Lätkämanageri: Jatkoaika 2-liigan keskustelu

  • 579 337
  • 9 763

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Nyt täytyy kysyä, että mitä ihmettä? ISH ja Felocity ovat tehneet kaupan, jossa Columbuksen kolmosmaalivahti Steve Mason vaihtuu päittäin Montrealin Andrej Kostitsyniin.

Kostitsyn teki viime kaudella 78 pelissä 53 pistettä. Tämä kausi on alkanut vähän vaisummin, mutta syyksi on sanottu hänen lokakuussa päähänsä saama raju isku, jonka vaikutukset näkyivät muutaman viikon.

Mason on päässyt pelaamaan vain siksi, että Leclaire ja Norrena ovat vuorollaan kärsineet kolhuista. Hän on pelannut hyvin ne matsit, missä on päässyt jäälle, mutta putoaa todennäköisesti jossain vaiheessa takaisin AHL:ään kehittymään. Columbus Dispatch -sanomalehdessäkin käytetään ilmausta, että Mason on vain ostanut lisää aikaa itselleen:

"Now it's likely Mason, with a solid start Saturday, could buy himself more time with the Blue Jackets.

"We're going to continue to evaluate how Steve does, and we're going to keep making sure that we're making the right decision by Steve and by our team," Howson said. "The three-goalie system does get awkward at some point. But it's a necessity right now, as far as we're concerned."


Mason päätynee siis AHL:ään ja Kostitsyn alkanee tehdä taas pisteitä (viime yönä 18 minuuttia peliaikaa, 1,5 minuuttia ylivoimaa, viisi laukausta ja yksi tehty maali), eli kauppa ei kyllä mielestäni ole tasainen. Se on vain minun mielipiteeni ja ilmeisesti Felocityn maalivahtitilanne on niin huono, että vahvistuksia ollaan valmiita hankkimaan mihin hintaan tahansa, joten kävin hyväksymässä kaupan. Kanssamanagereita ilahduttaakseen ISH voisi kyllä julkaista sen myyntikirjeen, jolla sai tämän kaupan toteutumaan. :)
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Harvinaisen raju hyökkäys mirasanelta mua kohtaan. Reilu mies kun olen, niin selitellään.

Alkuun mainittakoon, että saatan itseni pahaan kuseen tällä kaupalla. Kenet poimin seuraavaksi, John Curryn vai Peter Manninon? 7 pisteen laituri ei sinänsä tuo joukkueeseeni yhtään mitään, FA-pelaajissa on selvästi tehokkaampia pelaajia. Felocity Fightersin veskarit ei saaneet kasaan vaadittavaa kolmea ottelua tällä viikolla ja manageri on viestinyt että Kostitsyn on siirtolistalla. Olimme lähellä Kostitsyn-treidiä jo aiemminkin mutta silloin nopeammin reagoivat managerit veivät myynnissä olleet maalivahtini.

Mason on 4-1-1, loistavat tilastot ja viime yönä nollapeli. LeClaire loukkaantuu jatkuvasti ja terveenä jo pitkään olleen Norrenan (vaikka Yahoo sanoo DTD) TSN vai oliko RotoWire arvioi olevan matkalla waiveriin. "Fredrik Norrena is frustrated".
 
Viimeksi muokattu:

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Harvinaisen raju hyökkäys mirasanelta mua kohtaan. Reilu mies kun olen, niin selitellään.

Itse en kyllä pidä tuota mirasanen viestiä minään hyökkäyksenä sinua kohtaan. Enemänkin kyseessä oli mielestäni aitoa ihmettelyä, jonka mirasane jopa perusteli järkevästi. Suoranaista hyökkäystä mies tuskin olisi jäänyt perustelemaan.

Itse en muuten jaa mirasanen käsitystä Masonin statuksesta Columbuksessa. Mies on minusta lähempänä ykkösmaalivahdin pestiä, kuin takaisin AHL:n lähettämistä tällä hetkellä. Tämä kommentti näin Columbuksen pelejä jonkun verran katsoneen ja lähes jokaisen hfboardsin Columbuksen GDT:n läpi kahlanneen näkökulmasta.

Sikäli muuten jännä mitenkä toisen "roskat", voivat olla viikkoa myöhemmin olla toisen kauppatavaraa. Ehkä tuo kertoo jotain siitä, mitenkä nopeasti tilanteet on vaihdellut parin viime viikon aikana(ehkä aktiivisinta aikaa tässä liigassa sinä aikana kun itse olen ollut mukana).
 
Viimeksi muokattu:

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Itse en kyllä pidä tuota mirasanen viestiä minään hyökkäyksenä sinua kohtaan. Enemänkin kyseessä oli mielestäni aitoa ihmettelyä, jonka mirasane jopa perusteli järkevästi. Suoranaista hyökkäystä mies tuskin olisi jäänyt perustelemaan.

Juu, ei sitä hyökkäykseksi oltu tarkoitettu. Ja eikös jo se, että hyväksyin kaupan ilman julkista keskustelua kerro kuitenkin tarpeeksi mielipiteestäni.

ISH:n lienee kuitenkin turhaa harmitella maalivahtipulaa. Kunhan Fleury toipuu, niin eiköhän Felocity tiputa Halakin, Clemessenin tai Masonin taas vapaille markkinoille.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
:) :)

Hieno kausi kyllä käynnissä. Se että mm. Brodeur, Nabokov, Luongo, DiPietro ja Lehtonen ovat sivussa tuo tähän peliin ihan uusia ulottuvuuksia.

Mirasane mainitsi noista maalivahtien tiputtamisista. Kun paras vapaa veskari on John Curry ja mun waiver-numero on 17 niin mun on ihan turha haaveilla enää yhdestäkään maalivahdista.

Edit: Dick RiPietro mukaan.
 
Viimeksi muokattu:

#97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
H.C. Andersen kuuntelee tarjouksia maalivahdeista. Siirtolistaa päivitetty.

edit. voidaan muuten ISH todennäköisesti samantien poistaa maalivahtikategoriat ensi viikon taistelustamme ;)
 
Viimeksi muokattu:

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
:) :)
Mirasane mainitsi noista maalivahtien tiputtamisista. Kun paras vapaa veskari on John Curry ja mun waiver-numero on 17 niin mun on ihan turha haaveilla enää yhdestäkään maalivahdista.

Älä aliarvioi John Currya ;)
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Turhapurojen peli meni sitten ihan sekaisin pienestä sanailusta, siispä tuloksena viime viikolta oli komea 11-1 voitto. Maalivahditkin sai viikon tauon jälkeen pelit täyteen, ja tulos oli hieno, vaikka viikon alku ei Hillerin toimesta ihan putkeen mennytkään.

Tällä viikolla tulee sitten vastaan Mirasanen Bambit. Voittoa luonnollisesti lähdetään tavoittelemaan, ja tavoitteen saavuttaminen olisi suht paljon helpompaa jos Getzlaf olisi syväjäässä tämän viikon. Tai edes vähän normaalia heikommalla pelipäällä. Ja tietenkin myös Marian Hossa voisi jatkaa viime viikolta tutulla linjalla myös tämän viikon.
Omien pelaajien pitäisi tottakai pelata helvetin hyvin, ja vemppojen tottakai palata pelikentille. Jos näin käy, niin tuloksenahan olisi luonnollisesti murskavoitto.
Realistisesti ajateltuna, viikosta tullee tiukka, ja pienet marginaalit tulevat ratkaisemaan voittojan. Maalivahtien panosta voittotaistelussa ei tule väheksyä.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Lords of the Rink on ajautunut kriisiin.

Kun sivussa ovat hyökkääjät Andy McDonald, Tim Connolly, Ales Kotalik ja Sergei Fedorov, on mahdotonta voittaa esim. aloituksia ja laukauksia. Toki se vaikuttaa rajusti myös pistekategorioihin kun kaikki vielä vievät turhaan rosteripaikan. En ymmärrä miksei St. Louis laita McDonaldia IR-listalle.

Joukkueessa ei ole maalivahteja. Ahneella on onnellinen loppu vai mikä se nyt oli. Tulihan noita 5 kpl myytyä lyhyen ajan sisään. Niinpä tarvitsen maalivahteja. Ykkös- tai kakkosveskari, kaikki kiinnostaa. Laittakaa ehdotuksia tulemaan.

Ongelmista johtuen on odotettavissa muutaman viikon syöksykierre kun samaan aikaan vastassa on viikosta toiseen sarjan kovimpia joukkueita. Se ei silti muuta tavoitetta, runkosarjassa mennään kahden sakkiin eli suoraan playoffien toiselle kierrokselle.
 

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Alkaa oleen senttereitä niin ettei pask*lle taivu. Eli laitureita sopii ehdotella tänne päin. Myös multa (sentteri-pakki) sulta (laituri-molari) ehdotuksia sopii laittaa. Pakeissa kun sentään on jotain tarjottavaakin :)

Edit: ei nyt sentään mitään älyttömyyksiä tarvi laittaa....
 
Viimeksi muokattu:

#97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
mirasane hoi!

Kävisitkö pikaisesti hyväksymässä tuon pitkin hampain hyväksymäni treidin, että saan Sanfordin mahd. pian kehiin. Kiitos.

Samaan hengenvetoon ilmoitan, että H.C. Andersen etsii vahvistuksia laiturin tontille. Myytävänä seuraavia pelimiehiä:

Bouwmeester
McCabe
Blake
Sakic
Lang

Eli hyvät ystävät, älkää tarjotko kolmosketjun grindereita :)
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Haen edelleen aktiivisesti 1-2 maalivahtia, eikä kukaan pelaajistani ole suojattu, mm. Alexander Ovechkin, Thomas Vanek ja Ilya Kovalchuk ovat saatavilla. Erään managerin kanssa tehtiin lukuisia vastaehdotuksia ja voisi kai sanoa että treidi ei jäänyt kuin mahdollisimman pienestä kiinni, mutta jäi kuitenkin.
 

beerhunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Montreal,San Jose
Haen edelleen aktiivisesti 1-2 maalivahtia, eikä kukaan pelaajistani ole suojattu, mm. Alexander Ovechkin, Thomas Vanek ja Ilya Kovalchuk ovat saatavilla. Erään managerin kanssa tehtiin lukuisia vastaehdotuksia ja voisi kai sanoa että treidi ei jäänyt kuin mahdollisimman pienestä kiinni, mutta jäi kuitenkin.

Joo, oli varmaan se Connolly-Morris<----->2 mokkea, Morrisin panos tarjouksessa oli ilmeisesti melkoinen kun se lensi waiveriin saman tein....mutta mielenkiinnolla luen noita sun perusteluita, miksi mun pitäis se Tim "Don't sneez, u'll get concussion" Connolly ottaa
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Joo, oli varmaan se Connolly-Morris<----->2 mokkea, Morrisin panos tarjouksessa oli ilmeisesti melkoinen kun se lensi waiveriin saman tein....mutta mielenkiinnolla luen noita sun perusteluita, miksi mun pitäis se Tim "Don't sneez, u'll get concussion" Connolly ottaa

Huoh, no eipä ollut ei, kyseessä siis ehdotus jossa hain kahta maalivahtiasi jotka pelaavat molemmat nykyään säännöllisesti eli kerran kuussa. Tärkeitä pelaajia siis. Ehdotuksia tässä oli tasan yksi, ja perustelut oli rehelliset Connollyn osalta "6 pelissä 2+5=7 joista 0+4 ylivoimalla, palaa viikon päästä", joten mikähän tuossa hiertää?

Morris oli ainoa jonka pystyin heittämään pois jotta pystyin poimimaan Curtis Josephin. Nyt huonoin pelaajani on viime kaudella 63 pistettä joista 25 ylivoimalla tehnyt Bouchard. Ei kannattaisi rakentaa liian kovaa rosteria, alkaa olla kikkailumahdollisuudet vähissä.

EDIT: Eli Olpan kanssa väännettiin pitkään, treidin toteutuminen jäi 3 syöttöpisteen päähän ;) Kiinnostusta on edelleen, katotaan jos saatais vielä kauppa päätökseen.
 
Viimeksi muokattu:

beerhunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Montreal,San Jose
Cuntnolly

Eli pelaavat siis yhtä säännöllisesti kuin Connollykin ne moket. Se että kummalle on tärkeämpää, se Connollyn yks peli vai niiden maalivahtien yksi peli on sitten toinen juttu
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Eli pelaavat siis yhtä säännöllisesti kuin Connollykin ne moket. Se että kummalle on tärkeämpää, se Connollyn yks peli vai niiden maalivahtien yksi peli on sitten toinen juttu

Mulle riittää se, että olen nähnyt tällä kaudella kaksi Connollyn matsia. Mies on taidoiltaan aivan NHL:n eliittiä. Jos vaan kestäis kylkiluut, selkä jne. niin piste-per-peli on selviö. Vaikea mies kaupattavaksi mutta ehjänä pysyessään mainio 11. kierroksen varaus, jonka pidän mielelläni riveissäni.

Mainittakoon myös että Connollysta on tullut hyviä tarjouksia, muutkin siis ilmeisesti pelejä katsovat. Ja se, että ensimmäisen neljän kauden aikana Connolly pelasi 81, 82, 82 ja 80 ottelua mutta sen jälkeen on tainnut jäädä maidot juomatta.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Lords of the Rink on ajautunut kriisiin.

Kriisi ohi, kaksi miestä sai IR-merkinnän ja Vesa Toskala liittyi joukkueeseen. Kieltämättä helpotti tilannetta todella paljon.

EDIT: Nyt on muuten sellainen tilanne että vapaana ei ole yhtään maalivahtia. Paitsi tietysti NA-miehiä.
 

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
Kriisi ohi, kaksi miestä sai IR-merkinnän ja Vesa Toskala liittyi joukkueeseen. Kieltämättä helpotti tilannetta todella paljon.

EDIT: Nyt on muuten sellainen tilanne että vapaana ei ole yhtään maalivahtia. Paitsi tietysti NA-miehiä.

Itse ehdotin tuota samaista nyt hyväksyttyä treidiä muutama päivä takaperin, mutta silloin ei vielä kelvannut.

Riskitreidihän tämä minun osalta on kovastikkin, mutta uskon että tämä auttaa joukkuettani. Toskalasta oli varaa luopua. Biron pelaa tällä hetkellä niinpaljon kuin jaksaa ja Mason pelaa sen väh. 1 pelin viikossa.

Kostitsyn saa sitten antaa niitä tehoja mitä häneltä odotettiin kauden alussa eikä jatkaa tippumista rosterissa mitä se tällä hetkellä tekee...
 

Särki

Jäsen
Mitenkäs tämä näin meni?

H.C Andersen pudotti Fehrin waiwersiin Nov 25 11.20 pm ja Kullaa Kings saman kaverin Nov 26 11.07 am! Mihin katosi kahdenn päivän waiwer aika? Sekoilenko minä vai joku muu?

Edit: Aa, niinpä olikin
 
Viimeksi muokattu:

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Mitenkäs tämä näin meni?

H.C Andersen pudotti Fehrin waiwersiin Nov 25 11.20 pm ja Kullaa Kings saman kaverin Nov 26 11.07 am! Mihin katosi kahdenn päivän waiwer aika? Sekoilenko minä vai joku muu?

Andersen poimi ja pudotti Fehrin saman päivän aikana, silloin pelaaja ei mene waiveriin vaan pysyy FA:na.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
"Huikean" tasokas viikko menossa omalla joukkueella mirasanea vastaan. Omaksi onnekseni ei tuo mirasanenkaan joukkue ole äitynyt ihan älyttömään lentoon. Omalle joukkueelle tuleekin nyt lepopäivä, joten jospa sen jälkeen kenttäpelaajatkin osallistuisivat Bambien kaatoon.

Maalivahtien loukkaantumisetkin sai näköjään jatkoa, kun yksi alkukauden parhaista veskareista, Khabibulin, joutui jättämään pelin kesken loukkaantumisen takia. Eihän tässä kohta enää uskalla myydä maalivahtia, vaikka niitä olisi joukkueessa 10, kun tuntuu vähän joka yö joku maalivahti tippuvan.
No mutta olen kuitenkin ajatellut uhmata kohtaloa, ja pistää yhden maalivahdin kiertoon, joten jos joku nyt semmoista tarvitsee, niin saa laittaa tarjousta. Jokainen maalivahti on siirtolistalla siihen asti kun ylikansoitus maalilla loppuu.
 

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Viimeisenä yönä saatiin käännettyä tiukka ottelu Paavolan Sisua vastaan edukseni, ja omien laskujen mukaan tuloksena 7-5 voitto. Parasta viikossa oli se, että jäähykategoriasta otettiin kahdeksas voitto yhden minuutin erolla. Tavoite on voittaa ainakin tuo yksi kategoria joka viikko. Viime viikolla puolestaan tuli Laama Dream Teamista 9-4 voitto, joten hyvin on sujunut vaikka loukkaantumiset ovat verottaneetkin joukkuettani enemmän kuin riittävästi.

Ilmeisesti yhden pisteen erolla LotR:n nähden ollaan vielä sarjakärjessä. Täytyy kyllä ihmetellä miten se on mahdollista, sillä sen verran on loukkaantumisia tosiaan ollut (Brodeur, Pitkänen, Neil, Berglund, Morrow, Gaustad) ja avainpelaajat ovat olleet yössä Montrealin kaksikon ja Vermetten johdolla. Alamäki kuitenkin on vääjämätön, sillä kyllä Brodeurin ja Morrow'n poissaolo tulee jossain vaiheessa alkaa näkymään myös sarjasijoituksessa. Kunhan nyt playoffeihin päästäisiin, niin kauteen saisi olla tyytyväinen.

Tarjouksia saa muuten tulemaan tähän suuntaan, tällä hetkellä joukkueessani ei ole ketään ehdottoman koskematonta pelaajaa.

Edit. Ei sieltä taidakaan tulla kuin 7-6 voitto, kun Yahoo taikoi jostain Paavolan Sisulle yhden syöttöpisteen aiemmin tältä viikolta. Tämän myötä myös sarjan kärkipaikka tullaan jakamaan tasapistein LotR:n kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Itseäni vähän korpeaa, kun en käynyt perjantain jälkeen Yahoossa ennen kuin eilen illalla ja olin olevinaan päivittänyt kokoonpanot kuntoon. Kuitenkin Anderson ei jostain syystä eilen ollut pelaavasssa kokoonpanossa ja näin ollen voitot ja nollapelit menevät tasan vaikka olisin voittanut ne ja torjuntaprosentit taidan hävitä vaikka olisin voittanut sen Andersonin viime yön pelin ansiosta. Noh 6-6 tasuri taitaa kuitenkin tulla vaikka alkuviikko oli todella huono itseltä ja loppuviikkokaan ei kummoinen ollut.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Ja henkisensodankäynnin toinen kohde, Lords of the Rink tulee vastaan viikkoa myöhemmin. Parin viikon sisällä siis nähdään, minkä joukkueen peli meni pahiten sekaisin pienestä uhoilusta.

Ja se viikko on nyt. Jos olisimme kohdanneet viime viikolla, peli olisi päättynyt 7-7. Tasaista siis odotettavissa, ja uskon ratkaisujen tapahtuvan maalivahtiosastolla. Toskala ja Tellqvist olivat lähes täydellisiä viime viikolla, ja niin saavat olla tälläkin viikolla kun vastaan asettuu mm. Nabokov ja Hiller.

Sairaslistalla Andy McDonald, Tim Connolly, Sergei Fedorov, Jonathan Cheechoo ja Mathieu Schneider. Ales Kotalikin pitäisi sen sijaan tehdä paluu tänään ja koko kauden sivussa olleen Mike Sillingerin torstaina.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös