Lätkämanageri: Jatkoaika 2-liigan keskustelu

  • 579 239
  • 9 761

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Kopteri kirjoitti:
En mä sitä silti aio äijää vaihtaa kasaan noubadeja.

No joo, elenhan mä heitellyt suuntaan jos toiseenkin ns. kusipäätreidejä... Viime kerralla niillä jokunen jengi ratsasti:)


edit: Ilmeisesti mun jengissä ei ole ketään mielenkiintoista, kun ei kukaan ehdottele...
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Jep, jep, melkoista pelleilyä on ollut pari viimeistä päivää. Jotkut kehtaa ehdottaa niin uskomattoman huonoja treidiehdotuksia... Hävetkää! :(

Eli toistan vielä, minä tarvitsen ykkösmaalivahdin. Jos hyvä ehdotus tulee niin olen valmis antamaan esim. Ottawan nuoren ykkösketjun hirmulaiturin Havlatin tai Lemieux'n rinnalla tulevalla kaudella pelaavan Mark Recchin, joka ilman Lemieux'takin teki viime kaudella tehot 26+49.

Lisäksi, come on, katsokaa mun nimimerkkiä (=ozo). Sandis Ozolinsh on yksi mun lempipelaajista, joten hänestä mä en luovu. Kuten en myöskään loukkaantuneesta Forsbergistä.

Tarvitsen hyvän LW-laiturin, tai muuten vaan voisin vaihtaa johonkin mun lempipelaajaan esim:

HC Peanutbutters Yard Sale:

* Eric Lindros - isokokoinen pelaaja on ihan varmasti loukkaantumisherkkä, mutta... omassa kirjassaan "Fire on ice" mies toteaa, että hänen koko uran unelmana on aina ollut päästä pelaamaan Torontoon. Ihan varmasti yrittää parhaansa ja Ericillä vasta potentiaalia löytyy!
* Jeffrey Lupul - tulevaisuuden tähtipelaaja. Ensi kaudella Anaheimin ykkösketjun oikea laita, Teemu kakkoseen kaiken järjen mukaan :)
* Mark Recchi - Lemieux'n vieressä apinakin tekee hattutemppuja :)
* Ville Nieminen - Loistava kommentaattori pelaa todennäköisesti kakkosketjussa + ylivoimaa Rangerseissa. Yritystä löytyy!
* Konstantin Koltsov - Pittsburghin loistava valkovenäläinen lahjakkuus. Pelasi hyvät MM-kisat.
* Nathan Perrott - Toistaiseksi aika vähän näyttöjä, mutta pidän hänestä silti. Taklaa ja tappelee hyvin, seuraava Tie Domi.
* Donald Audette* - Potentiaalia on vaikka mihin.
* Jon Sim - Hyvä farmipelaaja. Oisko nyt läpimurtvuosi NHL:ssä?
* Matt Cooke - Liigan parhaimpia ärsyttäjiä. Tekee myös ihan hyvin pisteitä...
* Greg DeVries - Ura jatkuu kovassa Atlantassa. Top 4 pakki, ylivoima-aikaa ja vastuuta.
* Keith Carney - Puolustava ja esimerkillinen pakki. Ei tee kauheasti pisteitä eikä virheitä.
* Jiri Hudler - Vaikea tapaus. Potentiaali on rajaton, mutta on vaikea veikata nouseeko mies kakkossentterin paikalle vai jatkaako uransa AHL:ssä. Läpimurtokausi?
* Jaroslav Svoboda - Edellinen kausi aika huono, mutta silti taisteli paikasta World Cup -joukkueessa. Saattaa lyödä itsensä läpi Dallasissa.
* Curtis Brown - Kakkos tai -kolmossentteri Chicagossa.
* Reinhard Divis - Kaikkien aikojen paras itävaltalainen maalivahti jatkaa kakkosena St. Louisissa.
* Antero Niittymäki - Viime kausi meni nappiin. Sama vauhti saattaa jatkua NHL:ssäkin, potentiaalia on.

Eli näitä olisin nyt myymässä/vaihtamassa. Ensinnäkin hyvä maalivahti ja sit voisin harkita muita tarjouksia.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
ozo kirjoitti:
Jep, jep, melkoista pelleilyä on ollut pari viimeistä päivää. Jotkut kehtaa ehdottaa niin uskomattoman huonoja treidiehdotuksia... Hävetkää! :(

Eli toistan vielä, minä tarvitsen ykkösmaalivahdin. Jos hyvä ehdotus tulee niin olen valmis antamaan esim. Ottawan nuoren ykkösketjun hirmulaiturin Havlatin tai Lemieux'n rinnalla tulevalla kaudella pelaavan Mark Recchin, joka ilman Lemieux'takin teki viime kaudella tehot 26+49.

En minä mitään häpeä, pistä takaisin vaan:) Ei taida kellään enää olla kolmea ykköstä rosterissaan, joten tiukkaa on. Giguerea ja varsinkin Turcoa tuli kokeiltua ihan tosissaankin.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Jälleen kauppa,

Animaalisille
Tomas Holmström, LW

Kivisen Enkeleihin
Ruslan Fedotenko, RW

Tämän jälkeen joukkueeni on käytänössä suhteellisen hyvin tasapainossa ja tarvetta kaupankäyntiin ei hirveämmin ole. Tosin jos joku haluaa vaihtaa hyvän sentterin kahteen kohtuu hyvään sentteriin niin ehkä sitten jotain vielä tapahtuu. Eli Ricci ja Scratchard saattavat olla vielä lähtökuopissa.
 

rokka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Canadiens, Manchester City
Turskat team update

Huikea vauhti tässä pelaajien kauppaamisessa.

Pahoittelen etten ehdi kaikkiin ehdotuksiin edes vastaamaan. Managerin virka kun on talouden elvyksissä pitämisen takia vain osa-aikainen:)
Kaikenlisäksi aiemmat kauppojen perustelut ovat jääneet lukematta toimiston virheellisen faksinumeron vuoksi. Asia on nyttemmin korjattu.

Treidilistalle ei joukkueesta erityisesti pelaajia eksy.
Joukkue on nyt jo aika hyvin roolitettu, tosin puolustuksen ollessa ehkä heikoin lenkki. Senttereitä on joukkueessa liikaa, kuten kaikilla.

Treidattavissa on siis (ehkä):

Kovalchuk High risk - High reward - mikäli joku siis uskoo Iljan vielä sopimukseen taipuvan.
+Primeau & Stümpel

Tarjota saa laituria Kovalchukin tilalle tai vahvistusta puolustukseen.
Montrealin jätkät erityisesti kiinnostaa, mutta ei pakit:)
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Jeps tuli sitten Tikin kanssa väännettyä kauppa illan hämyssä, jossa minä menetin hyökkäyksen kirkkaimman tähden, mutta sain tilalle laajuutta hyökkäykseen ja puolustukseen yhden kiekollisen liiderin lisää.

Ruoholahden pelipaiden vetävät ylleen:
V. Bure (LA - RW,W,F)
B. Berard (Cls - D)
M. Afinogenov (Buf - RW,W,F)
N. Antropov (Tor - C,F)

Ja ensimmäisellä lennolla helvettiin lähtevät:
J. Hecht (Buf - LW,W,F)
B. Guerin (Dal - RW,W,F)
J. Liles (Col - D)

Kaupan seurauksena Ruoholahteen kutsuttu Rita käännytettiin lentokentältä suoraan kohti farmia, joukkueen johdon mukaan miehelle ei ole mitään käyttöä.
 
Viimeksi muokattu:

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Ruoholahden valmentaja on raapinut päätään ja kironnut johdon huonoa laskukykyä aamutreenien jälkeen.
Valmentaja jupisee, että hemmetti joukkueessa on vain 2 vasentalaita, mutta 7 sentteriä, jotain järkeä niiden herrojen päähän pitäisi saada.

Ruoholahti siis etsiikiin joukkueeseen paria vasentalaitaa, ja sopivan tarjouksen kohdalle osuessa vaihtopakkia.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
HC Pähkinävoit hieroi tämän pre-seasonin ekat kaupat. Hieman on ryöstetty olo, mutta saatiin joukkueseen todennäköisesti tulevan ykkösmaalivahdin. Mathieu Garon on ollut Montrealissa joskus aikoja sitten suorastaan loistava, toivottavasti tämä tähdenlento jatkuu myös USA:n länsirannikolla.

HC Peanutbuttersille:

Mathieu Garon - LA:n lupaava (?) ykkösmaalivahti
Sami Kapanen - NHL:n kolmosketjun laituri

Team Väinölle:

Anteri Niittymäki - Phillyn kakkonen, loistava prospecti
Mark Recchi - Lemieux'n rinnalla pelaava laituri, 60+ pistettä

Mielipiteitä?
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
ozo kirjoitti:
HC Peanutbuttersille:

Mathieu Garon - LA:n lupaava (?) ykkösmaalivahti
Sami Kapanen - NHL:n kolmosketjun laituri

Team Väinölle:

Anteri Niittymäki - Phillyn kakkonen, loistava prospecti
Mark Recchi - Lemieux'n rinnalla pelaava laituri, 60+ pistettä

Mielipiteitä?

Jos Garon pelaa ykkösenä koko kauden, ja Niittymäki lähinnä availee luukkua, niin hyvä treidi sinulle.
Niittymäki vain pelasi niin hyvän viime kauden, että saa varmasti näyttöpaikan , ja onnistuessaa ottaa ykkösen paikan itselleen.
Kapanen parantanee tehojaan, mutta tuskin ne Recchilläkään tippuu.
Kauppa kulminoituu siis maalivahteihin.

Tämä siis minun vaatimaton mielipiteeni.
 

Xtrmntr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, JYP
ozo kirjoitti:
HC Pähkinävoit hieroi tämän pre-seasonin ekat kaupat. Hieman on ryöstetty olo, mutta saatiin joukkueseen todennäköisesti tulevan ykkösmaalivahdin. Mathieu Garon on ollut Montrealissa joskus aikoja sitten suorastaan loistava, toivottavasti tämä tähdenlento jatkuu myös USA:n länsirannikolla.

HC Peanutbuttersille:

Mathieu Garon - LA:n lupaava (?) ykkösmaalivahti
Sami Kapanen - NHL:n kolmosketjun laituri

Team Väinölle:

Anteri Niittymäki - Phillyn kakkonen, loistava prospecti
Mark Recchi - Lemieux'n rinnalla pelaava laituri, 60+ pistettä

Mielipiteitä?

Kauppaa tosiaan väännettiin pitkään ja hartaasti, heh. Joukkueessani oli jo kolme ykkösvahtia, joten päätin riskeerata ja vaihtaa yhden pois. Niittymäen uskon ja toivon saavan peliaikaa noin 20-25 matsin verran. Potentiaalia toki on NHL:n ykkösveskaksi asti, mutta en usko että tämä tapahtuu vielä tulevalla kaudella. Recchi parantaa joukkueessani selkeästi vasempien laitureiden tilannetta, mutta toisaalta Kapasen lähtö heikentää oikeita laitureita. Uskon että Sami tekee tulevalla kaudella 40+ pistettä, jos vaan pysyy terveenä. Peliaikaa tulee varmasti riittävästi todennäköisesti kakkos- tai kolmosketjussa Handzusin tai Primeaun rinnalla. Toivottavasti Recchi jaksaa painaa vielä yhden kauden kunnolla, koska muuten jään tässä kaupassa pahasti tappiolle. Mielestäni kuitenkin hyvä kauppa molempien kannalta tämän hetkisen tilanteen perusteella.

Toisen kaupan jälkeen Team Väinö on melko tyytyväinen joukkueeseen. Muutoksia haetaan mahdollisesti lähinnä laitureiden osalta, mutta toki kaikki pelaajat ovat kaupan oikean tarjouksen sattuessa kohdalle.
 

vieri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Inter, Gli Azzurri, Avs, Bears, Jokerit
sopuli kirjoitti:
Ilmeisesti mun jengissä ei ole ketään mielenkiintoista, kun ei kukaan ehdottele...
Samaa mietin itsekin...

Tein tässä muutaman hankinnan waiveristä. Rachunekin lähdettyä Venäjälle hankin Colin Whiten paikkaamaan. Myös Seidenberg sai väistyä Milan Michalekin tieltä. Michalekin odotan yllättävän kaikki, myös managerin itsensä.
 

Sorppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Jokerit, LepRa (R.I.P.)
(jengissä ei ole ketään mielenkiintoista...)
vieri kirjoitti:
Samaa mietin itsekin...

Mä olen tottunut Vierin kohdalla siihen, että sieltä tulee ehdotuksia kuin liukuhihnalta. Ehkäpä mun täytyy kehittää sulle jotain, jotta et jää ihan ulkopuoliseksi. :-)
 

SnT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ManU, Ilves, Pittsburgh, Venäjä.
Treidiä puskee

Hardcore Patunho sai vihdoinkin ensimmäisen tredin tehtyä ja se meni näin :

HC Tikille:
Briere

HC Patunholle:
J Blake
Bulis

Drury ja Briere kun ovat näitä buffalon senttereitä niin toisesta oli hyvä luopua ja se sai olla Briere, koska pidän Drurysta enemmän henk. koht.
Pienenä toiveena tässä on, että Blake onnistuisi hyvällä onnella vetämään samanlaisen kauden kun viimeksi. Toivo on kyllä hyvin pieni, mutta ehkä sieltä sittenkin löytyy käsiä, jalkoja ja kaveri saa läheltä ylös ;)
Bulis on kyllä sellainen kaveri joka jatkaa matkaansa eteenpäin, jos vain kiinnostuneita on.
Crosby, Iginla, Leclair, Ribeiro, Drury, Malone, Ohlund, Boucher, Lalime, Thibault ovat näitä pelaajia joidenka kohdalla reject nappula paukkuu. Pirjetä on nyt vielä fifty-fifty, mutta saa nähdä pelaako Malone vai Pirjetä kakkosen keskellä Penssissä vai tuleeko sieltä se Perreault jota ollaan huhuiltu, jos ei tule niin jompikumpi miehistä saa lähteä, jos tulee Yanic niin Pirjetälle sitten varma lähtö, jos ottajia on..

Crosby rikkoo tällä kaudella kaikki Selänteen tulokaskauden ennätykset. Drury kasvattaa Jagrmaisen takapiiskan ja pyörittää vastustajia yhdellä kädellä silmät kii. Ohlund pommittaa samanlaisia kuteja, kuten Fulton Reed Mighty ducks leffoissa. Lalime lihoittaa itsensä niin, että peittää maalin kokonaan ja vie kopissa 3:n kaverin paikat. Jeesus jää eläkkeelle ja Iginla ottaa hänen paikkansa tehtyä ensit tehot 101 + 287 ja joukkueen manageri Sir Pentti Matikainen joka onnistuu sössimään kaiken...
Hyvää päivää.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Vauhtipukki kirjoitti:
Crosby rikkoo tällä kaudella kaikki Selänteen tulokaskauden ennätykset.
Crosby rikkoo korkeintaan ittesä tällä kaudella.
 

nro.44

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO, VG-62
Voiko huonommin enää mennä, kaksi ykköskierroksen varausta, Elias ja Nash molemmat sairaita, Eliaksen sairaus olisi kyllä pitänyt olla tiedäossa jo ennen draftia, mutta eipä ollut, joten oma vika. Sain tosin miehen jo kaupattua pois. Nash taasen onnistuu venäyttämään nilkkansa, ja on pois 2-3 viikkoa, eikä välttämättä ehdi kauden avaukseen.. ei ei ei ei pojat, teidän piti olla terveitä..

Eipä tosin ollut hyvä tuuri Peanutillakaan, kun Kapanen joutuu leikkaukseen, ja sivuun 10 viikoksi.. ei hyvä sekään..
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Kyllä huonon tuurin ykkössijaa pitää hallussaan Troopers. Joukkueen kolmesta maalivahdista Ty Conklin loukkasi itsensä treeneissä. Joukkue hankki samaan aikaan treidillä Jussi Markkasen itselleen, mutta viimeisissä SaiPan kanssa vetämissään jääharjoituksissa Markkasen solisluu napsahti poikki, eli nyt kumpikin veskari on telakalla.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Pohdintaa omasta joukkueesta.
Tänäkään vuonna en kuulu joukkueeni osalta ennakkosuosikkeihin, mutta eipä tuo mitään haittaa. Taustalta on hyvä pienenkin ponnistaa.
Viime kaudesta poiketen maalivahti tilanne on hyvin hallussa, ja aion sen pitää niin ellei Brodeaurista makseta kahta todella hyvää pelimiestä.

Sitten pistetään pelaajat ryhmittäin A, B, C ja D sen mukaan ovatko he myytävänä.

A:

T.Selänne, kuten aikasemmin totesin tämä mies ei joukkueesta lähde.

B:

T.Ruutu
M.Brodeaur
S. Niedermayer
R. Jackman
S. Koivu
J. Williams (car)
B. Berard
M. Afinogenov
J. Williams (det)

Näistä kukaan ei lähde joukkueesta helpolla. Etenkin Ruutua on moni jo yrittänyt, vedoten vaikka mihinkä, että saisi miehen halvemmalla.
Minä käytin Ruutuun 5 kierroksen varaukseni, ja usko mieheen on kova, joten olen valmis ottamaan riskin, jos oikeasti hyvää tarjousta ei tule.
Minulle perusteluina ei mene läpi, että se on vähän epävarma/riski/tms, minä olen valmis sen riskin ottamaan.
Sama juttu Koivun kanssa, olen valmis ottamaan riskin miehen terveyden kanssa.

C:
K. Draper
N. Hagman
J. Shelley
R. Park
P. Mara
S. Salo
D. Markov
M. Chouinar
N. Antropov
M. Fernandez

Nämäkään kaverit eivät vaihda seuraa ilmaiseksi, mutta kuitenkin todennäköisemmin, kun ylemmissä luokissa olevat.

D:
M. Tellqvist

Joo mieheen ei hirveää luottoa ole, joten hänet saa lähes ulos kantohintaan.
Todennäköisesti kuitenkin odotan noin 10 peliä kauden alusta ennen, kun teen liikkeitä hänen suhteensa, joten tällä hetkellä ei kannata ehdotella huonoja kauppoja miehestä.
 

#97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Juuh kyllähän tuo Rouva Fortuna on heilutellut tälle jannulle hanuriaan viimeaikoina muutoinkin kuin näissä managerihommissa, mutta emme luovuta! Ajattelepa, Mirasane, jos olisin treidannut Eschen sulle.. silloin vasta olisinkin lirissä.

Että ei niin pahaa, ettei jotain hyvääkin :)
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Tuli sitten yön hämyssä kauppa väännettyä Mirasanen kanssa

Ruoholahteen matkaa:
R. Lang (Det - C,F)
J. Halpern (Was - C,F)
A. Zhitnik (NYI - D)
P. Dupuis (Min - LW,W,F)
S. Young (StL - RW,W,F)


Ja rotiksi ilmottautuu:
J. Williams (Car - RW,W,F)
T. Ruutu (Chi - C,F)
B. Berard (Cls - D)
M. Afinogenov (Buf - RW,W,F)

Ja waiveriin:
M. Tellqvist (Tor - G)

Joo oli vähän niin ja näin tämän kaupan kanssa. Kuten aikaisemminkin, niin tämän kaupan todellinen voittaja tulee esille vasta kauden mittaan.
Langilla hain joukkueeseen ehdottoman ykköstähden. Mukana sitten tuli Halpern, Zhitnik, Dupuis ja Young + Youngin rollaattoriin extrapullo öljyä.

Joukkueestani menetin mahdollisia tasonnostajia, ja loistavan yv-pakin.

Saa heittää mielipiteitä kaupasta. Mielestäni en mennyt metsään tässäkään. Vaikkakin, nyt minulla on senttereitä 2 joukkueeseen. Elikkä jos joku tarviaa senttereitä, niin täältä löytyy. En kuitenkaan niitä anna ilmaiseksi pois, koska ainakin Antropov tulee samaan itselleen, myös laiturinmerkin kauden alettua, että pakko ei ole ketään vaihtaa pois.

EDIT: Minulla ei ole sarjan paras keskushyökkääjistä, mutta on se ainakin levein.
 
Viimeksi muokattu:

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Jaahas. Tarkastellaan hieman mitä joukkueessa on tapahtunut.

Alkuperäinen joukkue:

Shanahan - Yzerman - Satan
J. Blake - Brind´Amour - V. Bure
McDonald - R. Niedermayer - Afinogenov
J. Ruutu - Antropov - Radivojevic
Bulis

Gonchar - Zidlicky
Berard - Chelios
Vishnevski - Klesla (ensi kaudella kova äijä, HPK...)

Veskarit:
Nabokov
Burke

Tämän hetken joukkue:

Shanahan - Briere -Guerin
Hecht - Yzerman - Satan
McDonald - Brind´Amour - Radivojevic
Ruutu - Niedermayer - Savage

Gonchar - Zidlicky
Liles - Chelios
Schultz - Klesla

Nabokov
Burke

Vaihdossa: Beech, Fritsche ja D. Roy. Nuoria kundeja kaikki. Toivotaan että lyövät itsensä läpi tällä kaudella.

Suht tyytyväinen nykyiseen joukkueeseen.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Rottien joukkue on valmis kauden alkuun. Aktiivisesti en varmaan treidiehdotuksia tule tekemään, ellei jostain ole saatavilla ykkösmaalivahti järkevään hintaan.

Kokoonpano näyttää nyt tältä:

HYÖKKÄYS:

Ykkösketju:
Daze - Morrison - Bertuzzi
Kommentti: Vancouverin tutkapari vahvistettuna Chicagon 70+ pistettä tekevällä tähtilaiturilla. Kicks ass!

Kakkosketju:
Bell - Demitra - Williams
Kommentti: Los Angelesin tähtisentteri, jonka rinnalla on kaksi lupaavaa nuorta, joilta odotetaan tasonnousua. Hyvä ketju, jolla on potentiaalia nousa loistavaksi.

Kolmosketju:
Pyatt - Holik - Zubrus
Kommentti: Holik on aloitusspesialisti, joka tekee myös pisteitä mukavasi. Zubrus pelannee Capsien ykkösketjussa ja Pyattilla on mahdollisuus läpimurtoon Buffalon kakkosketjussa.

Nelosketju:
Ruutu - Allison - Afinogenov
Kommentti: Allison on varmasti kovin nelossentteri. Ruutu on tällä hetkellä sentteri, mutta saanee LW-statuksen heti kun kausi alkaa.

Vaihdossa:
Lundmark
Kommentti: Kaavailtu Rangersin kakkosketjuun Rucchinin rinnalle. Siinä mahdollisuus hyviin pistemääriin

PUOLUSTUS:

Ykköspari:
Jovanovski - McCabe
Kommentti: Kovuutta, pisteitä, laukauksia. Täydellinen pakkipari.

Kakkospari:
Berard - Modry
Kommentti: Columbuksen ykköspakki ja Atlantan ykköspakki. Ylivoimapisteitä luvassa paljon. Berardin pistemäärä tippunee hieman edelliskaudesta, mutta Modryltä taas odotan parannusta.

Kolmospari:
Fischer - Jillson
Kommentti: Hemmetin lupaava pakkipari. Fischer pelasi loistavan kauden tsekkiliigassa myös pisteiden valossa. Hän saattaa nousta Detroitin ykköspariin asti. Jillsonilla on pakiksi huikea hyökkäyspotentiaali ja hyvä laukaus. Läpimurto hänenkin kohdallaan mahdollinen

Varalla:
Girard
Kommentti: Helmi, jonka sain kun sainkin kaapattua waiversista. Oli jo toissa vuonna nousemassa Bostonin yv:n viivamieheksi, mutta autokolari ja siitä seurannut vakava loukkaantuminen päättivät hänen kautensa. Työsulun ansiosta Girardilla on ollut aikaa toipua ja nyt hän palaa omalle paikalleen kakkosylivoimaan. Bostonin hyökkäyskaartin vahvistumisen ansiosta kakkosylivoimassakin on mahdollisuus koviin pistemääriin.

MAALIVAHDIT:

Ykkösvahti:
Osgood
Kommentti: Detroitin tasaisesta kaksikosta se ykkönen, jonka osakkeet paranivat entisestään, kun valmentaja ilmoitti, että ei aio peluuttaa maalivahteja tasaisesti vaan haluaa, että joukkueessa on selkeä ykkös- ja kakkosvahti. Detroitin hyökkäys heikkeni, mutta pakistossa on yhä Schneideria, Cheliosta, Lidströmiä ja kumppaneita, ja vastustajien menoa jarruttamassa Draperin johtama jarruketju, joten kovin paljon kiekkoja Osgoodin taakse ei mene.

Luukkuvahdit:
Emery
Labarbera
Kommentti: Kaksi kakkosvahtia, joilla kummallakin on mahdollisuus nousta ykköseksi. Emery pelaa Hasekin kakkosena. Hasekista on ikääntyessään tullut loukkaantumisherkkä ja 42-vuotiaan kroppa ei toivu vammoista yhtä nopeasti kuin nuoren pelaajan kroppa. Vuoden tauon jälkeen ei edes ole takuita, onko Hasek enää entisellä tasollaan. Emery tulee varmasti saamaan kunnon näyttöpaikan.
Labarbera pelaa Garonin takana. Garon aloittaa ensimmäisen kautensa ykkösvahtina, eikä ole mitenkään varmaa, onko hän valmis kantamaan niin suuren vastuun. Labarbera ja Garon pelasivat kumpikin viime kauden AHL:ssä ja Labarbera keräsi siellä paremman torjuntaprosentin ja päästettyjen maalien keskiarvon. Hän haastaakin Garonin varmasti taisteluun peliajasta.
Kokonaisuutena mielenkiintoinen kaksikko.


YLEISARVOSANA:
Hyökkäykseni ja puolustukseni ovat pelimme huippua. Maalivahtiosasto ei ole nimekkäin, mutta koska kaksi pelattua ottelua viikossa riittävät, ei hätää tule silläkään rintamalla. Osgoodin päästettyjen maalien keskiarvo tulee varmasti pysymään pienenä Detroit-pakiston takana.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Pistetääs tänne nyt vähän keskeneräisen joukkueen kokoonpanot ja tilastot, ja verrataa niitä draftin jälkeisiin.

DRAFTIN JÄLKEINEN KOKOONPANO:
J.Friesen - P.Marleau - T.Selänne
J.Hecht - T.Ruutu - M.Hejduk
N.Hagman - K.Draper - R.Park
J.Shelley - J.Williams - B.Savage
E. Nickulas

S. Niedermayer - P. Mara
J. Liles - S.Salo
D. Markov - R. Jackman

M. Brodeur
M. Fernandez
M. Tellqvist

NYKYINEN KOKOONPANO:

P. Dupuis - S. Koivu - T.Selänne
Dupuis pelaa minnesotan ykkösessä tai kakkosessa, Koivu aloittanut training campin hyvin, ja on itseoikeutettu ykkönen montrealissa, ja Teemua on ennakoitu Fedon kanssa samaan kenttään. Tehoja ketjulta siis pitäisi löytyä.

N. Hagman - R.Lang - V. Bure
Josko Hagman, nyt löis itsensä nhl:ssä läpi? Keskellä on Lang, joka tekee taas kovat tehot, ja toisella laidalla V.Bure, jolla mahdollisuudet parantaa edellis kauden tehoja.

N. Antropov - K. Draper - S. Young
Tässä alkaa näkyä nyt pidemmälle ulottuva taso. Antropov parantaa edellis kauden tehoja, Drapes on av spesialisti ja Young on 1 - 2 kentän kamaa st.lousissa, etenkin nyt kun Keith on ylipainoin lihapulla.

J. Shelley - M. Chouinard - R. Park
Tässä kentässä on poliisi, minnesotan 2.sentteri ja vancouverin vinosilmä.

A. Mair - J. Halpern - J. Williams
Tässä kentässä on myös poliisi, capsien 2.sentteri ja ensi kaudella detroitissa läpimurron tekevä Williams. Williamsia on ennakko arvioissa kaavailtu kaikkiin kolmesta ensimmäisestä kentästä.

S. Niedermayer - S. Salo
P. Mara - R. Jackman
D. Markov - A. Zhitnik

Pakeista en sen enempää, kun on lähes samoja.

M. Brodeur
M. Fernandez

Vertailussa puhtaasta on tullut nenään kahden ensimmäisen ketjun kohdalta. Vaikka ei tilanne nytkään huono ole niiden kohdalta.
3 muuta ketjua onkin sitten parempi, kun aikaisempi kolmonen, että leveyttä on tullut hurjasti lisää.

Pakiston runko pysynyt aikalailla koossa, vain Zhitnik on tullut Lilesin paikalle, joten ehkä pientä eteenpäin menoa sillä suunnalla.

Maalivahdit on täysin samat sillä erotuksella, että Telqvist on hävinnyt.

Tässä vielä tilastot draftin jälkeen ja nyt:

Koodi:
 		G 	A 	P 	+/- 	PIM 	PPG 	PPA 	PPP 	SHP 	GWG 	SOG 	FW
Nykyinen  	252 	432 	684 	-29 	1111 	79 	164 	243 	21 	37 	2574 	3582
Draftin jälkeen	250 	406 	656 	13 	1006 	83 	140 	223 	19 	35 	2666 	1797
Erotus 		+2 	+26 	+28 	-42 	+105 	-4 	+24 	+20 	+2 	+2 	-92 	+1785

Vain muutamassa kategoriassa, on tullut takkiin, mutta niistäkin osassa sen korjaa parin kaverin pieni tasonnosto.
Esim ylivoimamaaleissa, pelkästään Selänne voi korjata tilaston +merkkiseksi.
Ja laukauksissa se, että Young pelaa vaikka 50 peliä, voi muuttaa tilaston + merkkiseksi.
Tosin myös negatiivisia muutoksia voi tapahtua, ja tapahtuukin, mutta mielestäni vielä joukkueen kokoaminen on mennyt hyvin, vaikka sentterin paikalle vähän tunkua onkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös