Lätkäkortit

  • 94 348
  • 282

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Vapaalla puolella on ollut muistaakseni juttua korteista jo jatkoajan alkuvuosista alkaen.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK

Ironmaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Minulta löytyy melkein täydet sarjat -94 ja -95 vuosien Sisu-korttisarjoista. Mukana on mm. Canadan Bowl- ja Saku Koivu signature-kortit. Osaako joku antaa osviittaa mitä on sarjoilla ja erikoiskorteilla arvoa?
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Tuli nostalginen fiilis, kun ensin kävin Club Burgerilla Hesessä ekan kerran vuosikausiin ja perään sitten läheisellä kirpparilla silmiin osui tämä:

lake79 on Twitter

Oi niitä aikoja. Linkki vie kuvaan korttipakasta.
 

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minulta löytyy melkein täydet sarjat -94 ja -95 vuosien Sisu-korttisarjoista. Mukana on mm. Canadan Bowl- ja Saku Koivu signature-kortit. Osaako joku antaa osviittaa mitä on sarjoilla ja erikoiskorteilla arvoa?

Osaa, 0€. Erikoiskorteista joku voi vitosen maksaa. Kaikilla on hyllyt täynnä näitä kortteja.
 

Boogeyman

Jäsen
Suosikkijoukkue
FPS
Luin kaikki ketjun viestit kahdelta edelliseltä vuosikymmeneltä, mutta en ole aiemmin itse kirjoittanut.

Tuttu tarina, eli korttibuumin kuumimpana aikana, koululaisena 90-luvulla tuli innolla keräiltyä. Yli 4000 niitä lienee hyllyssä seitsemässä eri kansiossa. Suosikkisarjoja olivat Scoret, Leafit ja Semicit (myös Wien). Pari liigatarra(suklaa)vihkoakin on täynnä. Kriittisimpiä puutteita on muutamissa sarjoissa yhä yhteensä tusinan kortin verran. Esimerkiksi se mystinen tässäkin ketjussa mainittu Daigle mail-in 93-94 Scoresta.

Funstuffstoren verkkokauppaa tuli selattua ja sieltä saisinkin puolet noista puuttuvista haltuuni. Funstuffin kivijalkaliikkeessä Forssassa tuli milleniumilla usein vierailtua, kuten myös aiemmassa saman kaupungin kiekkokortti ja -tarvikekaupassa, jonka pitäjällä Esalla on nykyään Vanhat Roinat osto- ja myyntiliike. Funstuffin Akin puolestaan näin Salon iltatorilla myyntipisteineen kesällä -19.

Myös Korttifriikit.fi keskustelupalstaa ja fb-kanavaa olen selaillut ja sinnekin vielä tulen etsittävistä huutelemaan.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Myös Korttifriikit.fi keskustelupalstaa ja fb-kanavaa olen selaillut ja sinnekin vielä tulen etsittävistä huutelemaan.

Mulla on joku reilu 15000 korttia odottelemassa kotona motivaation puuskaa niiden läpikäymiseksi ja listaamiseksi.. Jos jossain vaiheessa jotain jää uupumaan, niin laitas viestiä, niin kaivelen sitten tuolta.. Tuo mun setti koostuu aika pitkälti vuosien 90-96 korttisarjoista, mutta jotain vanhempiakin löytyy tuosta...
 

Kheldaur

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Leijonat, (Saipa).
Kyllähän noita kortteja tuli silloin pikkupoikana keräiltyä ja vaihdeltua, kun ekat kortit sain muutaman vuoden vanhemalta serkkutytöltä. Kauhea kasa juurikin noita 90-luvun sm-liigakortteja. Silloin sm-liiga jopa kiinnostikin ja hetkenjopafanitin TPS:ää. Myöhemmin kiinnostus siirtyikin NHL:ään ja NHL-kortteja tuli haalittua reippaasti. Mitään arvoahan noilla korteilla ei ole milläkään, joskin yhdellä Ron Hextall-kortilla on huikea tunnearvo, koska sen kortin nähtyäni musta tuli hetkessä Flyers fani ja se onkin jatkunu jo yli 20 vuotta.

Aika ajoin noita tulee hiplailtua kun ne tuossa vuosi sitten tuli laiteltua nätisti kansioihin. Mukava nostalgiamatka aina kun niitä selailee ja muistelee niitä aikoja kun oli innokas poika jota jaksoi edes jokin asia kiinnostaa. Noita lienee joku n. 2000 kpl kaapissa.

Koska noilla ei mitään arvoa ole, niin ei niitä kannata edes minnekään myydä. Joko aloittelen,osittain tämän ketjun innostamana, uudelleen keräilyä tai sitten annan nuo kortit serkkulikan lapsille parin vuoden päästä kun ovat vähän vanhempia.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Pitkästä aikaa tuli kotopuolen kaapista nämä kaivettua, kriittisin ja itselle tärkein kansio ei tosin löytynyt - kansiossa oli pari sataa Theo Fleury korttia ja sekalaisia suomalaisia siihen päälle.

Muoveissa olevat erikoiskortit löytyi - niiden nettimyyntiarvot eivät huikaiseet, mutta kai noista jotain saisi kun jaksaisi listata ja myydä.

Erikoisimmat keräilykohteet olivat tallessa myös (”onneksi”), nimittäin Darren Puppa ja Danton Cole kokoelmat olivat hienossa järjestyksessä.
 

6sto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Morjes! Löysin tuossa vanhat korttini ja aloitin keräilyhomman vähänniinkun uudelleen! Pari kysymystä olisi! A: oletteko mistä ostaneet noille korteille kovamuoveja? Ja B: onkohan täällä ketään kenellä olisi Tom Wilsonin korttia ja haluaisi sitä myydä/vaihtaa johonkin muuhun? Kiitos jo etukäteen!
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Morjes! Löysin tuossa vanhat korttini ja aloitin keräilyhomman vähänniinkun uudelleen! Pari kysymystä olisi! A: oletteko mistä ostaneet noille korteille kovamuoveja? Ja B: onkohan täällä ketään kenellä olisi Tom Wilsonin korttia ja haluaisi sitä myydä/vaihtaa johonkin muuhun? Kiitos jo etukäteen!
Aika pitkälti Facebookissa on tuo myynti nykyään. Vaikkapa "Villen kiekkokortti" on sellainen käyttäjä jolta voisit kysäistä. Keräilijöille on useampia ryhmiä tuolla.
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
90-luvulla tuli kortteja keräiltyä. Mielnkiinnosta ja nostalgia mielessä kokeilin virtuaalikorttien keräilyä. Ja perhana, olin yllättynyt. Eihän se tietysti sama asia ole kuin fyysiset kortit, mutta yllättävän hyvin tuostakin saa samoja fiiliksiä. Ainakin nyt alkuun jäin koukkuun, ja kyllä minua viihdyttää paremmin kuin mitkään kännykkäpelit. Positiivista on myös että keräily onnistuu ilmaiseksi, kunhan ei päästä hommaa karkaamaan käsistä.
Itsellä siis kokeilussa Topps NHL Skate 21 sovellus.
Muilla kokemuksia virtuaalikorteista?
 

badgeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Detroit Red Wings
90-luvulla tuli kortteja keräiltyä. Mielnkiinnosta ja nostalgia mielessä kokeilin virtuaalikorttien keräilyä. Ja perhana, olin yllättynyt. Eihän se tietysti sama asia ole kuin fyysiset kortit, mutta yllättävän hyvin tuostakin saa samoja fiiliksiä. Ainakin nyt alkuun jäin koukkuun, ja kyllä minua viihdyttää paremmin kuin mitkään kännykkäpelit. Positiivista on myös että keräily onnistuu ilmaiseksi, kunhan ei päästä hommaa karkaamaan käsistä.
Itsellä siis kokeilussa Topps NHL Skate 21 sovellus.
Muilla kokemuksia virtuaalikorteista?
Kun luin helmikuussa tämän viestisi, niin en arvannukaan kuinka koukuttavaa voi tämä olla. Muutama euro tullu jopa uhrattua tähän vaikka vannonu aina etten mihkää nettipeleihin rahaa pistä. Vieläkö ite oot kortteja keräillyt?
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Multa löytyy valmiita painotuotteita jostain 90-luvulta joita ei ole 'leikattu'(faija söi kuormasta kun itte paino noita ja voi tän varkauden jo tunnustaa kun faija on jo vaihtanu hiippakuntaa). Enempi siellä ruotsalaisia kiekkoilijoita mutta myös suomalaisia löytyy. Sinänsä hieno kokoelma :D
 

SharksAttack

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, KalPa, Sport
Iskikö Cardsettiin korona vai jäikö series 2 muuten vain tulematta? Vai missä vaiheessa nämä ovat yleensä julkaistu?
Ei ilmeisesti samalla tavalla kuin Upper Deck asiaa hoitaa.

Ei Cardset ilmoittanut ilmeisesti mitään. Series 1 ilmestyi myöhässä ja kakkossarjaa ei näkynyt koskaan. Ykkössarja ilmestyy yleensä kauden alussa ja kakkossarja alkuvuodesta.
 

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
Morjes! Löysin tuossa vanhat korttini ja aloitin keräilyhomman vähänniinkun uudelleen! Pari kysymystä olisi! A: oletteko mistä ostaneet noille korteille kovamuoveja? Ja B: onkohan täällä ketään kenellä olisi Tom Wilsonin korttia ja haluaisi sitä myydä/vaihtaa johonkin muuhun? Kiitos jo etukäteen!

Mulla oli aika laaja ja suomen mittapuulla kova Caps-kokoelma, jonka reilu vuosi sitten myin pois. Wilson oli yks kokoelman pääkohteita joten siellä ois kaikenlaista nimmaria, paitaa ja harvinaisuutta tarjolla varmaan sopuhintaan. Luulen että koronan ansiosta suurin osa on vielä samoissa kansioissa missä ne päästin menemään.

Eli kysypä vaikka facebookista villenkiekkokortilta. Saatat noin Caps fanina löytää sitä kautta ihan mitä vaan kiinnostaa siltä osastola :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös