Lätkämanageri: Jatkoaika 2-liigan keskustelu

  • 579 270
  • 9 761

SammyD

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti vieri
Vielä olisi myynnissä ainakin pari pelaajaa jotka mieluusti vaihtaisin yhteen. Löytyyköhän kiinnostuneita? Esim. Chimera ja Huml vaihdossa johonkin Ruotsalaiseen vasempaan laituriin? :)

Ei kiitos. Yhtään ei vasemmat laiturit vähenisi kaupan myötä joukkueestani.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Re: Re: Veikkauksesta

Viestin lähetti vieri
Katselin tuossa jo meidän liigaa vähän ennalta, mutta rankingin tekeminen kyllä vaikuttaa vaikealta. Onko kukaan vielä lähetellyt näitä veikkauksia? Jos on, niin pistän omat veikkaukseni sinulle tuota pikaa...

Onhan niitä jokunen laatikkoon pudonnut. Ei se niin vakavaa ole, vaikka et saisi kaikkia oikein ;)
 

vieri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Inter, Gli Azzurri, Avs, Bears, Jokerit
Re: Re: Re: Veikkauksesta

Viestin lähetti sopuli
Onhan niitä jokunen laatikkoon pudonnut. Ei se niin vakavaa ole, vaikka et saisi kaikkia oikein ;)
Lähetin omat veikkaukseni ja aika vaikeaa oli mielestäni yrittää vertailla toisten joukkueita. Toivon todellakin ettei kukaan ota hernettä nenään jos veikkasin kyseisen managerin joukkueen väärin. :)

Pitikös ne tulokset olla tänään valmiina? Vai pukkaako kiirettä? :)

No, kauden alkua on odotettu kuin kuuta nousevaa ja tänään se vihdoinkin alkaa. Tsemppiä kaikille managerille! :)

Ciao
 

Fallossymboli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tyyntä myrskyn edellä

Itse en veikannut lainkaan vaan lähetin sopulille faktatietoa runkosarjan lopun järjestyksestä. Repelle tiedoksi että en ole kuitannut täysin huumorilla uhoasi nuoren joukkueesi menestyksestä vaan sijoitin sen rohkeasti Top20:een.

Täällä on hiljaista, liian hiljaista...

Kyllä huomaa että että tosipelit alkavat tänään. Missä on uho ja henkseleiden paukutus? Missä yltiöoptimistiset hehkutukset? Missä oman joukkueen nobodyrookieiden nostaminen jumalalliseen arvoon?

Tiki10! Se alkaa ny! Saat nekkuun! Uusia jakoja on turha pyytää...

Mää annan teille kaikille Heatleyn tasoitusta! Ette jää ihan niin kauaksi taakse...

Sejna ja Heerema voittavat Calder Trophyn jo tässä kuussa. Weight on sen ketjun heikoin lenkki.

Kvasha voittaa pistepörssin. Berehowsky tekee 20 ylivoimamaalia.

Ei teillä ole jakoa.

Vaviskaa raukat, Nizorals jyrää!
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Re: Re: Re: Re: Veikkauksesta

Viestin lähetti vieri
Pitikös ne tulokset olla tänään valmiina? Vai pukkaako kiirettä? :)

Onhan ne tulossa, odottelen vain matti myöhäisiä... Vielä kerkeää, livautan tulokset tänne vasta iltamyöhällä, joten ei muuta kuin viestiä meitsille laiskurit, jotka eivät vielä ole osallistuneet...
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Re: Tyyntä myrskyn edellä

Viestin lähetti Nizoral
Itse en veikannut lainkaan vaan lähetin sopulille faktatietoa runkosarjan lopun järjestyksestä. Repelle tiedoksi että en ole kuitannut täysin huumorilla uhoasi nuoren joukkueesi menestyksestä vaan sijoitin sen rohkeasti Top20:een.

Voi kiitos. Sinua en kyllä uskaltas veikata top20:een. Iteltäni tämä liiga on ohi ennen kun se on alkanutkaan.
Pitää keskittyä enemmän tuohon tosiammattilaisten liigaan, siellä kun on vähän paremmat menestys mahdollisuudet.
Mutta kyllä minä yritin viedä jonkun kovan tulokkaan vielä teidän nokan edestä. Mulla on kuitenkin jonkun valtakunnan waiver numero.
Harmi, että pari nhl:än kirkkainta nuorta tähteä ei välttämättä pelaa tällä kaudella. Siis Gaborik sopimus tilanteen takia ja Heatley tunnetuista syistä.
Suomalaisille tulokkaille toivon onnistumisia. Kukkonen, Ruutu, Pitkänen on varmaan ne suomalaiset, joita kannattaa waiver draftista tavotella.
Miettisen, Pirneksen ja Santalan voi lisätä listaan pienellä varauksella.

Pisteittähän minä en tässäkään liigassa jää. Yhteen pelin voittoon tähdätään näin alkuun.
 

#97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Sitä saa mitä tilaa..

Achtung alles! Jätämpäs saksalaisen viestintähistorian luvut hetkeksi ja laitan muutaman uhosanan teidän kiusaksenne, arvon makaaberi toverit...

Ensinnäkin: kuten kaikki hyvin tiedämme Jeff Jillson tulee ottamaan johtavan puolustajan roolin koko liigassa ja tekee tehot 16+42

Toiseksi: Hechtin käsi todetaan niin pahoin vaurioituneeksi, että se pitää amputoida. Mies palaa kotikonnuilleen entiseen DDR:n jossa sekopäinen tohtori asentaa hänelle titaanisen käsiproteesin. Mies palaa kaukaloihin All Star-tauon jälkeen ja iskee titaani kädellään tehot 38+54, joka riittää pistepörssin kakkossijaan.

Kolmanneksi: Oates ei vahvoista huhuista huolimatta jätäkään kaukaloita, vaan voittaa Calder Trophyn NHL-historian vanhimpana pelaajana. Blackhawks protestoi valintaa.. tuloksetta.

Neljänneksi (huoh): Martin Erat tulee olemaan yhtä paska, kuin kaikki jo tietävät ja saa pikaiset lähtöpassit Troopersin joukkueesta..

Onkohan nämä.. (mums, mums).. punavalkoiset(mums).. sienet syötäviä..?..what the heck menkööt vain!

DROP THE PUCK!! LET'S GO FLYERS!
 

nro.44

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO, VG-62
Nyt on sitten laitettu se oikea rivi Sopulille, ja uskoisin että kaikki menee siinä yhdellä väärin, sillä minähän tiputan omalla joukkueellani jokaisen sijaa yhden alaspäin. Siltä pohjalta.

Tällä viikolla vastaani rämpivä Sega Mahlajook tulee saamaan seegaansa kunnon klommot, ja joukkueen koko loppukausi menee pilalle huonon itseluottamuksen takia. Pitkät pelireissutkin muuttuvat tylsiksi koska sega menee rikki!! Voisin väittää että Sega tulee olemaan ainut joukkue ketä jää tällä viikolla täysin nollille!!

Ensi viikon vastustajani pyörittää tällä viikolla Nizoralin lähes täydellisesti, mutta suuret odotukset laskevat kun Felocity Fightersin pojat antavat heille kirjaimellisesti turpaan!

Mutta tänä yönä ei ratkaisuja kovinkaan paljon tapahdu, joten kaikki voivat mennä kiltisti nukkumaan..
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Suuri totuus

Tässäpä tämä. Alle puolet managereista veikkasi, enkä ihmettele. Ei ollut helppoa. Tulokset siis laskettu siten, että joukkue on saanut kustakin veikkauksesta 1-19 pistettä, eli oman joukkueen sijoitusta ei veikattu. Veikkauksista on laskettu keskiarvo ja keskihajonta.

Koodi:
                        ka      kh
1. Mirasanen Rotat	1,5	0,5
2. FSK Avalanche	1,8	0,8
3. Team Koivu		4,7	2,4
4. HC Tiki10		5,3	2,3
5. Paavolan Sisu	6	4,3
6. Nizorals		6,2	3,8
7. Jääkone		8,4	2,1
8. No Mercy Team	8,6	1,7
9. Animaaliset		9	3,9
10. HC Flintstones	9,3	3,4
11. HC N@stat Poj@t	10,3	4,4
12. HC Kortepohja	10,7	4,6
13. Sega mahlajook	11,8	4,1
14. HC Turhat		12,3	2,9
15. HC Kiisa		13,3	4,8
16. Troopers		14,3	2,2
17. Felocity Fighters	14,6	1,9
18. Team RAIMO		14,7	2,7
19. Kontula Grinders	18,7	2,1
20. pitkäpäätyyn	18,7	0,5

Onnea vaan Mirasanelle, paineet siirtyivät ilmeisesti Vieriltä muualle... Tosin tämän koko veikkauksen asettaa outoon valoon se tosiasia, että minut on jätetty seitsemänneksi..!!? Hei kamoon...

P.S. Armoa, haluan Allisonin IR-listalle.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Jihaa, nyt se alkoi

Viime yönä se vihdoin alkoi ja omalla kohdalla vastassa on moninkertainen kauppakumppani pitkäpäätyyn. Ensimmäisen yön jälkeen tilanne näyttää mun osalta hyvältä kun liiganousija pitkäpäätyyn vielä näyttäisi hakevan itseään.

Tilanne siis tällä hetkellä (hienosti) HC Flintstones - pitkäpäätyyn 10-1.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Re: Sitä saa mitä tilaa..

Viestin lähetti #97

Ensinnäkin: kuten kaikki hyvin tiedämme Jeff Jillson tulee ottamaan johtavan puolustajan roolin koko liigassa ja tekee tehot 16+42

Noh, peli lähti ainakin käyntiin juuri niin kuin ennustit. :)
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Re: Suuri totuus

Viestin lähetti sopuli
Onnea vaan Mirasanelle, paineet siirtyivät ilmeisesti Vieriltä muualle...

Tämän täytyy olla salaliitto, jolla minun joukkueeni peli halutaan sekoittaa. Mukavahan se tietysti on aina kampittaa Vieri, vaikka vaan tällaisessa gallupissa. :D
 

#97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
oliko siitä epäilystä ;0)

Nyt vain vielä ainoat kysymysmerkit ovat Aatami ja Hecht.. seuratkaa uutisia, niin yllätytte. Viimeisin ennustus toteutuu joka tapauksessa.

Sitten asiaan. Onko kenelläkään varmaa tietoa, pelaako Geoff Sanderson ensi yönä?

Ja John LeClairin epäonni jatkuu... nyt kaverilta murtui jalka harjoituksissa..anpöliivapul!
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Sairastuvalla välittömästi ruuhkaa

Ennen kun kausi edes kunnolla kerkesi alkamaan niin Saku Koivu (C-Mon), Richard Park (RW-Min) ja Bob Boughner (D-Car) on merkattu joukkueidensa toimesta IR-listalle. Joten saman tien sai sitten lähteä etsimään waiveristä korvaajia. Sieltä siis matkaan tarttui seuraavat pelaajat:

LW Eric Messier (LW-Fla)
LW Nils Ekman (LW-SJ)
D Jason Smith (D-Edm)

Ja vielä yön peleistä sen verran että monesti kauppalistalla ollut mutta ei kenellekään kelvannut sentterini Stu Barnes iski sitten yön pelissä tehot 2+0 ja puolustukseni yv-pyssy Sergei Zubovkin mukavasti 1+1, myöskin Ville Nieminen kiitti luottamuksesta ja syötti Chicagon ainoan ja voittomaaliksi jääneen maalin.
 

Fallossymboli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vähentääkseni murskaavaa ylivoimaani, päätin antaa Tikille vähän tasoitusta ja määräsin Gigueren jättämään torjuntaprosenttinsa alle 80:een. Jiggyn ammattiylpeys ei kuitenkaan kestänyt seiskalla alkavaa torjuntaprosenttia ja mies nappasi pari ylimääräistä koppia, prosentin ollessa 81,8.

Heatley sai viimein IR-statuksen jo odottelee nyt tuomiotaan reservissä. Tilalle tuli vastaavat tehot Saatanallisella avustuksella takova Henrik Tallinder (TPS rulez ok).

Sivullekirjoittanut jää mielenkiinnolla seuraamaan Schaeferin Bonkin ja Hossan kanssa samaan ketjuun sijoittavien ennakointien paikkansapitävyyttä...
 

Xtrmntr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, JYP
Re: Sairastuvalla välittömästi ruuhkaa

Viestin lähetti flintstone
Ennen kun kausi edes kunnolla kerkesi alkamaan niin Saku Koivu (C-Mon), Richard Park (RW-Min) ja Bob Boughner (D-Car) on merkattu joukkueidensa toimesta IR-listalle. Joten saman tien sai sitten lähteä etsimään waiveristä korvaajia.

Kuulostaa tutulta, heh. Omassa tiimissäni ir-pelaajien määrä ylitti jo salittun kolmen rajan, mutta tällä hetkellä itseään paikkailevat lasaretissa Steve Reinprecht, Martin Lapointe ja Tomas Kloucek. Lisäksi Marian Gaborik neppailee teillä tietämättömillä, mutta periksi ei anneta!! Waivereista Kortepohja nappasi Eric Cairnsin, Alex Korolyukin (Vilpertille terveisiä..) ja Boris Mironovin, joka näin palasi uudelleen alkuperäiseen joukkueeseen.

Viime yönä pelissä ei ollut Stanislav Chistov (0+1) ja Andrei Zyuzin (4 laukausta). Ensi yönä tulessa on sitten ilmeisesti vähän enemmän porukkaa, joten pelit alkavat todenteolla. Siihen asti jään parantelemaan haavoja..
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Niskalenkissä?

Vierin poppoo otti heti minusta niskalenkin takomalla taululle 6-3 -numerot ensimmäisenä yönä! No joo, ensi yönä ollaan vasta toden teolla tulessa, mutta ei tämä sarja helpoimmalla mahdollisella tavalla lähde käyntiin, kun ensimmäiset vastustajat ovat Vierin poppoo ja Rotat. Maalivahtien olisi syytä onnistua kahden ensimmäisen viikon aikana!
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Re: Jihaa, nyt se alkoi

Viestin lähetti flintstone

Tilanne siis tällä hetkellä (hienosti) HC Flintstones - pitkäpäätyyn 10-1.

Nuo on vaan lukuja. Minulla on väsytys taktiikka, joka perustuu raatteentien taisteluihin, mutta se ei onnistu, niin pistän Läski Salosen maaliin.
Tänä yönä pelaa yli puolet joukkuuesta, joten taktiikan pitäs alkaa toimimaan.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Re: Re: Jihaa, nyt se alkoi

Viestin lähetti repe_joke
Tänä yönä pelaa yli puolet joukkuuesta, joten taktiikan pitäs alkaa toimimaan.

Mulla oli vain muutama pelaaja viime yönä tulessa mutta siitä huolimatta kasvatin eron jo 11-1, ja erot itse asiassa noissa eri kategorioissakin tais kasvaa lisää. No ei tää vielä mikään selvä matsi ole vaikka asetelmat hyviltä näyttääkin.

Edit: ja ainiin peliin näyttää nyt olevan lisätty iso kasa ke-to yönä pelanneita tulokkaita yms.
 
Viimeksi muokattu:

vieri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Inter, Gli Azzurri, Avs, Bears, Jokerit
Re: Niskalenkissä?

Viestin lähetti sopuli
Vierin poppoo otti heti minusta niskalenkin takomalla taululle 6-3 -numerot ensimmäisenä yönä!
No nyt sarja taitaa olla 6-2, mutta ei varmastikaan mistään niskalenkistä vielä voida puhua sillä onhan kaikki nuo tilastot vielä niin tasaisia. Mitenkään vähättelemättä joukkuettasi olen pettynyt omaani, koska taululla eivät ole numerot 11-0. :(

Joukkueessa täytyy tapahtua muutos, sillä ei ole hyväksyttävää että esim. Ivan Huml saa peliaikaa vain noin seitsemän minuuttia. Tästä olen kuullut jo narinaa miehen osalta, joten miehelle täytyy etsiä uusi seura. Minnesotan Bouchardista olen tosin hieman yllättynyt. Toki tiesin että hän on hyvä, mutta että mies pelaa hyökkääjistä eniten ja saa yv-aikaakin yli seitsemän minuuttia on hienoinen yllätys. Luottoa tuntuu löytyvän.

Chimera tekee tämän waiversista metsästettävien pelaajien kaappaamisen myös erittäin vaikeaksi sillä hän teki taas maalin. Kenet minä oikein laitan Humlin kanssa pihalle uusien tulokkaiden saamiseksi. Taidan ennemmin pitää miehen kuin ottaisin ehkä jopa hieman yliarvostetun Ruudun. Tänään mieli tosin saattaa muuttua sillä Canal näyttää yömyöhään ottelun Avs-Chicago.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Re: Re: Re: Taas kauppaa

Viestin lähetti flintstone
Olen hieman eri mieltä, tosin en valmennakaan punasiipiä. Eli Chelios, Hatcher ja Lindström menee takuu varmasti Wooleyn edelle mutta Dandenaultin, Schneiderin ja Fisherin kanssa Wooley kyllä tulee taistelemaan tiukasti peliajasta. Wooleyn sopimus jatkuu vielä ensi kaudella joten tuskin kokenutta (= kallista) ja suhteellisen hyvillä tehoilla esiintynyttä Wooleyta ihan suosiolla aletaan istuttamaan penkillä. Eli uskon kyllä Wooleyn saavan peliaikaa.

Ihan pakko kysästä montako peliä Wooley on pelannu? Näyttäs siltä ettei hirveästi.
Tosin tuon kaupan pelaajista minulla ei taida olla ketään jäljellä.
Mutta olinpahan oikeassa. Ainakin toistaseks.

EDIT: Wooleyn matkahan jatkuikin sinultakin eteen päin. Ja minultakin on rahtusekki, kvasha jatkanu matkaasa muualle.


Viestin lähetti flintstone
Mulla oli vain muutama pelaaja viime yönä tulessa mutta siitä huolimatta kasvatin eron jo 11-1, ja erot itse asiassa noissa eri kategorioissakin tais kasvaa lisää. No ei tää vielä mikään selvä matsi ole vaikka asetelmat hyviltä näyttääkin.

Juu viime yö oli vielä väsytystä. Tänä yönä vedän sitten saaliin rantaan ;)
On se ihme, että vaikka alotusvoitot vien melkein järestään, niin kaverit ei osaa niistä maaleja tehdä.
Minä nyt oon antanu vielä sen verran tasotusta, että en oo maalivahti laittanu maaliin. Helppohan sitä on tyhjiin lätkiä.
Tästä on suunta vain ylöspäin. Toisaalta alaskin päin kyllä pääsee vielä vähän.
 
Viimeksi muokattu:

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Re: Re: Niskalenkissä?

Viestin lähetti vieri
Chimera tekee tämän waiversista metsästettävien pelaajien kaappaamisen myös erittäin vaikeaksi sillä hän teki taas maalin.

Onkos tuo nyt yllätys, kun mies laitettiin ilmeisesti samaan kenttään Hemskyn(0+2) kanssa. Muutenkin nuoret oriini vastasivat huutoon, sillä Spezzakin pamautti 1+1. Laskin omat mahdollisuuteni maalivahtien varaan, mutta huonolta näyttää sielläkin. Ai juu, ylisuuren sentterikuormani takia jouduin tuplaamaan akselilla Reasoner/Belanger. Jälkimmäinen suivaantui penkillä istumisesta ja otti 13 aloitusvoittoa ja iski maalinkin tuo perkele.

P.S. Armoa Kuninkaat, haluan Allisonin IR-listalle...
 
Viimeksi muokattu:

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Re: Re: Re: Re: Taas kauppaa

Viestin lähetti repe_joke
Ihan pakko kysästä montako peliä Wooley on pelannu? Näyttäs siltä ettei hirveästi.

Jep, Wooley ei mahtunut ainakaan viime yönä Detroitin pelaavaan kokoonpanoon.



Viestin lähetti repe_joke
On se ihme, että vaikka alotusvoitot vien melkein järestään, niin kaverit ei osaa niistä maaleja tehdä.

Tällä saralla annan sulle pahasti tasoitusta kun ykkössentterini ja paras aloittajani Saku Koivu on sairastuvalla. No onneksi muuten kenttäpelaajat on osanneet prässätä pelaajasi virheisiin ja pystyneet sitä kautta kiekonriistoihin ja näin hallintasi aloitusympyrässä ei ole onneksi näkynyt taululla.

Viestin lähetti repe_joke
Minä nyt oon antanu vielä sen verran tasotusta, että en oo maalivahti laittanu maaliin. Helppohan sitä on tyhjiin lätkiä.

Heh heh, toi oli hyvä veto.

Mulla taas maalivahdit on torjunu suhteellisen hyvin, tosin ehkäpä jopa hieman yllättäen Nupe on haastamassa viime kauden Vezina palkittua Martya joukkueeni ykköskassarin asemasta. Legacy sen sijaan ihan odotetusti on saanut seurata pelit vielä poppareita ja hodareita katsomossa syöden.
 

vieri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Inter, Gli Azzurri, Avs, Bears, Jokerit
Joukkueeni se sitten jaksaa yllättää. Ensimmäinen viikko raskaiden harjoitusten jälkeen ja joukkue porskuttaa mahtavalla sykkeellä murskaten vastustajan mennen tullen. Tänään johtoni on jo 10-3 ja ottelu on ratkaistu. Ei mitään sanaa vastaväitteille. Loppuviikon toimet sinulla taitaa olla vain tuon jääkoneen ajelu erätauoilla. :)

Bouchardin taru minua ihmetyttää edelleen. Eilen hän teki mahtavasti pisteet 1+1, mutta pelasi vain alle seitsemän minuuttia. Edellisessä pelissä mies pelasi yli seitsemän minuuttia pelkästään ylivoimalla. Ja loukkaantumisesta tietojeni mukaan ei ole kyse. Ainut syy minkä keksin on että Lemaire taitaa olla aika outo valmentaja.
Viestin lähetti sopuli
P.S. Armoa Kuninkaat, haluan Allisonin IR-listalle...
Huutoosi tuskin vastataan, koska LA ei miestä ole IR-listalle laittanut eikä varmaan laitakaan ihan lähiaikoina.

Ps: Mulla on muuten toi Cliff Ronning tuossa toisessa liigassa. Onko kellään tietoa että onko mies jo lopettanut vaiko vain ilman sopimusta?
 

Fallossymboli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti vieri
Ps: Mulla on muuten toi Cliff Ronning tuossa toisessa liigassa. Onko kellään tietoa että onko mies jo lopettanut vaiko vain ilman sopimusta?

En ole kyllä mistään lukenut lopettamisaikeista. Eiköhän kyse ole vain siitä ettei vielä ole kysyntä ja tarjonta kohdanneet :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös