Lätkämanageri: Jatkoaika 2-liigan keskustelu

  • 566 934
  • 9 693

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Turhat HC on halukas palaamaan sarjaan tauon jälkeen.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
tiki10 kirjoitti:
Jaahas.....arvoisat kilpakumppanit! Kuka hoitaa liigan alkuun tällä kaudella?

Minä sen ajattelin hoitaa, jos kaikille sopii. Vielä Yahoolla ei ole rosterit siinä kunnossa, että pelin saisi luotua. Odotellaan.
 

Fallossymboli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
tiki10 kirjoitti:
Miltä muuten näyttää nämä meidän viime vuodet? Kuka on voittanut ym? Nizorals ja Mirasane ovat ainakin olleet aika kovia....ja Vieris Dream Team....

Nizorals/Instigator Inc. on tietoisesti vältellyt mestaruutta gloryhunterien pelossa, mutta tarjoillut samalla liigan viihdyttävintä kiekkoa ylilyönteineen ja taiturimaisine suorituksineen. Manageri on ollut kaikkien penailuiden isä ja äiti, faksin jumittaessa juuri väärään aikaan hyvien tarjousten saapuessa joten joukkue on tyytynyt tryouttaamaan Nepalin liigan lupaavimpia prospekteja ja täten viihdyttänyt lehdistön sporttilaosastoa naurukramppeihin asti. Tulevalla kaudella Nizorals/Instigator Inc. lupaa säilyttää tasonsa ja jopa alittamaan sen sieltä missä aita on korkein.

B.S. Ehdotan että viime kauteen verrattuna IR-paikkoja vähennetään yhdellä pelaajakierron lisäämiseksi. Lisäksi Maalivahtikategorioissa .GAA:n voisi korvata torjunnoilla ja ylivoimapisteet poistaa (yv-maalit ja yv-syötöt jäisivät).

Niin, ja täältä "juu"-ääni mirasanen diktatuurille.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
mirasane kirjoitti:
Minä sen ajattelin hoitaa, jos kaikille sopii. Vielä Yahoolla ei ole rosterit siinä kunnossa, että pelin saisi luotua. Odotellaan.

Hyvä. Laitatko sitten yv:nä salasanat etc. Loistava homma...

Livedrafti olisi kyllä kova juttu...
 

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Pidetäänpä tämä jotenkuten ylhäällä.

Yahoossa ei näyttäisi vielä olevan NHL Fantasy auki.
Tietääkö joku aikatauluista?
 

vieri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Inter, Gli Azzurri, Avs, Bears, Jokerit
Kait mäkin tänne mukaan vielä tulen...

Eikös tämä ole se sama liiga kuin ennenkin -> http://hockey.fantasysports.yahoo.com/hockey ?

Sinne ainakin voi jo luoda oman liigan.

Live drafti kiinnostais mutta ei hajuakaan miten se toimii käytännössä. Ollaanko jossain msn:ssä vai missä noita ukkeleita oikein valitaan. Sehän kestää sitten kait monta tuntia...kauankohan saa valita esim yhtä pelaajaa kun oma vuoro koittaa?

Mut joo, mukaan tuun vaikkette treidailekaan enää mun kanssa :P

Ciao,
Materazzi
 

#97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Niinpä tosiaan näyttäisi, että liigan voi jo luoda. Joten mirasane panehan töpinäksi. Voitaisiin kuitenkin käydä läpi sääntöasiat yhdessä, ennen kuin hyväksyt liigan lopullisesti.

Uutta verta voisi tuoda mukaan tälle kaudelle. Viime kaudella muutamat luovuttajat pilasivat muuten hyvän liigan.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
vieri kirjoitti:
Live drafti kiinnostais mutta ei hajuakaan miten se toimii käytännössä. Ollaanko jossain msn:ssä vai missä noita ukkeleita oikein valitaan. Sehän kestää sitten kait monta tuntia...kauankohan saa valita esim yhtä pelaajaa kun oma vuoro koittaa?

