Suomi, käyttiksen kieli pysyy ennallaan.

krobbe

Jäsen
Nyt menee veikkauksen puolelle, mutta väittäisin syynä olevan erot keskustelupalstojen softissa ja näiden versioissa.

Gags jo tuossa yllä vastasikin toiseen kysymykseen. Tosiaan, vaikuttaa Firefox siihen mihin olet tottunut. Mutta varmasti parempaan suuntaan ja ensi kokeilujen jälkeen et joudu tässäkään ketjussa enää vierailemaan. Tietokoneen toimintaan ei fundamentaalisesti vaikuta kuin netin selailun osalta, sähköpostit luetaan kuten aiemminkin (joko selaimen kautta tai omalla ohjelmallaan), kieli selaimessa on Suomi, käyttiksen kieli pysyy ennallaan.

Kiitos Teille molemmille. Nyt keräilen rohkeutta ja taidan siirtyä pikapuoliin Tuliketun aikakauteen!

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Muista, että se IE 7 kyllä pysyy siellä rinnalla ja ei häviä mihinkään. Saat palattua siihen milloin vain jos Firefox ei olekaan sinua varten.
Eikä sitä saa edes hävitettyä, vaikka haluaisikin. Selain kuuluu oleellisena osana windowsin juureen.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Vielä yksi lisäkysymys, vaikuttaako tuo ff mitenkään virussuojaukseeni?
Ekoilla kerroilla virusskanneri varmaan pyytää lupia sen päästämiseksi nettiin, muuta vaikutusta ei pitäisi olla. Aika turvallisin mielin mä ainakin olen lupia FF:lle klikkaillut.

Asiantuntijat varmaan osaa vastata tarkemmin.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Asensin tuossa jokin aika sitten käyttöjärjestelmän uudestaan niin, että tein XP:n korjauksen toiselle osiolle (kovalevy siis osioitu kahteen) ja nyt tämän operaation jälkeen, sille toiselle osiolle, johon en kajonnut, aiemmin tallentamieni videoleikkeiden kuvanlaatu on heikentynyt. Olen itse miettinyt että oliskohan kyse codecien puuttumisesta (näitä oli ennen uudelleenasennusta vaikka mitä) vaiko näytönohjaimen ajureista, joista mulla kyllä on uusin versio. Mikäli ammattilaiset epäilette näytönohjaimien ajureita, niin mistäs mä löydän vanhemmat ajurit? NVIDIA GeFroce Ti4200 on toi näytönohjain.

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Ekoilla kerroilla virusskanneri varmaan pyytää lupia sen päästämiseksi nettiin, muuta vaikutusta ei pitäisi olla. Aika turvallisin mielin mä ainakin olen lupia FF:lle klikkaillut.
En ole mikään asiantuntija tässä(kään) asiassa, mutta palomuurista se kiinni on, miten paljon roskaa ja paskaa tulee sisään. Se puoli kun on kunnossa, niin tosiaan uskaltaa antaa lupia aika huoletta.

Ja itse olen myös FF:n käyttäjä, eikä kone ole ikinä saastunut.

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Hää on siinä Zyxelin asetusten katseluvalikossa. Ohjekirjasta varmaan löytyy vinkkiä miten pääsee muuttamaankin niitä. Olisko ollu salasanasta tms. kiinni.
Ei tule kyselyä mistään salasanasta jota kautta pääsis käsiksi asetukseen, tulee vain sivu jossa on jotain statistiikkaa mutta siitä ei pääse mihkään.

Mulla on kotona sama purkki johon pääsee kyllä käsiks ihan ohjeiden avulla.
Eli lähinnä kannettava+vistan ja tuon purkin yhteiskäytössä on kommervenkkejä jotka olis kiva tietää.

Viimeksi muokattu:

krobbe

Jäsen
Elämä on.. mallillaan jälleen. Tulikettu käytössä, asennus onnistui jopa minulta suht helposti ja hyvältä vaikuttaa, JA toimii jälleen kuin unelma. Noihin mahdollisiin FF:n lisäosiin en vielä edes tutustunut, täytyy joskus ajan kanssa kahlata läpi mitä sieltä löytyy.

Kiitoksia vielä kerran kaikille neuvojille!

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En ole mikään asiantuntija tässä(kään) asiassa, mutta palomuurista se kiinni on, miten paljon roskaa ja paskaa tulee sisään. Se puoli kun on kunnossa, niin tosiaan uskaltaa antaa lupia aika huoletta.
Ei nyt täysin. Adware, spyware sun muut tulevat käytännössä selaimen siivellä sisään. Muita portteja kolkuttelevat virukset sen sijaan tarttuvat useimmiten palomuurin hampaisiin.

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
BOOTMGR is missing

Ok eli Gigantin huikea Fujitsu-Siemens kytkykone aloitti kahden päivän jälkeen totaalisen temppuilun. Käyttiksenä on Vista.

Eli kone ilmoittaa sinnikkäästi, että "Bootmgr is missing". Sen verran netistä löysin että tämä on yleinen Vista ongelma, mutta kun kone ei pihahda recovery-CD:lläkään, niin mitäs tässä enää mahtaa? Vai mahtaako?

Kiitos etukäteen,
t. epätoivoinen

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mikä olisi paras ilmainen virus ohjelma? Uusi kone vain hidastunut hälyyttävän paljon.

Avast nimistä ohjelmaa on kehuttu monessa paikassa. Joku tietänee paremmin, mutta kannattaa etsiä keskusteluja tuosta, niin eiköhän siellä sanota jos parempiakin on olemassa.

edit:

http://anti-virus-software-review.toptenreviews.com/avast-review.html
http://www.reviewcentre.com/reviews53226.html

Tässä jonkinlainen tietopaketti ilmaiseen tietoturvaan (palomuurit, virustorjunta jne):

http://personal.inet.fi/koti/amerx/computer/kotikayttajan_tietoturva.html

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
mutta kun kone ei pihahda recovery-CD:lläkään, niin mitäs tässä enää mahtaa?
Onko sinulla biossissa boot-sequence oikein, kun kerran ei käynnisty edes recovery-cd:llä? Katso että optinen asema on ensisijainen niin kone käynnistisi CD:ltä. Käyttöohjeissa kerrotaan miten tämä tehdään.

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Avast nimistä ohjelmaa on kehuttu monessa paikassa. Joku tietänee paremmin, mutta kannattaa etsiä keskusteluja tuosta, niin eiköhän siellä sanota jos parempiakin on olemassa.

edit:

http://anti-virus-software-review.toptenreviews.com/avast-review.html
http://www.reviewcentre.com/reviews53226.html

Tässä jonkinlainen tietopaketti ilmaiseen tietoturvaan (palomuurit, virustorjunta jne):

http://personal.inet.fi/koti/amerx/computer/kotikayttajan_tietoturva.html

Kiitoksia infosta.

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Sekoituksen saa päälle ja pois sekä soittovalikosta että control+h näppäinyhdistelmällä.

Kiitoksia tästä tiedosta. Aikaisemmin teemalevyjen kuten Abbey Road, Sgt. Pepper tai Lamb Lies Down On Broadway kuuntelu on ollut turhauttavaa, kun biisit on indeksoitu "keskeltä" kappaletta toiseen kappaleeseen. Suffle katkaisee nämä jatkumot.

Esimerkkinä Hairless Heart/Counting Out Time Lambilta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy