InSideHockey kirjoitti:
Yhtä tehokkaita pakkeja kuin Salo saa ihan vapaista pelaajistakin (esim. Rivet, viime kaudella 34 pistettä ja 109 minuuttia, Andrew Ference 31 pistettä, Ric Jackman 30 pistettä jne.) Salolla siis 33 pistettä ja aiemmin kausilla vielä selvästi vähemmän.
En tiedä oletko huomannut, mutta Salon rooli Canucksissa on nyt isompi kuin ennen. Jovanovskin lähdettyä Salo on joukkueen ykkösylivoiman siniviivapyssy, laukoo yhtä paljon kuin monet hyökkääjät ja pelaa isoja minuuttimääriä.
Kauppoja tehdessä ei kannata liikaa tuijottaa, mitä pelaaja teki viime kaudella, vaan katsoa hänen rooliaan nyt. Kohta varmaan sanot, että minun draftaamani Semin on myös surkea pelaaja, koska ei edes pelannut NHL:ssä parina viime kautena ja viimeksi kun pelasi siellä, teki vain parikymmentä pistettä kauden aikana.
Tässä kaupassa yritin alun perin ottaa Curtis Josephin tilalla Repeltä Skoulaa, jonka arvo on aika olematon. Kun kuulin, että Joseph on rosterissa ylimääräinen pelaaja, otin hänet mielelläni joukkueeseeni. Uskon, että Phoenixin peli loksahtaa uomiinsa jossain vaiheessa ja sen jälkeen myös Cujon tilastot paranevat rajusti.
Selänteen alkukausi on kieltämättä ollut paha pettymys. Yksi maali tässä vaiheessa kautta ei ole paljoa. Viime pelissä Selänne jäi vielä kokonaan ilman laukauksia. Selänteen suhteen minulla oli kuitenkin sen verran syvältä Anaheimin organisaatiossa tullutta tietoa, että uskalsin haluta kaverin RW-tontilleni. Kuulemma alkukaudella on ollut paljon huonoa tuuria: laukaukset osuu tolppiin ja kerran Teemun tekemä maali on hylätty. Viesti oli se, että kun ketsuppipullo aukeaa, voi tehoja tulla nopeasti paljonkin.
Sundinin halusin nimenomaan siksi, että hän ottaa aloitusvoittoja enemmän kuin Staal ja Stajan yhteensä.
Alun perin olin siis ottamassa Skoulaa Josephin paikalla ja silloin Repe laski pelaajien piste-ennusteet seuraavalla tavalla:
Sundin 85p + Selänne 75p + Skoula 15p = 175p
Staal 100p + Stajan 40p + Salo 40p = 180p
Pisteiden valossa tuo treidi olisi siis ollut aika tasainen. Tuo kauppa ei lopulta käynyt Repelle, vaan Skoulan tilalle vaihdettiin Joseph, joka sopi minulle paremmin kuin hyvin.