Siellä on todella upeasti toteutettu sisäänrakennettu toiminto live draftille. Itse olin viime vuonna ekaa kertaa live draftissa ja olin suu ammollaan kuinka hienosti se on tehty. Todella hauskaa ja koukuttavaa.
 

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
#97 kirjoitti:
Uutta verta voisi tuoda mukaan tälle kaudelle. Viime kaudella muutamat luovuttajat pilasivat muuten hyvän liigan.

Ehdotan, että tuleva yybefyyrer Mirasane päättää ketkä liigaan pääsevät.

Nim: Mieluummin 10 aktiivia kuin 20 enpämuistanut-tyyppiä.
 

rokka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Canadiens, Manchester City
Mukana ollaan jos vielä kelvataan..

Eli Töyrynummellakin aiemmin aikaa viettänyt Tapulin Turskat ilmoittautuu jälleen kisaan.

GM rokka
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
No niin, liiga on luotu nimellä jatkoaika2
Salasanan olen laittanut yksityisviestillä tähän ketjuun ilmoittautuneille vanhoille joukkueille. Vanhat ja aktiiviset joukkueet ovat etusijalla uutta sarjaa aloittaessa, mutta vaihtuvuutta tullee jälleen sen verran, että uusiakin yrittäjiä mahtuu useampia mukaan.

Valitsin draftin muodoksi livedraftin ja draftipäiväksi keskiviikon 20.9. klo 19.00.

Laitoin joukkueiden kokoonpanoksi seuraavan:
Centers: 3
LW: 3
RW: 3
Wingers: 2
Forwards: 1
Defensemen: 6
Utility: 0
Goalie: 2
IR: 2
Bench: 3

Pistekategoriat ovat nyt seuraavat:
1. Maalit
2. Syötöt
3. Pisteet
4. Plus/Miinus
5. Jäähyminuutit
6. YV-maalit
7. YV-syötöt
8. AV-pisteet
9. Voittomaalit
10. Laukaukset
11. Aloitusvoitot
Maalivahdeille:
12. Voitot
13. Torjuntaprosentti
14. Päästettyjen maalien keskiarvo
15. Nollapelit

Noin se taisi olla viime kaudellakin. Jos joku haluaa tuohon muutoksia, niin ehdotuksia otetaan vastaan. Itse olen tuon kannalla tuollaisenaan. Joskus joku ehdotti maalivahtien torjuntojen määrän mukaan ottamista, mutta olen sitä vastaan, koska se ei kerro yleensä maalivahdin hyvyydestä mitään, vaan lähinnä paljastaa missä joukkueessa on hyvä puolustus ja missä ei. Ylivoimatehoista maalien ja syöttöjen erottaminen on ihan perusteltua, mutta alivoimalla se on turhaa. Av-pisteitä tulee niin harvoin, että yksi kategoria riittää siihen.
 
Viimeksi muokattu:

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Fallossymboli kirjoitti:
B.S. Ehdotan että viime kauteen verrattuna IR-paikkoja vähennetään yhdellä pelaajakierron lisäämiseksi. Lisäksi Maalivahtikategorioissa .GAA:n voisi korvata torjunnoilla ja ylivoimapisteet poistaa (yv-maalit ja yv-syötöt jäisivät).

IR paikkoja laitoin nyt kaksi. Eikö niitä vuosi sitten ollut se kolme? Yksi tuntuisi aika vähäiseltä, koska jo viime kaudella itselläni taisi parhaimmillaan olla kuusi loukkaantunutta samaan aikaan (5xIR ja 1xNA).

Ylivoimapisteet poistin jo ennen kuin olin huomannut tätä viestiäsi.

Maalivahtien torjuntatilastoa vastaan olen taistellut joka kausi aina kun joku sitä ehdottaa. Mielestäni se tilasto on yksinkertaisesti täysin turha. Yleensä huonojen joukkeiden maalivahdeille kertyy paljon torjuntoja, koska heidän joukkueensa puolustus vuotaa. Vastavuoroisesti hyvien joukkueiden vahdeille niitä ei kerry samalla tavalla.

Isompi ongelma on kuitenkin se, että koska liigassamme on 20 joukkuetta ja kaikki hankkivat 2-3 maalivahtia käy väistämättä aina lopulta niin, että joku ei saa ainuttakaan NHL:ssä ykkösmaalivahtina pelaavaa kaveria, vaan pelaa kolmella kakkosmaalivahdilla. Jos pistekategoriana on GAA, saattaavat kakkosmaalivahdin pari peliä riittää tuomaan voiton, jos kakkosvahti pelaa ne hyvin. Torjuntakategoria hyödyntää sitä, jonka maalivahti pelaa paljon ja siksi se entuudestaan lisäisi ykkösmaalivahtien arvoja, joka jo nyt on suuri.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Korjaus aiempaan. Liigan ID onkin 23458
 

oliwa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Supercell
mirasane kirjoitti:
No niin, liiga on luotu nimellä jatkoaika2
Salasanan olen laittanut yksityisviestillä tähän ketjuun ilmoittautuneille vanhoille joukkueille. Vanhat ja aktiiviset joukkueet ovat etusijalla uutta sarjaa aloittaessa, mutta vaihtuvuutta tullee jälleen sen verran, että uusiakin yrittäjiä mahtuu useampia mukaan.

Jos mukaan vielä mahtuu, niin olisin kiinnostunut. Meikäläinen manageroi viime vuonna HF boards'n YAHOO!-sarjassa joukkuetta, ja hauskaa oli. Aktiivisuutta riittää ja menestystäkin on tullut ( ainakin viime vuonna ).
 

#97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
HC Andersen kirjoittaa täten Troopersit historiaan ja valmistautuu nöyryyttämään itseään.
 
Viimeksi muokattu:

#97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
mirasane kirjoitti:
...Isompi ongelma on kuitenkin se, että koska liigassamme on 20 joukkuetta...
Voisiko tätä joukkuemäärää vielä harkita? Nimittäin 20:stä joukkueesta TAATUSTI 2-4 hyytyy jossain vaiheessa. Kuten tuossa aikaisemmin Kopteri totesi, parempi 10 aktiivista kuin 20 emmäämuistanu-tyyppiä.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
#97 kirjoitti:
Voisiko tätä joukkuemäärää vielä harkita? Nimittäin 20:stä joukkueesta TAATUSTI 2-4 hyytyy jossain vaiheessa. Kuten tuossa aikaisemmin Kopteri totesi, parempi 10 aktiivista kuin 20 emmäämuistanu-tyyppiä.

20 joukkuetta on mielestäni parempi. Jos 10 aktiivisen porukasta 1-2 hyytyy vaikka ihan force majeure -esteiden takia, heilauttaa se liigaa enemmän kuin 2-3 pelaajan hyytyminen 20 joukkueen liigasta. Ja 20 joukkueen liiga on parempi siinäkin mielessä, että isossa liigassa tähtipelaajia ei riitä kaikille täyttä joukkueellista, vaan niillä kolmos- ja nelosketjujen miehilläkin alkaa olla merkitystä.

Yhden kerran olen pelannut 20 joukkueen liigan, jossa joka jengissä oli vain 10 pelaajaa, eikä se ollut hauskaa. Waiversissa ja vapaissa agenteissa oli sellaisia tähtiä, ettei pelaajat kauheasti käyneet kauppaa keskenään.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Mukana ollaan

Kivisen Enkelit yrittää peittää viime kauden epäonnistumisen naurettavalla joukkueen nimen englannin väännöksellä eli nykyisin Kivisen Enkelit tunnetaan siis Stone Angels nimellä.

Hienoa että saadaan taas tämä jännä manageripeli pystyyn ja tuo live draft on mielenkiintoinen kokeilu ja siinä luulisi saavan kasattua joukkueen ns fiksusti ja ja suhteellisen tasapainoisesti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös