Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 868 139
  • 19 233

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Suosittelen tsekkaamaan vaikka Muropaketin keskustelun Kannettavat-osiota.

Mutta riippuu varmaan mitä haet. Itse hommasin juuri viikko sitten kannettavan, jolta halusin parhaan mahdollisen kokoonpanon korkeintaan n. 800 eurolla, joten valitsin Acerin Aspire-mallistosta parhaiten sopivan yksilön (3613 LMi), jossa oleellisia asioita olivat suht iso kovalevy ja vähintään 512 mb muistia. Hintaa tuli 793 € Verkkokaupasta. Acerhan on halpismerkki, jolta saa halvalla laadukkaita kokoonpanoja. Ongelmat tietysti ovat samoja kuin kaikella muullakin halpiselektroniikalla, mutta itse varauduin siihen hankkimalla 3 vuoden takuupaketin (Verkkokaupasta 96 €) normaalin vuoden takuun ohelle.

Jos taas on varaa ja halua pistää jotain satasia lisää siihen hintaan, millä saisit vastaavan tasoisen Acerin kuin joku merkkikone tulee olemaan, niin eiköhän silloin joku näistä tunnetuista merkeistä tyyliin IBM, HP, Sony ym. ole hyvä vaihtoehto. Tosin alle 1000 €:llä ei kyllä mielestäni mitään kovin laadukkaita merkkikoneita saa. Juuri siksi itsekin päädyin Aceriin.
 
Viimeksi muokattu:

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Windows Media Player?

Latasin äsken uudemman version tästä, mutta se herjaa jatkuvasti:

"Windows Media Player ei voi toistaa tiedostoa. Ainakin yksi tämän median toistamiseen tarvittava pakkauksenhallinta puuttuu."

Mitä pitäisi tehdä?
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Eino_Mies kirjoitti:
Latasin äsken uudemman version tästä, mutta se herjaa jatkuvasti:

"Windows Media Player ei voi toistaa tiedostoa. Ainakin yksi tämän median toistamiseen tarvittava pakkauksenhallinta puuttuu."

Mitä pitäisi tehdä?

Eiköhän kyse ole siitä että sulta puuttuu joku codec jota tuon videopätkän katsomiseen tarvitaan.

Lataa vaikkapa täältä löytyvä Gordian Knot Codec Pak 1.9, joka on aika kattava paketti noita tarvittavia codeckeja.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Jos meinaat PC:tä, niin suosittelen Fujitsu-Siemenssiä! Niihin saa kahden vuoden takuun ja kolmen vuoden Nortonin. Toiminut minulla täysin moitteita ja löytyy OK-malli alle tonnilla!

Muutenkin mukaan tuli hyvä ohjelmistopaketti. Ainoat miinukset on akun kestossa ja painossa, tosin eipä tätä juuri tule mukana kanneltua.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
teroz kirjoitti:
Jos meinaat PC:tä, niin suosittelen Fujitsu-Siemenssiä! Niihin saa kahden vuoden takuun ja kolmen vuoden Nortonin. Toiminut minulla täysin moitteita ja löytyy OK-malli alle tonnilla!

Fujitsu on ihan hyvä valinta. Takuu on ilman mitään ihmeempiä lisäpaketteja kaksi vuotta ja Nortonin kolmen vuoden päivitykset kuuluvat virustorjuntaan, palomuureihin ym.. Myös takuu/tuki pelaa suht. rivakasti, olen testannut. Käsittääkseni Acerin suurimmat ongelman ovat juuri tuolla puolella.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Kannattaa katsoa myös mitä lisälaitteita tarvitset. Esim onko firewire-liittimelle käyttöä? Kaikissa halpakannettavissa ei ole tätä liitintä tai onko kannettavassa intergroitua verkkokorttia, sillä ihme kyllä kaikissa kannettavissa ei ole tätäkään vakiona. Mutta jos halpaa kannettavaa etsit eikä teholla niin väliä niin suosittelen katselemaan vähän hitaamman prosessorin sisältäviä kannettavia. Kannettavien hinta tippuu kohtuu siedettäväksi kun ostaa suosiolla vähän "tehottomamman" vehkeen.

- Tinke-80
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
sopuli kirjoitti:
Fujitsu on ihan hyvä valinta. Takuu on ilman mitään ihmeempiä lisäpaketteja kaksi vuotta ja Nortonin kolmen vuoden päivitykset kuuluvat virustorjuntaan, palomuureihin ym.. Myös takuu/tuki pelaa suht. rivakasti, olen testannut. Käsittääkseni Acerin suurimmat ongelman ovat juuri tuolla puolella.
Molempien takuusta huolehtii Powermill, mutta FS:n vastausaika sopparin mukaan on Acerin vastaavaa nopeampi.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Eino_Mies kirjoitti:
Latasin äsken uudemman version tästä, mutta se herjaa jatkuvasti:

"Windows Media Player ei voi toistaa tiedostoa. Ainakin yksi tämän median toistamiseen tarvittava pakkauksenhallinta puuttuu."

Mitä pitäisi tehdä?

Toinen tapa on katsoa esim GSpot-ohjelmalla mikä codecci vaaditaan että kyseinen video avautuu ja ladata vain se kyseinen codecci. Itse vierastan näitä codec-paketteja koska jotkut ovat saaneet koneensa sekaisin näillä paketeilla.

GSpot linkki ->
http://www.afterdawn.com/software/video_software/video_tools/gspot.cfm
 

Pluto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ruutiveijari kirjoitti:
Molempien takuusta huolehtii Powermill, mutta FS:n vastausaika sopparin mukaan on Acerin vastaavaa nopeampi.

Eikös Acer Finlandilla ole omaa huoltoa enää? Ainakin vielä joku kuukausi sitten sellainen vielä oli ja hoiti oletettavasti merkittävän osan koneista. F-S:llä myös on muistaakseni nykyään toinenkin suurempi takuuhuoltaja nimeltään Asapcom.

Jos alkuperäiseen aiheeseen palataan, niin itse katselisin kenties jotain vanhenevaa mallia halvemmalla rahalla. Tekniikassa ei välttämättä ole tapahtunut kuitenkaan mitään ihmeellistä ja uusien konemallien sykli on nykyään niin nopea, ettei niissä pysy enää kukaan perässä. Itse on välttämättä ottaisi AMD:n prossua, koska valmistajat usein tykkäävät tehdä nämä koneet muutenkin "halvalla" ja se näkyy surkeissa piirisarjoissa ym. Työkäyttöön en edes miettisi muita kuin ns. Professional luokituksen saaneita koneita. Onhan ne toki kalliimpia, mutta on ne yleensä laadukkaampia ja huolto toimii rivakammin.

Koneet tulevat nykyään suurimmaksi osaksi samoilta tehtailta Kiinasta, luki siinä sitten Fujitsu, Acer tai jotain muuta. Olettaisin, ettei laadullakaan enää ole mitään suuria eroja saman hintaluokan koneissa. Huoltopalveluiden taso saattaa vaihdella sitten merkkikohtaisesti, siinä on ainakin yksi mihin kannattaa kiinnittää huomiota. Ei ole hauskaa, jos kone seilaa vaikkapa jonnekkin saksaan tai britteihin korjattavaksi kuukaudeksi.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Pluto kirjoitti:
Eikös Acer Finlandilla ole omaa huoltoa enää? Ainakin vielä joku kuukausi sitten sellainen vielä oli ja hoiti oletettavasti merkittävän osan koneista. F-S:llä myös on muistaakseni nykyään toinenkin suurempi takuuhuoltaja nimeltään Asapcom.

Amen. Näinhän homma toimii todellakin. Molemmat ovat voimassa ja korjaavat suht rivakasti laitteet. Asapcom löytyy Tampereeltakin, mikä on plussaa.

Itse kun toimin tietokoneiden kanssa päivittäin, niin valitettavasti merkit Acer ja F-S ovat niitä joita lähetän itse eniten takuuhuoltoon.
Powermill on paha paikka korjata laitteita, kestää yleensä parikin viikkoa kunnes saa laitteen takaisin.
Huoltopuolella HP kepittää huolella muita. Läppäri kävi Hollannissa, viipyi matkalla 46 tuntia. Siitä saa ottaa mallia. Ja siinä laitteessa oli normaali takuu voimassa.
Vika ei ollut mikään iso, mutta nopeasti homma hoidettiin. Olisihan se laite voinut lojua varastossa Hollannissa vähän aikaa odottaen huoltoa.

Olen liian monta Aceria nähnyt, niin niille on tullut skeptiseksi että toimisivat mainiosti. Ei jaksa enää. Sielunelämäkin on tullut tutuksi, olen yhden Travelmaten räjäyttänyt lähes täydellisesti osiin. Keskeltä konetta löytyi vasta biosin patteri - joka sekin oli liimattu kiinni. Oli muuten kivaa siinä vaiheessa.
 

White Wolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC/DC
LaCie 160GB ulkoinen kovo

White Wolf kirjoitti:
Jatketaanpas tähän omaan viestiin lisää samasta aiheesta.

Soittelin liikkeeseen ku ei oo mitään kuulunu koko levystä. Sanoivat että tulee joko tämän viikon lopussa tai ens viikon alussa. Eli aikaa vierähtänyt semmoset 3 viikkoa. Eli liikkeen sanoma aikataulu pettänyt jo tässä vaiheessa.


tilanne jatkuu ja jatkuu...

SAATANAN LaCie PERKELE!

Vieläkään oo kuulunu mitään tuosta ulkosesta kovosta! 4 viikkoa tuli eilen täyteen siitä ku vein sen liikeeseen! Soitin sinne taas ja sanoivat että he ei muuta tehdä ku oottaa kans.

Laitoin sitte samantien mailia sinne LaCien puljuun ja avauduin oikeen kunnolla. Laitoin vähän lainausta kuluttajaviraston nettisivuilta kans mukaan...
Siellähän sanotaan:

"Jos tuotteessa on kuluttajansuojalain tarkoittama virhe, sinulla on oikeus hyvitykseen. Ensiksi voit vaatia virheen korjaamista tai tuotteen vaihtamista virheettömään. Myyjän on tehtävä tämä kohtuullisessa ajassa ja ilman olennaista haittaa ostajalle.

Toissijaiset tavat oikaista virhe ovat hinnanalennus ja kaupan purku. Voit vaatia virhettä vastaavaa hinnanalennusta, jos virheen korjaaminen tai virheettömään tavaran toimittaminen ei tule kyseeseen tai jos myyjä ei tee tätä kohtuullisessa ajassa.

Kaupan purku on normaalisti vasta viimeinen vaihtoehto ja sitä voit vaatia hinnanalennuksen vaihtoehtona silloin, jos virhe ei ole vähäinen."



Pitää huomenna soittaa tuonne vielä ja kysyä mikä on tuo kohtuullinen aika. Kyllä tässä kuukauden odottelussa mennään jo ainakin mun sietokyvyn ylärajoilla. Ja tuotehan ei siis ole vielä edes tullu sieltä takaisin eli aikaahan voi mennä vielä vaikka kuinka.
Toinen sitten tuo että korjaaminen/vaihtaminen "on tehtävä ilman olennaista haittaa ostajalle". Kyllähän tässä on haittaa kerenny tulla jo melkoisesti ku joutuu viikko kaupalla oottamaan ja koneen oma kovalevy on niin täynnä, että sinne enää mitään tahdo mahtua.

Ku ois ollu edes puhelinnumero tuonne LaCielle niin oisin soittanu heti ja haistattanu pitkät, mutta kun ei... Ainoa numero mikä löyty oli faxin numero ja sekin ruotsiin. No katotaan mitä vastaavat mailiin. Onneksi jätin sen talteen ku sieltä vastattiin silloin ku avauduin 4 viikkoa sitten tuosta niiden laadusta. Samalle henkilölle laitoin!

Minusta ei niin helpolla päästäkään... Vaikka joka päivä laitan sinne mailia jos ei ala kohta kuulua sitä vekotinta takas! Soitan niille kohta sinne ruotsiin tai ranskaan! PERKELE!
 

Lexa

Jäsen
startin13 kirjoitti:
Nyt olisi kiikarissa kannettava tietokone hintaluokassa alle 1000euroa. Tarkoitus on käyttää sitä kevyesti työkäytössä,lukea sähköpostia sekä surffata internetissä. Ja katsella tietty dvd elokuvia ja imuroida musiikkia mp3:n sisälle.

Minkälaisia suosituksia alkaa jatkoajan tytöiltä & pojilta irtoamaan?

Mikä merkki, mikä malli?

"Eli mist ostit? Paljo makso? olix muun värisii???"


Itselläni on HP:n läppäri. Muunkin merkkisiä läppäreitä olen käyttänyt, mutta HP on silti tuntunut laadukkaimmalta. IBM tekee kukaties parhaat läppärit, mutta hinta on myös sen mukainen. Asuksellakin on laadukkaita koneita, mutta niistäkin saa maksaa huomattavasti.

Plussia ja miinuksia muutamista merkeistä (mutulla)

ACER

+ Ehkäpä markkinoiden halvin merkki laitteen teknisiin ominaisuuksiin peilattuna.
- Muovinen vaikutelma, runko jne. (halpis-mallit).
- Huono näppis (makuasia)
- Vikaantumisherkkä.
- Suppea ohjelmistopaketti.
- Lähes aina pelkkä vuoden takuu.

FUJITSU SIEMENS

+ Hyvä hintalaatusuhde
+ Huolto pelaa
+ Lähes aina 2/3v takuu vakiona
+ Kohtuullisen hyvä ohjelmistopaketti.
- Muovinen vaikutelma, runko jne.
- Melko paljon vikoja
- Huono näppis (makuasia)

HP

+ Huolto pelaa
+ Hyvä näppis
+ Vähemmän vikoja kuin verrokeissa.
- Verrokkeja kalliimpi (ei halpismalleissa)
- Vain vuoden takuu perusmalleissa.


Itse en lähtisi ostamaan läppäriä vuoden takuulla. Vuosi on kuitenkin lyhyt aika ja läppärithän tunnetusti hajoavat välittömästi takuuajan umpeuduttua. Virhevastuu on tietysti valmistajalla, mutta helpommalla pääsee jos laitteessa on pidempi takuu. Tällöin säästyy monelta murheelta ja kädenväännöltä.

Ainakin Fujitsu Siemens:llä ja HP:lla takuukorjaus tapahtuu yleensä melko rivakasti, mikä on selkeä lisäarvo.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Lexa kirjoitti:
ACER

+ Ehkäpä markkinoiden halvin merkki laitteen teknisiin ominaisuuksiin peilattuna.
- Muovinen vaikutelma, runko jne. (halpis-mallit).
- Huono näppis (makuasia)
- Vikaantumisherkkä.
- Suppea ohjelmistopaketti.
- Lähes aina pelkkä vuoden takuu.

Itse omistan Acerin noin vuoden eikä ole mitään valittamista. Samoin mun parhaalla kaverilla on Acer ja hyvin on pelannut. Acerin etuna ovat hintaan kuuluvat mukavat lisukkeet kuten Memory Card Reader, tehokas näytönohjain, WiFi, Centrino, joskus Crystal View, Firewire ja ennen kaikkea applemainen DVD-slot-asema (ei liikkuvia osia).

Akku on paska ja ehkä on huono puhelintuki ja vähän ohjelmia mukana (Oh my God, vain vuoden Nortonin päivitykset), mutta ei nää mua haittaa, koska hinta on hyvä ja tätä on mukavaa käyttää.

Acerin Ferrari-malli on mun mielestä markkinoiden kaunein kannettava, jos Applen koneet unohdetaan.

...mutta nämähän ovat vain makuasioita, jokainen halua kehua omansa.
 

Ventura

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
startin13 kirjoitti:
Nyt olisi kiikarissa kannettava tietokone hintaluokassa alle 1000euroa. Tarkoitus on käyttää sitä kevyesti työkäytössä,lukea sähköpostia sekä surffata internetissä. Ja katsella tietty dvd elokuvia ja imuroida musiikkia mp3:n sisälle.

Minkälaisia suosituksia alkaa jatkoajan tytöiltä & pojilta irtoamaan?

Mikä merkki, mikä malli?

"Eli mist ostit? Paljo makso? olix muun värisii???"
Lexa kirjoitti:
Asuksellakin on laadukkaita koneita, mutta niistäkin saa maksaa huomattavasti.
Itselläni on ollut kannettavia 5 kappaletta.
Fujitsu-Siemensiä (2) en todellakaan osta enää ikinä. Kaksi samaa sontaa riittää. Takuut ei toiminut ja muutenkin oli ongelmia kokoajan. Milloin ei auennut DVD, milloin ei tunnistanut USB:tä ja kaiken maailman lapsus-vikoja. Selvää Anttilakamaa.
Kaksi Aceria (Ferrari 3400 ja Travelmate) Ferrarissa oli kyllä kaikki herkut, mutta hintaa aivan liikaa siihen hevosmerkkiin. Travelmate oli ihan ok, mutta ehkä hieman vanhanaikainen (256Mb, 30Gb ja DVD-combo)
Nyt minulla on Asuksen A6K kannettava ja olen ollut todella tyytyväinen. "Hitekki" verrattuna Travelmateen, muttei niinkään kallis. 1069€ ja mukana tuli laukku ja hiiri, sekä hemmetin hyvä briiffaus koneeseen liikkeestä.
Ite suosittelen Asusta, on sillä halvempiakin malleja (899€ alkaen muistaakseni) ja siinä on ok takuu.
 

Pluto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
ozo kirjoitti:
Acerin Ferrari-malli on mun mielestä markkinoiden kaunein kannettava, jos Applen koneet unohdetaan.

...mutta nämähän ovat vain makuasioita, jokainen halua kehua omansa.

Tähän on pakko tunnustaa, että itse olen aina Acer Ferrarin nähdessäni ihmetellyt, että kuka oikeasti voi haluta noin törkeän ruman koneen itselleen. Makuasioita todellakin, vaikka Applen koneista olenkin samaa mieltä.

Omaani en mitenkään erikoisesti halua sen sijaan mitenkään kehua muille. Hyvä kone se toki on, niitä viimeisiä "oikeita" F-S:n pro-sarjan koneita, mutta niin on monella muullakin valmistajalla hyviä konemalleja. Tämä on vain yksi niiden hyvien joukossa. Itse en siis suosi mitään tiettyä merkkiä, vaan yksittäisiä malleja. IBM:ää toki pidän päätä ylempänä muita. IBM tekee toimivia työkoneita ainakin toistaiseksi. Veikkaanpa vaan, että Lenovo vetää senkin nimen lokaan vielä lähivuosina.

Olen myös pannut merkille sellaisen seikan, että kannettavien myynnin ja valmistuksen noustessa huimasti, on niiden laatu koko ajan laskenut. Ennen niitä tehtiin vähemmän ja ne oli suhteessa kalliimpia, mutta laadukkaita. Nyt niitä kasataan hätäpäissään jossain Kiinassa tuhansia päivässä kotimarkkinoille ja aina ei muisteta laittaa edes ruuveja sisälle kiinni.
 
Viimeksi muokattu:

grace

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ
DVD-softia

Hakusessa olisi softia, joilla pääsisin katselemaan dvd-leffoja koneella sekä konvertoimaan .mpeg ja .avi -tiedostoja .dv-muotoon. Pidin itseäni hyvänäkin googlettajana, mutta eteeni ei osunut mitään muuta kuin trialware-versioita, joten kun apu on aina löytynyt tältä palstalta niin auttaakaa taas. Kiitos ja kumarrus.
 
Viimeksi muokattu:

Remppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayer04
^ DVD shrink (oli muistaakseni ilmainen) ja katselemiseen CyberLink PowerDVD (ei ole ilmainen mutta näitä löyty ainakin jossain vaiheessa pc-lehtien mukana tulevissa rompuissa - ei muuta kuin kavereilta kyselemään/arkistoja kaivelemaan).
 

masahiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK,HIFK,Juventus,
Liverpool
HP Pavilion järjestelmän uudelleen asennus.

Pyydän ystävällisesti ottamaan huomioon, että olen jo ikämies (yli 50), eli kärsivällisyyttä ja hyvin ymmärrettäviä neuvoja.
Tämä on muuten ensimmäinen koneeni ja olen jotain oppinutkin ja halu oppia lisää on kova.

Minulla on 2 vuotta ollut käytössä HP Pavilion pöytäkone, jota olen itse viritellyt paremmaksi (prossa, näyttis, muistit, äänikortti, toinen kiintolevy jne).
Nyt on pientä tahmaamista havaittavissa, joten ajattelin asennella XP Home Editionin uudestaan.
Tai lienee kyseessä järjestelmän palautus siihen tilaan missä se oli ostettaessa, eli homma tapahtuu 5 cd-levyllä, jotka kone pyysi tekemään heti käyttöönoton jälkeen.
Windows on koneeseen alunperin asennetussa 40GB: levyllä.
Olen lisännyt toisen kiintolevyn, joka on 80GB:n kokoinen.
Kysymykset:
1. Voinko siirtää tai kopioida tuolle toiselle levylle (80GB) alkuperäisellä (40GB) olevia ohjelmia ja esim. valokuvia? Kuinka se tapahtuu helpoiten?
2. Vaikuttaako tuo palautus mitenkään tuohon toisen (80GB) sisältöön?
3. Kerokaa mitä kaikkea on otettava huomioon ja tehtävä asennuksen jälkeen?
4. Onko joku tehnyt HP:n koneille onnistuneesti kyseistä toimenpidettä? (vois kertoa, jos on jotain erityistä?)
Annan lisävalaistusta tarvittaessa.
 

Pluto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
ADSL-modeemeista/linjoista olisi tarvetta saada tällä kertaa hieman tietoa experteiltä. Olen vaihtamassa kiinteistöliittymäni adsl-vastaavaan ja olen pohtinut miten järkevimmin toteuttaisin wlan-verkon sen perässä. Integroitua purkkia en taida jaksaa tähän hätään hankkia, koska noita wlan-purkkeja on jo nytten turhan panttina ja kaupan kylkiäisenä taitaa tulla tavallinen versio.

Oma kuvitelmani helpoimmasta ratkaisusta oli, että kytken wlan-purkin siltaavaan adsl-modeemiin ja kaikki on kuten ennenkin. Siskolla käytyäni huomasin kuitenkin, että jopa yksiporttiset adsl-modeemit voivat olla nattaavia. Tämä muuttanee kuviota hieman verkkojärjestelyiden suhteen. Kysymys kuuluukin, että ovatko nuo adsl-modeemit normaalisti konfattavissa siltauksen ja natin välillä vai miten tämä järjestely kannattaisi toteuttaa järkevimmin?
 

Rexe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
grace kirjoitti:
Hakusessa olisi softia, joilla pääsisin katselemaan dvd-leffoja koneella sekä konvertoimaan .mpeg ja .avi -tiedostoja .dv-muotoon. Pidin itseäni hyvänäkin googlettajana, mutta eteeni ei osunut mitään muuta kuin trialware-versioita, joten kun apu on aina löytynyt tältä palstalta niin auttaakaa taas. Kiitos ja kumarrus.
Oletko käynyt tsekkaamassa http://fin.afterdawn.com/
, tai http://www.mpegit.fi/
. Pitäisi löytyä apua kyseisiin asioihin.
 

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Millä ohjelmalla pystyisi helposti mutta vaivattomasti leikkaamaan mp3-kappaleista pätkiä ja tekemään niistä omia mp3:sia?? Eli jos haluan jostain kappaleesta jonkun tietyn kohdan omaksi esim. 20 sekunnin pätkäksi, niin kuinka se tehdään?
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Romppanen kirjoitti:
Millä ohjelmalla pystyisi helposti mutta vaivattomasti leikkaamaan mp3-kappaleista pätkiä ja tekemään niistä omia mp3:sia?? Eli jos haluan jostain kappaleesta jonkun tietyn kohdan omaksi esim. 20 sekunnin pätkäksi, niin kuinka se tehdään?

Esim. mp3DirectCut -nimisellä softalla.
http://www.mpesch3.de/
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös