Lätkämanageri: Jatkoaika 2-liigan keskustelu

  • 567 702
  • 9 693

Särki

Jäsen
Ilmeisesti taktikointi on täysin vieras käsite teille? Tässä ei ole kyse mitään tahallaan häviämisestä, vaan kaiken tekemisestä sen eteen että voitan ottelun. Pitämällä veskareitani penkillä mä samalla maksimoin voittomahdollisuuteni, mitä väärää siinä on?

Toiset kutsuu sitä taktikoinniksi, toiset munattomaksi touhuksi, kuinka vaan. Tulee mieleen jalkapallon A-maajoukkue ja Baxterin taktiikka sekä ottelujälkeiset lehdistötilaisuudet. (ja tämä oli ihan vitsi, ettei mene liian vakavaksi) Näillä mennään...
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Mirasane!

Menin vahingossa hyväksymään viimeisen treidiehdotuksesi työnkiireissä vaikka mun piti se hylätä. Onnistutaanko tekemään vaihto takaisin tai perumaan?!? Anteeksi sähläys!

En ollut ehtinyt vahvistaa treidiä, joten peruutus ongelmitta. Hoidan sen heti.

edit. Olisin kyllä perunut kaupan, vaikka olisin sen ehtinyt hyväksyäkin. En halua saada pelaajia näppäilyvirheen takia :)
 
Viimeksi muokattu:

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
En ollut ehtinyt vahvistaa treidiä, joten peruutus onnistuu. Hoidan sen heti.

*lisää kitinää* Voi, kun munkin tapauksessa olisi mennyt yhtä smoothiesti.

Terv. Onnellinen Kyle "Healthy Scratch" Turriksen omistaja.

Mitä tuohon mv-peluutuksiin tulee, niin mun mielestä aina sai taktikoida, eikä kukaan ole koskaan edes valittanut. On jokaisen oma asia laittaako hän maalivahtejaan tai kenttäpelaajiaan pelaamaan vai ei. Mielestäni se on täysin hyväksyttävää.

Itse hävisin viime vuonna Yahoo-mestaruuden viimeisenä pelipäivänä huonon maalivahdin peluutuksen takia.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Mitä tuohon mv-peluutuksiin tulee, niin mun mielestä aina sai taktikoida, eikä kukaan ole koskaan edes valittanut. On jokaisen oma asia laittaako hän maalivahtejaan tai kenttäpelaajiaan pelaamaan vai ei. Mielestäni se on täysin hyväksyttävää.

Joskus meillä oli herrasmiessääntö, että runkosarjassa kaikki pelaisivat kaikki pelit ja vasta pudotuspeleissä taktikointi sallittaisiin. Mutta ihan ok tuo taktikointi runkosarjassakin. Samat säännöthän ne on näinkin kaikille.
 
Meikäläinen tosissani kuvitteli liittyvänsä pro fantasy porukkaan kun tähän liigaan pääsi mukaan mutta toistaiseksi tästä ketjusta on saanut lukea vain munatonta kitinää. Ehkäpä muutaman järkevän lausahduksen lisäksi.
Jos nyt oikeasti ihmiset otatte sen pään pois sieltä ********* ja nautitte hyvästä vastuksesta ja alkaneesta NHL kaudesta niin on kaikilla muillakin mukavaa.

------------

Bonesin ja Cheap Shootersin välinen ottelu käy kuumana, Bones on ollut alusta tähän asti pisteen tai kaksi kategoriaa tappiolla mutta niin tiukka skaba on ollut että tästä voi vielä kehkeytyä tiukka voitto tai totaalinen rykäletappio kummalle tahansa. Seitsemän kategoriaa on tasan tai pisteen erolla tällähetkellä kun tilanne on kutkuttava 7-6 Bonesille.

Bones poimi Radek Dvorakin vapaista vapautettuaan kaverin jo kerran ja Dvorak kiitti tekemällä 2 maalia yhdessä pelissä.
Vapaista on myös poimittu viimekauden jäähypörssin ykkönen Zenon Konopka jonka suurin saavutus lähiaikoina lienee Islandersin maalilbiisin vaihto kultaiselle 80 luvulle.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Mursujen ja H.C. Andersenin vääntö on ollut tasainen koko ajan, mutta viime yönä Vokoun käänsi nollapelillään Andersenille jo 10-5 -johdon. Onneksi erot pistekategorioissa ovat pienet. Uskon jo varmistaneeni voiton jäähyissä, tehopörssissä ja aloituksissa. Monessa kategoriassa sen sijaan olen vain hiukan jäljessä. Ensi yönä minulla on kaukalossa useampia pelaajia kuin vastustajalla, joten toivon ja luotan siihen, että tulosta tulee ja vähintään tasoihin noustaan.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Paitsi niille joiden mielesta toi on niin vastenmielista toimintaa ettei suostu hyodyntamaan vaikka mahdollisuus olisikin. Annetaan sitten tasoitusta. Moro.

Sehän on jokaisen vapaa valinta. Ja voi hyvinkin olla niin, että se pelauuttaminen tuokin nollapelin, joka tuo uuden kategoriavoiton.

Ja tosiaan en ymmärrä tätä isoa haloota. Oikeissakin kiekkokaukaloissa pelaajia pannaan vilttiin istumaan jopa kesken pelin, jos valmentaja uskoo, että pelaajan panoksesta on joukkueelle enemmän haittaa kuin hyötyä.

Ja jos jollakin on varaa pitää maalivahtiaan penkillä hänen johtaessaan maalivahtitilastoja, on tilanne kuitenkin se, että hänen veskarinsa ovat pelanneet paremmin ja hyvällä pelillään tuoneet mahdollisuuden tuollaiseen spekulointiin.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Kuka ottaa Stewartin, joka iski hattutempun viime yönä? Minulla ei riittänyt uskoa mieheen, vaikka hän pelaakin Atlantan kakkosketjussa nykyään.
 

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Paitsi niille joiden mielesta toi on niin vastenmielista toimintaa ettei suostu hyodyntamaan vaikka mahdollisuus olisikin. Annetaan sitten tasoitusta. Moro.

Tämä alkanut kausi on mulle nyt neljäs tässä liigassa ja en muista sun ikinä aiemmin valittaneen tästä asiasta. Tätä samaa on tapahtunut niin kauan kuin olen ollut mukana tässä liigassa ja uskallan sanoa että useimpien mukana olevien managerien toimesta. En ole ensimmäinen enkä viimeinen tätä mahdollisuutta hyväkseni käyttänyt manageri. Joten hieman laittaa ihmetyttämään, että aiemmilla kausilla ei kuulunut mitään vastalauseita vaikka olet myös silloin "antanut tasoitusta".

Ja kuten mirasane jo kerkesi toteamaan, niin säännöt ovat edelleen samat kaikille vaikka tuo taktikointimahdollisuus sotisikin periaatteitasi vastaan. Mahdollisuus on kuitenkin aina käytettävissäsi ja kaikki managerit ovat sen suhteen samalla viivalla. On jokaisen oma asia sitten mikäli ei halua käyttää sääntöjen puitteissa olevaa mahdollisuutta hyväkseen.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Ihme emoilua.

Ja sitten asiaan, 104 jäähyminuuttia. Pistäkää paremmaksi. Toisaalta, kun ottaa huomioon että McLeodia lukuunottamatta mitään varsinaisia jäähyilyn erikoismiehiä ei tossa tiimissä ole, mun tämän kauden minuutit taisikin sitten olla tässä, heh.

Tavares on vielä tarjolla (tai saa muistakin tarjota, jos hyvä tarjous tulee kohdalle olen pelkkänä korvana), yksi mielenkiintoinen ehdotus tuossa jo tulikin, mikä on parhaillaan mietintämyssyn alla...
 

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Ja sitten asiaan, 104 jäähyminuuttia. Pistäkää paremmaksi. Toisaalta, kun ottaa huomioon että McLeodia lukuunottamatta mitään varsinaisia jäähyilyn erikoismiehiä ei tossa tiimissä ole, mun tämän kauden minuutit taisikin sitten olla tässä, heh.

En ihan paremmaksi laita, mutta en tule myöskään kaukana perässä 100 jäähyminuutillani. Perry, Gaustad ja Letang vastanneet mulla kolmistaan yli puolesta tuosta jäähymäärästä.
 

Fallossymboli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
On jokaisen oma asia sitten mikäli ei halua käyttää sääntöjen puitteissa olevaa mahdollisuutta hyväkseen.

Tanaan futiskentalla paastiin heti alussa 1-0 johtoon. Sanoin kavereille etta lopetetaan pelaaminen nyt saman tien niin voitetaan varmasti. Tata ei oo meinaa erikseen kielletty meidan saannoissa. Ne katto mua kuin hullua. Yritin viela vangata etta taa on taktiikkaa hei.

Ei auttanut. Piti siellakin antaa tasoitusta. Tana...
 

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Tanaan futiskentalla paastiin heti alussa 1-0 johtoon. Sanoin kavereille etta lopetetaan pelaaminen nyt saman tien niin voitetaan varmasti. Tata ei oo meinaa erikseen kielletty meidan saannoissa. Ne katto mua kuin hullua. Yritin viela vangata etta taa on taktiikkaa hei.

Ei auttanut. Piti siellakin antaa tasoitusta. Tana...

Ei jumalauta. Vertaatko oikeasti luovuttamista veskareilla taktikointiin? Naurettavan heikko vertaus. Säälittävää vänkäämistä nyt Caipirinhan suunnalta.
 
Tanaan futiskentalla paastiin heti alussa 1-0 johtoon. Sanoin kavereille etta lopetetaan pelaaminen nyt saman tien niin voitetaan varmasti. Tata ei oo meinaa erikseen kielletty meidan saannoissa. Ne katto mua kuin hullua. Yritin viela vangata etta taa on taktiikkaa hei.

Ei auttanut. Piti siellakin antaa tasoitusta. Tana...

Tahallaan häviämisellä ja keinolla millä hyvänsä voittamisella on aikas vissi ero mielestäni.
Enempää en tähän puutu mutta kuten sanottua lukisin tästä ketjusta mielummin mielenkiintosta kommenttia viikon fantasy peleistä kun jatkuvaa kitinää sivuseikoista.
 

Fallossymboli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei jumalauta. Vertaatko oikeasti luovuttamista veskareilla taktikointiin?
En. Jos luet tarkemmin niin mehan oltais voitettu! 1-0 taululla hei ja sehan riittaa! Kolme pinnaa etta heilahtaa.

Enempää en tähän puutu mutta kuten sanottua lukisin tästä ketjusta mielummin mielenkiintosta kommenttia viikon fantasy peleistä kun jatkuvaa kitinää sivuseikoista.

Olet asian ytimessa.
 

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
En. Jos luet tarkemmin niin mehan oltais voitettu! 1-0 taululla hei ja sehan riittaa! Kolme pinnaa etta heilahtaa.

Ettehän olisi. En tiedä mitä puulaakifutista pelaat, mutta futiksessa on yleensä ennalta sovittu peliaika (kuten meilläkin tässä fantasymanageroinnissa; ottelu meillä kestää yleensä maanantaista sunnuntaihin eikä sitä voi keskeyttää vaikka tilanne olisikin eduksesi). Vaikka te oisitte lopettaneet pelaamisen, ei se olisi tarkoittanut sitä että vastustaja joutuu myös lopettamaan pelaamisen (=vaikka mulla on veskarit penkillä, voit sä peluutta omiasi ja siten vaikuttaa ottelun lopputulokseen). Peli olisi jatkunut normaalisti ennalta sovitun ajan loppuun saakka, tai kuten toisen joukkueen lopettaessa pelaamisen olisi lopettanut joukkue katsottu luovuttaneeksi ja vastustajalle olisi mennyt automaattisesti voitto. Ei tämä ole niin vaikeaa. Onneton vertaus.

Tämä asia oli tässä mun osalta. Ei kiinnosta yhtään vääntää tästä sen enempää.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
En. Jos luet tarkemmin niin mehan oltais voitettu! 1-0 taululla hei ja sehan riittaa! Kolme pinnaa etta heilahtaa.

Jalkapallon säännöissä vain ei ole mahdollisuutta voittaa peliä siten, että lopettaa pelaamisen kesken.

Jos teidän joukkueenne olisi kävellyt kentältä ja kieltäytynyt jatkamasta, olisi ottelu tuomittu sääntöjen mukaan vastustajan voitoksi.

edit. Boscohan tuossa sanoikin jo saman asian.

edit2. Sanottakoon vielä, että jos joku näkee noin totaalisen punaista tuosta veskaritaktikoinnista, niin hommatkoon itselleen sellaisen maalivahtiosaston, ettei häntä vastaan voi taktikoida. Veskareiden paremmuuksistahan siinä lopulta on kyse.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
edit2. Sanottakoon vielä, että jos joku näkee noin totaalisen punaista tuosta veskaritaktikoinnista, niin hommatkoon itselleen sellaisen maalivahtiosaston, ettei häntä vastaan voi taktikoida. Veskareiden paremmuuksistahan siinä lopulta on kyse.

Ei tuo ihan niin yksinkertaista ole. Itselläni oli koko viime kauden Luongo&Miller kaksikko, jonka väittäisin olleen koko liigan paras, mutta siltikin niitä tappioita veskareidenkategorioissa tuli. Huomattavasti enemmän tuli toki voittoja, mutta ei vaan joka viikko nuokaan herrat täydellisesti pelanneet + vastustajankin "huonommille" veskareille tulee silloin tällöin hyviä viikkoja.

Itse veskaritaktikointi on mulle se ja sama. Olen sitä itsekkin harrastanut, mutta jotenkin tuntuu että ainakin olen jonkun veskan tarkoituksella penkille jättänyt, on hän pelannut pelin jolla tilastot olisi parantuneet jopa merkittävästi.


Omasta joukkueesta sen verran, että tehot on olleet odotetut. Vähäiset kokonaispisteet, mutta yv:llä on taasen tullut suhteessa paljon tehoja. Maalivahdit on 3-0 tappiolla omaa peliään, mutta siihen saattaa tulla muutosta tulevana yönä. Ensi viikolla toiveissa olisi saada Varlamov mukaan peleihin, jotta maalivahdit rupeaa viemään pisteitä tosissaan vastustajilta.
Mutta joo, maalivahtien ja puolustajien johdolla mennään tällä kaudella viime kauden tapaan. Valitettavasti.
 

Fallossymboli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ettehän olisi.

Oltaispas. Ei meilla ole mitaan saantoa siita etta on pakko pelata joku tietty minuuttimaara tayteen. Ihan vapaasti voisi lopettaa pelaamisen kun tulos itselle edullinen ja julistaa itsensa voittajaksi. Ei ole saannoissa kielletty. Eihan reaalielamassa tuollaisella pelleilylla saisi kuin saalia osakseen mutta jos anonyymina netissa paasisi patemaan niin mitapa se haittaa.

Persoonalisuuskysymys. Toiset pieree sadan metrin kilpajuoksussakin jotta saisivat itselleen ylimaaraista buustia. Ala suutu jos joku mainitsee paskan hajusta.
 

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Managerin järkevän peluutuksen johdosta maalivahdit toivat joukkueelleni todella maukkaat 7 pistettä kahdeksasta mahdollisesta. Maalivahdeilleni en antanut yhtään sen enempää, enkä myöskään vähempää peliaikaa kuin vastustaja omilleen, mikä oli ehdottomasti oikea peliliike. Kyllä kelpaa nämä pisteet - maistuvat erityisen maukkailta.

Ottelua on vielä yksi pelikierros jäljellä, mutta lopputulos on hyvin pitkälti selvillä ja se on 10-4 voitto hallitseville mestareille. Vastustajan pelaajat eivät saa enää peliäkään tililleen ja nuo neljä kategoriaa ovat selvästi hänen edukseen, joten niitä ei pystytä enää tästä kääntämään edukseni. Vielä keskiviikon paikkeille ottelu etenikin tasaisissa merkeissä, mutta sen jälkeen sain vastustajan pasmat sekaisin taktikoinnillani ja vastustaja keskittyi mussuttamiseen ja itkuvirsiin. Joukkueeni jatkoi sen sijaan omaa peliään ja käänsi loppuviikon loistavilla otteilla tilanteen selvästi edukseni. Hieno voitto.

Avausviikon parhaita onnistujia olivat Ovechkin, Perry, Comeau ja Stafford. Ovechkin näytti minkä takia kuuluu liigan eliittipelaajien kärkeen. Perry tappeli ensin pari peliä ja sen jälkeen rupesi tehoilemaan. Comeaulta ja Staffordilta erittäin näyttävä kaudenalku ja läpimurtokausia voi odottaa molemmilta. FA-poiminta Taormina teki hienosti 3 pistettä kolmeen otteluun riveissäni ja lisää on luvassa, kun pelipaikka löytyy Devilsien kivenkovasta ykkös-yv:stä.

Avausottelu sujui kokonaisuudessaan joukkueeltani loistavasti ja joukkue kuin joukkue olisi joutunut taipumaan käsittelyssäni. Kaudelle tuli siten toivotun hyvä startti ja tästä onkin erittäin hyvä jatkaa kautta ja mestaruuden puolustamista. Ensi viikolla sitten vastassa viime kauden pronssimitalisti.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Oltaispas. Ei meilla ole mitaan saantoa siita etta on pakko pelata joku tietty minuuttimaara tayteen. Ihan vapaasti voisi lopettaa pelaamisen kun tulos itselle edullinen ja julistaa itsensa voittajaksi.

Pelin nimeltä "jalkapallo" virallisissa säännöissä tuollainen ei ole mahdollista. Jos taas pelaatte jotain jalkapalloa muistuttavaa peliä, missä pelin voi voittaa lopettamalla sen kesken, on se tietenkin eri asia. Minäkin voin keksiä pelin, jossa kilpaillaan siitä, kuka heittää keihästä pisimmälle ja milloin tahansa kuka tahansa saa huutaa "prööt", joka tarkoittaa, että peli loppuu siihen ja kukaan ei saa heittää. Ensimmäinen heittäjä voi siis aina heittää vaikka 2 metriä ja huutaa prööt, jolloin hän varmistaa sillä voiton. En kuitenkaan lähtisi tuota vertaamaan siihen keihäänheittoon, missä Tero Pitkämäki kilpailee.

Mutta jos teidän jalkapallopeleissä on sääntönä tuo, että pelaaminen voidaan lopettaa ekan maalin jälkeen, kannattaa silloin pelata sen mukaan eli tehdä se avausmaali. Parempi joukkue sen yleensä saa tehtyä, joten pelin loppuessa ekaan maalin lopputulos on yleensä oikeudenmukainen.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Muut ennen kautta poimitut scouttaukset Kopecky ja Parenteau ovat olleet isossa roolissa, myös yv:llä ja mukavan tehokkaita. Ja kun Cal O'Reilly pelaa Steve Sullivanin ja Patrick Hörnqvistin välissä niin ei voi kuin myhäillä tyytyväisenä, niin totaalisen tyhjät ovat FA-markkinat tässä vaiheessa kautta.

FA-kolmikko tekaisi ensimmäisellä viikolla yhteensä 15 pistettä, 7 yv-pistettä ja +7.

Kopecky on peräti ranking-8, Parenteau 59. ja O'Reilly 121. Ei hullummin. Nyt muutama bisse ja etsimään Johanssonille korvaajaa... jos sieltä vaikka löytyisi vielä neljäs helmi.
 

Särki

Jäsen
Muut ennen kautta poimitut scouttaukset Kopecky ja Parenteau ovat olleet isossa roolissa, myös yv:llä ja mukavan tehokkaita. Ja kun Cal O'Reilly pelaa Steve Sullivanin ja Patrick Hörnqvistin välissä niin ei voi kuin myhäillä tyytyväisenä, niin totaalisen tyhjät ovat FA-markkinat tässä vaiheessa kautta.

Jep, Kopecky ei vain sopinut UHL Flamesin fläppitaululle, annoin pois ja uutta matoa koukkuun, heh. Fedotenko vain pyytää vähän harvemmin kuin Kopecky.

Ensimmäinen viikko menossa ja palaajaliikenteestä ja sen vähyydestä tulee jo nyt kommentteja, ihan aiheesta kyllä. FA-markkinoiden tyhjyys ei pitäisi olla kenellekään mikään uusi ilmiö, ovathan ne olleet tyhjiä jo useamman kauden kun näillä säännöillä mennään. Blokit ja taklaukset olisivat tuoneet edes vähän väriä markkinoille, mutta ei kelvanneet moiset uudistukset. Näillä mennään...
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Ensimmäinen viikko menossa ja palaajaliikenteestä ja sen vähyydestä tulee jo nyt kommentteja, ihan aiheesta kyllä. FA-markkinoiden tyhjyys ei pitäisi olla kenellekään mikään uusi ilmiö, ovathan ne olleet tyhjiä jo useamman kauden kun näillä säännöillä mennään.

Mitä huonommat FA-markkinat, sen parempi. Hyödyllisen pelaajan löytämiseksi täytyy oikeasti tehdä taustatyötä.

Nyt mennään vasta ensimmäistä viikkoa joten managerit pitävät hampaat irvessä kiinni omista varauksistaan vaikkei pisteitä tulisikaan. Muutama viikko niin ihan nimekkäitäkin pelaajia alkaa pudota joukkueista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös