Niinhän sitä luulisi ja onhan ne try- outit ja muut olemassa.
Minulle tärkeintä on, että kun Jere sanoi laittavansa elämänsä järjestykseen ja pullon korkin kiinni, niin Jere ei ole lipsunut päätöksessään. Vastoinkäymisiä on tulut, mutta Jere on pitänyt itsensä ruodussa! Nykyiset ongelmat tuli niistä vanhoista reissuista, mutta Jerehän on käytännössä niistä syytön.Aika kovaa peliä pelataan Jeren uralla, kun jo veteraani- iässä olevalta pelaajalta viedään toista pelikautta putkeen, kun hovi on vasta ennen joulua.
Myös hintalapun suhteen olisi jo tuolloin kannattanut olla hyvinkin joustava, koska yhden kauden heikompi taloudellinen toimeentulo saattaa avata mahdollisuuden muutaman seuraavan kauden vähän lihavammalle palkkapussille. Ja pelien jatkuminen pääsarjatasolla on jo Jeren uskottavuuden kannalta ensiarvoisen tärkeää.
Ensimmäisestä asiasta olen samaa mieltä, mutta toisesta eri mieltä. Jos Vaasaan halutaan tosissaan hakea tulevaisuuden joukkuetta, joka menestyisi sm-liigassakin niin silloin pitää tehdä Malmöt ja palkata liigapelaajia. Eikä esim. Ville Niemisen uskottavuus mennyt vaikka hän pelasi Malmössä, joka ei ole pääsarjajoukkue.
Niinhän sitä luulisi ja onhan ne try- outit ja muut olemassa.
Minulle tärkeintä on, että kun Jere sanoi laittavansa elämänsä järjestykseen ja pullon korkin kiinni, niin Jere ei ole lipsunut päätöksessään. Vastoinkäymisiä on tulut, mutta Jere on pitänyt itsensä ruodussa! Nykyiset ongelmat tuli niistä vanhoista reissuista, mutta Jerehän on käytännössä niistä syytön.Aika kovaa peliä pelataan Jeren uralla, kun jo veteraani- iässä olevalta pelaajalta viedään toista pelikautta putkeen, kun hovi on vasta ennen joulua.
Meinaatko että "käytännössä" syyttömiä tuomitaan vankeusragaistukseen, joka Karalahden tapauksessa on tuomittu ehdollisena? Taidat olla samoissa aineissa mistä Karalahtikin on tuomittu, sillä kyllä tuomioistuin tuomitsee näyttöjen perusteella eikä mutu-pohajalla.
Meinaatko että "käytännössä" syyttömiä tuomitaan vankeusragaistukseen, joka Karalahden tapauksessa on tuomittu ehdollisena?
Olen antanut itseni ymmärtää, että käräjäoikeudessa kokoonpano on 1 oikea oikeusoppinut ja 3 lautamiestä(tai varmaankin henkilöä näinä tasa-arvon aikoina!). Eli, mikäli joudutaan äänestykseen, ratkaisee oikeusoppineen kanta. Näin kävi muun muassa Kokkolassa poliisin yliajajan tapauksessa.
Olen myös antanut itseni ymmärtää, että hovioikeudessa kokoonpano on kolme oikeusoppinutta. Korjatkaa joku jos olen väärässä. Olen huomannut, että hyvin monet ns. "raja"-tapaukset ovat muuttuneet hovissa, joskus hyvinkin räikeästi! Mistäkö johtuu? No tietenkin siitä, että maallikot haluavat antaa tuomioita pelkästään musta tuntuu-asenteella.
Oma veikkaus on, että Jere ei saa tuomiota hovissa koko jutusta.
Homma menee näin:Olen antanut itseni ymmärtää, että käräjäoikeudessa kokoonpano on 1 oikea oikeusoppinut ja 3 lautamiestä(tai varmaankin henkilöä näinä tasa-arvon aikoina!). Eli, mikäli joudutaan äänestykseen, ratkaisee oikeusoppineen kanta. Näin kävi muun muassa Kokkolassa poliisin yliajajan tapauksessa.
Sitten asiaan: Ihmeen hiljaista on Karalahti-rintamalla. Osaako joku sanoa, missä oikein mennään?
Saksaanpäin taitaa herra suunnistaa.
Päiväin iltalehti uutisoi komeasti ja kertoo että Jere menee SAKSAAN!...
- - -
On kyllä hauskaa miten yhden rappiotyypin edesottamuksia -tai siis niiden puutetta- jaksetaan vatvoa viikkotolkulla.
Tuo "reenannu omatoimisesti parinviikon ajan" aiheutti lievän naurun purskahduksen kylläkin. Siis hä? Äijien äijä on ollu pelaamatta viimesyksystä ja nyt, heinäkuussa 2008 kertoo, että on reenannu parinviikon ajan... Todella kovassa kunnossa varmaan.
Ja nyt jo agentti "toivoo" että uusi seura ratkeaa lähiaikoina, ja Jere miettii niiden "saamiensa tarjousten" välillä.
Kyllä Jerellä on tarjouksia ja ottajia. Tämäkin prosessi menisi takuulla roimin askelin eteenpäin, jos agentti tyhjäisi puhelinvastaajansa, tai vastaisi edes soittopyyntöihin. Mutta valitettavasti, pelaajien agentit eivät ole aina yhtä ripeitä otteissaan, kuin suojattinsa kaukalossa. Tässä tapauksessa molemmat taitavat tosin olla yhtä "nopeita...".
Kovin se tuntuu sinuakin kiinnostavan ...
Dekkaristi-toimittaja Jarkko Sipilä pohti(i) Tapaus Karalahtea blogissaan:
http://blogit.mtv3.fi/elinkautinen/2008/03/
Mutta kun käräjäoikeuden Karalahtea koskevaa päätöstä lukee tarkkaan, niin sieltä paljastuu erikoinen asia. Karalahden todetaan antamalla 10 000 euroa tahallaan auttaneen kolmea henkilöä hankkimaan amfetamiinia Virosta.
Yhtäkään näistä kolmesta henkilöstä ei ole kuitenkaan tuomittu amfetamiinin hankkimisesta tai salakuljettamisesta Suomeen. Heidät on kyllä tuomittu 4,4 kilon amfetamiinierän hallussapidosta.
Eli perustelujen ongelma on se, että Karalahti on tuomittu avunannosta, mutta varsinaisesta pääteosta eli amfetamiinierän hankkimisesta ei ole tuomittu ketään. Ilman päätekoa ei pitäisi voida olla avunantoa.
Nimenomaan, kyllä se huvittaa miten joku jaksaa käyttää noin paljon energiaa yhden miehen inhoamiseen, koska oletettavasti taustalla ei edes ole mitään semmoista mistä emme tietäisi.
Jere ei ole paikalla parhaillaan käynnissä olevassa 1998 reunionissa. Syyksi arvelen sitä, että putki saattaisi jäädä päälle ja nyt eletään tärkeitä viikkoja mitkä antaa suunnan jopa koko loppuelämälle.
Sinun juttujasi Karalahdesta kannattaa muuten lukea aika suurella varauksella. Jos mietitään, esim. viime kesän juttujasi Jeren kanssa lenkkeilyistä ja muista Karalahden terveistä kuntokuureista (silmäniskuja)