Ihan näin kaikkien kannalta ajateltuna esimerkiksi Venäjällä toteutettu sama identiteetinmuutos (tai pitäisikö sanoa, että palautus) ei kyllä ole mikään kovin hyvä idea.
Unkarissa halutaan päästä eroon epämiellyttävistä historian vaiheista, vanhan sanonnan mukaan kansa joka ei tunne historiaansa, ei hallitse nykyisyyttään. Tämä tosin on juuri Orbanin haluama muutos.
Voi se niinkin olla, mutta jos historia on alistumista ja tyhmyyttä täynnä, niin voi olla ihan tervettä sanoa sille soronoo ja kääntää uusi sivu. Ei nykyaikana netin aikakaudella kuitenkaan kukaan enää voi historiaa kokonaan haudata, mutta ei sitä tarvitse kaikkien silmille koko ajan hieroa. Suomellakin menisi kansainvälisissä suhteissa (niin politiikassa kuin yksityisellä puolellakin) paljon paremmin, jos meitä EI olisi opittu kumartelemaan ja nöyristelemään koko ajan joka suuntaan ja pyytämään anteeksi meidän pienuuttamme, ja ennenkaikkea miettimään että mitä ne nyt meistä ajattelee ja eikai ne ajattele meistä mitään pahaa, ja koitetaan nyt olla kaikille yhtä aikaa mieliksi. Hopee ei oo häpee ja mies se on hävinnytkin ja mitäkaikkea roskaa meille nyt aina syötetäänkin. Tämä on suomalaisille ihan helvetin suuri ja tarpeeton painolasti.
Ihan mielellään ottaisin vastaan uuden ajan jonka mukaan me ollaan VittuViikinkejä ja KromosomiKasakoita, meillä ei kumarrella kellekään vaan vedetään kaikkia heti pataan ja sitten kysytään vasta nimeä ja asiaa. Vain voittajat muistetaan, ja meillä mennään perkele raamit kaulassa hevosen selässä ovista läpi, meillä ei kumarrella, eikä meille riitä mikään, mihinkään ei tyydytä. Lisäälisäälisää, enemmän meille kaikkea, me ansaitsemme sen koska me olemme parhaita! Maailman fiksuin kansa, meidän tehtävä on alistaa kaikki muut!
Mutta eeei, meillä sanotaan että
oikeesti sori tosi paljon kun mä oon niinku olemassa, mä voin odottaa täällä sivussa. Enhän mä häiritse ketään?