C Marleau, Patrick (C-SJ)
C Stefan, Patrik (C-Atl)
C Perreault, Yanic (C-Mtl)
C Brown, Curtis (C-Buf)
LW Prospal, Vaclav (LW-Anh)
LW Morrow, Brenden (LW-Dal)
LW Gagne, Simon (LW-Phi)
LW Axelsson, P.J. (LW-Bos)
LW Boulton, Eric (LW-Buf)
RW Hossa, Marian (RW-Ott)
RW Guerin, Bill (RW-Dal)
RW Asham, Arron (RW-NYI)
RW Bure, Valeri (RW-Fla)
D McCabe, Bryan (D-Tor)
D Ohlund, Mattias (D-Van)
D Berard, Bryan (D-Bos)
D Desjardins, Eric (D-Phi)
D Zhitnik, Alexei (D-Buf)
D Kubina, Pavel (D-TB)
D McLaren, Kyle (D-SJ)
G Luongo, Roberto (G-Fla)
G DiPietro, Rick (G-NYI)
G Hirsch, Corey (G-Dal)
Vähän sekalaiset tunnelmat on. Täytyy myöntää, että odotin draftilta vähän enemmän. Kun kävi ilmi, että arpalippu heitti minut koko listan viimeiseksi, tiesin että haaveilemani superstarat jäivät saamatta. Alkupettymyksen jälkeen kuitenkin joukkue alkaa tuntua ihan siedettävältä tasaisuutensa takia. Aika paljon olen joukkueeseen hankkinut nuoruutta ja pelaajia, joilla pitäisi olla paras kausi edessäpäin.
Maalivahtikaksikko Luongo-DiPietro on juuri tällainen. Luongo on terveenä Floridan itseoikeutettu ykkösvahti ja DiPietron uskon nousevan New Jerseyn ykköseksi. Kummatkin pelaavat vielä sen verran huonoissa joukkueissa, että torjuntoja molemmille varmasti tulee.
Pakisto on juuri sitä mitä hain. Ei megatähtiä, mutta hyviä kokeneita puolustajia. Berard nyt on vielä ilman sopimusta, mutta ei todennäköisesti kauaa. Täytyy vain toivoa, että hänet ostaisi joku huippujoukkue ylivoimaansa pyörittämään.
Senttereistä eniten iloa antaa se, että sain koko NHL:n suosikkipelaajani Patrik Stefanin joukkueeseen. Tuo on tunnemaailman juttu, sillä vaikka Stefan pelannee parhaan kautensa, tuskin hän vielä ensi kaudella nousee tähtisenttereiden kastiin. 40-50 pistettä Patrikille ja olen tyytyväinen (Ennen viime kauden alkua löin muuten kaverini kanssa kolmesta tuopista vetoa, että Stefan tekee runkosarjassa enemmän pisteitä kuin Sami Kapanen. Kaikkien muiden paitsi minun hämmästykseksi voitin vedon). Uskon myös, että Marleau jatkaa kehitystään ja rikkoo jälleen piste-ennätyksensä. Lisäuskoa antaa Selänteen lausunto, sillä Teemu sanoi Patrikia lahjakkaimmaksi pelaajaksi, jonka hän on koskaan nähnyt.
Laitureissa Prospal, Hossa ja Guerin ovat kirkkaimmat tähdet. Suosikkini sillä osastolla on kuitenkin Dallasin Brenden Morrow. Koska joukkueessa on sellaiset kaverit kuin Morrow, Guerin ja McCabe, en taida varsinaisia tappelijoita tarvitakaan. Tuo kolmikko kyllä kerää jäähyjä aika ahkerasti.
Vuosina 1979-1980 syntyneet pelaajat ovat niitä, joiden uskon olevan NHL-mittapuussa parhaassa kehitysvaiheessaan ja noita joukkueestani kyllä löytyy:
Marian Hossa, Brenden Morrow, Simon Gagne, Patrik Stefan, Patrick Marleau ja Roberto Luongo. Kun vielä pakettiin lisätään Rick DiPietro (syntynyt 1981) ja Arron Asham (syntynyt 1978) on minulla aika nuori joukkue.
Draftin perusteella en ehkä kuulu mestarisuosikkien joukkoon, mutta muuten edessä on jännittävä kausi.